| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 497
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Razvoj spletne aplikacije mojportal
Matjaž Centrih, 2022, diplomsko delo

Opis: Zaradi vse večje potrebe po čim lažjem pridobivanju informacij in komunikaciji med podjetjem ter zaposlenim sem se odločil, da za svojo diplomsko delo s pomočjo podjetja Bass d. o. o., Celje izdelam spletno aplikacijo »MojPortal«. Namen aplikacije je pridobivanje podatkov iz ostalih BASS programov in vizualizacijo le-teh, obenem pa tudi za olajševanje komunikacije med zaposlenim in upravo podjetja. Aplikacija je izdelana po načrtu vseh ostalih aplikacij omenjenega podjetja v jeziku Java s pomočjo platforme Vaadin.
Ključne besede: Osebni portal, Java, Vaadin, Payara, spletne aplikacije, spletni servisi, masovni podatki, zaposleni, podjetje in komunikacija
Objavljeno v DKUM: 04.08.2022; Ogledov: 123; Prenosov: 0

2.
Vpliv prekarne oblike zaposlitve na zaposlene
Katarina Doberšek, 2022, magistrsko delo

Opis: V današnjem času, lahko na podlagi številni raziskav, prekarno delo opredelimo kot izrazito negativen družbeni fenomen, ki spreminja trg dela ter kadre na njem in s tem tudi življenja delavcev, na način, ki ni združljiv s standardi sodobne pravne in socialne države. In če je v preteklosti veljalo moto »Delo osvobaja« danes za večino prekarcev velja moto »Delam zgolj za to, da preživim«. Namen magistrskega dela je bil predstaviti teoretično podlago prekarnosti ter ugotoviti njen vpliv na zaposlene. Uporabljen je bil raziskovalni pristop s kritičnim pregledom sekundarnih virov literature in kvantitativnim pristopom, za katerega so bili podatki zbrani z anketo ter interpretacija ugotovitev. Raziskava je pokazala, da je prekarna oblika zaposlitve večkrat neprostovoljna, da so mladi še posebej izpostavljena skupina, ko gre za katero od atipičnih zaposlitev, da je v atipičnih oblikah zaposlitve zaposlenih več žensk, da so zaposleni v atipičnih oblikah zaposlitve manj zadovoljni pri delu in manj zavzeti, da je njihovo zdravstveno stanje slabše ter da jim zaposlitveno razmerje ne omogoča zadostne stabilnosti, da bi lahko sklepali dolgoročne načrte glede njihovega življenja. Prekarnost ni zgolj oblika zaposlitve temveč postaja način življenja in premišljevanja o prihodnjem življenju in ustvarja nov delovni razred, razred prekariat. Ob tem pa moramo opozoriti, da bomo, v kolikor se stvari ne bodo spremenile, v prihodnosti (če še nismo) vsi po malem prekarni delavci.
Ključne besede: Trg dela, prekarno delo, zaposleni, oblika zaposlitve, posledice prekarnosti
Objavljeno v DKUM: 15.07.2022; Ogledov: 98; Prenosov: 24
.pdf Celotno besedilo (2,02 MB)

3.
Vpliv zaupanja zaposlenih v spremembe pri uvajanju informacijskih rešitev
Brigita Krt, 2022, magistrsko delo

Opis: Dandanes se na vsakem koraku srečujemo s spremembami, tako v zasebnem življenju kot tudi v poslovnem. Težnja po spremembah in pozitivni naravnanosti do njih je zelo velika in hkrati nujno potrebna za uspeh. Da pa so spremembe pozitivno sprejete in v nadaljevanju tudi uspešno izpeljane, je potrebno upoštevati nekaj ključnih dejavnikov, ki k temu veliko prispevajo. Največji pomen za uspešnost uvedbe sprememb v podjetju imata pozitivna naravnanost do sprememb in odprtost zaposlenih do njih. Da to lahko dosežemo, je potrebna dobra komunikacija. Če so ti osnovni pogoji izpolnjeni, je podjetje na dobri poti, da bo sprememba oz. inovacija uspešno sprejeta in nenazadnje tudi uvedena. Za podjetja je danes pomembno, da sledijo novim smernicam, trendom in stremijo k izboljševanju poslovanja, saj jim to prinese večjo optimizacijo, nižje stroške, lažje in enostavnejše delovne procese in še mnogo več. Za dobro in kvalitetno poslovanje morajo podjetja uvesti in izpopolnjevati informacijske rešitve. Postopki uvedbe so lahko različni, odvisni so v prvi vrsti od potreb, zahtev, vložka, velikosti in celovitosti podjetja. Ob končani uvedbi informacijske rešitve so potrebna testiranja in določeni popravki, nato pa tudi spremljanje, ki nam pove, kdaj je potrebno sistem nadgraditi in posodobiti. Magistrsko delo je sestavljeno iz dveh delov. V teoretičnem delu sem predstavila vpliv, ki ga imajo spremembe na zaposlene, in odgovorila na vprašanje, na kakšen način bi naj spremembe v podjetju uvajali. Nenazadnje sem se posvetila tudi temu, kako naj bi podjetja uvajala informacijske rešitve. V praktičnem delu sem najprej predstavila primer nadgradnje sistema SAP v podjetju BSH Hišni aparati d. o. o. Nazarje, kjer sem tudi sama zaposlena. Nato sem s pomočjo anketnega vprašalnika, ki sem ga poslala podjetjem, raziskovala, kakšen je vpliv zaposlenih na uvajanje informacijskih rešitev, ali lahko zaposleni vplivajo na uspešnost uvedbe, ali so pripravljeni sprejeti novosti in kateri so ključni dejavniki uspešne uvedbe.
Ključne besede: Spremembe, informacijski sistemi, ERP, organizacija, zaposleni.
Objavljeno v DKUM: 14.07.2022; Ogledov: 74; Prenosov: 5
.pdf Celotno besedilo (2,90 MB)

4.
Motivacija starejših zaposlenih in vpliv istega na zadovoljstvo pri delu ter na poslovno organizacijo
Anamarija Krčmar, 2022, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo »Motivacija starejših zaposlenih in vpliv istega na zadovoljstvo pri delu ter na poslovno organizacijo« je pisano z namenom ugotavljanja spodbud, ki motivirajo skupine starejših zaposlenih, kako to deluje na njihovo zadovoljstvo pri delu in kakšen vpliv ima motivirani in zadovoljni starejši delavec na poslovno organizacijo. Delo je razdeljeno na teoretičen pregled, ki ga opredeljujejo ključni pojmi in številne primerjave raziskav iz istih ali podobnih področij različnih avtorjev in strokovnjakov, ter na empiričen del, v katerem se nahaja empirična raziskava. Empiričen del raziskave je bil izvajan s pomočjo anketnega vprašalnika, ki smo ga izvedli na področju Hrvaške in je zajemal 200 oseb starih nad 45 let v delovnem razmerju oziroma pri končnih rezultatih so kot reprezentativni vzorec upoštevani tisti, ki so sodili v skupino starejših zaposlenih. S pomočjo raziskave je bilo ugotovljeno, da skupino starejših zaposlenih najbolj spodbujajo notranji dejavniki, dokler motiviranost in delovno okolje vplivata na njihovo večje zadovoljstvo in uspešnost pri delu. Njihovo intelektualno bogastvo, znanje in izkušnje, ki so jih pridobili z leti, so razlog zaradi katerega se številne poslovne organizacije odločajo, da zadržijo starejše zaposlene na delovnem mestu, da bi ti prenašali znanje na mlajše generacije in v sinergiji različnih starostnih ekip prispevali k uspešnosti poslovnih organizacij.
Ključne besede: Motivacija, zadovoljstvo pri delu, starejši zaposleni, skupina starejših zaposlenih, poslovna organizacija.
Objavljeno v DKUM: 11.04.2022; Ogledov: 222; Prenosov: 35
.pdf Celotno besedilo (2,21 MB)

5.
Odnosi z notranjo javnostjo in interna komunikacija kot pogoj uspešnosti podjetja
Jera Lenardič, 2021, magistrsko delo

Opis: Komunikacija je ključna za naše preživetje. Je način ubesedenja naših občutkov, mišljenj in prenosa znanj. Pri tem pomembno vlogo igrajo izbira besed, naša obrazna mimika in gestikulacija telesa ter upoštevanje pravil, ki so odvisna od kraja in javnosti, s katerimi vzpostavljamo stike. Znano je, da se komunikacijskih veščin lahko priučimo in s tem pridobivamo vrednost. S tem je povezana naša uspešnost, tako v zasebnem kot tudi poklicnem življenju. V magistrskem delu obravnavamo interno komunikacijo, za katero menimo, da je pogoj uspešnosti podjetja. Najprej definiramo odnose z javnostmi. Kot osrednjo tematiko izpostavljamo in definiramo komunikacijske osnove in se nato poglobimo v interno komunikacijo med zaposlenimi in kadrovico. Zanima nas, kako pomemben je kadrovski oddelek znotraj podjetja X. Ukvarjamo se s soodvisnostjo komunikacije in kreativnega delovnega okolja. S pomočjo poglobljenega intervjuja kadrovice v podjetju X sledimo zastavljenemu cilju, da je s primernimi komunikacijskim prijemi mogoče vzpostaviti boljše odnose, ki nadalje omogočajo hitrejše in učinkovitejše opravljanje delovnih nalog ter nadalje dvigujejo raven storilnosti. S pomočjo kvalitativnega načina raziskovanja zajemamo tako objektivna kot subjektivna mnenja kadrovice, s katerimi kot glavni rezultat potrjujemo pomembnost interne komunikacije v povezavi s kreativnostjo in uspešnostjo. Zaradi razporeditve določenih delovnih procesov kadrovanja v podjetju X priložnost nadaljnjega raziskovanja vidimo v proučevanju vodij posameznih enot, s pomočjo katerih bi podrobneje spoznali znanja in motiviranost zaposlenih ter predlagali možne izboljšave in tako pripomogli k večji kreativnosti in uspešnosti zaposlenih ter tudi podjetja.
Ključne besede: odnosi, zaposleni, interna komunikacija, uspeh podjetja, notranja javnost.
Objavljeno v DKUM: 30.03.2022; Ogledov: 176; Prenosov: 48
.pdf Celotno besedilo (976,46 KB)

6.
EMOCIONALNI RAD IZMEĐU ZAPOSLENIH U HOTELIMA UNSKO-SANSKOG KANTONA : diplomsko delo univerzitetnega študija
Mirsada Hebilović, 2022, diplomsko delo

Opis: U diplomskom radu smo istraživali u kakvim su odnosima zaposlenici hotela na Unsko- sanskom kantonu, zapravo smo istražili koliko je zastupljen emocionalni rad između zaposlenih, kakvi su međusobni odnosi zaposlenih na radnom mjestu i kakvi su odnosi između suradnika i nadređenih, cjelokupno smo istražili kako međusobni odnosi utječu na klijenta ili gosta koji posjećuje ili dolazi u hotel. Za istraživanje smo koristili anketni upitnik koji je proveden od strane zaposlenih radnika u hotelima i iz kojeg smo dobili odgovarajuće rezultate. U teoretskom uvodu smo definirali emocionalni rad i emocionalnu inteligenciju, pojam emocije, koja je uloga organizacije u ugostiteljskoj industriji, zadovoljstvo s radom, nadalje smo definirali organizacijsku strukturu prijemnog odjela kako utječe na razvoj hotela, zatim koja doba starosti najviše utječe na emocionali rad, kakav je emocionalni rad između spolova i sl. Pomoću anketnog upitnika smo napravili tri skupa indikatora, bazirana na emocionalni rad, analizu zadovoljstva i odnose između suradnika i nadređenih. Kroz provedeno istraživanje došli smo do rezultata koji su bili u skladu s očekivanom teorijom. Analiza i interpretacija rezultata ukazuje na to da su zaposleni radnici složni i da se međusobno poštuju i dogovaraju oko obaveza na poslu, pored toga atmosferu čine pozitvnim sa osmijehom koji svakodnevno upute klijentu ili gostu hotela, gdje proizilazi zadovoljstvo do gostiju što je od velikog značaja za jedan hotel.
Ključne besede: Emocionalni rad, emocije, zaposleni, hotel, suradnici i nadređeni
Objavljeno v DKUM: 25.03.2022; Ogledov: 266; Prenosov: 16
.pdf Celotno besedilo (2,18 MB)

7.
Ravnanje s starejšimi zaposlenimi
Diana Šarh, 2021, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo temelji na temi o ravnanju s starejšimi zaposlenimi in o pristopu ravnanja s starejšimi zaposlenimi v podjetju X. To temo smo izbrali na podlagi vse večjega poudarjanja problema staranja prebivalstva, ki se ga še marsikdo ne zaveda. Pomembno je, da se že kot posamezniki in družba začnemo zavedati problema staranja prebivalstva in s tem spremenimo pogled na staranje, kar pa bo pripomoglo k boljši družbi in sprejetju pomembnih ukrepov, brez katerih v prihodnosti družba in gospodarstvo ne bosta mogla delovati. Problem staranja prebivalstva predstavlja vse večje izzive, tako za posameznike in celotno družbo, kakor tudi podjetja. Mnoga, predvsem večja podjetja, se problema že zavedajo in vpeljujejo programe za ravnanje s starejšimi zaposlenimi. Medtem, ko se manjša podjetja, v katerih pogosto nimajo formiranega oddelka za ravnanje s človeškimi viri, problema še ne zavedajo. V prihodnosti se bo začelo upokojevati vse več ljudi, ki se daj predstavljajo večji del delovne sile, hkrati pa bo skupaj z njihovo upokojitvijo iz podjetja odšlo tudi neprecenljivo znanje in izkušnje, ki so si jih zaposleni nabrali skozi leta dela v različnih organizacijah. Podjetja bodo tako izgubila visoko kvalificiran kader, ki ga mlajši zaposleni ne bodo mogli zlahka nadomestiti, zato je pomembno, da že danes začnejo vlagati v starajoče se zaposlene in s tem podaljševati njihovo delovno aktivnost. V sklopu managementa človeških virov se je razvilo ravnanje s starejšimi zaposlenimi, kot posebne skupine zaposlenih, za katero so podjetja začela uvajati določene ukrepe z namenom vzdrževanja delovne sposobnosti in ostajanja na delovnem mestu dlje, namesto predčasnega upokojevanja. V to skupino po ZDR uvrščamo zaposlene, starejše od 55 let, ki so praviloma upravičeni še do nekaterih drugih ugodnosti, ki jih določa zakonodaja. Pogled na starejše zaposlene se razlikuje od posameznika do posameznika in podjetja do podjetja. Nekatera podjetja se zavedajo koristi starejših zaposlenih, ki jih le ti prinašajo za podjetje, medtem, ko imajo druga podjetja negativne percepcije glede zaposlovanja starejših in se zato temu bolj kot ne izogibajo in zaposlujejo pretežno mlajše zaposlene, ali pa celo določijo zgornjo zaposlitveno mejo. Pomembno je, da na delovnem mestu uvedemo določene ukrepe, namenjene starejšim zaposlenim, zato da bodo lahko še naprej ohranjali boljšo delovno produktivnost in ohranjali zdravje na delovnem mestu vse do svoje upokojitve. Med ukrepi izpostavljamo različne oblike medgeneracijskega sodelovanja, katere omogočajo, da se znanje in izkušnje starejših zaposlenih prenesejo tudi na mlajše generacije. Med ukrepe lahko štejemo tudi različne prilagoditve delovnega mesta starejšim, varovanje in promocijo zdravja zaposlenih, motiviranje zaposlenih ter možnosti razvoja in izobraževanja. V drugem, aplikativnem delu smo preučili model ravnanja s starejšimi zaposlenimi v podjetju X. Svoja raziskovalna vprašanja smo razdelili v več delov, po posameznih aktivnostih, ki jih podjetja lahko izvajajo v sklopu ravnanja s starejšimi zaposlenimi. Najprej smo preučili, kakšne pristope izvaja podjetje v sklopu managementa človeških virov. Nato pa smo se navezali na posamezne aktivnosti ravnanja s starejšimi zaposlenimi. To so zaposlovanje starejših zaposlenih, varnost in zdravje na delovnem mestu, ureditev delovnega okolje in prilagoditve delovnega mesta starejšim zaposlenim, izobraževanje in usposabljanje, prilagoditve delovnega časa, motiviranje starejših zaposlenih, prenos znanja na mlajše zaposlene, ocenjevanje uspešnosti ter na koncu še druge ugodnosti, ki jih v podjetju uživajo starejši zaposleni. Podjetje se zaveda pomembnosti ravnanja s starejšimi zaposlenimi, vendar še za to nima posebej izoblikovanih pristopov.
Ključne besede: management človeških virov, ravnanje s starejšimi zaposlenimi, staranje prebivalstva, starejši zaposleni, prilagoditve delovnega mesta, delovna sposobnost
Objavljeno v DKUM: 21.03.2022; Ogledov: 336; Prenosov: 67
.pdf Celotno besedilo (759,53 KB)

8.
Pridobivanje, izbor in socializacija novih sodelavcev v pogojih dinamičnega poslovnega okolja na primeru podjetja x
Martin Rmuš, 2021, magistrsko delo

Opis: V današnjem dinamičnem poslovnem okolju prihaja do hitrih sprememb na vseh področjih, tudi na trgu delovne sile. Pridobiti, izbrati in socializirati nove zaposlene ostaja eden izmed glavnih izzivov, s katerimi se organizacije spopadajo. Optimizacija oz. učinkovita izvedba teh treh procesov lahko prinese veliko koristi tako organizacijam kot tudi novim zaposlenim, ki se bodo pri delu dobro počutili. V magistrskem delu smo se lotili obravnave vseh treh procesov posamezno ter predstavili načine, s katerimi lahko organizacije izboljšajo vključevanje novih zaposlenih. V sklopu teoretičnega dela smo predstavili metode za pridobivanje in izbiro novih zaposlenih ter strategije in taktike za socializacijo le-teh. Učinkovit program socializacije novih zaposlenih lahko prispeva k večji uspešnosti, boljšemu počutju in preprečevanju odhodov oz. fluktuaciji iz organizacij. V empiričnem delu smo raziskali omenjene procese na primeru podjetja X ter z analizo dokumentov in intervjuvanjem vodje kadrovske službe pridobili informacije, na podlagi katerih smo si ustvarili jasno sliko o dejavnosti podjetja na teh področjih. Ob morebitnih pomanjkljivostih smo podali predloge za izboljšanje procesa socializacije novih zaposlenih v podjetju X.
Ključne besede: pridobivanje, izbira, socializacija, fluktuacija, novi zaposleni
Objavljeno v DKUM: 02.03.2022; Ogledov: 172; Prenosov: 49
.pdf Celotno besedilo (1,38 MB)

9.
Management v krizah : izbrana poglavja
2022

Opis: Vključenost posameznika v organizacijo pomeni eno izmed poti socializacije, ki je sosledje izobraževalnih poti in drugih poti, ki jih človek ubira. Vstop v organizacijo pomeni usklajevanje lastnih potreb s cilji organizacije, ki so predpostavljeni glede na vizijo in strategijo ter poslanstvo organizacije. Tudi tu so ob vstopu določene poti začrtane. In po njih se ni problem gibati niti jih razvijati na način, da se sledi razvojnim tendencam organizacije. Je pa tako kot v življenju individuuma tudi v organizacijah vpliv notranjih in zunanjih dejavnikov večna sopotnica in spodbuda k razmisleku – kam še?
Ključne besede: krizni management, management, COVID-19, digitalna doba, organizacija, zaposleni, e-izobraževanje, žvižgači, odnosi z javnostmi
Objavljeno v DKUM: 10.02.2022; Ogledov: 341; Prenosov: 70
.pdf Celotno besedilo (6,20 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

10.
Kompetence zaposlenih v prodaji proučevanega telekomunikacijskega podjetja
Ana Maria Zagode, 2021, diplomsko delo/naloga

Opis: V gospodarstvu, ki temelji na znanju, je uspeh organizacij odvisen predvsem od kakovosti njihovih človeških virov. Organizacije se zanašajo na svoje usposobljene zaposlene kot na glavni vir. Danes je zaradi hitrih sprememb pridobivanje kompetentnih zaposlenih postalo del strategije večine organizacij. S pomočjo kompetenčnega modela lahko organizacija jasno in objektivno oceni izraženost določenih kompetenc posameznika, ter tako tudi načrtuje, kaj je še potrebno, da posameznik kompetence razvije in s tem tudi napreduje. Z diplomskim delom smo želeli preveriti ključno vprašanje, ali je obstoječi model kompetenc, ki ga proučevano telekomunikacijsko podjetje uporablja, učinkovit. S pregledom literature in z raziskavo smo najprej ugotovili, kaj so prednosti modela kompetenc, ki ga proučevano podjetje uporablja, nato pa smo na podlagi tega pregledali, kje so možnosti za izboljšave in kaj bi bila dodana vrednost, če obstoječi model kompetenc dopolnimo. Predvsem pa smo ugotovili, da zaposleni stremijo k poglobljenemu pogovoru s kompetentnimi osebami in želijo povratne informacije za svoj nadaljnji napredek.
Ključne besede: kompetence, kompetenčni model, povratna informacija, spremembe, zaposleni
Objavljeno v DKUM: 26.11.2021; Ogledov: 297; Prenosov: 26
.pdf Celotno besedilo (1,64 MB)

Iskanje izvedeno v 0.18 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici