| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva

Naslov:OTROK S POSEBNIMI POTREBAMI (AVTIZEM)
Avtorji:Horvat, Anja (Avtor)
TURČIN, ZLATAN (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Pajnkihar, Majda (Komentor)
Datoteke:.pdf VS_Horvat_Anja_2009.pdf (572,00 KB)
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo (m5)
Organizacija:FZV - Fakulteta za zdravstvene vede
Opis:Teoretična izhodišča diplomske naloge so bila predstaviti otroke s posebnimi potrebami, ter avtizmom. Otroci s posebnimi potrebami, so otroci z motnjami v duševnem razvoju, slepi in slabovidni otroci, gluhi in naglušni otroci, otroci z govorno-jezikovnimi motnjami, gibalno ovirani otroci, dolgotrajno bolni otroci, otroci s primanjkljaji na posameznih področjih učenja ter otroci z motnjami vedenja in osebnosti. Avtizem je razvojno-nevrološka motnja, ki se kaže predvsem kot kakovostno spremenjeno vedenje na področju socialne interakcije, verbalne in neverbalne komunikacije ter imaginacije. Sodi med t.i. pervazivne razvojne motnje z začetkom klinične slike v obdobju malčka. Namen diplomske naloge je predstaviti otroke s posebnimi potrebami in otroka z avtizmom po 14 osnovnih življenjskih aktivnostih Virginije Henderson. Cilji študije primera so bili: opisati otroke s posebnimi potrebami, in njihove značilnosti, predstaviti konceptualni model Virginije Henderson, opisati otroka z avtizmom v okviru konceptualnega modela Virginije Henderson. Metodologija raziskovanja. Uporabljena je bila kvalitativna metoda dela. Predstavljamo študijo primera 11. letnega otroka, ki ima avtizem in je umsko manjrazvit, izvedeno leta 2009. Uporabili smo induktivni pristop, saj smo obravnavali in se osredotočili na en problem oz. na določen primer. Podatke smo zbirali na domu otroka, pri tem so sodelovali otrokovi starši. Podatke smo obdelali s pomočjo konceptualnega modela Virginije Henderson. Za prikaz primera smo uporabili pogovor s starši (interviju), vsebinsko analizo intervijuja, opazovanje otroka, poskušali smo doseči sodelovanje otroka pri intervijuju . Za študij smo uporabili domačo in tujo literaturo ter internetne vire. Rezultati. Študija primera je pokazala, da otrok potrebuje spodbudo in pomoč staršev v osnovnih življenjskih aktivnosti prehranjevanje in pitje, izločanje in odvajanje, gibanje in ustrezna lega, telesna čistoča in urejenost, izogibanje nevarnostim v okolju ter pri komunikaciji in pri učenju. Iz pogovora s starši smo ugotovili, po konceptualnem modelu Virginije Henderson ni možna celostna obravnava otroka. Sklep. Danes se o avtizmu kar veliko govori in strokovnjaki na tem področju veliko raziskujejo, kar pripomore k učinkovitejši obravnavi teh otrok. Otrok potrebuje pomoč in spodbudo obeh staršev oziroma svojcev za vsakdanje življenje in za razvoj fizičnih in psihičnih sposobnosti.
Ključne besede:Otrok, avtizem, konceptualni model, primer.
Leto izida:2009
Založnik:[A. Horvat]
Izvor:Maribor
UDK:616.896-053.2
COBISS_ID:1546148 Povezava se odpre v novem oknu
NUK URN:URN:SI:UM:DK:CHQFPSFN
Število ogledov:6524
Število prenosov:1746
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:FZV
:
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:CHILD WITH SPECIAL NEEDS (AUTISM)
Opis:The theoretical baseline graduation thesis was to present children with special needs and autism. Children with special needs, children with intellectual disabilities, blind and partially sighted children, deaf and hard of hearing children, children with speech-language disorders, motion impeded children, long-term sick children, children with deficits in specific areas of learning and children with behavior disorders and personality. Autism is a neurodevelopmental disorder that manifests itself primarily as a quality changed behavior in social interaction, verbal and non-verbal communication and imagination. One of the so-called pervasive developmental disorder by the start of the clinical picture during the toddler. The purpose of the diploma work is to present children with special needs and children with autism at 14 basic life activities of Virginia Henderson. The objectives of the case studies were: to describe children with special needs and their characteristics, present a conceptual model of Virginia Henderson, described a child with autism in the context of a conceptual model of Virginia Henderson. The methodology of the survey. Was used identification method of working.We present a case study 11th year-old who has autism and is mentally manjrazvit conducted in 2009. We used the inductive approach, as we discuss and focus on one problem or. the particular case. We collected data on the child's home, took part in the child's parents. The data were processed using a conceptual model of Virginia Henderson. To see the case, we used an interview with the parents (interview), intervijuja content analysis, observation of the child, we have tried to achieve the participation of children in intervijuju. For the study, we used domestic and foreign literature and Internet resources. Results. The case study showed that a child needs encouragement and support for parents in basic life activities of eating and drinking, and elimination of discharges of movement and adequate location and physical cleanliness and tidiness, avoiding hazards in the environment and in communicating and learning. From talking to parents, we found, after the conceptual model of Virginia Henderson can not be a comprehensive treatment of the child. Conclusion. Today on Autism, too many speeches and experts in this field much explored, which help to effectively deal with these children. A child needs help and encouragement of both parents or relatives for daily life and to develop physically and mentally.
Ključne besede:Child, autism, a conceptual model, the example.


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici