1. UVAJANJE SISTEMA 20 KLJUČEV V PODJETJU ARGO D.O.O.Blaž Klinar, 2009, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo z naslovom Uvajanje sistema 20 ključev v podjetje Argo d.o.o. je razdeljeno na dva dela, in sicer na teoretični in na praktični del. V teoretičnem delu smo predstavili konkurenčni položaj slovenskih podjetij v primerjavi s centralnoevropskimi proizvodnimi podjetji in različne pristope, ki podjetjem omogočajo izboljševanje poslovanja in zagotavljanje kakovosti ter integracijo teh pristopov v sistemu 20 ključev. Nadalje smo predstavili sistem 20 ključev, in sicer smo vseh 20 ključev posebej opisali, prikazali povezave med ključi, 5 nivojski sistem točkovanja teh ključev, tehnike uvajanja in spremljanja sistema 20 ključev, itn.. Nato pa smo predstavili še motivacijo, kot pogoj za uspešno uvedbo sistema 20 ključev in prikazali različne načine motiviranja.
V praktičnem delu smo najprej predstavili podjetje Argo d.o.o., njegove izdelke, poslovanje in cilje. Ker je glavno področje diplomskega dela uvedba sistema 20 ključev v podjetje Argo d.o.o., smo največjo pozornost namenili tej tematiki. V zvezi s tem smo prikazali uvajanje izbranih 4 ključev, in sicer so se uvajali:
- ključ 1: Čiščenje in organiziranje
- ključ 5: Hitre nastavitve
- ključ 9: Vzdrževanje strojev in opreme
- ključ 13: Odpravljanje vseh izgub
Pri vsakem ključu smo prikazali, kakšno je bilo začetno stanje v podjetju pred uvajanjem le tega, kakšni so bili ukrepi za izboljšave in kakšni so bili končni učinki uvajanja.
V sklepu smo združili temeljne ugotovitve in potrdili trditve oziroma hipoteze, ki smo jih podali na začetku diplomskega dela.
Ključne besede: Zahteve trga, konkurenca, pristopi za zagotavljanje kakovosti in izboljševanje poslovanja, sistem 20 ključev, motivacija. Objavljeno: 04.03.2021; Ogledov: 53; Prenosov: 2 Gradivo ima več datotek! Več...
|
2. |
3. Management kakovosti, priložnost in izzivKaja Medved, 2020, diplomsko delo Opis: Družbenim in tehnološkim spremembam sledi vse bolj dinamičen življenjski ritem, prosti čas je dragocen, vse bolj smo ekološko ozaveščeni, poudarjamo zdrav življenjski slog in spoštljiv odnos med ljudmi. Ozaveščenih kupcev, ki se zavedajo svojih pravic, pri odločanju za nakup izdelkov ali storitev ne vodijo več zgolj tehnične karakteristike izdelkov in cena, temveč je odločitev za nakup pogosto odvisna od odnosa, ki ga ima podjetje do zaposlenih, kupcev in okolja.
Na drugi strani si podjetja prizadevajo preseči pričakovanja kupcev ter si zagotoviti dolgoročni obstoj in razvoj. V želji, da bi sledili nenehno menjajočim se zahtevam kupcev, se vse več podjetij odloča za vzpostavitev poslovanja po načelih managementa kakovosti. Najbolj uveljavljen in razširjen sistem za vzpostavitev vodenja kakovosti v mednarodnem merilu je Standard za sistem vodenja kakovosti ISO 9001. Poslovanje po načelih managementa kakovosti prinaša podjetjem številne prednosti in koristi, kar smo izpostavili v delu diplomskega seminarja ter na podlagi primera managementa kakovosti v praksi potrdili zastavljene hipoteze in predpostavke. Ključne besede: Kakovost, zagotavljanje kakovosti, management kakovosti, celovito obvladovanje kakovosti, sistem vodenja kakovosti. Objavljeno: 08.12.2020; Ogledov: 174; Prenosov: 58
Celotno besedilo (946,40 KB) |
4. Študija primera izboljšave skupne učinkovitosti v proizvodnem procesuRok Kalan, 2018, magistrsko delo/naloga Opis: Tehnološka zahtevnost proizvodov, visoki standardi kakovosti, omejene proizvodne kapacitete in svetovna konkurenca silijo podjetja k stalnim izboljšavam in zagotavljanju dobičkonosnosti. S tem namenom je v magistrski nalogi predstavljena praktična izvedba projekta izboljšave obstoječega proizvodnega procesa, ki je lahko osnova za podobne primere v različnih okolji. Z ustrezno strukturiranim pregledom, analizo, izvedbo in korekcijami smo proizvodnemu procesu občutno izboljšali rezultat, sodelovali pa smo neposredno z zaposlenimi in jih pri njihovem utečenem delu usmerjali ter dopolnjevali. Organizacijsko-procesni vidik projekta, ki je pomemben za področje te naloge, zajema predvsem oblikovanje in spremljanje od strokovnih sodelavcev definiranih akcij in njihovega vpliva na skupno učinkovitost opreme (OEE), ki je v tem primeru glavni kazalnik proizvodne uspešnosti. Kazalnik namreč združuje tri faktorje razpoložljivost, uspešnost in kakovost. Z njim proizvodnjo spremljajo vodilna svetovna podjetja, saj nudi odlično osnovo za analizo in spremljanje proizvodnega procesa. Ključne besede: Ključni kazalniki proizvodne učinkovitosti, Skupna učinkovitost opreme (OEE), Sistem stalnih izboljšav, Zagotavljanje kakovosti, Akcijski načrt Objavljeno: 12.11.2018; Ogledov: 524; Prenosov: 60
Celotno besedilo (1,08 MB) |
5. Kakovost izdelkov na primeru podjetja CNC ART, Matej Kukovec s.p.Vanja Cizerl, 2018, diplomsko delo Opis: Kakovost izdelkov je ključnega pomena, da zagotovimo želje in potrebe kupcev. Le tako se bodo kupci najverjetneje vračali nazaj. V diplomskem projektu, natančneje v teoretičnem delu je predstavljeno, kaj sploh je izdelek, kako ga delimo ter kaj sploh lahko razumemo pod pojmom kakovost, katere so dimenzije kakovosti in kaj podrobneje pomeni objektivna kakovost ter subjektivna (zaznana) kakovost.
Po zelo znanih treh avtorjih so opredeljena načela zagotavljanja kakovosti. Kakšne so njihove metode za zagotavljanje kakovosti, faze vpeljevanja kakovosti v podjetja in načela za konkurenčno sposobnost.
V empiričnem diplomskega projekta je predstavljeno podjetje CNC ART, Matej Kukovec s.p., njihova kakovost izdelkov in zaznavanje kakovosti izdelkov s strani obstoječih kupcev. Podatke smo pridobili s pomočjo anketnega vprašalnika in podali svoje izboljšave. Anketni vprašalniki so obdelani v statistične podatke, saj so bila vprašanja zaprtega tipa. Ključne besede: ravni izdelka, kakovost izdelkov, dimenzije kakovosti, zagotavljanje kakovosti, celovita kakovost Objavljeno: 11.05.2018; Ogledov: 694; Prenosov: 104
Celotno besedilo (1,13 MB) |
6. Nadgradnja sistema projektnega vodenja v podjetju Unior, d.d., v obratu Mehanske obdelaveKatja Koren, 2017, magistrsko delo Opis: Zagotavljanje dolgoročne uspešnosti in konkurenčnosti ter s tem obstoja podjetja je mogoče le z neprestanim razvojem in lastno razvojno dinamiko. Zato je potrebno vse procese v podjetju skrbno načrtovati in učinkovito izvajati, hitro zaznavati spremembe ter pravilno ukrepati ob relevantnih spremembah. V magistrskem delu smo se osredotočili na spremembe v izvajanju in nadzoru projektov, vezane na proizvodni proces obrata Mehanske obdelave odkovkov podjetja Unior, d. d. – preko analize stanja smo prišli do spoznanj o pojmovanju in pomembnosti vodenja projektov v obratu. Spoznali smo, da je priporočljivo v obravnavanem podjetju na področju projektnega managementa v prihodnosti nameniti več pozornosti, kajti ustrezno načrtovanje in vodenje projektov prispeva k pričakovani dodani vrednosti, ki je pogoj za uspeh podjetja. V podjetju bo potrebno dvigniti kulturo projektnega vodenja in zavedanja pomembnosti projektnega vodenja. Za začetek nadgradnje projektnega vodenja smo predvideli vpeljavo osnovnih metod in tehnik projektnega managementa.
Oblikovali smo osnovne metode, ki so učinkovite pri vodenju projektov. Ena izmed njih je metoda kritične pot, ki temelji na trajanju in odvisnosti aktivnosti projekta. Pozornost smo namenili tudi porabi virov projekta in stroškovnemu nadzoru.
Z izvajanjem osnovnih metod projektnega managementa bi dosegli prvi korak k boljši organizaciji in vodenju projektov, vendar pa – glede na današnjo stopnjo in kontinuiteto razvoja – to za uspeh podjetja v nadaljnje ne bo dovolj.
Nadaljnji predvideni korak je nadgradnja celovite informacijske rešitve, ki bi povezovala identificirane projekte s strategijo celotne družbe Unior, d. d. Takšna informacijska rešitev bi omogočila spremljanje projektov z enega mesta (projektne pisarne). Ključne besede: vodenje projektov, projektna pisarna, kritična pot, zagotavljanje kakovosti, nadzorovanje stroškov Objavljeno: 02.10.2017; Ogledov: 603; Prenosov: 35
Celotno besedilo (13,91 MB) |
7. Uporaba metod za zagotavljanje kakovosti v procesu nadzora izdelave rotorja za hlajenje žarometovJure Lorenc, 2017, magistrsko delo Opis: Pomen kakovosti procesa pridobiva vse večji pomen. Zato je ključnega pomena, da se tega podjetja zavedajo in so seznanjena z metodami in orodji zagotavljanja kakovosti, s čimer lahko dosežemo višjo raven kakovosti procesa in posledično končnega produkta procesa. V ta namen so v nalogi predstavljene bistvene in najbolj razširjene metode in orodja zagotavljanja kakovosti, s pomočjo oziroma z uporabo katerih uspešno zagotavljamo želeno kakovost končnega produkta za odjemalca. Na realnem primeru predstavljen proces razvoja izdelave in same vpeljave v serijsko proizvodnjo pa prikazuje potrebne korake za odobritev prvih vzorcev ali menjavo orodja na stroju za brizganje plastične mase. Predstavljeni so vsi potrebni koraki tretje stopnje metode PPAP, ki jih je naročnik zahteval. Ključne besede: kakovost, metode in orodja za zagotavljanje kakovosti, stroški kakovosti, nadzor procesa, odobritev prvih vzorcev Objavljeno: 30.06.2017; Ogledov: 836; Prenosov: 140
Celotno besedilo (6,88 MB) |
8. Vzpostavitev sistema za zagotavljanje kakovosti zraka v bolnišnici s prisilnim prezračevanjem in klimatizacijoTomaž Tušek, 2017, magistrsko delo Opis: Kakovost zraka, ki ga dihamo, je bistven za naše zdravje in dobro počutje. V bolnišnici, kjer so pacienti imunsko oslabljeni in je velika nevarnost prenosa okužb in povzročitve drugih bolezni zaradi slabega zraka, je bistveno, da kakovosti zraka posvečamo posebno pozornost. Ustrezno zračno maso v prostoru zagotovimo z vzpostavitvijo sistema nenehnega izboljševanja kakovosti in prepoznavanjem možnih tveganj. Za vzpostavitev in vzdrževanje takšnega sistema so nam na voljo številne metode zagotavljanja kakovosti. V tem magistrskem delu so prikazane le tiste, ki so za namen obvladovanja kakovosti zraka prepoznane kot najprimernejše. S pomočjo teh metod sem izdelal predlog celovitega sistema za zagotavljanje kakovosti zraka v izbrani bolnišnici. Ključne besede: zagotavljanje kakovosti zraka, sistem vodenja kakovosti, bolnišnica, prezračevanje, klimatizacija Objavljeno: 07.02.2017; Ogledov: 988; Prenosov: 120
Celotno besedilo (1,46 MB) |
9. ANALIZA KAKOVOSTI PROCESA IZDELAVE TISKANEGA VEZJA V PODJETJU INTEC TIV D.O.O.Ana Žagar, 2016, diplomsko delo/naloga Opis: Potreba po stalnem izboljševanju kakovosti izdelkov ali storitev je nastala zaradi močne konkurence na trgu, hitrega razvoja in predvsem vse večjih zahtev kupcev. Cilj vsakega podjetja je uspeti in to lahko dosežejo le s tem, da ponudijo kupcu dober/kakovosten izdelek. Pri zagotavljanju kakovosti so jim v veliko pomoč različna statistična in nestatistična orodja in ISO standard.
Namen diplomskega dela je bila analiza kakovosti izdelave tiskanega vezja v podjetju Intec Tiv d.o.o. V prvem, teoretičnem delu, smo v grobem razložili, kaj so kakovost, standardizacija in standardi kakovosti, TQM, orodja managementa kakovosti, nestandardizirani sistemi obvladovanja kakovosti in AQL. Proizvodnja temelji na principu serijske proizvodnje in skupinske (procesne) razmestitve, kjer so prvi kosi vsake operacije ključnega pomena za zagotavljanje kakovosti celotnega procesa. V empiričnem delu smo se osredotočili na podjetje Intec Tiv d.o.o. in podrobno opisali postopek izdelave tiskanega vezja ter ključni metodi, ki jih podjetje uporablja za zagotavljanje kakovosti (prvi kosi in končna kontrola). Ključne besede: kakovost, zagotavljanje kakovosti, obvladovanje kakovosti, orodja managementa kakovosti, izdelava tiskanega vezja Objavljeno: 14.11.2016; Ogledov: 866; Prenosov: 46
Celotno besedilo (3,24 MB) |
10. ZAGOTAVLJANJE KAKOVOSTI V PROIZVODNEM PROCESU PODJETJA GORENJE KERAMIKA, D.O.O.Brigita Rezar, 2016, diplomsko delo/naloga Opis: Zagotavljanje kakovosti obsega vse planirane in sistematične dejavnosti, potrebne za pridobitev primernega zaupanja, da bosta proizvod (izdelek ali storitev) izpolnjevala predpisane zahteve oz. zahteve kupca.
Za zagotavljanje kakovosti management celovite kakovosti ali TQM zahteva uporabo načel iz managementa kakovosti v vseh področjih in na vseh nivojih organizacije, kajti le s kakovostnimi produkti (blago ali storitev) je organizacija v 21. stoletju lahko konkurenčna na tržišču. Temeljna načela managementa celovite kakovosti so predstavljena v empiričnem delu diplomskega dela.
V raziskovalnem delu diplomskega dela s pomočjo anonimnega anketnega vprašalnika ugotavljamo, kako svoj doprinos k zagotavljanju kakovosti vidijo zaposleni v obravnavanem podjetju. Posebno pozornost smo namenili ugotavljanju razlik med zaposlenimi v proizvodnem procesu ter zaposlenimi v ostalih procesih podjetja. Raziskovalni del naloge smo zaključili z analizami omenjenih anketnih vprašalnikov.
Zaključni del diplomskega dela je namenjen predlogom za izboljšanje ugotovljenega stanja glede zagotavljanja kakovosti v obravnavanem podjetju. Ključne besede: Kakovost, Zagotavljanje kakovosti, Management celovite kakovosti (TQM) Objavljeno: 14.11.2016; Ogledov: 2086; Prenosov: 408
Celotno besedilo (1,39 MB) |