| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva

Naslov:UVAJANJE TEMELJNIH KONCEPTOV O ENERGIJI NA RAZREDNI STOPNJI
Avtorji:Rubin, Mateja (Avtor)
Marhl, Marko (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Grubelnik, Vladimir (Komentor)
Datoteke:.pdf UNI_Rubin_Mateja_2009.pdf (12,93 MB)
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo (m5)
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Opis:Za potek procesov v naravi je potrebna energijo, ki se pretvarja iz ene oblike v drugo. Če sledimo pretvarjanju energije, ugotovimo, da je Sonce osnovni energijski vir. V diplomski nalogi so predstavljeni posamezni energijski viri, v okviru katerih so izdelani shematski diagrami, ki ponazarjajo pretvarjanje sončne energije v druge oblike energij. Namen diagramov je predstaviti Sonce kot osnovni vir energije. Narejena je tudi količinska primerjava nakopičenosti energije v različnih energijskih virih, kjer so v obliki grafov in preglednic prikazane medsebojne primerjave izkoriščanja energijskih virov. Empirični del naloge zajema raziskavo med šestošolci in študenti razrednega pouka ter tehniške smeri. Ta temelji na posameznih poudarkih, ki zajemajo razumevanje pretvarjanja sončne energije v druge oblike ter količinske predstave o pridobljeni energiji iz posameznih virov. Na konkretnem primeru kroženja vode v naravi se je izkazalo, da se večina anketiranih, predvsem šestošolcev, ne zaveda, da energija vode, ki jo izkoriščamo v hidroelektrarnah, prihaja od Sonca. Rezultati kažejo tudi slabo poznavanje tehnoloških in naravnih načinov pretvarjanja sončne energije v druge oblike. Kar polovica šestošolcev namreč ne pozna naravnega pretvarjanja sončne energije v druge oblike, pri študentih tehnične smeri pa se je izkazalo sicer nekoliko boljše poznavanje tehnoloških načinov pretvarjanja sončne energije v druge oblike. Tako študentje kot učenci šestega razreda se tudi premalo zavedajo, da večino energijskih virov ne bi mogli izkoriščati, če bi Sonce prenehalo svetiti. Prav tako tudi nekoliko podcenjujejo količino električne energije, ki jo lahko pridobimo iz različnih energijskih virov. Še posebej se odražajo slabe količinske predstave o sončni energiji, ki jo prestreže Zemlja.
Ključne besede:Sonce, energija, energijski viri, osnovna šola
Leto izida:2009
Založnik:[M. Rubin]
Izvor:Maribor
UDK:53(043.2)
COBISS_ID:16882696 Povezava se odpre v novem oknu
NUK URN:URN:SI:UM:DK:CTLFVPW9
Število ogledov:2350
Število prenosov:125
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:PEF
:
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:INTRODUCTION OF BASIC ENERGY CONCEPTS IN PRIMARY SCHOOL
Opis:Processes in nature require energy which can be transformed from one into another form. If we follow this energy transformation, we find that the basic energy source is our Sun. The diploma paper presents individual energy sources in the framework of which are formed schematic diagrams which illustrate the transformation of the energy of the Sun into other forms. The purpose of the diagrams is to present the Sun as the basic source of energy. A comparison of the quantity of energy accumulation in different energetic sources was also made; in the form of diagrams and tables mutual comparisons of energy sources’ exploitation are presented. The empirical part of the paper includes the research carried out among primary school pupils of the sixth grade and the students of class teaching and technical course. The research is based on individual points which grasp the understanding of transformation of the energy of the Sun into other forms and quantity notions of the acquired energy from individual sources. The concrete example of water cycle in nature showed that the majority of the interviewees, mostly sixth grade pupils, are not aware of the fact that the energy of water which is exploited in hydroelectric power stations actually comes from the Sun. In addition to this, the results also show superficial knowledge of technological and natural ways of transforming the energy of the Sun into other forms. Namely, the half of sixth grade pupils does not have the knowledge of the natural transformation of the energy of the Sun into other forms; while the students of technological course showed a somewhat better knowledge of technological ways of transforming the energy of the Sun into other forms. Moreover, both the students and the sixth grade pupils are also not conscious of the fact that the majority of energetic sources could not be exploited if the Sun stopped shining. Additionally, they also somewhat underestimate the quantity of electrical energy which can be acquired with the help of individual power stations from different energetic sources. Especially are reflected superficial quantity notions about the energy of the Sun which is intercepted by the Earth.
Ključne besede:The Sun, Energy, Energy sources, Primary school


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici