2.
BANČNO ZAVAROVALNIŠTVO V SVETU IN PRI NASRoman Novak, 2012, magistrsko delo/naloga
Opis: Težnje po povezovanju finančnih institucij so v zadnjih letih v svetovnem, kot tudi v evropskem merilu v porastu. Povezovanje bank in zavarovalnic je vodilo do razvoja nove panoge, tj. bančnega zavarovalništva, ki predstavlja eno najpomembnejših bančnih strategij evropskih in svetovnih bank v zadnjem desetletju. Temeljni cilj magistrskega dela je prikazati vlogo bančnega zavarovalništva z vidika finančnih inštitucij, tj. bank in zavarovalnic. Najbolj pogosta definicija bančnega zavarovalništva je trženje bančnih in zavarovalniških produktov ali njihovih kombinacij prek skupnih tržnih poti. Pri povezovanju bank in zavarovalnic je možnih več oblik, vsaka od njih pa prinaša določene prednosti oziroma slabosti povezovanja. V Sloveniji prevladujejo predvsem dogovori o distribuciji med bankami in zavarovalnicami. Na razvoj bančnega zavarovalništva imajo vpliv številne ekonomske, politične, zakonodajne in tehnološke spremembe. Bančno zavarovalništvo omogoča bankam in zavarovalnicam koncentracijo njihovega znanja in povečanje njihovih zmožnosti ter možnost oblikovanja celotne ponudbe finančnih storitev na enem mestu. V aplikativnem delu smo prikazali kakšna je realna slika zainteresiranosti bančnih komitentov za sklepanje zavarovalniških poslov na bančnih okencih. Proučili smo kakšno je javno mnenje o primernosti bank za izvajanje tovrstnih poslov, usposobljenosti bančnih uslužbencev, skratka primernosti bančnih ustanov za izvajanje zavarovalniških poslov. Rezultate smo pridobili s pomočjo anketnega vprašalnika. Za bolj jasno izražanje ravni strinjanja z odgovori pa smo uporabili petstopenjsko Likertovo lestvico. Na podlagi lastnih opazovanj in predpostavk smo oblikovali hipoteze, katere smo kasneje s pomočjo matematično statističnih metod, in sicer računalniškega programa SPSS potrdili, bodisi delno sprejeli ali zavrgli.
Ključne besede: Bančništvo, zavarovalništvo, bančno zavarovalništvo, bančno zavarovalni produkti, povezovanje, oblike povezovanja, analiza povezovanja, model povezovanja, raziskava uporabnikov zavarovalniških produktov.
Objavljeno v DKUM: 27.02.2012; Ogledov: 2501; Prenosov: 343
Celotno besedilo (1,12 MB)