| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva

Naslov:POLOŽAJ IN VLOGA VZGOJITELJA/VZGOJITELJICE V VRTCU V SLOVENIJI IN NA ŠVEDSKEM
Avtorji:Lakić, Elvira (Avtor)
Goriup, Jana (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf VS_Lakic_Elvira_2009.pdf (1,04 MB)
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo (m5)
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Opis:V diplomskem delu z naslovom Položaj in vloga vzgojitelja/vzgojiteljice v vrtcu v Sloveniji in na Švedskem so predstavljene nekatere značilnosti slovenskega in švedskega nacionalnega vzgojno-izobraževalnega programa, ki se izvaja v vrtcih v obeh državah glede na veljavne kurikule. V diplomskem delu so predstavljeni tudi nekateri veljavni zakoni, ki veljajo za vrtce obeh držav. Zakoni posredno ali neposredno vplivajo na vlogo in položaj pedagoškega delavca v vrtcu in ga lahko pri delu omejujejo ali pa njegovo delo spodbujajo in mu dajejo primerne pogoje za kreativno delo z otroki. Za zbiranje empiričnih podatkov se je uporabilo skupaj 91 anketnih vprašalnikov, 46 izpolnjenih v Sloveniji in 45 izpolnjenih na Švedskem. Na vprašalnike so odgovarjale diplomirane vzgojiteljice obeh držav. V teoretičnem delu sta predstavljena kurikula za vrtce obeh držav, ki predstavljata osnovo za delo v vrtcih tako v Sloveniji kot na Švedskem. Nadalje so predstavljeni nekateri zakoni: Zakon o minimalnih tehničnih pogojih za prostor in opremo, Zakon o financiranju ali sofinanciranju vrtcev ter zakon, ki določa normative za število otrok v skupini v vrtcu. V empiričnem delu so grafično predstavljeni in interpretirani odgovori vzgojiteljic obeh držav. Ugotovitve kažejo, da imajo švedske vzgojiteljice v primerjavi s slovenskimi kolegicami precej višje plače, manjše število otrok v skupini, se s starši otrok veliko bolje razumejo, preživijo dnevno več časa zunaj kot slovenske vzgojiteljice, pa imajo še vseeno več komentarjev in predlogov za izboljšanje svojega delovnega mesta in načina dela. Podobni odgovori anketiranih vzgojiteljic pa so bili pri delovnem času vrtca, v katerih so anketirane delale, in pri vprašanju o tem, ali jih je šolanje dobro pripravilo na delo. Pri slednjem vprašanju večina vzgojiteljic obeh držav meni, da so na fakulteti pridobile zadostna znanja in izkušnje za delo v vrtcu.
Ključne besede:vzgojitelj/vzgojiteljica, vrtec, Slovenija, Švedska, primerjalna študija, kurikulum, prostor, plačilo staršev, število otrok
Leto izida:2009
Založnik:[E. Lakić]
Izvor:Maribor
UDK:373.2(043.2)
COBISS_ID:17356808 Povezava se odpre v novem oknu
NUK URN:URN:SI:UM:DK:DEGWPNUG
Število ogledov:5633
Število prenosov:662
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:PEF
:
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:THE POSITION AND ROLE OF TEACHERS IN KINDERGARTENS IN SLOVENIA AND IN SWEDEN
Opis:The diploma thesis entitled The Position and the Role of a Kindergarten Teacher in a Kindergarten in Slovenia and Sweden presents some of the significant features of Slovenian and Swedish national educational programmes that have been carried out in kindergartens in both states according to the legislation of curriculums. The diploma thesis presents some valid laws that are connected with kindergartens in both states. The laws directly or indirectly influence the role and the position of the pedagogical worker in the kindergarten and they can limit him or on the other side encourage him and give him appropriate conditions for creative work with children. For the empirical part of the research 91 questionnaires have been distributed; 46 in Slovenia and 45 in Sweden. The questionnaires have been answered by the kindergarten teachers with diploma degree. The curriculums of both states have been presented in the theoretical part which represent basis for the work in kindergartens in Slovenia and in Sweden. There are also some laws presented: The Law of minimal technical conditions for place and equipment, The Law about finance and co-financing of kindergartens, and the law that determines the normative for the number of children in a group in kindergartens. The empirical part graphically presents the kindergarten teachers´ answers, which are also interpreted. The findings show, that the Swedish kindergarten teachers in comparison to the Slovenian ones have quite higher salaries, lower number of children in groups, they get on with the parents much better, spend more time outdoor daily than the Slovenian kindergarten teachers and they still have more comments and suggestions for improvements of their working positions and the way of working. There have been some similar answers about working hours of kindergartens where the kindergarten teachers work, and if the schooling prepared them well to work. Most of the kindergarten teachers think that their education at the faculties gave them enough knowledge and experience to work in a kindergarten.
Ključne besede:a kindergarten teacher, a kindergarten, Slovenia, Sweden, a comparative study, a curriculum, a place, a tuition fee, a number of children


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici