SLO | ENG

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva

Naslov:INTEGRACIJA/INKLUZIJA OTROK S POSEBNIMI POTREBAMI Z VIDIKA VZGOJITELJIC V VRTCIH OBČINE ŠENTJUR
Avtorji:Korun, Tjaša (Avtor)
SCHMIDT, MAJDA (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Opis:Diplomsko delo obravnava integracijo/inkluzijo otrok s posebnimi potrebami v vrtce. Integracija/inkluzija je dolgoročen razvojni proces, ki teče vse od rojstva. Pomeni vključevanje otrok s posebnimi potrebami v redne skupine vrtcev ali šol zaradi boljšega usposabljanja otroka, socialnega zorenja zdravih otrok, zaradi spoznavanja in sprejemanja različnosti v družbi nasploh. Integracija/inkluzija omogoča, da se vključujejo v vzgojno-izobraževalne ustanove vsi otroci s svojimi individualnimi značilnostmi in posebnostmi, interesi, hkrati s tem pa oblikuje in omogoča vrtec različnih vedenj in ponuja pomembne in individualne prilagoditve izobraževanja vsakemu otroku v skupnosti oddelka (Kogovšek, Ozbič, Košir, 2009). Za dosego vsega tega pa je potrebno zagotoviti ustrezne pogoje. Ker v zadnjih letih v Sloveniji vse bolj težimo k postopni integraciji in inkluziji otrok s posebnimi potrebami v redne skupine vrtca in šole, sem v teoretičnem delu izpostavila oba izraza in ugotavljala njun pomen ter s čim se povezujeta. Prav tako sem podrobneje opredelila otroke s posebnimi potrebami, vlogo vzgojitelja/učitelja, defektologa do integracije/inkluzije ter stališča vzgojiteljev in specialnih pedagogov do integracije/inkluzije ter pogoje za uspeh le-te. V drugem, empiričnem delu sem se osredotočila na vzgojiteljice kot neposredne udeleženke vzgoje in izobraževanja. Zanimala so me nekatera mnenja vzgojiteljic o integraciji/inkluziji otrok s posebnimi potrebami v redne skupine vrtcev in o pogojih za uspeh le-te. Pridobljeni rezultati kažejo na to, da vprašane vzgojiteljice v nekaterih mnenjih o integraciji/inkluziji otrok s posebnimi potrebami in o pogojih za uspeh le-te izražajo pozitivno mnenje, v nekaterih so neopredeljene ali pa imajo negativno mnenje.
Ključne besede:integracija, inkluzija, otroci s posebnimi potrebami, vrtec, pogoji
Leto izida:2009
Založnik:[T. Korun]
Izvor:Maribor
COBISS_ID:17329672 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:373.2(043.2)
Število ogledov:6282
Število prenosov:1441
Datoteke:.pdf VS_Korun_Tjasa_1983.pdf (481,79 KB)
 
MetapodatkiXML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:PEF
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share

Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:INTEGRATION/INCLUSION OF CHILDREN WITH SPECIAL NEEDS FROM THE VIEWPOINT OF KINDERGARTEN TEACHERS OF THE ŠENTJUR LOCAL COMMUNITY
Opis:The diploma thesis is about the integration/inclusion of children with special needs into kindergartens. Integration/inclusion is a long-term developing process from the child's birth onwards. It represents the inclusion of children with special needs into the standard groups of kindergartens or schools due to the better development of a child, social maturing of healty children on account of knowing and accepting difference in our society. Integration/inclusion enables all the children to be a part a of educational institutions irrespective of their individual characteristics, needs and interests and at the same time it represents a kindergarten of different behaviours and offers important and indivudual adjustments of education to each child in the group (Kogovšek, Ozbič, Košir, 2009). To achive all of that adequate conditions need to be assured. In the past years Slovenia has been aiming towards gradual integration/inclusion of children with special needs into the standard groups of kindergartens or schools, therefore the theoretical part of my diploma thesis represents the study of both terms based on their meaning and connection. I also defined children with special needs, the role of a teacher, defectologist in integration/inclusion and the position of teachers and special padagogues in integration/inclusion together with its terms of succes. The empirical part of my diploma includes results, which show that educators included by the research expressed divided opinions. The results show many positive opinions of teachers about the integration/inclusion of children with special needs and about its terms of success, some are undefined and some teachers have negative opinion about it.
Ključne besede:integration, inclusion, children with special needs, kindergarten, terms

Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici