1. |
2. Zeleni marketing in nakupno vedenje odjemalcev v turizmuDavida Pogorevc Hafner, 2023, diplomsko delo Opis: Tema diplomske naloge je zeleni marketing in nakupno vedenje odjemalcev v turizmu. Opišemo, kaj je zeleni marketing in kdo so zeleni potrošniki, natančneje pa se dotaknemo teme zeleni turizem, ki v Sloveniji postaja vse bolj priljubljen ter se hitro razvija zaradi neokrnjene narave, pestre kulturne dediščine ter raznolike in izvrstne kulinarične ponudbe.
Razvoj zelenega marketinga in turizma postaja vse pomembnejši, saj smo se začeli vsaj v razvitem delu sveta vse bolj zavedati problema onesnaženosti zraka, globalnega segrevanja ter pogubnih posledic klimatskih sprememb, pomanjkanja pitne vode, izumiranja živalskih in rastlinskih vrst in še bi lahko naštevali. Varovanje okolja je postalo ključno družbeno vprašanje, ki zahteva trajnostno naravnanost podjetij.
Zeleni marketing je učinkovita strategija, ki ozavešča turiste o pomembnosti trajnostnega turizma in spodbuja zeleno ravnanje.
V diplomskem delu smo raziskali potencial zelenega turizma v Sloveniji ter vpliv zelenega marketinga na zeleno zavest in ravnanje turistov. Ugotovili smo, koliko okoljska ozaveščenost vpliva na nakupno vedenje odjemalcev in koliko so v zameno pripravljeni plačati več ter tudi, ali okoljski znaki pozitivno vplivajo na nakupne odločitve odjemalcev/turistov in ali bi se potrošniki večkrat odločili za zeleno turistično ponudbo, če bi bila na voljo.
Prišli smo do sklepa, da potrošniki še vedno raje ostanejo v coni svojega udobja in se odločajo za okolju bolj prijazne alternative v glavnem le, če so cene tovrstne ponudbe konkurenčne. Če pa se odločijo, verjamejo, da so zato boljši/odgovornejši potrošniki in pripomorejo k trajnostnemu razvoju in varovanju okolja. Tudi pri turistični ponudbi cenijo kakovost, udobje in prestiž in se za zeleno turistično ponudbo ne odločijo vedno, temveč pretežno takrat, ko je v skladu z njihovimi pričakovanji o doživetem in udobnem dopustu. Ključne besede: zeleni marketing, zeleni turizem, zeleni odjemalci/turisti, nakupno vedenje odjemalcev Objavljeno v DKUM: 18.10.2023; Ogledov: 415; Prenosov: 52 Celotno besedilo (1,48 MB) |
3. Pomen logističnih storitev v trajnostnem razvoju turizmaPatricija Klinc, 2021, diplomsko delo Opis: Države si že dlje časa prizadevajo za izboljšanje življenja ter stremijo k spodbujanju in iskanju rešitev za trajnostni razvoj. Turizem je največja in najpomembnejša industrija, ki venomer raste, vendar pa je obenem tudi velik krivec za negativne posledice na okolje in družbo. Ker je pomen trajnostnega turizma vedno večji, se podjetja v turistični panogi vseskozi trudijo najti nove rešitve, ki so trajnostne in okolju prijazne z namenom čim manjšega poseganja v naravo, a hkrati ohranjanjem kakovosti za turiste in obiskovalce. Za vse to pa mora biti logistika dobro dodelana, saj je ta s turizmom medsebojno povezana, in brez trajnostne logistike ne moremo imeti trajnostnega turizma. V diplomskem projektu obravnavamo trajnostni turizem ter opišemo pozitivne in negativne posledice turizma na okolje, družbo in ekonomijo. Nadalje opredelimo še logistiko in njeno vlogo v turizmu, posvetimo pa se tudi zeleni logistiki in upravljanju dobavne verige, ki je v turistični industriji nekoliko drugačna od drugih industrij. Na koncu podamo še pregled trajnostnega turizma v Sloveniji, navedemo nekaj destinacij, ki so prejele odlikovanja za trajnostno delovanje, in predstavimo, kaj delajo v smeri trajnostnega turizma. Prikažemo tudi rezultate ankete, ki smo jo izvedli z namenom ugotavljanja, koliko ljudje poznajo trajnostni turizem v Sloveniji in v kolikšni meri uporabljajo trajnostne storitve. Ključne besede: trajnostni turizem, posledice turizma, logistične storitve v turizmu, zeleni turizem v Sloveniji Objavljeno v DKUM: 15.10.2021; Ogledov: 991; Prenosov: 101 Celotno besedilo (1,81 MB) |
4. Razvoj podeželskega turizma v Slovenskem PorabjuÁbel Bartakovics, 2018, diplomsko delo Opis: Turizem je zelo širok pojem, različni avtorji ga različno opredeljujejo, toda navkljub različnim definicijam velja, da je turizem pomemben del godpodarstva.
V diplomskem projektu z naslovom Razvoj podeželskega turizma v Slovenskem Porabju smo najprej predstavili pojme v povezavi s turistično destinacijo, z zelenim turizmom in s podeželskim turizmom ter z značilnostmi slovenskega Porabja in vasi Verica-Ritkarovci (po madžarsko Kétvölgy).
V nalogi smo predstavili stanje podželskega turizma v naselju Verica-Ritkarovci, ki tvori del Porabja in leži v neposredni bližini slovenske in avstrijske državne meje. S pomočjo različnih internih virov in raziskovalnega intervjuja ter anketiranja smo preverjali možnosti za razvoj turizma. Za omenjeno občino smo želeli poiskati možnosti razširitve ponudbe Kulturnega doma, namenjene turistom. Ključne besede: podeželski turizem, zeleni turizem, turistična destinacija, Porabje, turistične kmetije Objavljeno v DKUM: 07.01.2019; Ogledov: 1625; Prenosov: 105 Celotno besedilo (1,28 MB) |
5. |
6. Glamurozno kampiranje : sončna dolina Bioterme Mala NedeljaKatja Murkovič, 2018, diplomsko delo/naloga Opis: Glamping se je skozi čas razvijal in napredoval, tako kot vsi drugi trendi. Z velikim skokom od klasičnega kampiranja je sedaj, z modernimi nastanitvenimi možnostmi in edinstvenimi doživetji, postal večmilijonska industrija, ki se je razširila povsod po svetu. Nova vrsta glampistov je povzročila povpraševanje, ki vsebuje najkvalitetnejše storitve in ponuja vrhunsko doživetje v naravi.
Glamping se tesno prepleta s trajnostnim poslovanjem zaradi tega, ker je umeščen v naravno okolje, v katerega minimalno posega in z njim sobiva. Predstavlja pomemben turistični produkt v Sloveniji, saj deluje v skladu z zeleno politiko, ki jo spodbuja Slovenska turistična organizacija.
Zaradi naraščajočega trenda in zaradi potrebe po konkurenčni prednosti so Bioterme Mala Nedelja v svojo lastno ponudbo uvedle glamping z imenom Sončna dolina. Za uspešno poslovanje je pomembno, da se prepoznajo ciljni trgi in skupine, ki bodo predstavljale potencialne goste. Prav tako je pomembno, da se določi vse segmente marketinškega spleta, ki bodo pri poslovanju pripomogli k lažjim in dobrim odločitvam. Ključne besede: glamurozno kampiranje, trajnostni turizem, zeleni turizem, Bioterme Mala Nedelja, marketinški splet. Objavljeno v DKUM: 25.10.2018; Ogledov: 1902; Prenosov: 376 Celotno besedilo (1,49 MB) |
7. Vpliv zadovoljstva zaposlenih v zelenem turizmu na izkušnjo turistovTina Rojko, 2018, magistrsko delo Opis: Turizem je dinamična gospodarska dejavnost, ki dosega visoko stopnjo rasti in ima velik multiplikacijski učinek. Pozitivno vpliva na zaposlovanje v krajih, kjer se razvija. Sočasno je turizem najizrazitejši sociološki pojav našega časa, saj je postal način življenja v razvitih delih sveta.
V svetu, ki se nenehno razvija in raste, so podnebne spremembe in okoljska problematika postali eden izmed ključnih izzivov na globalni ravni. To se kaže tudi v turizmu. Potrošniki so vse bolj okoljsko ozaveščeni in posledično naklonjeni zeleni ponudbi. Med glavne motive potovanj zato spadajo prav odkrivanje naravne in kulturne krajine oziroma dediščine ter uživanje v sprostitvi, ki jo prinašajo lepa ohranjena narava ter aktivnosti v njej. Da bi naravo ohranili za sedanje in prihodnje rodove, se turizem čedalje bolj usmerja v trajnostno oziroma zeleno poslovanje.
Kljub zelenemu poslovanju je za zadovoljstvo turistov pomembno veliko več od ohranjene narave. Eden izmed najpomembnejših dejavnikov so ljudje. Zaposleni in njihov odnos veliko doprinesejo k celoviti izkušnji turistov. Kadri so zato najpomembnejše premoženje podjetja in njihovo uspešno upravljanje pripomore k njihovemu zadovoljstvu in posledično k zadovoljstvu turistov oziroma uspešnosti poslovanja. Lahko rečemo, da so kadri ključ do uspeha (Carell et al. Možina et al. 2002, 12).
V nalogi smo s hipotezami preverili, ali navedene trditve držijo in ali res obstaja povezava med zadovoljnimi zaposlenimi in zadovoljnimi turisti. V teoretičnem delu smo predstavili glavne značilnosti zelenega turizma in človeških virov ter obe področji povezali. V empiričnem delu pa smo izvedli raziskavo med zaposlenimi v zelenih turističnih podjetjih ter med njihovimi gosti in opravili intervjuje z vodilnimi zaposlenimi. Končna ocena stanja potrjuje navedene trditve. Kljub temu pa se je pokazala tudi raznovrstna problematika, zato smo nanjo opozorili in predlagali izboljšave. Ključne besede: Zeleni turizem, človeški viri, zadovoljstvo zaposlenih, zadovoljstvo turistov, Slovenia Green Accommodation Objavljeno v DKUM: 26.06.2018; Ogledov: 1590; Prenosov: 255 Celotno besedilo (1,73 MB) |
8. Analiza destinacij, ki so pristopile k zeleni shemi slovenskega turizmaMaja Alif, 2017, diplomsko delo Opis: Trajnostni oziroma zeleni turizem je v turistični ponudbi, ki je vedno bolj razvita, edina prava pot razvoja, saj ohranja naravno, kulturno in socialno okolje, hkrati pa temelji na ekonomski uspešnosti turističnega poslovanja.
Slovenija je zelena dežela, ki je naredila velike korake na področju trajnostnega razvoja, vsako njeno dejavnost pa prežema zelena in trajnostna nota. Ravno zato je Slovenija prva država na svetu, ki je prejela naziv zelene destinacije. Zavedamo se, da je ravno zeleno tisto, kar je naša konkurenčna prednost, in da je trajnostni turizem dejavnik, zaradi katerega smo prepoznavni.
Slovenska turistična organizacija je razvila Zeleno shemo slovenskega turizma Slovenia Green z namenom, da pomaga in spodbudi čim več destinacij, da se odločijo za trajnostno delovanje. Destinacije spodbuja, da se usmerijo v zeleno gospodarstvo in razvijajo zelene modele poslovanja. Ključne besede: trajnostni turizem, zeleni turizem, Zelena shema slovenskega turizma Objavljeno v DKUM: 28.09.2017; Ogledov: 2013; Prenosov: 360 Celotno besedilo (1,42 MB) |
9. RAZVOJ ZELENEGA TURIZMA V POMURJUMartina Hanžekovič, 2011, diplomsko delo Opis: Govorili smo splošno zeleni turizem, ker menimo, da je veliko razvojnih možnosti za razvoj zelenega turizma v Pomurju. Pri zelenem turizmu gre za prepletanje več različnih vplivov in prinaša različne koristi. Cilj je skrb za naravno okolje in prispevati k ekonomskemu blagostanju kraja, regije, države. V Pomurju je veliko možnosti za razvoj.
Predstavili smo pomen zelenega turizma in tudi opisali Pomursko regijo, kaj bi lahko vključili v zeleno turistično ponudbo in zakaj.
V Pomurski regiji je že moč zaznati, da se vedno več turističnih ponudnikov odloča za zeleno turistično ponudbo in najpomembnejše smo tudi predstavili .
Naredili smo tudi raziskavo na terenu, s katero smo skušali ugotoviti, kakšna je osveščenost potencialnih odjemalcev o zeleni turistični ponudbi v Pomurju.
Analiza raziskave je pokazala, da veliko ljudi še vedno ni dovolj informirano o pomenu zelenega turizma in ne vedo, zakaj je nujno, da se le-ta razvije v določeni regiji.
Mnenja smo, da še Pomurska regija ni izkoristila vseh svojih priložnosti in da ima potencial, zato smo nakazali tudi nekaj predlogov, ki bi jih bilo smiselno uporabiti. Pomurje je zelena regija in ima vse kar potrebujemo za trženje te zvrsti turizma. Prihodnost vidimo v razvoju zelenega turizma. Ključne besede: zeleni turizem, zelena turistična ponudba v Pomurju, razvojna priložnost Pomurja, razvojni trend, vplivi zelenega turizma. Objavljeno v DKUM: 14.12.2011; Ogledov: 3101; Prenosov: 387 Celotno besedilo (822,90 KB) |