| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 567
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Motivacija za izobraževanje v podjetju x
Ema Sovinc, 2025, diplomsko delo

Opis: V današnjem poslovnem okolju je neprekinjeno izobraževanje ključno za vzdrževanje konkurenčne prednosti podjetja ter osebni in profesionalni razvoj zaposlenih. Diplomsko delo proučuje področja in oblike izobraževanj ter motivacijske dejavnike in ovire, s katerimi se srečujejo zaposleni v podjetju X. Namen dela je bil seznaniti se s trenutnim zadovoljstvom zaposlenih na področju izobraževanj, določiti ključne motivatorje, ki spodbujajo zaposlene k udeležbi na izobraževanjih, ter hkrati prepoznati morebitne ovire, ki jih pri tem zadržujejo. V diplomskem delu smo uporabili metodo deskripcije, kvantitativno metodo s primarnimi podatki, kjer smo anketirali s pomočjo anketnega vprašalnika, teoretično metodo, metodo kompilacije in statistično metodo. Rezultati kažejo, da so zaposleni s trenutnim stanjem izobraževanja zelo zadovoljni. Kot najpomembnejše motivacijske dejavnike smatrajo razvoj novih veščin, osebno rast in razvoj ter osebno zadovoljstvo med zaposlenimi v podjetju X. Poleg tega so zaposleni navedli, da jim pomanjkanje časa predstavlja največjo oviro pri izobraževanju in poudarili, da kljub temu ohranjajo visoko zagnanost do izobraževanja. Zaposleni so izkazali največje zanimanje za izobraževanja s poudarkom na učenju tujih jezikov in pridobivanju tehničnih veščin, pri čemer so kot najbolj zaželene oblike izobraževanja navedli seminarje in izobraževalne programe, izvedene izven podjetja.
Ključne besede: motivacija, izobraževanje, zaposleni, teorije motivacije, znanje
Objavljeno v DKUM: 25.04.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (1,25 MB)

2.
Motivacija zaposlenih za dodatno izobraževanje v podjetju X
Klara Pintar, 2025, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo obravnavali in raziskovali motivacijo za izobraževanje zaposlenih v podjetju X, ki je eden največjih trgovcev z urami in modnim nakitom v regiji. Ker podjetje X deluje v panogi, kjer se povpraševanje in ponudba dnevno spreminjata ter je obenem konkurenca zelo močna, je treba zaposlene ustrezno izobraževati za doseganje boljših poslovnih rezultatov. Namen diplomskega dela je bil ugotoviti, kaj najbolj motivira ali ovira zaposlene pri izobraževanju ter na katerih področjih in kdaj bi si želeli izobraževanja. Za željo po dodatnem izobraževanju sta pri posamezniku ključna spodbudna motivacija in jasen razlog za udeležbo. Diplomsko delo zajema teoretično opredelitev motivacije, izobraževanja in obstoječih motivacijskih teorij. V nadaljevanju sledijo predstavitev podjetja X ter izvedba raziskave in diskusija rezultatov. V teoretičnem delu smo uporabili deskriptivno metodo in metodo kompilacije, medtem ko smo v empiričnem delu s pomočjo anketnega vprašalnika proučevali stanje v podjetju X. Pridobljene rezultate smo nato prikazali v tabelah in grafih z uporabo različnih statističnih metod. Ob koncu diplomskega dela smo odgovorili na raziskovalna vprašanja. Ugotovili smo, da zaposlene za dodatno izobraževanje najbolj motivirata osebno zadovoljstvo in prispevek k lastnemu razvoju. Največjo oviro predstavlja preobremenjenost. Zaposleni bi si želeli pridobiti največ znanja na področju tujih jezikov in komunikacijskih veščin. Najraje bi se izobraževali v službenem času, v obliki praktičnih delavnic, predavanj in skupinskih izobraževanj. Podatki bodo podjetju X v pomoč pri odločitvi, na katera izobraževanja naj se osredotoči in kdaj naj jih začne izvajati. Prav tako bomo pridobili informacije o tem, katera področja in oblike zaposleni najbolj potrebujejo.
Ključne besede: motivacija, izobraževanje, izobraževanje zaposlenih, motivacijski dejavniki, zaposleni
Objavljeno v DKUM: 24.04.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 1
.pdf Celotno besedilo (1,44 MB)

3.
Odnosi med zaposlenimi v družinskem podjetju Rupnik d. o. o.
Rebeka Rupnik, 2024, diplomsko delo

Opis: V družinskih podjetjih so medosebni odnosi ključni za uspešno delovanje podjetja in vzdrževanje pozitivnega delovnega vzdušja med zaposlenimi. V diplomski nalogi smo raziskali medosebne odnose med zaposlenimi v družinskem podjetju Rupnik d. o. o., s poudarkom na njihovem vplivu na delovno okolje ter odnose z ostalimi zaposlenimi v organizaciji. Rezultati raziskave so pokazali, da se večina družinskih članov in ostalih zaposlenih v podjetju strinja, da dobri medosebni odnosi pozitivno vplivajo na vzdušje v podjetju. Med drugim je analiza pokazala, da družinski člani redko zaznavajo medosebne konflikte, medtem ko ostali zaposleni pogosteje opažajo konflikte. Kljub temu, da so rezultati pokazali, da ni večjih odstopanj v mnenjih med družinskimi člani in ostalimi zaposlenimi glede medosebnih odnosov, je pomembno, da se podjetje zaveda, da se lahko trenutna situacija kadar koli spremeni. Zato je ključnega pomena, da vodstvo podjetja še naprej zavzeto vzdržuje dobre medsebojne odnose in sproti rešuje morebitne konflikte.
Ključne besede: družinsko podjetje, družinski člani, zaposleni, medosebni odnosi
Objavljeno v DKUM: 15.04.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 4
.pdf Celotno besedilo (1,59 MB)

4.
Seznanjenost zdravstvenih delavcev z bakterijami iz rodu Bacillus kot probiotiki in patogeni
Nastja Lorber, 2025, diplomsko delo

Opis: Uvod: Nekatere bakterije iz rodu Bacillus imajo dokazane izredno koristne probiotične lastnosti za ljudi in za živali, prav tako se lahko uporabljajo tudi kot podpora pri zdravljenju različnih bolezenskih stanj. Vendar so bolj poznani kot patogeni, saj lahko nekateri sevi bakterij iz rodu Bacillus povzročajo tudi zastrupitve s hrano in bolezni. Naš namen je bil raziskati seznanjenost bakterij iz rodu Bacillus v vlogi probiotikov in patogenov pri zdravstvenih delavcih. Metode: Uporabili smo kvantitativno metodologijo. Izvedli smo pregled tuje in domače literature na temo bakterij iz rodu Bacillus in bakterij iz rodu Bacillus v vlogi probiotika oziroma patogena. Raziskavo smo izvedli s pomočjo anketnega vprašalnika. V njej je sodelovalo 50 zaposlenih zdravstvenih delavcev na primarni ravni zdravstvenega varstva. Pri analizi podatkov smo izvedli opisno statistiko. Rezultate smo predstavili v obliki grafov. Rezultati: Ugotovili smo, da je večina anketirancev že slišala za bakterije iz rodu Bacillus, vendar jih bolje poznajo kot patogene. Anketiranci so seznanjeni s pojmom probiotiki in nekaterimi njihovimi pozitivnimi vplivi na zdravje. Prav tako poznajo pomen besede patogen in poznajo nekaj patogenih vrst bakterij iz rodu Bacillus. Razprava in sklep: Kljub temu da zdravstveni delavci ves čas izvajamo promocijo zdravja, včasih pozabljamo, da moramo začeti pri sebi. Ker anketiranci poznajo bakterije iz rodu Bacillus v večini le kot patogen, bi morda bilo dobro organizirati krajšo delavnico/seminar, kjer bi osvežili znanje zdravstvenih delavcev o probiotikih in jih spomnili, da imajo določene bakterije lahko tudi pozitiven učinek na zdravje.
Ključne besede: mikroorganizmi, zaposleni v zdravstvu, Bacillus subtilis, Bacillus cereus, Bacillus anthracis
Objavljeno v DKUM: 25.03.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 21
.pdf Celotno besedilo (837,98 KB)

5.
Vloga neverbalnega komuniciranja v organizacijah - dobro raziskano področje ali nerešena uganka v poslovnem svetu
Magdalene Palushaj, 2024, magistrsko delo

Opis: Komuniciranje je pomemben del našega vsakdana. Omogoča nam izražanje stališč, misli in občutkov ter povezovanje in komuniciranje z ljudmi okoli nas. V organizacijah dajejo tako managerji kot zaposleni veliko poudarka vidnim vidikom komunikacije, vendar se malokdo usmeri na tiste manj vidne. Razumevanje človeka v veliki meri temelji ravno na manj vidnih aspektih, kot je neverbalna komunikacija. Za učinkovito delovanje organizacij pa je zelo pomembno poznavanje le-te. V magistrskem delu smo opredelili vrste komuniciranja. Komuniciramo lahko na različne načine. Ker osredotočenost magistrske naloge temelji na neverbalnem komuniciranju smo ga bolj podrobno opisali, navedli njegovo pomembnost in prednosti ter njegove elemente – parajezik, govorico telesa, izraz na obrazu, prostorsko razdaljo, dotik, videz in okrasje. Opisali smo povezavo med neverbalno komunikacijo in čustveno inteligenco, ki omogoča boljše prepoznavanje in razumevanje lastnih in tujih čustev ter namenov preko interpretacije neverbalnih signalov. V nadaljevanju smo preučevali razumevanje zaposlenih s pomočjo neverbalnega komuniciranja, kjer smo ugotovili, da neverbalna komunikacija razkriva neskladja med besedami in dejanskimi občutki zaposlenih, kar je nepogrešljivo za preprečevanje nesporazumov in reševanje konfliktov. V empirčnem delu magistrske naloge smo teoretične ugotovitve podkrepili z intervijuji, ki so bili izvedeni na Centru za socialno delo Spodnje Podravje. Ta organizacija nam je omogočila dobiti odgovore, ki smo jih iskali, saj se zaposleni v veliki meri srečujejo z neverbalno komunikacijo s strani uporabnikov in sodelavcev. Intervjuji z zaposlenimi so razkrili, kako pomembno je poznavanje neverbalnih signalov, saj ti močno vplivajo na medsebojno razumevanje, gradnjo zaupanja ter preprečevanje konfliktov, hkrati pa omogočajo boljše prepoznavanje čustvenih stanj in potreb uporabnikov. Ugotovili smo, da poznavanje in osredotočanje na neverbalno komunikacijo bistveno prispeva k boljšemu razumevanju potreb uporabnikov ter zaposlenih. Posledično prispeva k uspešnejšnejši organizaciji, saj je motiviranost in produktivnost zaposlenih večja. Dobljeni rezultati kažejo, da morajo managerji poznavati področje neverbalne komunikacije, da lahko pristopijo in ugotovijo potrebe zaposlenih in jih s tem spodbudijo k večji produktivosti in motiviranosti. Prav tako nam kažejo, da je to področje zelo pomembno, saj spoznamo neverbalne signale in lahko ukrepamo glede na njihov pomen. Na podlagi raziskave lahko zaključimo, da je razumevanje neverbalne komunikacije v organizacijah ključnega pomena, saj ne gre zgolj za dodatek k verbalni komunikaciji, temveč za nujo pri učinkovitem delovanju in grajenju uspešnih medosebnih odnosov. S to magistrsko nalogo smo prispevali k razumevanju pomembnosti neverbalne komunikacije ter podali smernice, kako jih lahko managerji uporabijo za izboljšanje motivacije, produktivnosti zaposlenih ter za ugotavljanje njihovih potreb, kar je ključno za dolgoročni uspeh organizacij.
Ključne besede: vodenje, komuniciranje, neverbalno komuniciranje, organizacija, manager, zaposleni
Objavljeno v DKUM: 12.03.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 28
.pdf Celotno besedilo (1,71 MB)

6.
Komunikacija in izražanje pomislekov o varnosti pacienta
Julija Vigali, 2024, magistrsko delo

Opis: Uvod: Varnost pacientov je ključna za sodobno zdravstveno varstvo, saj se osredotoča na preprečevanje napak pri zdravstveni oskrbi ter nenehno izboljševanje skozi učenje iz napak. Ključna komponenta varnosti je učinkovita komunikacija, saj lahko slaba vodi do resnih posledic, medtem ko dobra izboljšuje razreševanje težav in kakovost oskrbe. Izražanje pomislekov zdravstvenih delavcev o tveganjih je pomembno za izboljšanje varnosti pacientov. Metode: V magistrskem delu smo izvedli kvantitativno raziskavo z uporabo anketiranja. Prilagodili smo in v slovenski jezik prevedli obstoječi vprašalnik Speaking Up about Patient Safety Questionnaire (SUPS-Q). Raziskava je zajemala medicinske sestre v splošni bolnišnici v severovzhodnem delu Slovenije. Rezultati: Raziskava je pokazala, da velika večina zaposlenih v zdravstvu pogosto izraža pomisleke o varnosti pacientov. Povečanje komunikacije in odpravljanje ovir, kot je neučinkovitost izražanja mnenj, je ključno za izboljšanje varnosti. Razprava in zaključek: Visoka stopnja zavedanja in pripravljenosti zdravstvenih delavcev za ukrepanje v korist pacientov ter odprta komunikacija sta razvidni iz pogostega izražanja pomislekov, stalne pripravljenosti na opozarjanje ter rednega odkrivanja in izpostavljanja napak, vendar kljub dobrim praksam še vedno obstajajo neizkoriščene priložnosti za nadaljnje izboljšanje.
Ključne besede: komunikacija, izražanje pomislekov, varnost pacientov, zaposleni v zdravstvu
Objavljeno v DKUM: 17.01.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 41
.pdf Celotno besedilo (995,66 KB)

7.
Motiviranje zaposlenih v računovodskem podjetju unija smart accounting
Saša Tanasković, 2024, diplomsko delo

Opis: Motivacija je ključno gonilo, ki posameznika spodbuja k opravljanju svojih nalog, ne glede na to, ali so naloge povezane z nalogami zasebnega življenja človeka, ali naloge poslovnega sveta. Razumevanje motivacije je zelo pomembno za izboljšanje lastne produktivnosti, uspešnosti in samozavesti. Motivacija je lahko notranja in zunanja. Notranja motivacija izhaja iz nas samih, kar pomeni, da mogoče določene naloge radi opravljamo in potem nam jih ni težko dokončati. Zunanja motivacija pa pride iz okolja in to pomeni, da mogoče potrebujemo tudi druge osebe, da nas motivirajo, ali nagrade, ki jih dobimo od drugih. Ugotavljamo, da ne vpliva ista motivacija na različne osebe, torej tudi s tega vidika se lahko vprašamo, ali dejavnost vpliva na način motiviranja posameznika. Različne teorije motivacije so predstavljene in analizirano je mnenje zaposlenih v evropskem računovodskem servisu, da bi ugotovili, ali je res pomembno, kateri posel opravljamo, da nas lahko motivira..
Ključne besede: motivacija, zaposleni, računovodstvo, produktivnost, učinkovito
Objavljeno v DKUM: 09.01.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 26
.pdf Celotno besedilo (969,15 KB)

8.
Prepoznavanje in obvladovanje neželenih učinkov antipsihotikov 2. in 3. generacije s strani medicinskih sester
Elmir Uzeinović, 2024, magistrsko delo

Opis: Uvod: Antipsihotična terapija ima kljub obvladovanju različnih duševnih obolenj resne neželene učinke, ki lahko otežijo zdravljenje ali ga celo prekinejo. Medicinske sestre imajo ključno vlogo pri obravnavi pacientov, ki uživajo antipsihotike, saj je prepoznavanje in obvladovanje neželenih učinkov antipsihotikov druge in tretje generacije pomembna naloga s strani medicinskih sester. Namen zaključnega dela je bil ugotoviti, kako medicinske sestre prepoznavajo in obvladujejo antipsihotike druge in tretje generacije. Metode: Sistematičen pregled literature je bil izveden v mednarodnih podatkovnih bazah PubMed, ScienceDirect in Wiley s pomočjo zastavljenih vključitvenih in izključitvenih kriterijev. Kritična ocena identificiranih zadetkov je bila opravljena z JBI orodji za kritično presojo, prav tako smo identificirane zadetke razvrstili v ustrezen nivo glede na hierarhijo dokazov. Glavne ugotovitve pregleda literature smo pridobili in prikazali z analizo in s sintezo identificiranih virov. Rezultati: V končno analizo smo vključili osem člankov, ki prikazujejo, kako medicinske sestre prepoznavajo in obvladujejo antipsihotike druge in tretje generacije. Ugotovili smo, da se v vseh identificiranih raziskavah pojavljajo vrzeli pri znanju medicinskih sester pri prepoznavanju in obvladovanju neželenih učinkov antipsihotikov druge in tretje generacije. Razprava in zaključek: Medicinske sestre imajo kljub ključni vlogi pri prepoznavanju neželenih učinkov antipsihotikov druge in tretje generacije pomanjkljivo znanje o neželenih učinkih, kar se odraža tudi v pomanjkljivi uporabi različnih ocenjevalnih orodij. V našem okolju primanjkuje raziskav na tematiko prepoznavanja in obvladovanja neželenih učinkov antipsihotikov, kar bi pripomoglo pri kakovostni in varni izvedbi zdravstvene nege s strani medicinskih sester na področju duševnega zdravja.
Ključne besede: antipsihotiki, nadziranje, neželeni učinki, zaposleni v zdravstveni negi
Objavljeno v DKUM: 11.12.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 55
.pdf Celotno besedilo (1,27 MB)

9.
Vpliv managerjev na ustvarjalnost zaposlenih
Tinkara Hren, 2024, magistrsko delo

Opis: V dobi nenehnih sprememb in konkurenčnega poslovnega okolja, postaja ustvarjalnost kritični dejavnik, ki podjetjem omogoča, da se razlikujejo in izstopajo. Magistrsko delo se osredotoča na raziskavo pomena ustvarjalnosti managerjev in njen vpliv na stil vodenja ter ustvarjalnost zaposlenih v podjetju. Metodologija raziskave je kvantitativne narave, ki temelji na podatkih, zbranih s pomočjo anketiranja zaposlenih v velikem proizvodnem podjetju. Z anketnim vprašalnikom smo želeli raziskati povezave med percepcijo ustvarjalnosti vodij in ustvarjalnih kompetenc zaposlenih. Celotna raziskava je temeljila na dveh osnovnih hipotezah. Prva se nanaša na povezavo med ustvarjalnostjo managerjev in izbiro njihovega stila vodenja, druga pa na vpliv te ustvarjalnosti na ustvarjalne sposobnosti zaposlenih. Analiza rezultatov je pokazala, da managerjeva ustvarjalnost pozitivno vpliva na spodbujanje sodelovanja in inovacij ter s tem na kreativno delovanje in zadovoljstvo zaposlenih pri delu, kar potrjuje hipotezi o pomembnem vplivu managerjeve ustvarjalnosti na izbiro stila vodenja in na ustvarjalnost zaposlenih. Diskusija rezultatov je pokazala, da ustvarjalnost v vodstvenih vlogah ni le pomembna, ampak je temeljnega pomena za razvoj in napredovanje organizacije, pri čemer različni dejavniki, kot so psihološka varnost, povratne informacije in podpora vodstva, pomembno prispevajo k izražanju in razvoju kreativnih sposobnosti znotraj ekip.
Ključne besede: ustvarjalnost, vodenje, menagement, zaposleni, podjetje
Objavljeno v DKUM: 29.11.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 73
.pdf Celotno besedilo (1,10 MB)

10.
Model ocenjevanja in razvrščanja delovnih mest starejših zaposlenih glede na ergonomske okvire obremenitve sluha
Albin Kotnik, 2024, magistrsko delo

Opis: Na trgu dela je prisotnih vedno več starejših zaposlenih, ki predstavljajo demografsko skupino, ki je še posebej občutljiva na težave s sluhom. Hrup na delovnem mestu predstavlja resen problem, saj lahko negativno vpliva na zdravje in dobro počutje zaposlenih. Nepravilno prilagojena delovna mesta za starejše zaposlene predstavljajo ergonomsko tveganje, ki lahko vodi v dolgotrajne posledice za zaposlenega. Na trgu dela je vedno več starejših zaposlenih, ki imajo dokazano naglušnost zaradi različnih dejavnikov, kar dodatno vpliva na njihovo občutljivost povezano s hrupom. Organizacije in podjetja morajo biti iz tega vidika še posebej pozorna pri oblikovanju delovnih mest za starejše zaposlene. Namen magistrskega dela je bil oblikovati model ocenjevanja delovnih mest iz vidika starejših zaposlenih, ki bo omogočil delodajalcem in strokovnjakom za ergonomijo v podjetjih boljše razumevanje in upoštevanje specifičnih potreb starejših zaposlenih pri oblikovanju delovnih mest. Proučili smo znanstveno in strokovno literaturo s področja starejših zaposlenih, hrupa na delovnem mestu, sluha in slušnih aparatov. S pomočjo ankete in meritev slušnih sposobnosti anketirancev smo analizirali podatke, upoštevajoč ergonomske dejavnike, kot so hrup, frekvenca zvoka, izpostavljenost hrupu, ter druge relevantne spremenljivke. Rezultati magistrske naloge bodo lahko koristili tako delodajalcem, ter raziskovalcem na področju ergonomije in varnosti pri delu, saj bodo pripomogli k boljšemu razumevanju in razvoju prilagojenih delovnih mest za starejše zaposlene ter izboljšali kakovost življenja in delovno učinkovitost zaposlenih.
Ključne besede: Hrup, sluh, starejši zaposleni, delovna mesta, podjetje
Objavljeno v DKUM: 18.11.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 13
.pdf Celotno besedilo (2,60 MB)

Iskanje izvedeno v 0.29 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici