| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 77
Na začetekNa prejšnjo stran12345678Na naslednjo stranNa konec
1.
Uniformirane civilne interesne skupine : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko delo
Domen Božič, 2021, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo se ukvarjali z aktualnimi zasebnimi vojaškimi podjetji in organizacijami tako po svetu kot tudi v Sloveniji. V začetnem delu diplomske naloge smo se s pomočjo javno dostopne literature na spletu poglobili v zgodovinski primer nastanka in delovanja paravojaške enote Sturmabteilung, s katero je mogoče potegniti veliko vzporednic z aktualnim stanjem v Sloveniji – pojavom Štajerske varde. Mnoge državne vojske po svetu vse bolj uporabljajo sodelovanje z zasebnimi vojaškimi podjetji, ki prevzemajo vojaške naloge, kot so usposabljanje, obveščevalna dejavnost, zagotovitev varnosti, logistična podpora in podobne naloge. V glavnem delu diplomskega dela smo z zbiranjem informacij in aktualnih poročanj medijev preučevali, kako so zasebne vojaške organizacije urejene v posameznih državah, kakšna zakonodaja in pravna podlaga jih opredeljuje in omejuje, predstavili pa smo tudi sam nastanek, organiziranost in delovanje posameznih zasebnih vojaških organizacij v različnih državah. Ugotovili smo, da zasebne vojaške organizacije delujejo na različnih konfliktnih območjih po svetu, medtem ko pa so si njihove vloge znotraj teh območij podobne. Zasebne vojaške organizacije po svetu so regulirane tako z domačim kot tudi z mednarodnim pravom. Zakonodajo zasebniki pogosto zaobidejo, zato se pojavi težava, ker pripadniki zasebne vojaške organizacije delujejo samoiniciativno, brez pooblastil in s tem kršijo zakonodajo, za storjena dejanja pa ne odgovarjajo zaradi pomanjkljivo opredeljene pravne podlage. V preteklosti smo lahko že večkrat bili priča neodobravanju javnosti nad etičnimi in moralno spornimi dejanji zasebnikov, ki spremljajo državno vojsko na vojnih območjih in z njo sodelujejo. Ob nekaterih popravkih že obstoječe zakonodaje in določenih predpisov bi bilo možno natančneje opredeliti delovanje pripadnikov zasebnih vojaških organizacij.
Ključne besede: diplomske naloge, zasebno vojaško podjetje, Sturmabteilung, Wagner, Blackwater, Štajerska varda, civilne interesne skupine
Objavljeno v DKUM: 15.07.2021; Ogledov: 1080; Prenosov: 167
.pdf Celotno besedilo (1,52 MB)

2.
Zadolženost javnega in zasebnega telekomunikacijskega podjetja - primerjava
Aleš Rojko, 2021, diplomsko delo

Opis: Vsak se sreča kdaj v svojem življenju s kakšno obliko finančnega dolga, saj nam omogoči zadovoljitev finančnih potreb za preživetje, nakup premičnin in nepremičnin. Finančni dolg nam omogoča hitrejšo pridobitve željene dobrine z možnostjo odplačevanja na daljši rok. Tako, kot posamezniki morajo tudi podjetja posegati po dolžniških finančnih virih za preživetje, ter za rast in razvoj podjetja. Pri tem pa je pomembno, da se kot posameznik in kot podjetje vprašamo, kje je meja dolga katerega lahko odplačujemo brez večjih težav, smo pripravljeni na dogodke, ki se lahko zgodijo v prihodnosti in poslabšajo našo finančno stanje ter s tem otežijo odplačilo dolgov. Da se temu izognemo je poznavanje finančne strukture podjetja, ključnega pomena za odkrivanje s katerim virom financiranja se naj podjetje poslužuje v prihodnje in če se je sposobno financirat z dolžniškimi viri. Za ugotavljanje finančnega položaja podjetja in strukture financiranja podjetja lahko odkrijemo s kazalnikom deleža kapitala in dolgov v financiranju in s kazalnikom finančnega vzvoda, za ugotavljanje sposobnosti odplačevanja pa s kazalnikom pokritja finančnih dolgov in kazalnikom obrestnega pokritja. Večkrat slišimo o privatizaciji podjetij, kjer gre za to, da se javna podjetja prodajo zasebnemu lastniku, kar ustvari dilemo, saj so zasebna podjetja usmerjena v uresničevanje interesov lastnikov, kar velikokrat pomeni, da je primarni cilj, ustvarjanje čim večjega dobička. Kot vemo pa so javna podjetja v lasti države in delujejo na temelju zagotavljanja javnih dobrin v javnem interesu, kar pomeni, da podjetje izvaja storitve ali proizvaja proizvode, ki so velikega pomena za državljane. Zato ni nujno, da ta podjetja poslujejo najbolj gospodarno, saj morajo državljanom zagotavljati dobrine po dostopni ceni, v primeru finančnih težav pa država jamči za podjetje. Delovanje javnega podjetja je dodatno omejeno z zakoni, kar onemogoča zlorabo javnih podjetji s strani javnih naročil.
Ključne besede: javno podjetje, zasebno podjetje, telekomunikacije, zadolženost
Objavljeno v DKUM: 15.06.2021; Ogledov: 951; Prenosov: 59
.pdf Celotno besedilo (1,02 MB)

3.
Primerjava delovnih razmer med javnim in zasebnim podjetjem
Danijela Šerbinek, 2018, magistrsko delo

Opis: Delovne razmere so pomemben dejavnik oziroma pokazatelj stanja, ki vlada v posamezni organizaciji. Skrb za dobre medsebojne odnose med zaposlenimi in nadrejenimi bi morala biti za vsako vodstvo primarnega pomena. Brez prisotnosti človeških virov oziroma kadrovske funkcije nobena organizacija ne more delovati, zato se nanjo v procesu poslovanja nikakor ne sme pozabiti. Magistrsko delo je sestavljeno iz teoretičnega dela, kjer smo v sklopu proučevanja delovnih razmer podrobneje raziskali osnovne delovne pogoje, delovno razmerje in delovni čas. V empiričnem delu smo naredili raziskavo oziroma primerjavo delovnih razmer med javnim in zasebnim podjetjem. Na podlagi pridobljenih rezultatov raziskave smo ugotovili, da je treba prioritetno pristopiti k ozaveščanju ljudi o prednostih skrajšanega delovnega časa, saj prinašajo veliko pozitivnih učinkov tako na zaposlene kot na delodajalce. Raziskava je pokazala, da med anketiranimi zaposlenimi obstaja velik interes po postopnem upokojevanju, zato je tudi to področje ena izmed prioritetnih nalog vsakega delodajalca, če želi v prihodnje konkurirati na trgu. Magistrsko delo je namenjeno vsem delodajalcem oziroma posameznikom, ki delujejo na področju managementa človeških virov, kot tudi vsem zaposlenim, ki so željni novih spoznanj.
Ključne besede: osnovni delovni pogoji, delovno razmerje, delovni čas, javno podjetje, zasebno podjetje
Objavljeno v DKUM: 19.10.2018; Ogledov: 1149; Prenosov: 174
.pdf Celotno besedilo (1,41 MB)

4.
Zaposlovanje invalidov na področju zasebnega varovanja : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa Varstvoslovje
Nika Gaberšek, 2017, diplomsko delo

Opis: Skozi celotno diplomsko nalogo smo se skušali osredotočiti na primernost zaposlovanja invalidov. Veliko ljudi se sprašuje ali je sploh primerno zaposlovanje invalidov na področju zasebnega varovanja? Pri tem vprašanju se je potrebno postaviti v kožo delovnega invalida in razmisliti ali bi si sploh želeli delati na področju zasebnega varovanja in kakšne so možnosti za zaposlitev? Diplomsko delo je napisano z namenom, da se odkrijejo dodatne možnosti za zaposlovanje invalidov na področju zasebnega varovanja. Glede zaposlovanja invalidov na omenjenem področju, ne obstaja veliko virov. Kaj je razlog temu? Mogoče je problem, da je na tem področju premalo zaposlovanja. Kljub temu najdemo v Sloveniji nekaj invalidskih podjetij, ki zaposlujejo delovne invalide na delovnih mestih zasebnega varovanja. Pri pregledu in analizi literature in anketnih vprašalnikov smo ugotovili, da možnosti za zaposlovanje invalidov obstajajo, da se iz leta v leto izboljšujejo, vendar pa je potreben dodatni razvoj za zaposlovanje v sektorju zasebnega varovanja. Najti je potrebno delovna mesta, ki so prilagojena zdravstvenim omejitvam invalidov. Cilj diplomskega dela je potrditi ali ovreči štiri zastavljene hipoteze, katere se nanašajo na primernost zaposlovanja delovnih invalidov na področju zasebnega varovanja ter na možnosti zaposlovanja pred desetimi leti in danes. Vse štiri hipoteze so vezane tako na teorijo kot tudi na rezultate izvedene ankete. Diplomsko delo je namenjeno vsem delodajalcem, da bodo spoznali, da so invalidi prav tako lahko gonilo podjetja in da lahko dosežejo enako dnevno normo kot zaposleni, ki niso invalidi. Potrebna je zgolj prilagoditev delovnega mesta in nekaj sočutja. Invalidi spadajo v posteljo ali na voziček. To je miselnost, ki se je ne moremo otresti, vendar je ljudem potrebno dati le priložnost, jih pri tem spodbujati in širiti možnosti zaposlovanja ali ohranjanja zaposlitve.
Ključne besede: invalidi, zaposlovanje invalidov, delovna mesta, invalidsko podjetje, zasebno varovanje, primeri, diplomske naloge
Objavljeno v DKUM: 13.11.2017; Ogledov: 1861; Prenosov: 113
.pdf Celotno besedilo (1,28 MB)

5.
DILEME VREDNOTENJA ZASEBNEGA PODJETJA Z UPORABO METODE DISKONTIRANEGA DENARNEGA TOKA
Goran Nagelj, 2016, magistrsko delo

Opis: Vrednotenje je postopek ocenjevanja vrednosti podjetja in njegovih sredstev. Z metodo diskontiranih denarnih tokov vrednost sredstev ocenimo kot sedanjo vrednost prostih denarnih tokov, diskontiranih s tehtanim povprečnim stroškom kapitala, kjer je denarni tok na razpolago vsem investitorjem, običajno lastnikom kapitala in dolga. Za oceno stroškov kapitala uporabimo model CAPM, kjer kot glavni parametri nastopajo netvegana stopnja donosa, faktor beta kot mera sistematičnega tveganja in tržna premija za tveganje. Model CAPM je bil razvit na podlagi predpostavk o popolnem kapitalskem trgu, kjer obstajajo popolne informacije. Potreba po določanju ocene vrednosti se običajno pojavi v primeru prodaje podjetja, njegovega prevzema ali v primeru prve izdaje delnic. Za zasebna podjetja ne moremo opazovati vrednosti cene delnice na trgu kapitala in na podlagi tega sklepati o vrednosti podjetja, zato smo pri vrednotenju omejeni in prilagodimo pristop ter metode. Za zasebno podjetje je značilna omejena razpoložljivost javno dostopnih informacij, nižja stopnja računovodskega nadzora in večja možnost prepletanja poslovanja z zasebnimi stroški lastnikov. Skupno oceno vrednosti nato prilagodimo s pribitki in odbitki glede na značilnosti podjetja in namen ocenjevanja vrednosti. V primeru, ko zasebno podjetje vrednotimo z metodo diskontiranih denarnih tokov, se soočamo s pomanjkljivimi zgodovinskimi podatki, težko poiščemo primerljiva javna podjetja in se težko opremo na ocene drugih ocenjevalcev vrednosti, saj običajno ne obstajajo. V magistrskem delu smo prikazali različne metode izračuna parametrov modela CAPM s poudarkom na beti. Za zasebno podjetje smo izračunali zgodovinske, fundamentalne in primerljive bete in z izračunom vrednosti podjetja ter analizo občutljivosti pokazali vpliv spremembe bete in ostalih parametrov modela CAPM na izračunano vrednost podjetja. Povzeli smo tudi značilnosti netvegane stopnje donosa in primerjali korelacijo nemških in ameriških 10-letnih državnih obveznic, da bi preverili pravilnost uporabe razpoložljivih podatkov z ameriškega trga za vrednotenje slovenskih podjetij. Ugotovili smo srednje visoko povezanost, zato smo podatke uporabili, vendar ocenjujemo, da bi bile smiselne dodatne empirične raziskave ter zbiranje transakcij z zasebnimi podjetji na evropskem trgu. Pri skupni oceni vrednosti podjetja smo izračunali tudi končno vrednost podjetja. Za izračun končne vrednosti podjetja je potrebno glede pričakovanih gibanj stopenj rasti do dosežene stabilne stopnje rasti prilagoditi tudi model izračuna. Pri izračunu končne vrednosti moramo biti pozorni tudi na pravilno upoštevanje višine tehtanega povprečnega stroška kapitala, na katerega vpliva ciljno razmerje finančnega vzvoda.
Ključne besede: Vrednotenje, zasebno podjetje, diskontiran denarni tok, beta, tržna premija za tveganje, končna vrednost
Objavljeno v DKUM: 14.09.2016; Ogledov: 2682; Prenosov: 215
.pdf Celotno besedilo (2,34 MB)

6.
IZVAJANJE GOSPADARSKIH JAVNIH SLUŽB RAVNANJA Z ODPADKI IN ANALIZA USPEŠNOSTI IZ DEJAVNOSTI RAVNANJE Z ODPADKI
Robert Čajić, 2016, specialistično delo

Opis: V Sloveniji se je z začetkom veljavnosti Zakona o javno-zasebnem partnerstvu pričelo z izvajanjem gospodarskih javnih služb tudi s strani zasebnih izvajalcev. V prvem delu specialistične naloge je predstavljena ureditev na področju izvajanja gospodarskih javnih služb v Sloveniji. Poudarek je na izvajanju dejavnosti opravljanja gospodarske javne službe ravnanja z odpadki. Predstavljeni so pravna ureditev izvajanja gospodarskih javnih služb, postopki za določanje cen izvajanja gospodarskih javnih služb in opisani postopki za potrditev veljavnih cen. V Sloveniji je v zadnjih letih zelo veliko napisanega na temo učinkovitosti s strani javnega ali zasebnega podjetja; predvsem v smislu, kdo bolje upravlja podjetje – javni ali zasebni lastnik. Predstavljene so raziskave s področja ravnanja z odpadki od začetnih naprej, ki se ukvarjajo z vprašanjem obstoja razlik med izvajanjem dejavnosti ravnanja z odpadki s strani zasebnega in javnega podjetja. V raziskovalnem delu primerjamo rezultate poslovanja javnih in zasebnih podjetij, ki se v Sloveniji ukvarjajo z eno od gospodarskih javnih služb na področju ravnanja z odpadki. Izvedena je bila primerjava kazalcev EBITDA, EBIT in EBT v celotnih prihodkih iz prodaje oz. kosmatem donosu iz poslovanja javnih in zasebnih podjetij v časovnem obdobju od 2012 do 2014. Podlage za izvedeno raziskavo so bili javno objavljeni rezultati poslovanja podjetij na področju ravnanja z odpadki v Sloveniji. V raziskavi je bilo ugotovljeno, da zasebna podjetja v Sloveniji, ki se ukvarjajo z ravnanjem z odpadki, dosegajo nadpovprečne vrednosti omenjenih kazalnikov v primerjavi s povprečjem vseh analiziranih podjetij.
Ključne besede: EBITDA, EBIT, EBT, ravnanje z odpadki, javno podjetje, zasebno podjetje
Objavljeno v DKUM: 13.09.2016; Ogledov: 1167; Prenosov: 134
.pdf Celotno besedilo (430,30 KB)

7.
8.
9.
10.
Iskanje izvedeno v 25.31 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici