| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 13
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Pomembnost timskega dela in medpoklicnega sodelovanja v zdravstvenem timu oddelka intenzivne terapije
Nina Bohinjc, 2025, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo raziskuje pomen timskega dela in medpoklicnega sodelovanja v zdravstvenem timu oddelka intenzivne terapije (OIT). Namen raziskave je preučiti ključne elemente učinkovitega zdravstvenega tima in ugotoviti, kako medpoklicno sodelovanje vpliva na kakovost oskrbe bolnikov. Ključne ugotovitve magistrskega dela so, da je timsko delo ključno za zagotavljanje kakovostne in varne oskrbe bolnikov. Učinkovita komunikacija in koordinacija med člani tima pripomoreta k boljšim izidom zdravljenja in optimizaciji virov. Elementi uspešnega tima so jasno definirane vloge in odgovornosti, zaupanje in spoštovanje med člani tima ter nenehno izobraževanje in izpopolnjevanje strokovnega znanja. Veliko vlogo v delovanju ima odprta komunikacija, ki zmanjša možnosti za napake in izboljša koordinacijo oskrbe. Nejasnosti in neusklajenost v komunikaciji so pogosto vzrok za zaplete in daljšo hospitalizacijo pacientov. Posebno vlogo ima tudi vodja tima, ki usmerja delovanje tima, motivira člane in zagotavlja učinkovito razreševanje konfliktov. Dober vodja prispeva k večji zavzetosti zaposlenih in posledično k boljši oskrbi pacientov. Timsko delo na OIT ima številne izzive, med njimi čustvene in fizične obremenitve zaposlenih (npr. stres zaradi kritičnega stanja pacientov, delo v zahtevnih okoljih), hitro spreminjanje sestave tima in kompleksnost zdravstvenih posegov. Timsko delo ima vpliv tudi na zdravljenje pacientov, saj skupinsko delo vodi do natančnejših diagnoz, krajšega časa hospitalizacije in večjega zadovoljstva pacientov. Multidisciplinarni pristop pa omogoča celostno oskrbo bolnikov. Timsko delo in medpoklicno sodelovanje sta bistvenega pomena za zagotavljanje kakovostne oskrbe bolnikov na OIT. Potrebna sta stalno izboljševanje komunikacijskih veščin in spodbujanje pozitivnega delovnega okolja. Vodstvo zdravstvenih ustanov mora podpirati razvoj kompetenc zaposlenih s ciljem izboljšanja timskega sodelovanja. Magistrsko delo predstavlja pomemben prispevek k razumevanju pomena učinkovitega timskega dela v zdravstvu in poudarja potrebo po stalnem vlaganju v razvoj multidisciplinarnih timov za izboljšanje zdravstvenih izidov pacientov.
Ključne besede: tim, timsko delo, zdravstveni tim, medpoklicno sodelovanje, oddelek intenzivne terapije, oskrba kritično bolnega pacienta
Objavljeno v DKUM: 04.06.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 10
.pdf Celotno besedilo (319,14 KB)

2.
Učinkovitost interdisciplinarnih timov v slovenskem zdravstvu
Ana Korenčan, 2020, magistrsko delo

Opis: Interdisciplinarni zdravstveni tim, ki ga sestavljajo strokovnjaki z različnih področij zdravstva in socialnega varstva, se oblikuje glede na zdravstveno stanje in potrebe pacienta. V učinkovitih interdisciplinarnih zdravstvenih timih je prisotna interdisciplinarna atmosfera, ki se odraža v komunikaciji med člani tima, nudenju medsebojne podpore in pomoči, poistovetenju s skupnimi vrednotami ter prevzemanju odgovornosti za lastno delo kot tudi za končni delovni uspeh celotnega tima. Spodbuja se kreativnost in inovativnost, deljenje znanj med člani tima ter zavedanje soodvisnosti ob upoštevanju avtonomije posameznika. Da bi preverili, ali so slovenski interdisciplinarni timi pri svojem delu učinkoviti, smo v Univerzitetnem kliničnem centru Ljubljana izvedli kvantitativno raziskavo, katere instrument je anketa. Podatke smo statistično analizirali s programom SPSS. Ugotovili smo, da med strokovnimi nazivi ne obstajajo statistično pomembne razlike glede mnenja o učinkovitosti interdisciplinarnih timov ter da člani interdisciplinarnega tima zaznavajo interdisciplinarno timsko delo kot procesno metodo dela, in je po njihovem mnenju pomemben element učinkovitosti, prav tako sta pomembna elementa vodenje in komunikacija. Med klinikami ni statistično pomembnih razlik glede mnenja, da interdisciplinarna timska metoda dela predstavlja dodano vrednost za izid zdravljenja pacienta, osebje in organizacijo kot celoto. Predlagali smo implementacijo vsebin interdisciplinarnega izobraževanja v študijske programe zdravstvenih strok, saj se je v tujini izkazala kot primer dobre prakse.
Ključne besede: timsko delo, interdisciplinarni zdravstveni tim, zdravstveni sistem, učinkovitost
Objavljeno v DKUM: 08.11.2020; Ogledov: 2325; Prenosov: 325
.pdf Celotno besedilo (1,28 MB)

3.
VPLIV MEDSEBOJNIH ODNOSOV NA KAKOVOST ZDRAVSTVENE NEGE
Katja Blatnik, 2016, diplomsko delo

Opis: Dobri medsebojni odnosi in motivacija za delo v zdravstvenih ustanovah postajata pomembni področji zanimanj raziskovalcev in vodstev zdravstvenih ustanov v Evropi. Na pripravljenost za delo najbolj vplivata skrb za dobre medsebojne odnose, ki temeljijo na zaupanju in ustrezna komunikacija med zaposlenimi. Ljudje, ki svoje delo opravljajo z veseljem in odgovorno, so pri delu bolj uspešni in dosegajo boljše rezultate. Bistveni elementi zdravstvene nege so tudi kakovost, kriteriji in standardi, pri čemer je zadovoljstvo pacientov najpomembnejši kazalnik kakovosti.
Ključne besede: medsebojni odnosi, zdravstveni tim, pacient, konflikt, stres, delovno okolje
Objavljeno v DKUM: 19.10.2016; Ogledov: 1800; Prenosov: 238
.pdf Celotno besedilo (866,25 KB)

4.
Seznanjenost ljudi o paliativni oskrbi
Mateja Novak, 2015, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu so predstavljeni paliativna oskrba, njen razvoj, seznanjenost ljudi o paliativni oskrbi, hospic in umiranje. V empiričnem delu smo želeli ugotoviti, ali so ljudje seznanjeni s paliativno oskrbo in ali so mnenja, da se premalo govori o smrti. Prav tako je bil namen ugotoviti, ali paliativna oskrba poveča kakovost življenja. Metodologija raziskovanja. Uporabljena je bila kvantitativna raziskovalna metodologija, natančneje anketni vprašalnik z 12 vprašanji zaprtega tipa. V raziskavi je sodelovalo 50 naključnih oseb. Rezultate raziskave smo analizirali in predstavili s pomočjo računalniških programov Microsoft Office Word 2013, Microsoft Office Excel 2013 in IBM SPSS Statistics 20.0. Rezultati raziskave. Anketni vprašalnik so večinoma izpolnjevali starejši ljudje, ki so v večini (42%) mnenja, da kot skupnost o smrti in umiranju ne govorimo dovolj. Večina anketiranih (40%) ni še nikoli slišala za paliativno oskrbo, 30% anketirancev navaja, da približno vedo, kaj je paliativna oskrba, 20% anketiranih meni, da imajodovolj natančno znanje o paliativni oskrbi, 10% pa jih je slišalo samo za to ime. Kar 53% anketiranih je mnenja, da paliativna oskrba dovoljuje pacientom z neozdravljivo boleznijo živeti aktivno življenje, medtem ko jih 29% meni, da paliativna oskrba izboljšuje kakovost življenja bolne osebe. Sklep. O paliativni oskrbi bi se morali začeti več pogovarjati in o njej ljudi ozaveščati že v zdravstvenih ustanovah, saj je za umirajoče in njihove svojce znanje o paliativni oskrbi zelo pomembno. Če bi s tovrstnim ozaveščanjem začeli v zdravstvenih ustanovah, bi bili ljudje bolje informirani, hkrati pa bi informacijam bolj zaupali.
Ključne besede: paliativna oskrba, paliativni zdravstveni tim, paliativna zdravstvena nega, hospic, umiranje.
Objavljeno v DKUM: 22.03.2016; Ogledov: 3245; Prenosov: 672
.pdf Celotno besedilo (1,37 MB)

5.
IZGOREVANJE ZAPOSLENIH V NEGOVALNEM TIMU DOMA ZA STAREJŠE
Breda Prekoršek, 2015, diplomsko delo

Opis: IZVLEČEK Teoretična izhodišča: Izgorevanje zaposlenih v zdravstvenonegovalnih timih je pereč problem, ki ruši fizično in psihično zdravje zaposlenih. Zaradi zmanjšane delovne storilnosti izgorelih delavcev in povečane bolniške odsotnosti povzroča velike težave tudi delodajalcem. Namen raziskave je bil ugotoviti vzroke za izgorevanje zaposlenih v negovalnem timu doma za starejše in predstaviti ukrepe, ki jih je za zmanjševanje izgorevanja mogoče izvesti na ravni organizacije. Raziskovalna metodologija: V diplomskem delu najprej predstavljamo teoretična izhodišča o izgorevanju na podlagi študija, presoje in kritične analize domače in tuje strokovne in znanstvene literature. V empiričnem delu je prikazana strukturna analiza. Opravljena je bila po analizi odgovorov v anonimnem anketnem vprašalniku. Ta je v prvem delu zajemal 15 vprašanj zaprtega tipa, v drugem delu pa tri sklope vprašanj za ugotavljanje stopnje izgorelosti; vprašanja so bila povzeta po Schmiedlu (2011). Raziskava je potekala julija in avgusta 2014 v Domu Danice Vogrinec Maribor. V njej je sodelovalo 111 članov negovalnega tima. Rezultati: Strukturna analiza rezultatov ankete je pokazala, na katerem delovnem mestu v negovalnem timu zaposleni najbolj izgorevajo, kakšni so ključni razlogi za izgorevanje v negovalnem timu in kateri so predlogi za preprečevanje izgorevanja. Ovržena hipoteza o hudi izgorelosti najmanj ene desetine zaposlenih v negovalnem timu kaže, da ima dom starejših še možnosti, da z lastnimi ukrepi za preprečevanje izgorevanja prepreči hudo izgorelost negovalnega tima. Sklep: Glede na ugotovljeni pojav izgorevanja zaposlenih v negovalnem timu, ki so pri svojem delu skoraj nenehno v neposrednem osebnem stiku s stanovalci doma, z njihovimi svojci oziroma zastopniki, je potrebno, da dom starejših sprejme dejstvo o izgorevanju zaposlenih v negovalnem timu in potem tudi ukrepe za njegovo preprečevanje.
Ključne besede: diplomirana medicinska sestra, zdravstveni tehnik, bolničar negovalec, izgorelost, tim.
Objavljeno v DKUM: 13.07.2015; Ogledov: 1709; Prenosov: 242
.pdf Celotno besedilo (1,35 MB)

6.
KOMUNIKACIJA MED ČLANI ZDRAVSTVENEGA TIMA
Ranka Mihelič, 2015, magistrsko delo

Opis: Kakor na vseh področjih komunikacije, se tudi v zdravstvu komunikacija usmerja v kakovostno in kvalitetno uporabo ter prenos in shranjevanje informacij. Namen magistrskega dela je bil ugotoviti ali so člani zdravstvenega tima zadovoljni z medsebojno komunikacijo.
Ključne besede: zdravstveni tim, komunikacija, komunikacijske spretnosti, komunikacija v zdravstvu
Objavljeno v DKUM: 21.05.2015; Ogledov: 2426; Prenosov: 639
.pdf Celotno besedilo (1,65 MB)

7.
Dobra komunikacija med timom zdravstvene nege in zdravstvenim timom kot temelj učinkovite zdravstvene nege
Drago Lačen, 2014, diplomsko delo

Opis: Izhodišča: Komunikacija, ne glede na to ali je besedna ali nebesedna, je med vsemi člani zdravstvenega tima in tima zdravstvene nege izrednega pomena. Komunikacija znotraj tima in med timi ima velik pomen za kakovostno in strokovno obravnavo bolnikov. Še bolje pa k temu pripomore profesionalna komunikacija, ki je preredko uporabljena v današnjem času. Metodologija: V empiričnem delu diplomskega dela smo s kvantitativno metodo raziskovanja s pomočjo anketnega vprašalnika izvedli raziskavo v enoti intenzivne terapije Klinike za infekcijske bolezni in vročinska stanja Univerzitetnega kliničnega centra Ljubljana z namenom, da bi ugotovili vrsto prisotne komunikacije. Ob tem nas je zanimala tudi pripadnost timu, zavedanje o potrebnosti komunikacije za delo in poznavanje profesionalne komunikacije. Rezultati: Iz raziskave je razvidno, da je komunikacija pomembna za delo med vsemi člani zdravstvenega tima, saj so enotnega mnenja (100,0 %), da je le-ta vedno potrebna za delo. Pojem profesionalne komunikacije pozna večina preiskovancev (87,1 %). Na podlagi mnenj in predlogov preiskovancev za boljšo in pogosteje uporabljeno profesionalno komunikacijo smo ugotovili, da je pomembna skupna predaja bolnikov med vsemi člani zdravstvenega tima. Zaključek: Izsledki raziskave potrjujejo pomembnost prisotnosti vseh članov zdravstvenega tima med predajo službe in pomembnost uporabe profesionalne komunikacije.
Ključne besede: zdravstvena nega, komunikacija, besedna komunikacija, nebesedna komunikacija, tim zdravstvene nege, zdravstveni tim
Objavljeno v DKUM: 27.10.2014; Ogledov: 3252; Prenosov: 578
.pdf Celotno besedilo (954,64 KB)

8.
Konflikti v zdravstveni negi in pomen supervizije
Ana Vogrinc, 2012, diplomsko delo

Opis: Konflikti se pojavljajo povsod, tako tudi zdravstvena nega oz. timi zdravstvenih delavcev niso izključeni. Vzroki za nastanek konfliktov so različni: preobremenjenost na delovnem mestu, nezadovoljstvo med sodelavci ali premalo poznavanja konfliktov in načinov za njihovo reševanje. K reševanju konfliktov lahko močno pripomore vključenost supervizije. Le ta se običajno uvede, ko so bila dosedanja reševanja konfliktov neuspešna. S supervizijo se konflikti rešujejo po fazah v supervizijskem procesu, v katerem sodelujejo supervizor in supervizanti. Supervizijski proces temelji na zaporednih supervizijskih srečanjih, za katerega morajo biti izpolnjeni pogoji. Supervizija se žal v zdravstvu in zdravstveni negi le malokrat izvaja, vzrok je običajno v pomanjkanju finančnih sredstev, saj se organizacije premalo zavedajo dolgoročnih ugodnih učinkov supervizije. V diplomskem delu so predstavljeni konflikti in najpogostejši vzroki za njihov nastanek. Namen diplomskega dela je ugotoviti, kateri so najpogostejši vzroki za nastanek konfliktov ter koliko člani negovalnega tima poznajo supervizijo in njeno vlogo v zdravstveni negi. Raziskava je temeljila na kvantitativni metodologiji, z uporabo anketnega vprašalnika. Vzorec je obsegal 50 članov negovalnega tima, zaposlenih v enem izmed domov za ostarele v Mariboru. Analiza podatkov je pokazala, da se zaposleni srečujejo s konflikti na delovnem mestu, vendar se večina poskuša iz konfliktov kaj naučiti. Najpogostejša vzroka za nastanek konfliktov na delovnem mestu sta neučinkovita komunikacija in preobremenjenost z delom. Izraz supervizija je anketirancem znan, saj je polovica le - teh že sodelovala v supervizijskem procesu. Večina izraža potrebo po vključenosti supervizije v negovalni tim. Mnogi so mnenja, da bi jim supervizija dala nadaljnjo motivacijo za delo.
Ključne besede: Konflikti, zdravstveni tim, zdravstvena nega, supervizija, supervizijski proces.
Objavljeno v DKUM: 02.10.2012; Ogledov: 7077; Prenosov: 1672
.pdf Celotno besedilo (1,59 MB)

9.
KOMUNIKACIJA PRI CELOSTNI ZDRAVSTVENI OBRAVNAVI PACIENTA Z RAKOM ŽELODCA
Tanja Kolar, 2011, diplomsko delo

Opis: Komuniciranje je v življenju nenehno navzoče in vpliva na zdravje in počutje ljudi, oblikuje dobre odnose, kot so skrb za drugega, odgovornost, zaupanje in sočutje. Pojem zaupanja je zelo težko opredeliti z ozko definicijo, je pa pomemben dejavnik pri zdravstveni obravnavi pacienta, ki se srečuje s težkim bolezenskim stanjem. Namen diplomskega dela je bil predstaviti pomen komunikacije in zaupanja pri celostni zdravstveni obravnavi pacienta z rakom želodca in ugotoviti, kako in koliko vpliva zaupanje pacientov do zdravstvenih delavcev v procesu zdravljenja. Metode dela: S pomočjo bibliografskih baz Cobiss, Medline in drugih so sistematično analizirani publikacije, ki se navezujejo na področje raziskovanja. Iz pridobljenih rezultatov so izbrani najrelevantnejši strokovni viri in uporabljeni za sintezo spoznanj, ter predstavljeni v strukturni obliki. Diplomsko delo temelji na kvantitativni metodologiji z uporabo delno strukturiranega vprašalnika. Za analizo in predstavitev podatkov je uporabljen programski paket Microsoft Office Excel. Rezultati: Raziskava je bila izvedena na Oddelku za abdominalno kirurgijo Univerzitetnega kliničnega centra Maribor. Sodelovalo je 16 (64 %) žensk in 9 (36 %) moških. Ugotovljeno je bilo, da pacienti 11 (44 %) zaupajo zdravstvenim delavcem. Varovanje zasebnosti je s strani zdravstvenih delavcev večina (68 %) vprašanih opredelila kot zelo dobro. Kot dejavnike, ki vplivajo na medsebojno zaupanje pacienta in zdravstvenega delavca, je 20 (43 %) vprašanih opredelilo profesionalno znanje, 16 (35 %) prijazen pristop in 10 (22 %) zavzetost za pacientove probleme. Razprava in sklepi: Po mnenju vprašanih se medicinske sestre bolj kot zdravniki posvečajo njihovim težavam ter, da je zaupanje v zdravstvene delavce na visoki ravni. Kot dejavnike, ki vplivajo na medsebojno zaupanje. V odnosu pacient – medicinska sestra so navedli profesionalno znanje (strokovnost), prijazen pristop in zavzetost za pacientove probleme.
Ključne besede: komunikacija, zaupanje, zdravstveni tim, pacient, medicinska sestra, rak želodca.
Objavljeno v DKUM: 06.01.2012; Ogledov: 3007; Prenosov: 355
.pdf Celotno besedilo (1,09 MB)

10.
KOMUNIKACIJA V ZDRAVSTVENEM TIMU
Domen Balažic, 2011, diplomsko delo

Opis: POVZETEK V diplomskem delu smo predstavili pomen komunikacije in medsebojnih odnosov med člani zdravstvenega tima. Predstavili smo tudi timsko delo in reševanje konfliktov. Metodologija raziskovanja. Raziskava je temeljila na osnovi kvantitativne metodologije. Podatke smo zbrali s pomočjo delno strukturiranega anketnega vprašalnika s 16 vprašanji odprtega tipa. Raziskovalni vzorec je zajemal medicinske sestre in zdravstvene tehnike. Namen raziskave je bil ugotoviti, ali poteka med člani zdravstvenega tima enakovredna komunikacija (predvsem med medicinskimi sestrami in zdravniki) in kakšni so njihovi medsebojni odnosi. Rezultati raziskave. Ugotovili smo, da so odnosi med člani zdravstvenega tima dobri in da na položaj v zdravstvenem timu vpliva izobrazba. V zdravstvenem timu ima zdravnik priviligiran položaj. Položaj medicinske sestre in zdravstvenega tehnika ni nihče označil za priviligiranega. Med zdravniki, medicinskimi sestrami in zdravstvenimi tehniki ne poteka enakovredna komunikacija. Sklep. Iz raziskave je razvidno, da so medsebojni odnosi dobri in da je učinkovita komunikacija za člane zdravstvenega tima izrednega pomena.
Ključne besede: Ključne besede: komunikacija, zdravstveni tim, medsebojni odnosi, konflikt
Objavljeno v DKUM: 19.09.2011; Ogledov: 6472; Prenosov: 1644
.pdf Celotno besedilo (909,50 KB)

Iskanje izvedeno v 0.08 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici