1. Uvedba standarda kakovosti SIST EN ISO 9001:2015 in ocena učinkov uvedbe : magistrsko deloStanislav Hozjan, 2024, magistrsko delo Opis: Zagotavljanje kakovosti je ključnega pomena pri izvajanju storitev v procesu graditve objektov. Ocenjevanje kakovosti pri storitvah je težje kot pri izdelkih, saj so storitve neotipljive in nemerljive. Dejavniki, ki vplivajo na doseganje visoke stopnje kakovosti pri storitvah graditve objektov, vključujejo neprimerne specifikacije v ponudbah, nepopolne ali slabe vhodne podatke, neprimerno komunikacijo med udeleženci, neustrezen nadzor nad kakovostjo in podobno. Za dosego visoke ravni kakovosti je pomembno vzpostaviti sistem vodenja kakovosti in sistem zagotavljanja kakovosti, ki omogočata usmerjanje, nadzorovanje ter izpolnjevanje pričakovanj naročnika, ustrezen nadzor nad projekti, zmanjševanje napak in pomanjkljivosti, izboljšanje učinkovitosti in produktivnosti ter povečanje zaupanja z naročnikove strani. Ključni namen magistrskega dela je podati napotke za vzpostavitev ustreznih sistemov vodenja kakovosti in zagotavljanja kakovosti v inženiring ter projektantskih podjetjih ter njihovo pravilno upravljanje za dosego optimalnih rezultatov. Magistrsko delo v nadaljevanju obravnava uvedbo sistema kakovosti v podjetje ZEU , družba za načrtovanje in inženiring d. o. o. v skladu z zahtevami mednarodnega standarda SIST ISO 9001:2015 in ob upoštevanju lastnosti obravnavanega podjetja ter izvedene analize anketnega vprašalnika skuša ugotoviti pomembnost vzpostavljenega sistema vodenja kakovosti v inženiring podjetjih ter oceniti učinke za podjetje. Bistvena ugotovitev dela je, da zagotavljanje kakovosti v procesu izvajanja storitev (svetovalnega) inženiringa omogoča izpolnjevanje pričakovanj naročnikov, zmanjšanje števila napak, povečanje zaupanja naročnikov, povečanje učinkovitosti in konkurenčne prednosti podjetja. Ključne besede: SIST ISO 9001 : 2015, kakovost, zagotavljanje kakovosti, inženiring podjetje, projektantsko podjetje Objavljeno v DKUM: 17.06.2024; Ogledov: 237; Prenosov: 31 Celotno besedilo (3,92 MB) |
2. Zagotavljanje kakovosti pri razvoju spletnih aplikacijTadej Polajnar, 2024, magistrsko delo Opis: Magistrsko delo obravnava pomembnost kakovosti v procesu razvoja spletnih aplikacij. Osredotoča se na identifikacijo ključnih pristopov za doseganje višje kakovosti in obravnava pomanjkljivosti v zagotavljanju kakovosti. Na podlagi raziskanih in sprejetih smernic je bila razvita prototipna aplikacija, s katero je bila prikazana uporaba najboljših praks za izboljšanje kakovosti, vključno z avtomatiziranim testiranjem, strogimi pravili kodiranja in dokumentacijo. Rezultati prototipa prikazujejo dobre smernice za integracijo enakih praks tudi v kompleksnejših aplikacijah, kar prispeva k izboljšani kakovosti in olajšanemu nadaljnjemu razvoju. Ključne besede: zagotavljanje kakovosti, najboljše prakse, testiranje aplikacije, stalni razvoj programske opreme Objavljeno v DKUM: 08.04.2024; Ogledov: 322; Prenosov: 36 Celotno besedilo (5,22 MB) |
3. Management v organizaciji in management kakovostiVeronika Anastasova, 2023, diplomsko delo Opis: Učinkovito usklajevanje managementa v organizaciji z managementom kakovosti je ključnega pomena za doseganje uspeha. Sistematično upravljanje organizacije omogoča postopno in trajno izboljševanje procesov, kar vodi do višje kakovosti izdelkov ali storitev. Pomembno je, da organizacija jasno opredeli svoje cilje, pozna svoje stranke in njihove želje, vzpostavi ustrezne postopke, izvede natančno spremljanje in ocenjevanje ter stalno
prilagajanje, da doseže najboljše rezultate. Trajnostni razvoj podjetja in dolgoročno konkurenčnost lahko podjetja zagotovijo s kombinacijo managementa v celotni organizaciji in managementa kakovosti, ki jim omogoča zadovoljstvo strank, učinkovitost in s tem doseganje uspešnosti pri poslovanju Ključne besede: management, kakovost, zagotavljanje kakovosti, zadovoljstvo strank. Objavljeno v DKUM: 16.10.2023; Ogledov: 453; Prenosov: 72 Celotno besedilo (1,62 MB) |
4. |
5. Zagotavljanje kakovosti spletnih mestBlaž Skuber, 2023, magistrsko delo Opis: V današnjem času, kjer se posamezniki zanimajo za nakup produkta ali storitve, to najprej preverijo na spletu. Zato so spletna mesta pogosto prvi stik, ki ga ima potencialna stranka z danim podjetjem. Zaradi visoke stopnje konkurenčnosti je prvi vtis, ki ga ima potencialna stranka z nekim podjetjem, izredno pomemben. Kvaliteta ponujenih produktov in storitev ima precejšni vpliv na ugled danega podjetja. Vendar pa si lahko potencialne stranke ustvarijo mnenje o podjetju že ob prvem stiku s spletnim mestom podjetja. Uporabnikom so lastnosti kot so odzivnost, izgled in ustreznost ponujenih informacij ter nasploh dobra uporabniška izkušnja, zelo pomembne.
V magistrski nalogi smo predstavili, zakaj je zagotavljanje kakovosti spletnih strani tako pomembno, katere lastnosti so uporabnikom pomembne ter s katerimi testi se preverja ustreznost spletnega mesta. Predstavili smo naloge QA analistov, ter življenjski cikel testiranja spletnega mesta. Preverili smo tudi ali lahko avtomatizirano testiranje v celoti nadomesti ročno testiranje.
Sklepi naše magistrske naloge so nam pokazali, da je zaradi narave projektov razvoja programske opreme smiselno deljenje nalog med dve ekipi, razvojno ekipo ter ekipo za zagotavljanje kakovosti. Razvojna ekipa se lahko tako bolje posveča nalogam razvoja. Ekipa za zagotavljanje kakovosti lahko razvojni ekipi pomaga s podajanjem mnenja ter predlogov za izboljšavo. To vodi do manj zastojev pri razvoju ter nasploh boljši končni izdelek. Dodatno smo ugotovili, da avtomatizirano testiranje, kljub napredkom v umetni inteligenci, še zaenkrat ne mora v celoti nadomestiti ročnega testiranja. Čeprav se je obseg pokritosti testnih primerov z avtomatizacijo povečal, se morajo nekateri testni primeri kljub temu izvesti ročno. Razlog za to je običajno kompleksnost testnega primera, dodatno pa so določene subjektivne napake, ki jih avtomatiziran test običajno ne prepozna. Ključne besede: Zagotavljanje kakovosti, testiranje, spletna mesta, življenjski cikel testiranja, avtomatizacija testiranja. Objavljeno v DKUM: 19.07.2023; Ogledov: 469; Prenosov: 60 Celotno besedilo (2,57 MB) |
6. Primerjava orodij za samodejno testiranje spletnih uporabniških vmesnikov : diplomsko deloVito Kurnik, 2023, diplomsko delo Opis: Samodejno testiranje uporabniških vmesnikov omogoča krajši čas testiranja, podpira agilne oblika razvoja in odkriva napake, prezrte pri ročnem testiranju. Na trgu je na voljo veliko različnih orodij za samodejno testiranje, tako plačljivih kot odprtokodnih. Med tistimi, ki so namenjeni testiranju spletnih uporabniških vmesnikov prednjači Selenium, ki velja na tem področju za enega najbolj prepoznavnih – temu primerno je uporabnikom na voljo veliko število virov, preko katerih se na podroben način naučijo dela z omenjenim orodjem in njegovih specifik. V diplomskem delu izvedemo primerjavo Selenium z dvema manj znanima orodjema, Cypress in Browsersync, z namenom boljšega razumevanja prednosti in slabosti orodij ter primerjave njihovih specifik. Ključne besede: samodejno testiranje, spletne tehnologije, uporabniški vmesnik, zagotavljanje kakovosti Objavljeno v DKUM: 13.03.2023; Ogledov: 767; Prenosov: 95 (1 glas) Celotno besedilo (2,29 MB) |
7. Načrtovanje nadzora kakovosti procesa strojne obdelave velikih obdelovancev v podjetju ace metalna : diplomsko deloNejc Voh, 2022, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu je skozi primer meritev obdelovanca predstavljen proces zagotavljanja kakovosti procesa strojne obdelave v podjetju ACE Metalna, ki se ukvarja z obdelavo velikih obdelovancev. Na začetku diplomskega dela je podana teoretična podlaga za izvajanje meritev, hranjenje in umerjanje merilnih sredstev. Na koncu diplomskega dela je na podlagi meritev opravljena primerjava, kako zunanji dejavniki, torej različni načini podpiranja merjenca in temperatura vplivajo na izmerjene geometrijske značilnosti izdelka. Ključne besede: zagotavljanje kakovosti, obdelovalni proces, merjenje dimenzij, tehnološki postopek Objavljeno v DKUM: 29.09.2022; Ogledov: 455; Prenosov: 45 Celotno besedilo (3,73 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
8. Samodejno preverjanje kakovosti izvorne kode v sklopu neprekinjene dostave informacijskih rešitev : magistrsko deloMarko Gluhak, 2022, magistrsko delo Opis: Preverjanje kakovosti informacijskih rešitev je doseglo širšo prepoznavnost med industrijo razvoja informacijskih rešitev. Tekom zaključnega dela smo opravili sistematičen pregled literature in študijo primera s prototipno vzpostavitvijo cevovoda neprekinjene dostave informacijskih rešitev z vključitvijo samodejnega preverjanja kakovosti izvorne kode. Izkaže se, da je vzpostavitev takšnega samodejnega preverjanje minimalnega nivoja kakovosti enostavna, predvsem v začetnih fazah razvoja. Glede na te ugotovitve smo zaključili, da je vključitev tega pristopa v industriji še premalo prepoznana in da so najbolj uspešni uporabniki tisti, ki ga ohranjajo enostavnega in učinkovitega, vendar vseeno prilagojenega specifikam tekočega projekta. Ključne besede: Minimalni nivo kakovosti, DevOps, CI/CD, statična analiza kode, SonarQube, GitHub Actions, GitLab CI/CD, zagotavljanje kakovosti Objavljeno v DKUM: 22.06.2022; Ogledov: 941; Prenosov: 204 Celotno besedilo (4,68 MB) |
9. Analiza zagotavljanja kakovosti v proizvodnem podjetju Sibo g d.o.o.Bojana Radonić, 2021, diplomsko delo Opis: Spremljanje procesa je eden ključnih dejavnikov pri načrtovanju, obvladovanju in izboljševanju procesa in izdelka. Le s hitrim in učinkovitim ukrepanjem ter s prepoznavanjem vzrokov lahko preprečimo, da bi neustrezen proizvod prišel do odjemalca. Zato je razumevanje in izpolnjevanje pričakovanj predvsem pa zahtev kupcev najpomembnejše in najbolj učinkovito sredstvo poslovne uspešnosti.
Želimo prikazati ključne dejavnike in pomen razvoja kakovosti v podjetju, kjer so največji izzivi pri zagotavljanju kakovosti tisti, ki jih ne vidimo v proizvodnih linijah in se pomikajo z veliko hitrostjo.
Namen diplomskega dela je preveriti postopke tesnenja na različnih analizah kakovosti skozi postopek brizganja zapiralne embalaže v podjetju Sibo G. Na podlagi preverjenih postopkov ugotoviti, ali v podjetju prihaja do slabe kakovosti izdelkov in kako ključni so ustrezno nastavljeni brizgalni procesi stroja, da je proizvod v skladu z zahtevami, ki izhaja iz specifikacije risbe proizvoda. Ključne besede: management kakovosti, zagotavljanje kakovostnih zahtev, zadovoljstvo kupca, izvajanje tesnenja embalaže, končna kontrola izdelka Objavljeno v DKUM: 06.05.2021; Ogledov: 1330; Prenosov: 117 Celotno besedilo (1,70 MB) |
10. UVAJANJE SISTEMA 20 KLJUČEV V PODJETJU ARGO D.O.O.Blaž Klinar, 2009, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo z naslovom Uvajanje sistema 20 ključev v podjetje Argo d.o.o. je razdeljeno na dva dela, in sicer na teoretični in na praktični del. V teoretičnem delu smo predstavili konkurenčni položaj slovenskih podjetij v primerjavi s centralnoevropskimi proizvodnimi podjetji in različne pristope, ki podjetjem omogočajo izboljševanje poslovanja in zagotavljanje kakovosti ter integracijo teh pristopov v sistemu 20 ključev. Nadalje smo predstavili sistem 20 ključev, in sicer smo vseh 20 ključev posebej opisali, prikazali povezave med ključi, 5 nivojski sistem točkovanja teh ključev, tehnike uvajanja in spremljanja sistema 20 ključev, itn.. Nato pa smo predstavili še motivacijo, kot pogoj za uspešno uvedbo sistema 20 ključev in prikazali različne načine motiviranja.
V praktičnem delu smo najprej predstavili podjetje Argo d.o.o., njegove izdelke, poslovanje in cilje. Ker je glavno področje diplomskega dela uvedba sistema 20 ključev v podjetje Argo d.o.o., smo največjo pozornost namenili tej tematiki. V zvezi s tem smo prikazali uvajanje izbranih 4 ključev, in sicer so se uvajali:
- ključ 1: Čiščenje in organiziranje
- ključ 5: Hitre nastavitve
- ključ 9: Vzdrževanje strojev in opreme
- ključ 13: Odpravljanje vseh izgub
Pri vsakem ključu smo prikazali, kakšno je bilo začetno stanje v podjetju pred uvajanjem le tega, kakšni so bili ukrepi za izboljšave in kakšni so bili končni učinki uvajanja.
V sklepu smo združili temeljne ugotovitve in potrdili trditve oziroma hipoteze, ki smo jih podali na začetku diplomskega dela.
Ključne besede: Zahteve trga, konkurenca, pristopi za zagotavljanje kakovosti in izboljševanje poslovanja, sistem 20 ključev, motivacija. Objavljeno v DKUM: 04.03.2021; Ogledov: 1075; Prenosov: 2 Gradivo ima več datotek! Več... |