1. Motivacijski dejavniki v javnem sektorju: analiza plačne skupine G in JMihaela Lovrec, 2025, master's thesis Abstract: Magistrsko delo obravnava motivacijske dejavnike zaposlenih v javnem sektorju, natančneje zaposlenih na področju kulture. Namen raziskave je bil proučiti ključne dejavnike, ki vplivajo na motivacijo zaposlenih ter ugotoviti, ali obstajajo statistično pomembne razlike med zaposlenimi v obeh plačnih skupinah glede na demografske značilnosti in zaznavanje motivacijskih dejavnikov.
V teoretičnem delu naloge so predstavljeni temeljni koncepti motivacije, motivacijskih dejavnikov ter značilnosti javnega sektorja in plačnega sistema. Podrobneje so analizirani ključni motivacijski dejavniki, kot so višina plače, možnosti napredovanja, delovni pogoji, odnosi med sodelavci in varnost zaposlitve. Raziskovalni del temelji na kvantitativni analizi podatkov, pridobljenih z anketnim vprašalnikom, ki ga je izpolnilo 195 zaposlenih v javnem sektorju, predvsem s področja kulture.
Rezultati raziskave kažejo, da dobro opravljeno delo, dobri odnosi s sodelavci in delovni pogoji predstavljajo najpomembnejše motivacijske dejavnike zaposlenih, medtem ko višina plače in varnost zaposlitve nimata tolikšne pomembnosti, kot smo predvidevali. Ugotovljeno je bilo, da se zaposleni v plačni skupini G in plačni skupini J razlikujejo glede na stopnjo izobrazbe in spol, pri čemer so višje izobraženi posamezniki pogosteje zaposleni v plačni skupini G. Prav tako raziskava potrjuje, da sta nezadovoljstvo z delovnimi pogoji in omejene možnosti kariernega napredovanja najpogostejša razloga za zamenjavo delovnega mesta.
Na podlagi ugotovitev magistrsko delo ponuja priporočila za izboljšanje motivacije zaposlenih v javnem sektorju, med katerimi so izboljšanje delovnih pogojev, večje možnosti za napredovanje ter boljše priznavanje in nagrajevanje uspešnosti zaposlenih. Naloga s tem prispeva k razumevanju motivacije zaposlenih v javnem sektorju in odpira možnosti za nadaljnje raziskave na tem področju. Keywords: javni sektor, motivacija, motivacijski dejavniki, zaposleni, plačna skupina G, plačna skupina J. Published in DKUM: 16.06.2025; Views: 0; Downloads: 6
Full text (2,28 MB) |
2. Motivacija zaposlenih v butičnem hotelu X : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijaKlara Zala Umek, 2025, undergraduate thesis Abstract: Zaključno delo se nanaša na prepoznavanje ključnih motivacijskih dejavnikov, ki vplivajo na zaposlene v turističnem sektorju, s posebnim poudarkom na zaposlene v butičnih hotelih. Sodobni turisti vse manj povprašujejo po verižnih hotelih in vedno bolj cenijo edinstvena doživetja, ki jih ponujajo butični hoteli. Ti svojim gostom nudijo bolj intimno in osebno izkušnjo. V prvi vrsti imajo butični hoteli prijazno osebje, ki se z gosti ukvarja na zelo topel in prijazen način. Zaposleni imajo bistveno vlogo pri izkušnji gostov, zato je pomembno razumeti, kateri dejavniki jih najbolj motivirajo k zavzetemu in kakovostnemu delu. Delo obravnava prepoznavanje ključnih motivacijskih dejavnikov, ki pozitivno vplivajo na motivacijo zaposlenih v sektorju, ki je znan po visoki fluktuaciji kadra, in raziskuje učinkovite pristope za ohranjanje zadovoljnega in zavzetega osebja v hotelski industriji. Za poglobljen vpogled v tematiko je bila izvedena študija primera v izbranem butičnem hotelu. Ugotovljeno je bilo, da zaposlene motivirajo najrazličnejši dejavniki, kot so pohvale, dobro delovno okolje in možnosti za strokovni razvoj. Na podlagi ugotovitev so podani predlogi za uvedbo bolj fleksibilnih sistemov nagrajevanja in dostopnejših možnosti usposabljanja, ki ne bi posegala v prosti čas zaposlenih, s čimer bi butični hoteli izboljšali zadovoljstvo in motivacijo kadra. Keywords: Motivacija, hotel, zaposleni, butično, turist Published in DKUM: 05.06.2025; Views: 0; Downloads: 7
Full text (724,25 KB) |
3. Motivacija za izobraževanje v podjetju xEma Sovinc, 2025, undergraduate thesis Abstract: V današnjem poslovnem okolju je neprekinjeno izobraževanje ključno za vzdrževanje konkurenčne prednosti podjetja ter osebni in profesionalni razvoj zaposlenih. Diplomsko delo proučuje področja in oblike izobraževanj ter motivacijske dejavnike in ovire, s katerimi se srečujejo zaposleni v podjetju X. Namen dela je bil seznaniti se s trenutnim zadovoljstvom zaposlenih na področju izobraževanj, določiti ključne motivatorje, ki spodbujajo zaposlene k udeležbi na izobraževanjih, ter hkrati prepoznati morebitne ovire, ki jih pri tem zadržujejo.
V diplomskem delu smo uporabili metodo deskripcije, kvantitativno metodo s primarnimi podatki, kjer smo anketirali s pomočjo anketnega vprašalnika, teoretično metodo, metodo kompilacije in statistično metodo. Rezultati kažejo, da so zaposleni s trenutnim stanjem izobraževanja zelo zadovoljni. Kot najpomembnejše motivacijske dejavnike smatrajo razvoj novih veščin, osebno rast in razvoj ter osebno zadovoljstvo med zaposlenimi v podjetju X. Poleg tega so zaposleni navedli, da jim pomanjkanje časa predstavlja največjo oviro pri izobraževanju in poudarili, da kljub temu ohranjajo visoko zagnanost do izobraževanja. Zaposleni so izkazali največje zanimanje za izobraževanja s poudarkom na učenju tujih jezikov in pridobivanju tehničnih veščin, pri čemer so kot najbolj zaželene oblike izobraževanja navedli seminarje in izobraževalne programe, izvedene izven podjetja. Keywords: motivacija, izobraževanje, zaposleni, teorije motivacije, znanje Published in DKUM: 25.04.2025; Views: 0; Downloads: 38
Full text (1,25 MB) |
4. Motivacija zaposlenih za dodatno izobraževanje v podjetju XKlara Pintar, 2025, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu smo obravnavali in raziskovali motivacijo za izobraževanje zaposlenih v podjetju X, ki je eden največjih trgovcev z urami in modnim nakitom v regiji. Ker podjetje X deluje v panogi, kjer se povpraševanje in ponudba dnevno spreminjata ter je obenem konkurenca zelo močna, je treba zaposlene ustrezno izobraževati za doseganje boljših poslovnih rezultatov.
Namen diplomskega dela je bil ugotoviti, kaj najbolj motivira ali ovira zaposlene pri izobraževanju ter na katerih področjih in kdaj bi si želeli izobraževanja. Za željo po dodatnem izobraževanju sta pri posamezniku ključna spodbudna motivacija in jasen razlog za udeležbo.
Diplomsko delo zajema teoretično opredelitev motivacije, izobraževanja in obstoječih motivacijskih teorij. V nadaljevanju sledijo predstavitev podjetja X ter izvedba raziskave in diskusija rezultatov. V teoretičnem delu smo uporabili deskriptivno metodo in metodo kompilacije, medtem ko smo v empiričnem delu s pomočjo anketnega vprašalnika proučevali stanje v podjetju X. Pridobljene rezultate smo nato prikazali v tabelah in grafih z uporabo različnih statističnih metod.
Ob koncu diplomskega dela smo odgovorili na raziskovalna vprašanja. Ugotovili smo, da zaposlene za dodatno izobraževanje najbolj motivirata osebno zadovoljstvo in prispevek k lastnemu razvoju. Največjo oviro predstavlja preobremenjenost. Zaposleni bi si želeli pridobiti največ znanja na področju tujih jezikov in komunikacijskih veščin. Najraje bi se izobraževali v službenem času, v obliki praktičnih delavnic, predavanj in skupinskih izobraževanj.
Podatki bodo podjetju X v pomoč pri odločitvi, na katera izobraževanja naj se osredotoči in kdaj naj jih začne izvajati. Prav tako bomo pridobili informacije o tem, katera področja in oblike zaposleni najbolj potrebujejo. Keywords: motivacija, izobraževanje, izobraževanje zaposlenih, motivacijski dejavniki, zaposleni Published in DKUM: 24.04.2025; Views: 0; Downloads: 22
Full text (1,44 MB) |
5. Odnosi med zaposlenimi v družinskem podjetju Rupnik d. o. o.Rebeka Rupnik, 2024, undergraduate thesis Abstract: V družinskih podjetjih so medosebni odnosi ključni za uspešno delovanje podjetja in vzdrževanje pozitivnega delovnega vzdušja med zaposlenimi.
V diplomski nalogi smo raziskali medosebne odnose med zaposlenimi v družinskem podjetju Rupnik d. o. o., s poudarkom na njihovem vplivu na delovno okolje ter odnose z ostalimi zaposlenimi v organizaciji.
Rezultati raziskave so pokazali, da se večina družinskih članov in ostalih zaposlenih v podjetju strinja, da dobri medosebni odnosi pozitivno vplivajo na vzdušje v podjetju. Med drugim je analiza pokazala, da družinski člani redko zaznavajo medosebne konflikte, medtem ko ostali zaposleni pogosteje opažajo konflikte.
Kljub temu, da so rezultati pokazali, da ni večjih odstopanj v mnenjih med družinskimi člani in ostalimi zaposlenimi glede medosebnih odnosov, je pomembno, da se podjetje zaveda, da se lahko trenutna situacija kadar koli spremeni. Zato je ključnega pomena, da vodstvo podjetja še naprej zavzeto vzdržuje dobre medsebojne odnose in sproti rešuje morebitne konflikte. Keywords: družinsko podjetje, družinski člani, zaposleni, medosebni odnosi Published in DKUM: 15.04.2025; Views: 0; Downloads: 14
Full text (1,59 MB) |
6. Seznanjenost zdravstvenih delavcev z bakterijami iz rodu Bacillus kot probiotiki in patogeniNastja Lorber, 2025, undergraduate thesis Abstract: Uvod: Nekatere bakterije iz rodu Bacillus imajo dokazane izredno koristne probiotične lastnosti za ljudi in za živali, prav tako se lahko uporabljajo tudi kot podpora pri zdravljenju različnih bolezenskih stanj. Vendar so bolj poznani kot patogeni, saj lahko nekateri sevi bakterij iz rodu Bacillus povzročajo tudi zastrupitve s hrano in bolezni. Naš namen je bil raziskati seznanjenost bakterij iz rodu Bacillus v vlogi probiotikov in patogenov pri zdravstvenih delavcih.
Metode: Uporabili smo kvantitativno metodologijo. Izvedli smo pregled tuje in domače literature na temo bakterij iz rodu Bacillus in bakterij iz rodu Bacillus v vlogi probiotika oziroma patogena. Raziskavo smo izvedli s pomočjo anketnega vprašalnika. V njej je sodelovalo 50 zaposlenih zdravstvenih delavcev na primarni ravni zdravstvenega varstva. Pri analizi podatkov smo izvedli opisno statistiko. Rezultate smo predstavili v obliki grafov.
Rezultati: Ugotovili smo, da je večina anketirancev že slišala za bakterije iz rodu Bacillus, vendar jih bolje poznajo kot patogene. Anketiranci so seznanjeni s pojmom probiotiki in nekaterimi njihovimi pozitivnimi vplivi na zdravje. Prav tako poznajo pomen besede patogen in poznajo nekaj patogenih vrst bakterij iz rodu Bacillus.
Razprava in sklep: Kljub temu da zdravstveni delavci ves čas izvajamo promocijo zdravja, včasih pozabljamo, da moramo začeti pri sebi. Ker anketiranci poznajo bakterije iz rodu Bacillus v večini le kot patogen, bi morda bilo dobro organizirati krajšo delavnico/seminar, kjer bi osvežili znanje zdravstvenih delavcev o probiotikih in jih spomnili, da imajo določene bakterije lahko tudi pozitiven učinek na zdravje. Keywords: mikroorganizmi, zaposleni v zdravstvu, Bacillus subtilis, Bacillus cereus, Bacillus anthracis Published in DKUM: 25.03.2025; Views: 0; Downloads: 43
Full text (837,98 KB) |
7. Vloga neverbalnega komuniciranja v organizacijah - dobro raziskano področje ali nerešena uganka v poslovnem svetuMagdalene Palushaj, 2024, master's thesis Abstract: Komuniciranje je pomemben del našega vsakdana. Omogoča nam izražanje stališč, misli in občutkov ter povezovanje in komuniciranje z ljudmi okoli nas. V organizacijah dajejo tako managerji kot zaposleni veliko poudarka vidnim vidikom komunikacije, vendar se malokdo usmeri na tiste manj vidne. Razumevanje človeka v veliki meri temelji ravno na manj vidnih aspektih, kot je neverbalna komunikacija. Za učinkovito delovanje organizacij pa je zelo pomembno poznavanje le-te. V magistrskem delu smo opredelili vrste komuniciranja. Komuniciramo lahko na različne načine. Ker osredotočenost magistrske naloge temelji na neverbalnem komuniciranju smo ga bolj podrobno opisali, navedli njegovo pomembnost in prednosti ter njegove elemente – parajezik, govorico telesa, izraz na obrazu, prostorsko razdaljo, dotik, videz in okrasje. Opisali smo povezavo med neverbalno komunikacijo in čustveno inteligenco, ki omogoča boljše prepoznavanje in razumevanje lastnih in tujih čustev ter namenov preko interpretacije neverbalnih signalov. V nadaljevanju smo preučevali razumevanje zaposlenih s pomočjo neverbalnega komuniciranja, kjer smo ugotovili, da neverbalna komunikacija razkriva neskladja med besedami in dejanskimi občutki zaposlenih, kar je nepogrešljivo za preprečevanje nesporazumov in reševanje konfliktov. V empirčnem delu magistrske naloge smo teoretične ugotovitve podkrepili z intervijuji, ki so bili izvedeni na Centru za socialno delo Spodnje Podravje. Ta organizacija nam je omogočila dobiti odgovore, ki smo jih iskali, saj se zaposleni v veliki meri srečujejo z neverbalno komunikacijo s strani uporabnikov in sodelavcev. Intervjuji z zaposlenimi so razkrili, kako pomembno je poznavanje neverbalnih signalov, saj ti močno vplivajo na medsebojno razumevanje, gradnjo zaupanja ter preprečevanje konfliktov, hkrati pa omogočajo boljše prepoznavanje čustvenih stanj in potreb uporabnikov. Ugotovili smo, da poznavanje in osredotočanje na neverbalno komunikacijo bistveno prispeva k boljšemu razumevanju potreb uporabnikov ter zaposlenih. Posledično prispeva k uspešnejšnejši organizaciji, saj je motiviranost in produktivnost zaposlenih večja. Dobljeni rezultati kažejo, da morajo managerji poznavati področje neverbalne komunikacije, da lahko pristopijo in ugotovijo potrebe zaposlenih in jih s tem spodbudijo k večji produktivosti in motiviranosti. Prav tako nam kažejo, da je to področje zelo pomembno, saj spoznamo neverbalne signale in lahko ukrepamo glede na njihov pomen. Na podlagi raziskave lahko zaključimo, da je razumevanje neverbalne komunikacije v organizacijah ključnega pomena, saj ne gre zgolj za dodatek k verbalni komunikaciji, temveč za nujo pri učinkovitem delovanju in grajenju uspešnih medosebnih odnosov. S to magistrsko nalogo smo prispevali k razumevanju pomembnosti neverbalne komunikacije ter podali smernice, kako jih lahko managerji uporabijo za izboljšanje motivacije, produktivnosti zaposlenih ter za ugotavljanje njihovih potreb, kar je ključno za dolgoročni uspeh organizacij. Keywords: vodenje, komuniciranje, neverbalno komuniciranje, organizacija, manager, zaposleni Published in DKUM: 12.03.2025; Views: 0; Downloads: 45
Full text (1,71 MB) |
8. Komunikacija in izražanje pomislekov o varnosti pacientaJulija Vigali, 2024, master's thesis Abstract: Uvod: Varnost pacientov je ključna za sodobno zdravstveno varstvo, saj se osredotoča na preprečevanje napak pri zdravstveni oskrbi ter nenehno izboljševanje skozi učenje iz napak. Ključna komponenta varnosti je učinkovita komunikacija, saj lahko slaba vodi do resnih posledic, medtem ko dobra izboljšuje razreševanje težav in kakovost oskrbe. Izražanje pomislekov zdravstvenih delavcev o tveganjih je pomembno za izboljšanje varnosti pacientov.
Metode: V magistrskem delu smo izvedli kvantitativno raziskavo z uporabo anketiranja. Prilagodili smo in v slovenski jezik prevedli obstoječi vprašalnik Speaking Up about Patient Safety Questionnaire (SUPS-Q). Raziskava je zajemala medicinske sestre v splošni bolnišnici v severovzhodnem delu Slovenije.
Rezultati: Raziskava je pokazala, da velika večina zaposlenih v zdravstvu pogosto izraža pomisleke o varnosti pacientov. Povečanje komunikacije in odpravljanje ovir, kot je neučinkovitost izražanja mnenj, je ključno za izboljšanje varnosti.
Razprava in zaključek: Visoka stopnja zavedanja in pripravljenosti zdravstvenih delavcev za ukrepanje v korist pacientov ter odprta komunikacija sta razvidni iz pogostega izražanja pomislekov, stalne pripravljenosti na opozarjanje ter rednega odkrivanja in izpostavljanja napak, vendar kljub dobrim praksam še vedno obstajajo neizkoriščene priložnosti za nadaljnje izboljšanje. Keywords: komunikacija, izražanje pomislekov, varnost pacientov, zaposleni v zdravstvu Published in DKUM: 17.01.2025; Views: 0; Downloads: 58
Full text (995,66 KB) |
9. Motiviranje zaposlenih v računovodskem podjetju unija smart accountingSaša Tanasković, 2024, undergraduate thesis Abstract: Motivacija je ključno gonilo, ki posameznika spodbuja k opravljanju svojih nalog, ne glede na to, ali so naloge povezane z nalogami zasebnega življenja človeka, ali naloge poslovnega sveta. Razumevanje motivacije je zelo pomembno za izboljšanje lastne produktivnosti, uspešnosti in samozavesti. Motivacija je lahko notranja in zunanja. Notranja motivacija izhaja iz nas samih, kar pomeni, da mogoče določene naloge radi opravljamo in potem nam jih ni težko dokončati. Zunanja motivacija pa pride iz okolja in to pomeni, da mogoče potrebujemo tudi druge osebe, da nas motivirajo, ali nagrade, ki jih dobimo od drugih. Ugotavljamo, da ne vpliva ista motivacija na različne osebe, torej tudi s tega vidika se lahko vprašamo, ali dejavnost vpliva na način motiviranja posameznika. Različne teorije motivacije so predstavljene in analizirano je mnenje zaposlenih v evropskem računovodskem servisu, da bi ugotovili, ali je res pomembno, kateri posel opravljamo, da nas lahko motivira.. Keywords: motivacija, zaposleni, računovodstvo, produktivnost, učinkovito Published in DKUM: 09.01.2025; Views: 0; Downloads: 30
Full text (969,15 KB) |
10. Prepoznavanje in obvladovanje neželenih učinkov antipsihotikov 2. in 3. generacije s strani medicinskih sesterElmir Uzeinović, 2024, master's thesis Abstract: Uvod: Antipsihotična terapija ima kljub obvladovanju različnih duševnih obolenj resne neželene učinke, ki lahko otežijo zdravljenje ali ga celo prekinejo. Medicinske sestre imajo ključno vlogo pri obravnavi pacientov, ki uživajo antipsihotike, saj je prepoznavanje in obvladovanje neželenih učinkov antipsihotikov druge in tretje generacije pomembna naloga s strani medicinskih sester. Namen zaključnega dela je bil ugotoviti, kako medicinske sestre prepoznavajo in obvladujejo antipsihotike druge in tretje generacije.
Metode: Sistematičen pregled literature je bil izveden v mednarodnih podatkovnih bazah PubMed, ScienceDirect in Wiley s pomočjo zastavljenih vključitvenih in izključitvenih kriterijev. Kritična ocena identificiranih zadetkov je bila opravljena z JBI orodji za kritično presojo, prav tako smo identificirane zadetke razvrstili v ustrezen nivo glede na hierarhijo dokazov. Glavne ugotovitve pregleda literature smo pridobili in prikazali z analizo in s sintezo identificiranih virov.
Rezultati: V končno analizo smo vključili osem člankov, ki prikazujejo, kako medicinske sestre prepoznavajo in obvladujejo antipsihotike druge in tretje generacije. Ugotovili smo, da se v vseh identificiranih raziskavah pojavljajo vrzeli pri znanju medicinskih sester pri prepoznavanju in obvladovanju neželenih učinkov antipsihotikov druge in tretje generacije.
Razprava in zaključek: Medicinske sestre imajo kljub ključni vlogi pri prepoznavanju neželenih učinkov antipsihotikov druge in tretje generacije pomanjkljivo znanje o neželenih učinkih, kar se odraža tudi v pomanjkljivi uporabi različnih ocenjevalnih orodij. V našem okolju primanjkuje raziskav na tematiko prepoznavanja in obvladovanja neželenih učinkov antipsihotikov, kar bi pripomoglo pri kakovostni in varni izvedbi zdravstvene nege s strani medicinskih sester na področju duševnega zdravja. Keywords: antipsihotiki, nadziranje, neželeni učinki, zaposleni v zdravstveni negi Published in DKUM: 11.12.2024; Views: 0; Downloads: 65
Full text (1,27 MB) |