1.
Stili vodenja v povezavi z zadovoljstvom bolnikovKatarina Grm, 2021, magistrsko delo
Opis: Uvod: Od stila vodenja, ki ga prevzame vodja v zdravstveni negi, so odvisni zadovoljstvo bolnikov in drugi kazalniki kakovosti v zdravstveni negi. Namen magistrskega dela je bil raziskati prevladujoči stil vodenja in povezanost le-tega z zadovoljstvom bolnikov.
Raziskovalne metode: Uporabljena je bila kvantitativna metodologija raziskovanja. Kot raziskovani instrument sta bila uporabljena dva validirana vprašalnika: vprašalnik multifaktorskega vodenja in vprašalnik zadovoljstva bolnikov s kakovostjo zdravstvene nege. V raziskavi je sodelovalo 179 medicinskih sester in tehnikov zdravstvene nege, ki niso na vodilnih delovnih položajih, in 168 bolnikov. Raziskava je potekala na eni izmed klinik v zdravstveni instituciji na severovzhodu Slovenije. Podatki so bili statistično obdelani s programom SPSS. Za preverjanje hipotez smo uporabili Binomski test in Mann-Whitneyev U-test.
Rezultati: Na večini (80 %) raziskovanih oddelkov je prisoten transformacijski stil vodenja. Bolniki so bili najmanj zadovoljni (povprečna vrednost = 3,30) z obveščanjem svojcev, prijateljev glede stanja in potreb ter truda medicinskih sester, da so zagotovile, da so lahko svojci, prijatelji pomagali pri njihovi negi in zdravljenju. Najvišje (povprečna vrednost = 4,13) so bolniki ocenili odzivnost, hitrost medicinskih sester, ko so jo potrebovali.
Razprava in sklep: V raziskavi je bilo ugotovljeno, da je na oddelkih, kjer je prisotno transformacijsko vodenje, stopnja zadovoljstva bolnikov večja kot na oddelkih, kjer je prisotno transakcijsko vodenje. Od stila vodenja je odvisno zadovoljstvo zaposlenih in bolnikov. Zadovoljnejši zaposleni so uspešnejši in učinkovitejši na delovnem mestu, kar pripomore k večji kakovosti in večjemu zadovoljstvu uporabnikov storitev.
Ključne besede: stili vodenja, zadovoljstvo bolnikov, zdravstvena nega, kakovost zdravstvene nege
Objavljeno v DKUM: 30.11.2021; Ogledov: 1176; Prenosov: 192
Celotno besedilo (1,28 MB)