| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 27
First pagePrevious page123Next pageLast page
1.
Vpliv terapije z živalmi na anksioznost pri otrocih
Nicole Zrim, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Uvod: Terapija z živalmi je lahko potencialno učinkovit pristop, ki izboljša otrokovo duševno zdravje ter hkrati prispeva k lajšanju simptomov anksiozne motnje. Namen zaključnega dela je na podlagi pregleda literature ugotoviti vpliv terapije z živalmi na anksioznost pri otrocih. Metode: Za namen izdelave zaključnega dela smo izvedli pregled literature v različnih podatkovnih bazah in uporabili deskriptivno metodo dela. Literaturo smo pregledali in analizirali ter določili nivoje dokazov izbranih člankov. Potek iskanja smo prikazali z PRISMA diagramom. Izvedli smo analizo in sintezo zbranih podatkov. Pri tem smo uporabili sintezno tabelo. Rezultati: Ugotovili smo, da terapija z živalmi vpliva na izboljšanje duševnega zdravja otrok ter lajšanju simptomov in občutkov anksioznosti. Ta oblika terapije lahko otrokom z anksioznostjo zagotavlja občutek varnosti in povezanosti, omogoča osredotočenost na trenutek ter preusmeritev pozornosti stran od skrbi, hkrati pa vzpostavlja mirno okolje za izražanje čustev. Razprava in zaključek: Terapija z živalmi ne le učinkovito zmanjšuje simptome anksioznosti pri otrocih, temveč ponuja obetaven pristop skupaj s tradicionalnimi metodami zdravljenja. Njena integracija v terapevtske programe v različnih okoljih lahko obogati obstoječe metode zdravljenja in prispeva k boljšemu duševnemu zdravju otrok in hkrati poudarja pomen holističnega pristopa v skrbi za dobrobit posameznika.
Keywords: živali, alternativne metode zdravljenja, duševno zdravje otrok, tesnoba
Published in DKUM: 25.10.2023; Views: 508; Downloads: 113
.pdf Full text (1,07 MB)

2.
Telesna dejavnost strokovnih delavcev vrtca v času omejitev zaradi epidemije covida-19
Ana Mohorič, 2022, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu bomo predstavili pomembnost telesne aktivnosti v času izrednih razmer, kot je bila epidemija covida-19, za zdravje in dobro počutje vzgojiteljev oziroma pomočnikov vzgojitelja predšolskih otrok. Želeli smo raziskati, kako so omejitve gibanja zaradi epidemije vplivale na njihove gibalne navade, ali so dosegali priporočila glede telesne aktivnosti in katero vrsto rekreacije so najpogosteje uporabili za telesno aktivnost.  Podatke smo pridobili s pomočjo anketnega vprašalnika in jih nato obdelali s pomočjo kvantitativne obdelave. V raziskavi je sodelovalo 28 strokovnih delavcev vrtca z območja celotne Slovenije. Za ugotavljanje telesne aktivnosti smo uporabili lestvico IPAQ, ki je specifično namenjena ugotavljanju količine telesne aktivnosti anketirancev.  Z raziskavo smo ugotovili, da so bili vzgojitelji in pomočniki vzgojitelja v času omejitev gibanja zaradi epidemije covida-19 več časa telesno aktivni kot po sproščenih ukrepih in da so v času omejitev dosegali priporočila glede telesne aktivnosti. Njihova najpogostejša oblika rekreacije je bil sprehod in rezultati o količini telesne aktivnosti glede na okolje so zelo podobni.  Zadovoljni smo, da se strokovni delavci v vrtcu zavedajo pomena telesne aktivnosti za njihovo zdravje, saj smo v raziskavi pridobili podatek, da je bilo v času omejitev zaradi epidemije covida-19 78,57 % vzgojiteljev, ki spadajo v kategorijo visoko aktivni po smernicah raziskave IPAQ. 
Keywords: telesna dejavnost, rekreacija, zdravje, vzgojitelj predšolskih otrok, omejitve, covid 19
Published in DKUM: 15.07.2022; Views: 811; Downloads: 70
.pdf Full text (789,49 KB)

3.
Duševno zdravje učencev in vključevanje čuječnosti pri pouku v osnovni šoli : magistrsko delo
Maja Grobelnik, 2022, master's thesis

Abstract: V današnjem hitrem tempu življenja je usmerjanje vase in iskanje rešitev za dobro duševno zdravje še kako pomembno. Živimo v času, kjer nas na vsakem koraku spremlja interaktivno komunikacijska tehnologija. Otroci so že od malih nog obdani s to tehnologijo, srečujejo se z veliko dražljaji, predvsem s socialnimi omrežji, katerih vsebine včasih niso najbolj primerne za otroke. Večina otrok po navadi posnema tisto, kar vidi – kot smo omenili, pa to ni vedno najboljše. Ob vsem tem se otrokova osebnost lahko izgubi, gledanje idealov na socialnih omrežjih pa lahko otrokovo samopodobo zmanjša. Pomembno je, da se otrok sprejema, se ima rad in je pozitivno naravnan do življenja, tako se bo lažje spopadal z morebitnimi težavami v življenju. Eden od načinov, kako lahko to doseže, je prakticiranje tehnik, ki spodbujajo čuječnost. V magistrskem delu nas je zanimalo, kako učitelji razrednega pouka ocenjujejo duševno zdravje učencev, kako so učitelji sami usposobljeni za prepoznavanje duševnih motenj pri učencih, ali bi čuječnost vključili k uram pouka in ali bi se udeležili izobraževanj na temo tesnobe in čuječnosti. Anketne odgovore smo prejeli od 80 učiteljev, ki poučujejo razredni pouk. Kot najpogostejše duševne motnje pri učencih so anketirani učitelji navajali anksioznost, motnje koncentracije in pozornosti, motnje vedenja in učne težave. Večina učiteljev (80 %) je mnenja, da bi čuječnost vključili k svojim uram pouka in da bi to prineslo pozitivne učinke na duševno zdravje učencev. Približno polovica anketiranih učiteljev se v prostem času ukvarja s čuječnostjo. Prav ti učitelji tudi navajajo, da so pri sebi opazili veliko pozitivnih učinkov, boljše duševno zdravje, skratka splošno boljše počutje. Glede na to, da smo pri analizi različnih znanstvenih člankov ugotovili, da ima redno izvajanje tehnik čuječnosti ogromno pozitivnih učinkov na fizično in duševno zdravje posameznika, bi bilo dobro tej veščini nameniti več časa.
Keywords: duševno zdravje otrok, duševne motnje, čuječnost, učitelji
Published in DKUM: 09.06.2022; Views: 1036; Downloads: 188
.pdf Full text (1,98 MB)

4.
Aktivni življenjski slog in prehranske navade otrok : diplomsko delo
Brigita Skledar, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo Aktivni življenjski slog in prehranske navade otrok je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. Namen diplomskega dela je ugotovitev prehranjevalnih navad in aktivnega življenjskega sloga otrok v 1. razredu mestne in podeželske osnovne šole. Cilj diplomskega dela je primerjava prehranjevalnih navad in aktivnega življenjskega sloga otrok v 1. razredu mestne in podeželske osnovne šole. V teoretičnem delu smo predstavili prehrano otrok in s tem povezane prehranske navade, motorične sposobnosti otrok, aktiven življenjski slog, pomen telesne aktivnosti v dobi mladostništva, športno aktivnost, ki oblikuje mladega človeka ter ga dela boljšega, slabosti telesne neaktivnosti za otroka in mladostnika, stopnje motoričnega razvoja, vlogo prehrane v motoričnem razvoju otroka. Na koncu teoretičnega dela smo povzeli dosedanje raziskave ter ugotovitve. V empiričnem delu smo predstavili interpretacijo ter rezultate anonimnega anketnega vprašalnika. Podatke smo zbrali s kvantitativno tehniko. Pri tem smo uporabili neslučajnostni vzorec iz konkretne populacije staršev otrok mestne in podeželske šole v starosti 6 in 7 let. Podatke, ki smo jih pridobili, smo obdelali s Hi-kvadrat testom. Ugotovili smo, da imajo otroci 1. razreda tako mestne kot podeželske osnovne šole enako aktiven življenjski slog, se pa razlikujejo prehranske navade otrok 1. razreda omenjenih šol. Ugotovili smo namreč, da imajo otroci podeželske šole boljše prehranske navade kot pa otroci, ki prihajajo iz mestne osnovne šole.
Keywords: Prehranske navade, življenjski slog, telesna aktivnost, prehrana otrok, zdravje
Published in DKUM: 25.11.2021; Views: 1548; Downloads: 245
.pdf Full text (822,85 KB)

5.
VPLIV IZVAJANJA GIBALNIH DEJAVNOSTI NA ZUNANJIH POVRŠINAH VRTCA NA IZOSTANKE OTROK IZ VRTCA ZARADI BOLEZNI
Sonja Lekan, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Vpliv izvajanja gibalnih dejavnosti na zunanjih površinah vrtca na izostanke otrok iz vrtca zaradi bolezni je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. Namen raziskave je bilo ugotoviti, ali gibalne dejavnosti otrok na zunanjih površinah vrtca vplivajo na njihovo zdravje. Cilj raziskave je bilo povezati podatke o izvajanju gibalnih dejavnosti na zunanjih površinah vrtca s podatki o izostankih otrok iz vrtca zaradi bolezni. V teoretičnem delu so predstavljeni pomen izvajanja gibalnih dejavnosti otrok na zunanjih površinah in posledice nezadostnega gibanja na svežem zraku v predšolskem obdobju. Opisane so tudi možnosti za izvajanje gibalnih dejavnosti predšolskih otrok na zunanjih površinah. Ob koncu teoretičnega dela so navedene dosedanje raziskave in ugotovitve, ki se navezujejo na vsebino tega diplomskega dela. V empiričnem delu so bili uporabljeni podatki, zbrani s kvantitativno tehniko – analizo dnevnikov šolskega leta 2018/2019. V raziskavo je bilo vključenih 29 skupin iz Vrtca Ivančna Gorica. To so bili otroci iz prvega in drugega starostnega obdobja. Uporabljeni sta bili deskriptivna metoda in kavzalno-neeksperimentalna metoda empiričnega raziskovanja. Pridobljeni podatki so bili kvantitativno obdelani z računalniškima programoma SPSS in Excel. Analiza vzorca je bila z deskriptivno statistiko prikazana s tabelami. Raziskava je pokazala, da otroci, ki imajo več gibalnih dejavnosti v zaprtih prostorih, večkrat izostanejo iz vrtca zaradi bolezni kot otroci, ki imajo več gibalnih dejavnosti na zunanjih površinah.
Keywords: gibalne dejavnosti, zunanje površine, predšolsko obdobje, zdravje, izostanek otrok iz vrtca
Published in DKUM: 09.11.2020; Views: 926; Downloads: 119
.pdf Full text (626,42 KB)

6.
Pedagoški delavci vrtca in skrb za zdrav način življenja
Maša Štaleker, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Namen zaključnega dela z naslovom Pedagoški delavci vrtca in skrb za zdrav način življenja je bil raziskati ozaveščenost pedagoških delavcev o zdravem načinu življenja. V teoretičnem delu so opredeljeni modeli zdravja v preteklosti in sodobni modeli zdravja. Preučeni so dejavniki, ki vplivajo na zdrav način življenja in osebnostni razvoj pedagoškega delavca, slednji je ključnega pomena pri razvoju na profesionalni ravni. V empiričnem delu diplomskega dela je z anketnim vprašalnikom raziskano, kakšna je ozaveščenost o skrbi za zdrav način življenja glede na starost in delovno mesto anketirancev ter starost otrok, s katerimi se ukvarjajo pedagoški delavci. V raziskavo je bilo vključenih 60 pedagoških delavcev Vrtca Pobrežje Maribor.
Keywords: predšolski otrok, pedagoški delavec, zdrava prehrana, vseživljenjsko učenje, skrb za zdravje, profesionalni razvoj
Published in DKUM: 08.09.2020; Views: 1312; Downloads: 172
.pdf Full text (864,87 KB)

7.
Pomen gibanja v naravi za gibalni razvoj otroka
Klaudija Rokavec, 2017, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu z naslovom Pomen gibanja v naravi za gibalni razvoj otroka je bilo raziskano, ali gibanje v naravi vpliva na gibalni razvoj otroka. Na osnovi empiričnih rezultatov motoričnih testov je bilo ugotovljeno, koliko gibanje v naravi pripomore k boljšim rezultatom, primerjani pa so bili tudi rezultati motoričnih testov med eksperimentalno in kontrolno skupino. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu so bili opisani gibalni razvoj otroka od rojstva do šestega leta starosti, gibalne dejavnosti v zimskem in poletnem času, vloga redne gibalne dejavnosti in vpliv pomanjkanja gibanja za otrokov gibalni razvoj. Opisana je bila tudi vloga vzgojitelja pri gibalnih aktivnostih v naravi. V empiričnem delu je bilo s pomočjo motoričnih testov ugotovljeno, koliko gibanje v naravi pripomore k razvoju motoričnih sposobnosti, ali zmanjšuje število dni izostankov zaradi bolezni in ali izostanki zaradi bolezni vplivajo na razvoj motoričnih sposobnosti. Za pridobitev rezultatov je bila uporabljena eksperimentalna metoda. Otroci eksperimentalne skupine so velik poudarek namenili gibanju v naravi skozi celotno šolsko leto, otroci kontrolne skupine pa so v času trajanja eksperimenta izvajali gibalne športne dejavnosti po letnem delovnem načrtu oddelka. Za zbiranje podatkov je bila uporabljena kvantitativna tehnika, kot merski instrument pa je bilo uporabljenih 12 različnih motoričnih testov. Na podlagi pridobljenih in obdelanih rezultatov je bilo ugotovljeno, da gibanje v naravi pozitivno vpliva na zdravje otrok.
Keywords: gibalni razvoj, motorične sposobnosti, gibalne športne dejavnosti, gibanje v naravi, zdravje otrok.
Published in DKUM: 03.04.2017; Views: 4586; Downloads: 932
.pdf Full text (715,13 KB)

8.
OTROCI, »ŽRTVE« MODERNE DRUŽBE – NEVARNE IGRAČE
Kristina Podoreški, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Teoretična izhodišča in namen: Premalo se zavedamo kako pomembna je varnost igrač. Na trgu je tisoče igrač, vendar na žalost niso vse dovolj varne. Z nekaterimi se lahko otrok poškoduje ali zastrupi, nekatere pa lahko dolgoročno vplivajo na njegovo življenje. Raziskave in testiranja, ki se izvajajo v zadnjem desetletju kažejo na snovi v igračah, ki so v določeni koncentraciji strupene za otroka. Namen diplomskega dela je bil predstaviti oznake, ki kažejo na varnost igrač in njihovo poznavanje iz strani staršev. Prestaviti kako družina skrbi za varnost igrač, ter možne nevarne snovi ali delce, ki lahko ogrožajo otrokovo zdravje ali življenje. Opisati prvo pomoč otroka pri delni ali popolni zapori dihalne poti zaradi tujka. Raziskovalna metodologija: Uporabili smo kvantitativno metodologijo. Raziskavo smo izvedli v vrtcu Borisa Pečeta Maribor, s pomočjo anketnega vprašalnika, ki je vseboval 18 vprašanj odprtega in zaprtega tipa. Anketni vprašalnik je bil anonimen, sodelovanje je bilo prostovoljno. V raziskavi je sodelovalo 80 anketirancev. Raziskavo smo izvajali v mesecu maju 2016. Rezultati: Raziskava je pokazala, da starši poznajo oznake, ki kažejo na preverjeno varnost igrač, vendar na njih niso pozorni. Starši so mnenja, da so za otroka najbolj varne lesene igrače takoj za njimi pa tekstilne, čeprav večji del anketirancev navaja, da za svojega otroka izberejo plastično igračo. Raziskava je tudi pokazala, da skoraj vsi starši poznajo oznako o primernosti igrače glede na starost otroka. Zelo malo staršev pozna in zna ukrepat v primeru delne ali popolne zapore dihalnih poti. Starši slabo poznajo snovi, ki lahko nevarno delujejo na otrokovo zdravje. Prav tako ne poznajo posledic, ki jih za sabo lahko pustijo igrače, ki so bile v stiku z otrokom. Sklep: Igrače so ene izmed najbolj prodajanih izdelkov na evropskem tržišču. Vsak starš si želi za svojega otroka le najboljše, ne zavedajo se pa nevarnosti na zdravje, ki jih lahko prinese le ena igrača iz otroštva. Velikokrat poslušamo o nevarnih izdelkih na tržišču, pravzaprav pa družba ni poučena o posledicah, ki jih takšni povzročajo. Nihče v starosti ne dvomi, da bi lahko vzrok za nastanek določenega bolezenskega stanja lahko bila le ena majhna igrača.
Keywords: Nevarna igrača, strupene snovi, mali delci igrač, otrok, oznake na igračah, zdravje
Published in DKUM: 12.10.2016; Views: 1435; Downloads: 85
.pdf Full text (1,43 MB)

9.
ZNANJE V IZBRANIH ELEMENTIH ROKOMETA ŠTUDENTOV PREDŠOLSKE VZGOJE
Maja Rader, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomske naloge je ugotoviti stopnjo znanja v izbranih elementih rokometa študentov predšolske vzgoje. Prav tako bomo v empiričnem delu ugotavljali, če so dovolj kompetentni ter gibalno podkovani za predajanje znanja mlajši generaciji. V teoretičnem delu se bomo osredotočili na kompetence ter podrobno spoznali pojem gibalnih kompetenc. Prav tako bomo opisali gibalni razvoj in njegov pomen za zdravje, manipulacijske spretnosti ter športno panogo rokomet, ki ima v diplomski nalogi ključni pomen. Pri delu z otroki je najučinkovitejše, da se učijo nov gibalni vzorec preko metode dela, ki je najbolj efektivna pri samem ciljno usmerjenem pedagoškem delu. Za najbolj efektivno velja metoda demonstracije, saj lahko otrokom neposredno prikažemo pravilno izvedbo gibalne naloge. Vloga vzgojitelja je pri tem izrednega pomena, saj kompetenten vzgojitelj otroku demonstrira pravilno izvedeno gibalno nalogo in mu s tem omogoči, da kvalitetno osvaja različne oblike gibanja. Potrebno je, da se v procesu izobraževanja tega poklica študenti izpopolnijo na gibalnem področju, za kar so poleg znanja potrebne tudi izkušnje. Na podlagi empiričnega dela, kjer smo preverjali znanje v izbranih elementih rokometa bodočih vzgojiteljev, smo ugotovili, da je znanje študentov v osnovnih elementih rokometa minimalno. Dosegli so zadostno znanje, kar je lahko posledica pomanjkanja izkušenj ali nepravilna izvedba danih gibanj.
Keywords: predšolski otrok, kompetentnost, znanje, gibalni razvoj, zdravje, rokomet.
Published in DKUM: 12.09.2016; Views: 1412; Downloads: 130
.pdf Full text (1,27 MB)

10.
POMEN GIBANJA V NARAVNEM OKOLJU NA ZDRAVJE OTROK
Mihaela Vočanec, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo Pomen gibanja v naravnem okolju na zdravje otrok, je empirično diplomsko delo, v katerem so prikazane kronično nenalezljive bolezni in bolezni dihal, ki danes ogrožajo zdravje otrok. To je predstavljeno v teoretičnem delu, ki pa zajema tudi raziskave in povzetke različnih strokovnjakov, kateri so raziskovali vpliv oz. pomen gibanja zunaj na zdravje otrok in na preprečevanje nenalezljivih kroničnih bolezni sodobnega časa. Le-ti ugotavljajo in dokazujejo, da ima redna vsakodnevna zmerna intenzivna gibalna/športna aktivnost močan vpliv ne le na telesno zdravje in počutje, temveč tudi na druga področja človekovega delovanja in življenja. Še posebej pa poudarjajo pomen zgleda in spodbude ter omogočanje staršev za čim pogostejše gibalne aktivnosti otrok zunaj. V empiričnem delu diplomske naloge so predstavljeni rezultati raziskave o dejanskem stanju na področju gibanja zunaj pri otrocih, ki obiskujejo vrtec Ivanjkovci. Dobljene rezultate smo obdelali in jih primerjali z rezultati moje diplomske naloge izpred 17. let (Vočanec, 1999) z naslovom Vpliv gibanja na svežem zraku na zdravje otrok. Želeli smo raziskati in ugotoviti, ali se je stanje v tem času spremenilo oz. dokazati, da se je poslabšalo predvsem zaradi vplivov sodobnega načina življenja. Sedanja raziskava in primerjava le-te z rezultati raziskave izpred 17 tih let so pokazale pomembna in zaskrbljujoča dejstva o tem, da se je pogostost obolevanja otrok za boleznimi dihal povečalo, da so otroci zunaj manj časa kot nekoč, čeprav imajo dovolj ustreznih in varnih površin, rekvizitov in možnosti za gibanje na prostem.
Keywords: gibanje, narava, zunanji prostor, otrok, bolezni, zdravje, življenjski slog
Published in DKUM: 19.07.2016; Views: 3198; Downloads: 549
.pdf Full text (1003,50 KB)

Search done in 0.31 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica