| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 13
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Vpliv pandemije covida-19 na žensko podjetništvo v Evropi
Rina Lesjak, 2024, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo obravnavali številne vplive covida-19 na žensko podjetništvo v Evropi. Analizirali smo spremembe indeksa TEA podjetnic in podjetnikov v evropskih državah in ugotovili, da so bile podjetnice zaradi pandemije manj podjetniško aktivne v primerjavi s podjetniki. Raziskovali smo spremembe motivacijskih razlogov podjetnic in podjetnikov v Evropi in ugotovili, da so v obdobju covida-19 bile podjetnice bolj nagnjene k podjetništvu kot sredstvu za ustvarjanje pozitivnih sprememb v svetu v primerjavi s podjetniki. Analizirali smo vključenost podjetnic in podjetnikov v zgodnjih fazah podjetniške aktivnosti v različnih sektorjih in ugotovili, da so v nekaterih sektorjih podjetnice dejansko povečale svoj delež ali ohranile stabilen delež, medtem ko so v drugih sektorjih doživele zmanjšanje. Torej je vpliv pandemije na podjetnice in podjetnike odvisen od sektorja in ni mogoče enoznačno trditi, da je pandemija v celoti bolj prizadela podjetnice kot podjetnike. V diplomski nalogi smo med drugim tudi analizirali stopnjo zaprtij podjetij podjetnic in podjetnikov v Evropi. Ugotovili smo, da so se podjetnice soočale z višjimi stopnjami zapiranj podjetij v primerjavi s podjetniki v obdobju covida-19. Preučevali smo uporaba digitalne tehnologije podjetnic in podjetnikov v zgodnjih fazah podjetniške aktivnosti v letu 2021 in na podlagi analize danih podatkov lahko povzamemo, da so podjetnice v zgodnjih fazah podjetniške aktivnosti v primerjavi s podjetniki zaznale manjšo stopnjo vpliva pandemije covida-19 na uporabo digitalnih tehnologij v letu 2021. Kot zadnje nas je zanimala stopnja učinkovitosti zaznave vladnih ukrepov podjetnic in podjetnikov v Evropi, ki so v zgodnjih fazah podjetniških aktivnosti v letu 2020. Ugotovili smo, da so podjetnice v zgodnjih fazah podjetniške aktivnosti zaznavale vladne ukrepe kot manj učinkovite v primerjavi s podjetniki.
Ključne besede: covid-19, žensko podjetništvo, indeks TEA, motivacijski razlogi, sektorji, zaprtje podjetij, uporaba digitalnih tehnologij, vladni ukrepi.
Objavljeno v DKUM: 26.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 11
.pdf Celotno besedilo (1,47 MB)

2.
Igra in učenje predšolskih otrok v času zaprtja vrtcev zaradi epidemije covid-19 z vidika staršev iz bosne in hercegovine in slovenije : magistrsko delo
Mersiha Omeragić, 2023, magistrsko delo

Opis: Igra je temeljna dejavnost vsakega otroka. Poleg tega, da je glavno sredstvo zabave, ima od samega začetka otrokovega življenja tudi zelo pomembno vlogo. Otrok skozi igro spoznava svet okoli sebe, predvsem pa igra prispeva k otrokovemu razvoju na vseh področjih: motoričnih veščin, kognicije, govora, čustvenega in socialnega razvoja, ustvarjalnosti, domišljije, reševanja konfliktov itd. Vsa razvojna področja so pomembna, poleg bioloških in dednih dejavnikov pa nanje močno vpliva tudi otrokovo okolje, predvsem starši in vzgojitelji. Ti morajo otroku zagotoviti dovolj časa za igro, ustrezno opremljene prostore in igrače, ki bodo pozitivno vplivale na otrokov razvoj. V magistrskem delu nas je zanimala primerjava ocen 187 staršev iz treh vrtcev v Sloveniji in treh vrtcev v Bosni in Hercegovini glede tega, kako so organizirali skrb za varstvo otroka v času zaprtja vrtcev zaradi pandemije covida-19. Ugotovili smo, da je v času zaprtja vrtcev na otroke pazilo pomembno več žensk v primerjavi z moškimi. V Bosni in Hercegovini so na veliko večino otrok pazili stari starši, medtem ko so v Sloveniji varstvo otrok organizirali v okviru jedrne družine. Nismo ugotovili pomembnih razlik v času, ki so ga starši posvetili igri z otrokom, in igrah, ki so se jih igrali z njimi, glede na državo. So se pa slovenski starši s svojim otrokom največ igrali v stanovanju in v naravi, starši iz Bosne in Hercegovine pa v parkih. Starši iz Slovenije so statistično pomembno krajši čas dovolili otroku, da se je igral z mobilnim telefonom, v primerjavi s starši iz Bosne iz Hercegovine, pomembno pa se razlikujejo tudi vrste aktivnosti, ki so jih otroci lahko izvajali na telefonu, glede na državo. 71,1 % staršev je bilo zaskrbljenih glede vzgoje otrok doma in so po ponovnem odprtju vrtcev bolj cenili delo vzgojiteljic, 86,6 % staršev pa ob ponovni vrnitvi otrok v vrtce pri njih ni opazilo negativnih posledic zaprtja vrtcev. Iz podatkov ne moremo posploševati na celotno populacijo staršev v Sloveniji in Bosni in Hercegovini, saj je bil vzorec priložnostni.
Ključne besede: igra in učenje predšolskih otrok, zaprtje vrtcev, vpliv epidemije covida-19
Objavljeno v DKUM: 04.10.2023; Ogledov: 362; Prenosov: 25
.pdf Celotno besedilo (1,80 MB)

3.
Učinkovitost ukrepov proti epidemiji COVID-19 v Sloveniji - primerjava z Norveško in Švedsko : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko delo
Gregor Kristan, 2023, diplomsko delo

Opis: Danes smo soočeni z vedno hitrejšimi in intenzivnejšimi spremembami na svetu, ki vplivajo na globalno varnosti. Z letom 2020 smo bili soočeni z globalno zdravstveno krizo, ki jo je sprožil izbruh virusa SARS-CoV-2. Svetovna zdravstvena organizacija (WHO) je 30. januarja razglasila, da izbruh predstavlja svetovno nevarnost za javno zdravje. Izbruh virusa SARS-CoV-2 so prvič zaznali decembra 2019 na Kitajskem v mestu Wuhan, tri mesece kasneje pa je virus že dosegel pandemske razsežnosti po celem svetu. V nalogi smo se osredotočili na tri države in raziskali ter analizirali ukrepe proti epidemiji nalezljive bolezni COVID-19. Najprej smo sledili hierarhiji obveščanja in ukrepanja, od globalne ravni do državne ravni, na katerih poteka glavna bitka z epidemijo nalezljive bolezni. V prvi vrsti smo raziskali vrste ukrepov, ki jih imajo države na razpolago ob kriznih razmerah in nato še analizirali ukrepanje držav Švedske, Norveške in Slovenije. Ugotovili smo, da imajo te države zelo podobne načrte pripravljenosti in odzivanja na epidemijo nalezljive bolezni. Kljub temu smo opazili, da se je ukrepanje držav razlikovalo po strogosti ukrepov. Švedska država je za razliko od Norveške in Slovenije do epidemije COVID-19 pristopila z bolj mehkim pristopom omejevanja in zapiranja ter posledično imela več okužb in smrti. Norveška in Slovenija sta imeli ostrejše ukrepe in kot rezultat v prvem valu epidemije imeli tudi manj okužb in smrti v primerjavi s Švedsko. Je pa Slovenija v drugem valu celo v primerjavi s Švedsko imela, kljub najstrožjim ukrepom proti epidemiji COVID-19, največ okužb in smrti. Iz tega sklepamo, da je pri odzivanju na epidemijo zelo pomembno, da ukrepanje politike sledi nasvetom strokovnjakov, ki obvladajo svojo stroko. V nasprotnem primeru lahko hitro postanejo ukrepi nejasni in nerazumljivi, kar privede do delnega upoštevanja ali celo neupoštevanja ukrepov. S tem se zmeda med učinkovitostjo ukrepov in neučinkovitostjo še povečuje in privede do primera, ki smo ga imeli v Sloveniji.
Ključne besede: epidemije, zaprtje, diplomske naloge
Objavljeno v DKUM: 14.03.2023; Ogledov: 577; Prenosov: 72
.pdf Celotno besedilo (1,14 MB)

4.
Prednosti in slabosti šolanja na daljavo v času covid-19 epidemije: vidik dijakov srednjega strokovnega izobraževanja
Suzana Krajnc, 2022, magistrsko delo

Opis: Uvod: Epidemija covid-19 je v Sloveniji povzročila zaprtje šol in prehod na pouk na daljavo, ki je trajal 23 tednov. Namen raziskave je bil raziskati vidik dijakov srednjega strokovnega izobraževanja o prednostih in slabostih šolanja na daljavo v tem času. Metode: Uporabljena je bila kvantitativna metoda dela. Izvedena je bila presečna opazovalna raziskava. Instrument raziskovanja je bil anketni vprašalnik, ki ga je ustrezno izpolnilo 268 dijakov. Podatki so bili analizirani z deskriptivno in inferenčno statistiko. Statistična obdelava podatkov je bila opravljena s statističnim programom IBM SPSS, V25.0. Rezultati: Analiza rezultatov je pokazala, da obstaja statistično značilna razlika v splošnem doživljanju pouka v času šolanja na daljavo med dijaki glede na letnik šolanja (F = 4,395, p = 0,013) ter statistično pomembna povezava med ohranjanjem socialnih stikov med šolanjem na daljavo in učinkovitostjo učenja (R = 0,414; p ˂ 0,001). Statistično pomembne povezave med uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije in učinkovitostjo učenja nismo potrdili (R = 0,091; p = 0,137). Kot največja prednost šolanja na daljavo se je pokazalo učinkovitejše upravljanje s časom, slabost pa pomanjkanje praktičnega pouka in socialnih stikov s sošolci. Razprava in sklep: Naše ugotovitve kažejo, da si dijaki kljub navajanju nekaterih prednosti šolanja na daljavo želijo pouka v učilnici, praktičnih vaj, sodelovanja s sošolci ter razlago učitelja. Dobrodošlo bi bilo, da bi se na nacionalnem nivoju pripravile strategije soočanja s predvidljivimi posledicami epidemije pri mladostnikih.
Ključne besede: covid-19, izobraževanje na daljavo, doživljanje pouka, srednješolci, zaprtje šol
Objavljeno v DKUM: 27.06.2022; Ogledov: 2619; Prenosov: 213
.pdf Celotno besedilo (1,64 MB)

5.
Nasilje v družini pred in med "lockdownom" : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko delo
Dušica Dimić, 2021, diplomsko delo

Opis: Nasilje v družini je tema, ob kateri je zelo težko ostati čustveno neprizadet. Je vedenje, v katerem en družinski član omaja telesno integriteto in duševno zdravje drugega družinskega člana. Resnica je, da nasilje katerega koli tipa (psihološko, fizično, spolno) obstaja. In ravno to je nasprotno od uveljavljenega stališča, da je redko in se pojavlja v določenih kategorijah družbe. Nasilje ne izbira sloja ljudi, niti ni odvisno od stopnje izobrazbe in finančnega položaja. Vsepovsod je prisotno. Nasilje v družini prestajajo tako otroci kot odrasli. Poleg tega se ob tej problematiki spleta še kopica najrazličnejših »mitov« o obsegu takega nasilja, naravi storilcev, osebnostnih potezah žrtve, vzročni vlogi alkohola ter nezdružljivosti nasilja in ljubezni. Takšne predstave v javnosti krepijo prepričanje, da gre za pojav, ki prizadeva le najbolj problematične družine in patološke posameznike. Običajne, namreč normalne družinske oblike se s tem rešijo kritične presoje in podrobnejše ocene. Normalnost mora ostati dobra, zdrava, nevprašljiva in nespremenjena. V diplomskem delu smo predvsem opisali pojavne oblike nasilja in njegove osnovne značilnosti. Osredotočili smo se na pregled literature in analizirali nasilje pred in med »lockdownom« ter ugotovili, kako se je procentualno povečalo družinsko nasilje med covidom 19 in da so ukrepi, sprejeti ob pandemiji, povzročili bistveno več težav na področju nasilja. Pri tem vidimo eno od rešitev, da bi bili organi, ki jim je v pristojnosti zaščita žrtev, dobro usposobljeni in pripravljeni za krizo, ki smo ji trenutno navzoči, in se jim pokaže, da imajo podporo tudi v teh razmerah. Druga rešitev pa so strožje kazni za povzročitelje, pa tudi sodelovanje med ljudmi, saj so žrtve velikokrat zaprte z nasilnežem brez možnosti umika.
Ključne besede: nasilje, nasilje v družini, storilci, žrtve, epidemija, covid-19, zaprtje družbe, analize, diplomske naloge
Objavljeno v DKUM: 29.10.2021; Ogledov: 1134; Prenosov: 135
.pdf Celotno besedilo (951,85 KB)

6.
Druga priložnost za podjetnika
Monika Kaučič, 2020, magistrsko delo

Opis: Podjetništvo je tvegan proces. Ustanavljanje podjetij, njihovi uspehi in neuspehi so del tržnega gospodarstva. V Evropi vsako leto cca. 200.000 podjetij doživi stečaj. Neuspeh podjetnika ne pomeni zanj konca ampak lahko pomeni začetek nečesa novega. Ko oseba doživi neuspeh in zapre svoje podjetje, ima možnost kadarkoli ustanoviti novo podjetje in začeti znova. To je druga priložnost za podjetnika. Javnost velikokrat stečaj povezuje z goljufijo in gleda nanj kot na kaznivo dejanje. V praksi pa je goljufivih podjetnikov le majhen odstotek. Ker pa mnenje družbe na ljudi močno vpliva, se nekateri podjetniki ne odločijo za drugo priložnost. Obstaja več dejavnikov, ki vplivajo na to ali se podjetnik odloči ponovno ustanoviti podjetje ali ne. Diferenciacija med poštenimi in nepoštenimi oziroma goljufivimi podjetniki je ključnega pomena za drugo priložnost. Povzeli smo študije raziskovalcev o stečaju in drugi priložnosti na ravni Evropske unije in naredili primerjavo posameznih evropskih držav. Kateri pogoji morajo biti izpolnjeni, da lahko začnemo znova, kakšni so postopki, stroški, zakonodaja, kdo je vključen v postopek itn. Na kratko smo navedli tudi, kako na drugo priložnost gledajo v Združenih državah Amerike. Za podjetnike v stečaju bi morali biti na voljo dobri podporni sistemi, tako psihološki kot tudi poslovni. Za lažji drugi začetek je tako pomembna podpora družine in bljižnjih ter stik z ljudmi, ki so postopek stečaja že »preživeli« in imajo izkušnje, kakor tudi dobri pravni sistemi, da s čim manj obveznostmi podjetnik reši postopek zaprtja in lažje pristopi k drugi priložnosti. Ohranjanje podjetnikov v naši družbi je ključnega pomena za napredek, gospodarsko rast in razvoj ter uspešnost države.
Ključne besede: podjetnik, podjetje, ustanovitev, stečaj, zaprtje, druga priložnost
Objavljeno v DKUM: 03.02.2021; Ogledov: 988; Prenosov: 118
.pdf Celotno besedilo (934,04 KB)

7.
Varstvo otrok v času pandemije COVID-19 : diplomsko delo
Vesna Drozg, 2020, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Varstvo otrok v času pandemije COVID-19 obravnava otrokove pravice ter njihovo varstvo v času pandemije. V začetnem delu so navedeni temeljni pojmi, ki so pomembni za celotno razumevanje diplomskega dela, kot je razvoj otrokovih pravic, kaj so otrokove pravice, opredeljena pa je tudi definicija otroka iz različnih pravnih virov. Razložen je pojem pandemije in razlikovanje s pojmom epidemije ter opisana je koronavirusna bolezen COVID-19 in potek dogodkov, ki so pripeljali do razglasitve pandemije. Ker je največja posledica pandemije COVID-19 zaprtje izobraževalnih ustanov ter uvedba šolanja na daljavo, je osrednji del diplomskega dela usmerjen v pravice do izobraževanja otrok ter njihovo varstvo v primeru kršitev. V nadaljevanju dela je predstavljena pravica do izobrazbe in varstvu otrok v šoli, del pa je namenjen kršitvi teh pravic ter odgovornost za njihov nastanek. Varuh človekovih pravic je pomemben člen, ki varuje otrokove pravice, zato je del namenjen tudi predstavitvi njegovega dela, prav tako pa so na kratko omenjene tudi druge nevladne organizacije, ki se v največji meri posvečajo varstvu otrokovih pravic. Ker je pandemija izredno stanje, je opisano tudi izobraževanja v izrednem stanju na splošno. V osrednjem delu je največji del namenjen predstavitvi načina izobraževanja v času pandemije, težave, s katerimi so se srečevali učenci ter njihovi starši, ter katere pravice otrok so največkrat kršene. Predstavljene pa so tudi nekatere posledice zaprtja izobraževalnih ustanov, kot so motena prehrana otrok, problematika varstva zasebnosti otrok ter pomoč družine pri učenju od doma. V zaključku diplomske naloge bom navedla nekatera priporočila, ki jih naj upoštevajo države, v primeru ponovnega zaprtja šol, kajti virus se ni nehal širiti in lahko pride do ponovnega zaprtja celotne šole ali posameznega oddelka. V sklepu sem navedla svoje ugotovitve, ki sem jih spoznala med pisanjem diplomskega dela.
Ključne besede: otrokove pravice, varstvo otrokovih pravic, pandemija, COVID-19, izobraževanje, pravica do izobrazbe, izobraževanje v izrednih razmerah, zaprtje šol, izobraževanje na daljavo
Objavljeno v DKUM: 12.10.2020; Ogledov: 2535; Prenosov: 461
.pdf Celotno besedilo (1,81 MB)

8.
Hemoroidalna bolezen in zaprtje
Martina Levart, 2020, diplomsko delo

Opis: Hemoroidalna bolezen znatno vpliva na kakovost življenja. Zaprtost naj bi bila eden izmed pomembnih dejavnikov tveganja za nastanek te bolezni. Menimo, da bi bilo potrebno izvesti še več raziskav, v kolikšni meri zaprtost vpliva na to bolezen, pri tem pa bi aktivno sodelovale medicinske sestre.
Ključne besede: anorektalna bolezen, zaprtje, hemoroidi, zdravljenje, zdravstvena nega
Objavljeno v DKUM: 24.07.2020; Ogledov: 932; Prenosov: 155
.pdf Celotno besedilo (701,98 KB)

9.
Obstipacija v starosti: primerjava starostnikov, ki živijo v domačem okolju in v institucionalnem varstvu
Maja Zagoršek, 2019, diplomsko delo

Opis: Izhodišča, namen: Obstipacija se lahko pojavi v kateremkoli obdobju življenja. V raziskavi smo identificirati karakteristike starostnikov z obstipacijo, primerjali pogostost in zdravljenje obstipacije ter prehrano med starostniki v domačem okolju in v institucionalnem varstvu. Raziskovalne metode: V diplomskem delu smo pri teoretičnem delu uporabili deskriptivno metodo dela in sicer smo si pomagali s tujo in domačo literaturo. V raziskovalnem delu smo uporabili kvantitativno metodologijo raziskovanja z deskriptivno metodo dela. Izvedli smo presečno opazovalno raziskavo. Podatke smo zbirali s pomočjo anketnih vprašalnikov. Rezultati: Anketirali smo 100 starostnikov od katerih jih ima 26 (26 %) težave z obstipacijo. Med spoloma nismo ugotovili statistično pomembne razlike glede pogostosti težav z obstipacijo (p = 0,948). Glavni problem pri zaprtju je po mnenju anketiranih težko odvajanje blata, odvajanje majhne količine blata ter bolečine pri odvajanju. Večina starostnikov ne zna ugotoviti v katerih primerih gre za težave pri zaprtju. Starostniki, ki živijo v institucionalnem varstvu, se pogosteje zdravijo s pomočjo farmakoloških sredstev. Diskusija in zaključek: Največja razlika se pojavlja pri zdravljenju obstipacije. 50 % (8) starostnikov iz doma starejših se zdravi s pomočjo farmakoloških sredstev (najpogosteje je to sirup), medtem ko se samo 1 (10%) starostnik iz domačega okolja zdravi s uporabo farmakoloških sredstev. Starostniki iz domačega okolja se v 90 % (9) zdravijo s pomočjo naravnih – alternativnih metod. Ker se število starostnikov veča, lahko pričakujemo v prihodnosti tudi večje število ljudi, ki bo imelo težave z obstipacijo v starosti.
Ključne besede: prebava, zaprtje, blato, prehrana, odvajalna sredstva
Objavljeno v DKUM: 15.05.2019; Ogledov: 1832; Prenosov: 173
.pdf Celotno besedilo (1,40 MB)

10.
Računanje Wienerjevega indeksa uteženega grafa z združevanjem ?*-razredov
Simon Brezovnik, 2018, magistrsko delo

Opis: Wienerjev indeks igra pomembno vlogo pri poznavanju kemijskih in fizikalnih lastnosti različnih spojin. Predstavlja vsoto razdalj med vsemi neurejenimi pari vozlišč znotraj grafa. Uteženi graf je graf skupaj s funkcijo, ki vsakemu vozlišču predpiše realno število, imenovano utež. Magistrsko delo obravnava računanje Wienerjevega indeksa uteženega grafa s pomočjo reduciranja na posebno skupino grafov, tj. kvocientne grafe in nadaljnje redukcije kvocientnih grafov na enostavnejše grafe. V prvem delu predstavimo nekaj osnovnih definicij in ugotovitev teorije grafov. Zapišemo osnovno definicijo Wienerjevega indeksa in njegovo razširitev na utežene grafe. Spoznamo Djoković-Winklerjevo relacijo in njeno tranzitivno zaprtje. Ob koncu prvega dela spoznamo definicijo delne kocke in zapišemo njeno novo karakterizacijo. Osrednji del magistrske naloge podaja novi metodi za izračun Wienerjevega indeksa nekaterih uteženih grafov. Glavni izrek povezuje izračun Wienerjevega indeksa uteženega grafa z vsoto Wienerjevih indeksov uteženih kvocientnih grafov prvotnega grafa po vseh Θ^∗-razredih, kjer Θ^∗ predstavlja tranzitivno zaprtje Djoković-Winklerjeve relacije. V zadnjem delu predstavimo uporabo zgoraj omenjenega izreka na posebni družini grafov G_n, na benzenoidnih sistemih ter na linearnih fenilenih F_n.
Ključne besede: Wienerjev indeks, delna kocka, uteženi graf, kvocientni graf, Djoković-Winklerjeva relacija, tranzitivno zaprtje
Objavljeno v DKUM: 24.09.2018; Ogledov: 1145; Prenosov: 143
.pdf Celotno besedilo (1,00 MB)

Iskanje izvedeno v 0.27 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici