| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva

Naslov:PRISTOJNOSTI ORGANOV PRI SPREJEMANJU LETNEGA POROČILA V ZADRUGI
Avtorji:Potočnik, Janja (Avtor)
Bratina, Borut (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf UNI_Potocnik_Janja_2009.pdf (684,67 KB)
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo (m5)
Organizacija:EPF - Ekonomsko-poslovna fakulteta
Opis:Zadruga je zaradi svojega namena in ciljev, ki jih zasleduje pri delovanju specifična skupnost oseb, ki so povezne zaradi zadovoljevanja svojih skupnih gospodarskih, socialnih in kulturnih potreb. Zadruge se razlikujejo glede na vrsto, velikost, dejavnosti, s katerimi se ukvarjajo in druge lastnosti, vse pa imajo enak namen in cilj, to je zadovoljevati potrebe svojih članov in povečevati njihove gospodarske koristi. Vodenje, upravljanje in nadzor so funkcije, ki jih v zadrugi opravljajo člani, ki so izvoljeni v upravni in nadzorni odbor. Najvišji organ s pristojnostmi za odločanje o najpomembnejših odločitvah za zadrugo pa je občni zbor, ki ga sestavljajo vsi člani zadruge. Tako kot drugi poslovni subjekti mora tudi zadruga ob koncu poslovnega leta sestaviti letno poročilo. Računovodstvo zadruge se nekoliko razlikuje od računovodenja v gospodarskih družbah, kar je predvsem posledica organiziranosti zadruge in sestave kapitala, posredno pa tudi namena zadruge. Postopek sprejemanja letnega poročila v zadrugi je večstopenjski proces, pri katerem sodelujejo organi upravljanja in vodenja. Upravni odbor pripravi letno poročilo in ga preda nadzornemu odboru, ta pa ga pregleda, poda svoje mnenje in ga preda občnemu zboru v sprejem. Primerjava organiziranosti zadrug v drugih državah EU pokaže, da se zadruge med seboj bistveno ne razlikujejo. Čeprav se pojavijo razlike v nekaterih pristojnostih organov, omejitvah za sklepčnost in podobnih podrobnostih, ki jih določa državna zakonodaja, je vsem skupno zagotavljanje gospodarskih, socialnih in kulturnih koristi za člane. Tudi pri postopku sprejemanja letnega poročila med zadrugami v državah EU ni bistvenih razlik. Zelo podobna oblika organiziranosti se pojavi pri delniški družbi; primerjava je pokazala, da je postopek sprejemanja letnega poročila v delniški družbi zelo podoben postopku v zadrugi. Razlika se pojavi le pri zadnji stopnji, sprejetju, ki ga v zadrugi opravi občni zbor, v delniški družbi pa že nadzorni svet. Kljub razlikam pa je izdelava letnega poročila za vse zadruge in druge gospodarske subjekte obvezna in zelo pomembna.
Ključne besede:zadruga, organi zadruge, pristojnosti organov zadruge, letno poročilo, sprejemanje letnega poročila
Leto izida:2009
Založnik:[J. Potočnik]
Izvor:Obrež
UDK:657.3
COBISS_ID:10242588 Povezava se odpre v novem oknu
NUK URN:URN:SI:UM:DK:JCZS2LPR
Število ogledov:1547
Število prenosov:229
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:EPF
:
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:COMPETENCES OF LEGAL BODIES BY ACCEPTING OF ANNUAL REPORT IN COOPERATIVE
Opis:A cooperative is due its purposes and aims, pursued by activities, a specific community of people, which are related for realization of their common economical, social and cultural needs. Cooperatives have their differences in type, extent, activity and in other characteristics, but they all have the same purpose and aim, that is the realization of its member’s needs in order to increase their economic benefit. Leadership, management and supervision are functions, performed by the members of cooperative, which are elected in to Management and Supervisory Board. The highest authority wit powers to decide is however the General Assembly, composed by all members of cooperative. As any other business subject, must the cooperative also complete at the end of the fiscal year the annual report. The accounting in cooperative is a little different than in companies. The reason is in organization in cooperative and in composition of capital and indirectly in means of cooperative. The procedure in adoption of annual report in cooperative is a multistage process trough collaborating organs of management. Board of directors prepares annual report and hands it over to Supervisory Board, who reviews it, gives its opinion and hands it over to General Assembly in to adoption. Comparison of cooperatives’ organization in other EU states shows, that there is no substantial difference between them. Although there are differences in authorities of bodies, limitation for quorum and similar details, defined by State Law, they all have the same aim; to assure economical, social and cultural needs for its members. There are also no substantial differences in procedure for adoption of annual report among the states of EU. Very similar organization appears in Joint Stock Companies; the comparison has shown that the procedure of adoption of annual report in Joint Stock Companies is very similar to procedure in cooperative. The difference appears only at the last stage of adoption, which is in cooperative performed by General Assembly, and in companies by Supervisory Board. In spite of differences the preparation of annual report is obligatory and very important for all cooperatives and other business subjects.
Ključne besede:cooperative, cooperative bodies, authorities of cooperative bodies, annual report, adoption of annual report


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici