| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva

Naslov:POSTAVLJANJE IN KRŠITEV MEJA - KAJ POMENIJO ODZIVI STARŠEV, KI DAJO IN NE DAJO PODPORE OTROKU
Avtorji:Kosi, Judita (Avtor)
Žökš, Monika (Avtor)
Krušič, Zvone (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf VS_Zoks_Monika_2009.pdf (423,86 KB)
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo (m5)
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Opis:V diplomski nalogi v teoretičnem delu sta predstavljeni primerjavi med odzivi staršev, ki izražajo podporo otroku in odzivi staršev, ki ne izražajo podpore otroku. Raziskave so bile izvedene med starši, ki imajo otroke v vrtcih, in starši, ki imajo otroke doma v varstvu. Sam namen raziskovanja je bil ugotoviti njihovo razumevanje o pomembnosti dajanja podpore in o škodljivosti ne dajanja podpore, s katerimi močno vplivajo na otrokov celostni razvoj (odvračajo od doživljanja občutkov in jemljejo odgovornosti otroku za svoje izbire). Metodologija temelji na deskriptivni raziskovalni metodi. Uporabljena je bila kvantitativna raziskovalna tehnika z anketnim vprašalnikom zaprtega tipa. Raziskava je pokazala, da starši delno razumejo pomembnost dajanja podpore in škodljivosti ne dajanja podpore otroku. Njihova intenzivna podpora se kaže takrat, kadar je njihov otrok v stiski (ga potolažijo in mu prisluhnejo, kadar se poškoduje in ga kaj boli) v situacijah, ki se velikokrat dogajajo v vsakdanjem življenju. Nepodpiranja pa pravzaprav ni niti močno čutiti. Najpogostejši pozitivni odzivi staršev so, da moramo otroku pri postavljanju meja dovoliti, da je odgovoren za svoja dejanja. Starši navajajo večje težave pri postavljanju meja in spreminjanju že postavljene meje. Najizrazitejša razlika, ki jo je raziskava pokazala med dajanjem in ne dajanjem podpore, je pri pojmu meja, pri katerem starši otrok v vrtcih uporabljajo mejo kot temelj, medtem ko se drugi starši porazdelijo v večji meri med vse tri odgovore. Kljub temu pa raziskava ne kaže, da bi starši imeli večje težave pri dajanju podpore pri vzgoji svojih otrok.
Ključne besede:KLJUČNE BESEDE: odzivi staršev, starši otrok v vrtcih, starši nasploh, pomembnost dajanja podpore, škodljivost ne dajanja podpore, otrokov celostni razvoj.
Leto izida:2009
Založnik:[J. Kosi]
Izvor:Maribor
UDK:373.2(043.2)
COBISS_ID:17186824 Povezava se odpre v novem oknu
NUK URN:URN:SI:UM:DK:6PVT6T0H
Število ogledov:2275
Število prenosov:237
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:PEF
:
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:SETTING AND BREAKING BOUNDARIES RESPONSES OF PARENTS WHO GIVE SUPPORT TO THE CHILD VERSUS ONES WHO DON'T AND WHAT IS THE MEANING OF SUCH RESPONSES
Opis:The theoretical part of diploma thesis presents comparisons of responses between parents who express their support to the child versus those who do not express their support. Researches have been made between two groups of parents. In the first group there are parents whose children are enrolled in kindergartens while in the second group we have parents whose children are not enrolled in kindergarten, but are instead taken care by nannies or, mostly, grandparents, while parents are at work. The purpose of research was to find out whether parents are aware of importance of giving support and noxiousness of its withdrawal. If support is not given, it affects whole child's development (it discourages a child to experience feelings and takes away child's responsibilities he or she makes). Methodology is based on descriptive research methodology. Quantitative research with closed questionnaire was used. The research among parents showed partial understanding about importance of giving support and/or its withdrawal. Majority of parents give intensive support in situations that happen a lot in every day life (they comfort and listen to the child when he or she is in pain or hurts himself/herself). Parents agree with positive response that setting boundaries means allowing the child to be responsible for his/her actions, parents mention difficulties at setting boundaries and changing the ones already set. The most striking difference among parents was their notion of boundaries. Answers of parents whose children are enrolled in kindergartens shows, that they use boundaries as base, while answers of parents whose children are not enrolled in kindergartens were distributed more or less equally among all three answers. Just the same, the research among parents does not show much difficulties with giving support when raising children.
Ključne besede:KEY WORDS: responses of parents, parents whose children are enrolled in kindergartens, parents on the whole, importance of giving support, noxiousness of not-giving support, child's development on the whole.


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici