| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 1220
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Menjavanje osebja v revizijskih podjetjih
Eva Mastnak, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Zaradi pogostega problema visoke stopnje fluktuacije v revizijskih podjetjih je bil namen diplomskega dela ugotoviti in podrobneje preučiti dejavnike, ki vplivajo na revizorjev odhod, vplive (negativne in pozitivne), ki jih ima na revizijsko podjetje po odhodu revizorja, ter kako zmanjšati stopnjo fluktuacije v revizijskem podjetju. Fluktuacija oziroma menjavanje osebja je pojav, ki opisuje odhajanje zaposlenih. Značilna je za vsako podjetje. Določena stopnja fluktuacije je zaželena in normalna, kadar pa začne negativno vplivati na učinkovitost podjetja ter procese dela, pa gre za previsoko stopnjo fluktuacije v podjetju. Obstaja več vrst fluktuacije, nekatere pa se lahko tudi izračunavajo. Vsako podjetje si prizadeva zaposliti ter obdržati uspešne in najboljše zaposlene, da si s tem zagotovi produktivnost ter uspešnost pri doseganju poslovnih ciljev, hkrati pa zmanjša nastanek visokih stroškov zamenjave zaposlenega. Zato je pomembno, da podjetje pozna individualne dejavnike, ki vplivajo na posameznika, da ta zapusti revizijsko podjetje. Nekateri izmed dejavnikov so zadovoljstvo pri delu, stres, slaba delovna klima in manko ugodnosti. Podjetje lahko prepozna znake, ki nakazujejo, da bo zaposleni odšel iz podjetja, še preden ta dejansko odide. Gre za znake, kot so na primer pretirani izgovori ob delovnih obveznostih, čim prejšnje odhajanje z delovnega mesta, očitno pomanjkanje navdušenja ter zanimanja, izkazano manj truda in motivacije ter manj zanimanja za dolgoročne projekte kot običajno. Za podjetje je najbolj optimalno, da najde zase ustrezno ravnotežje oziroma ustrezno stopnjo fluktuacije. Nekateri izmed negativnih vplivov so slabša konkurenčnost podjetja, izguba strank, izguba talentov in izkušenj ter upad produktivnosti. Nekateri izmed pozitivnih vplivov pa so nova znanja, nove izkušnje, omogočeno prednostno notranje napredovanje zaposlenih ter novi zaposleni za manjše plačilo. Obravnavali smo tudi možne predloge za zmanjšanje fluktuacije v revizijskem podjetju, kot so na primer dobro plačilo, nagrajevanje in pohvale zaposlenih, možnosti za strokovno rast in razvoj ter redna krepitev ekipnega duha. Zadrževanje zaposlenih se nanaša na strategije in procese, ki jih podjetje razvija, da obdrži svoje uspešne zaposlene ter zmanjša tveganje menjave zaposlenih oziroma tveganje visoke stopnje fluktuacije. Predlogi, kako v revizijskem podjetju uspešno zadržati zaposlene, so na primer zagotoviti čim nižjo stopnjo fluktuacije zaposlenih, obstoj izkušenih zaposlenih, boljšo izkušnjo revizijske stranke ter boljši ugled podjetja. Raziskovali smo, ali se dejavniki oziroma pričakovanja na delovnem mestu razlikujejo med različnimi generacijami, ter se na koncu nekoliko bolj osredotočili na mlajšo generacijo (generacijo Z). Ugotovili smo, da jim je najbolj pomembno, da imajo dostop do sodobne tehnologije in v kolikor je mogoče, želijo delati v skupinah. V diplomskem delu smo si zastavili tri hipoteze in prva hipoteza je bila, da je pogost razlog za odhod revizorja iz revizijskega podjetja dejavnik nezadovoljstva pri delu. Prvo hipotezo smo potrdili, saj smo na osnovi pregleda literature ugotovili, da je nezadovoljstvo pri delu res eden najpogostejših dejavnikov, ki vplivajo na revizorjevo razvijanje namere po odhodu. Druga hipoteza je bila, da je dejavnik delovne klime v revizijskem podjetju pogost razlog za odhod revizorja. Druge hipoteze nismo ne potrdili ali ovrgli, saj smo na osnovi pregleda literature ugotovili, da je dejavnik delovne klime lahko razlog za odhod ali za zadržanje revizorja. Kadar je klima v podjetju slaba oziroma negativna, bo revizor razvil namero po odhodu, ravno obratno pa takrat, kadar je klima v podjetju dobra oziroma pozitivna. Tretja hipoteza je bila, da menjavanje osebja nima pozitivnega vpliva na revizijsko podjetje. Tretjo hipotezo smo ovrgli, ker smo na osnovi pregleda literature ugotovili, da je pozitivnih dejavnikov več kot negativnih.
Keywords: Menjavanje osebja, zadovoljstvo z delom, motivacija, organizacijska kultura, mlajši revizor, mentor, sprememba kariere/poklica.
Published in DKUM: 27.10.2023; Views: 87; Downloads: 8
.pdf Full text (755,96 KB)

2.
Zadovoljstvo in motivacija študentov, vključenih v študentski servis
Karmen Srpčič, 2023, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo se navezuje na tematiko zadovoljstva in motivacije študentov, ki so vključeni v študentski servis. V teoretičnem delu naloge je predstavljeno zadovoljstvo študentov, kako ga merimo ter kateri dejavniki prispevajo k večjemu zadovoljstvu zaposlenih. Nadalje govorimo o motivaciji, njeni definiciji, teorijah motivacije, njenih dejavnikih ter nevarnih uničevalcih te. Dotaknemo se tudi odgovornih oseb za motivacijo ter predstavimo, kako jo spodbujati v podjetjih. V empiričnem delu naloge predstavimo rezultate svoje raziskave, ki temelji na uporabi podatkov, pridobljenih z anketnim vprašalnikom, ki ga je študentski servis Posavc poslal svoji bazi študentov. V začetku predstavimo študentski servis, s katerim smo sodelovali, nato pa tudi rezultate, ki smo jih pridobili. Preučevali smo zadovoljstvo ter motivacijo študentov na njihovem delovnem mestu. Ugotovili smo, da so študentje na svojem delovnem mestu zadovoljni in motivirani, najbolj jih motivirajo denarne nagrade. Menijo, da je vodstvo podjetja v največji meri odgovorno, tako za motivacijo kot tudi zadovoljstvo zaposlenih. Najpogostejša dela, ki jih študentje opravljajo, so administrativna dela, dela s strankami, dela v gostinstvu in turizmu ter strežbi.
Keywords: zadovoljstvo, motivacija, študentje, študentski servis
Published in DKUM: 25.10.2023; Views: 96; Downloads: 12
.pdf Full text (2,89 MB)

3.
Vedenje porabnikov glede na spremembe elementov spletne strani
Tilen Piskule, 2023, master's thesis

Abstract: Razvoj družbe in dejstvo, da se vedno več ljudi odloča za nakup izdelkov in storitev preko spleta, je pomembno, da je vsebina spletne strani dobro opremljena s pravilno izbranimi, oblikovanimi in odzivnimi spletnimi elementi. Pojma uporabniški vmesnik (ang. User interface) in uporabniška izkušnja (user experience) sta med seboj zelo povezana, vendar obstajajo določene razlike. Uporabniški vmesnik (UI) zajema interaktivno plat spletne strani, pri kateri uporabnik uporablja pripomočke kot so tipkovnica, miška, ipd., da se skozi vmesnik navigira in pride do želenih podatkov spletne strani, medtem ko se uporabniška izkušnja nanaša na celotno izkušnjo, ki jo ima oseba pri interakciji s spletno stranjo. Zajema vse vidike uporabnikove interakcije, vključno z njihovimi zaznavami, čustvi, preferencami in mislimi pred, med in po uporabi spletne strani. V magistrskem delu želimo raziskati področje vedenja porabnikov glede na spremembo elementov spletne strani. Zanima nas kako se porabniki obnašajo glede na spremembe subtilnih elementov spletne strani in v kakšni meri lahko opazimo to razliko. Namen je ugotoviti s pomočjo katerih dejavnikov, spletna stran, dobi največ klikov na ponudbo in kako pomembna je mobilna odzivnost v današnjem času. Ugotoviti želimo kako so porabniki občutljivi na spremembe in enostavnost uporabniške izkušnje. V sodobni digitalni dobi je naša raziskava razkrila izjemen pomen odzivnega dizajna spletnih strani. Celo najmanjše subtilne spremembe elementov spletne strani lahko pomembno vplivajo na vedenje uporabnikov ter lahko znatno vplivajo na prihodek podjetij. Raziskava je nedvoumno poudarila nujnost odzivnega oblikovanja v digitalni dobi. Neuspeh pri optimizaciji mobilnega spletnega mesta zatira konkurenčnost podjetij. Tukaj lahko predvsem poudarimo pomembnost testiranja (A/B) subtilnih sprememb elementov, kljub temu, da na prvi pogled spremembe ne delujejo pomembne. Iz raziskave je razvidno, da strateško postavljenega gumba za poziv k dejanju nad mejo vidnega polja prinese pomembne pozitivne spremembe poslovanja. Odziven dizajn ni več možnost, ampak je strateški temelj digitalnega uspeha.
Keywords: Poslovno komuniciranje, vedenje porabnikov, zadovoljstvo porabnikov, uporabniška izkušnja, odziven uporabniški vmesnik
Published in DKUM: 25.10.2023; Views: 103; Downloads: 8
.pdf Full text (6,80 MB)

4.
Učinkovitost supervizije za ohranitev zadovoljstva z delom pri medicinskih sestrah
Tamara Trajbarič, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Uvod: Medicinske sestre se soočajo s številnimi duševnimi, čustvenimi in fizičnimi obremenitvami, kar vpliva na njihovo zadovoljstvo z delom. Poklicni stres, ki izvira iz različnih delovnih izzivov, je globalna težava. Klinična supervizija je formalni proces, ki zagotavlja strokovno podporo in učenje. Metode: Izveden je bil pregled literature iz različnih podatkovnih baz. V končno analizo smo vključili raziskave, ki so bile izvedene med leti 2012 in 2022. Podatke smo analizirali, ocenili moč dokazov in jih združili v sintezno tabelo, kar nam je omogočilo primerjavo med raziskavami. Rezultati: Pet od šestih raziskav je potrdilo pozitiven vpliv supervizije na zadovoljstvo z delom, medtem ko je ena raziskava pokazala nevtralen rezultat. Nobena raziskava ni pokazala negativnega vpliva. Od vključenih raziskav je ena raziskava spadala v prvi nivo, dve v tretji, ena raziskava v peti in dve raziskavi v sedmi nivo. Razprava in zaključek: Čeprav supervizija v zdravstvu ni široko uporabljena, pomembno prispeva k ohranjanju in celo izboljšanju zadovoljstva pri delu. Poleg vpliva na zadovoljstvo z delom, lahko prispeva tudi k drugim pozitivnim rezultatom, kot so manjši absentizem, večja profesionalna rast, manjša čustvena izčrpanost in izboljšanje odnosov. Z nadaljnjim raziskovanjem bi lahko bolje razumeli vlogo supervizije in s tem izboljšali obstoječe načine delovanja v zdravstvenih ustanovah.
Keywords: supervizija, zadovoljstvo z delom, medicinska sestra
Published in DKUM: 24.10.2023; Views: 133; Downloads: 41
.pdf Full text (1,48 MB)

5.
Analiza zadovoljstva zaposlenih v Domu starejših občanov Kamnik
Manca Jagodic, 2023, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo se osredotočili na zadovoljstvo zaposlenih v Domu za starejše občane Kamnik. Na začetku smo opisali pojem zadovoljstva, sledil pa je opis vsakega dejavnika zadovoljstva posebej – plača, nagrajevanje, napredovanje, medsebojni odnosi, samostojnost pri delu, delovni čas, delovne razmere in izobraževanje. Prav tako smo v nadaljevanju opisali vzroke za nezadovoljstvo zaposlenih in kako lahko zadovoljstvo merimo. Opisali smo tudi pojma absentizem in fluktuacija, saj se nanašata na našo temo diplomskega dela. Sledila je raziskava, ki smo jo izvedli s pomočjo spletne strani 1ka. Zaposlenim smo posredovali v reševanje anketni vprašalnik, ki je bil sestavljen iz 41 vprašanj in trditev. Navezovale so se na prej omenjene dejavnike zadovoljstva. Anketni vprašalnik je rešilo 63 zaposlenih, kar predstavlja 53 % vseh zaposlenih. Rezultati raziskave so pokazali, da so anketiranci najbolj nezadovoljni z medsebojnimi odnosi, najbolj zadovoljni pa so z možnostjo samostojnega opravljanja dela. Na podlagi rezultatov smo v zaključku predlagali možnosti izboljšav zadovoljstva zaposlenih v Domu za starejše občane Kamnik.
Keywords: zadovoljstvo, nezadovoljstvo, zaposleni, dejavniki zadovoljstva, Dom za starejše občane, javni sektor
Published in DKUM: 24.10.2023; Views: 105; Downloads: 9
.pdf Full text (1,29 MB)

6.
Vodenje in organizacijska klima
Iza Matelič, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Zaradi vedno večjih sprememb na trgu dela podjetja postajajo med seboj vse bolj konkurenčna. Zaposleni so eden izmed ključnih virov uspeha, zato je pomembno, da podjetja za svoje delavce ustvarjajo dobro delovno okolje – ugodno organizacijsko klimo. Z vzpostavljanjem le-te ne bo podjetje doseglo le zadovoljstva svojih zaposlenih, temveč bo zanimivo tudi za potencialno novo zaposlene. Organizacijska klima je eden najpomembnejših dejavnikov, ki vplivajo na produktivnost, učinkovitost in sposobnost organizacije, da doseže svoje cilje. Podjetje bo doseglo ugodno klimo z ustreznim vodenjem, ki je proces usmerjanja ljudi k uresničevanju željenih ciljev. Vodje morajo poskrbeti za dobro počutje svojih delavcev, njihov razvoj in zdravje, saj bodo le tako lahko dobro delali, pri tem pa bo uspešno tudi podjetje. Zato bomo v diplomskem delu podrobneje obravnavali dva pomembna pojma. Začeli bomo z vodenjem in nato nadaljevali z organizacijsko klimo. Spoznali bomo proces vodenja in glavne managementske funkcije, prednosti dobre klime, njene značilne dimenzije, in opredelili še nekaj sorodnih pojmov, kot so organizacijska kultura in zadovoljstvo na delovnem mestu. V diplomskem delu smo ugotovili, da je povezava med organizacijsko klimo in vodenjem zelo tesna. Dobro in uspešno vodenje managerjev in vodij bo pripeljalo do tega, da bo v podjetju vladalo pozitivno delovno vzdušje, v katerem bodo delavci motivirani, s tem pa bodo dosegali dobre in nadpovprečne rezultate. Ugotovili smo, da se klima ustvari na podlagi zaznav zaposlenih o organizaciji in njenem notranjem okolju, kar pa odločilno vpliva na njihovo motivacijo. Prav tako smo ugotovili, da organizacijsko klimo oblikujejo različni dejavniki, kot so vodenje, zadovoljstvo delavcev pri delu, fizično okolje, notranji odnosi in komuniciranje, pripadnost organizaciji itd. Organizacijsko klimo smo bolje spoznali na primeru izbranega podjetja, pri čemer smo ugotovili, da ima podjetje ugodno klimo. To je podlaga za to, da bo podjetje lahko še naprej dosegalo dobre rezultate. Diplomsko delo prikazuje, kako je pomembno, da podjetja skrbijo za pozitivno organizacijsko klimo na delovnem mestu in zakaj je pomembno, da jo merijo. Predstavlja pomen zadovoljstva zaposlenih v organizaciji, saj le zadovoljni zaposleni prispevajo k odličnim delovnim rezultatom, zaradi česar je podjetje uspešno in ugledno.
Keywords: vodenje, organizacijska klima, zadovoljstvo zaposlenih, merjenje organizacijske klime, dimenzije organizacijske klime.
Published in DKUM: 19.10.2023; Views: 137; Downloads: 37
.pdf Full text (1,09 MB)

7.
Zadovoljstvo z delom v podjetju C&A MODA D. O. O., poslovna enota Kranj
Aleksandra Kovačević, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Zadovoljstvo zaposlenih je ključnega pomena za uspešnost organizacij iz več razlogov. Zadovoljni zaposleni so bolj motivirani, produktivni in angažirani pri delu. Prispevajo k nižji fluktuaciji kadra, boljšemu timskemu delu, večji inovativnosti ter izboljšanemu odnosu do strank. Visoko zadovoljstvo zaposlenih krepi ugled organizacije, vpliva na zdravje in počutje zaposlenih ter zagotavlja dolgoročno uspešnost podjetja. Raziskovali smo zadovoljstvo zaposlenih v podjetju C&A MODA D. O. O., s poudarkom na poslovalnici v Kranju. Zadovoljstvo zaposlenih je ključni dejavnik uspešnosti organizacij, ki vpliva na produktivnost, angažiranost in delovno okolje. Cilj raziskave je pridobiti globlji vpogled v zadovoljstvo zaposlenih v tem podjetju in identificirati ključne dejavnike, ki vplivajo nanj. Preučuje se tudi povezava med zadovoljstvom zaposlenih ter uspešnostjo podjetja. Raziskava se osredotoča na analizo zadovoljstva zaposlenih v C&A MODA D. O. O., poslovna enota Kranj. Skozi analizo teorije in dejavnikov vpliva na zadovoljstvo zaposlenih raziskava ponuja smernice za izboljšanje upravljanja zadovoljstva in doseganje trajnostne konkurenčne prednosti. Na podlagi narejene raziskave ugotavljamo, da je zadovoljstvo zaposlenih ključno za uspešno delovanje podjetja. C&A MODA D. O. O. prepoznava pomen zadovoljstva zaposlenih in izvaja strategije za izboljšanje delovnih pogojev, komunikacije ter omogočanje osebnega in poklicnega razvoja. Rezultati naše raziskave kažejo na pozitiven trend zadovoljstva zaposlenih v podjetju.
Keywords: zadovoljstvo, delo, delovno mesto, kadrovski management, organizacija
Published in DKUM: 17.10.2023; Views: 91; Downloads: 12
.pdf Full text (1,73 MB)

8.
Management v organizaciji in management kakovosti
Veronika Anastasova, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Učinkovito usklajevanje managementa v organizaciji z managementom kakovosti je ključnega pomena za doseganje uspeha. Sistematično upravljanje organizacije omogoča postopno in trajno izboljševanje procesov, kar vodi do višje kakovosti izdelkov ali storitev. Pomembno je, da organizacija jasno opredeli svoje cilje, pozna svoje stranke in njihove želje, vzpostavi ustrezne postopke, izvede natančno spremljanje in ocenjevanje ter stalno prilagajanje, da doseže najboljše rezultate. Trajnostni razvoj podjetja in dolgoročno konkurenčnost lahko podjetja zagotovijo s kombinacijo managementa v celotni organizaciji in managementa kakovosti, ki jim omogoča zadovoljstvo strank, učinkovitost in s tem doseganje uspešnosti pri poslovanju
Keywords: management, kakovost, zagotavljanje kakovosti, zadovoljstvo strank.
Published in DKUM: 16.10.2023; Views: 118; Downloads: 26
.pdf Full text (1,62 MB)

9.
Stanje podjetništva v podravski regiji: analiza ovir in možnost za razvoj
Vid Jus, 2023, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo obravnavali podjetništvo kot pomemben element gospodarskega razvoja in generiranja delovnih mest. Ugotovili smo, da podjetništvo predstavlja karierno priložnost za posameznike in je ključno gonilo gospodarstva države, pri čemer država igra vitalno vlogo pri ustvarjanju ugodnega poslovnega okolja z ustrezno regulativo. Raziskovali smo podjetniški proces, kjer se posamezniki vključujejo v ustvarjanje in vodenje organizacij z namenom doseganja dobička. Naše ugotovitve kažejo, da je razvoj podjetništva kompleksen proces, ki se odvija v različnih oblikah in kontekstih, odvisno od številnih dejavnikov. Analizirali smo vlogo države v razvoju podjetništva, pri čemer smo se osredotočili na infrastrukturno in finančno podporo ter na politike in predpise, ki lahko ustvarijo ugodno poslovno okolje. Poudarili smo tudi pomen ažurnih informacij o trgu, strankah in industrijskih trendih za uspešno poslovanje podjetij. Posebej smo se posvetili analizi ovir za poslovanje podjetij v Podravski regiji, kot eni izmed statistično najgosteje naseljenih regij v Sloveniji. Ugotovili smo, da se podjetja soočajo z različnimi ovirami, med katerimi so najpogostejše prevelika konkurenca, pomanjkanje kvalificirane delovne sile in pomanjkanje finančnih sredstev. V zaključku diplomskega dela smo poudarili pomen izboljšanja podpornega okolja za podjetja kot ključnega elementa za spodbujanje gospodarske rasti, inovacij in ustvarjanje ugodnega poslovnega okolja.
Keywords: podjetništvo, ovire za poslovanje, podporni ukrepi, zadovoljstvo s podpornimi ukrepi, predlogi za izboljšanje stanja.
Published in DKUM: 12.10.2023; Views: 101; Downloads: 6
.pdf Full text (1,98 MB)

10.
Predporodna skrb za poporodno življenje: učinek intervencije pri pojavnosti duševnih stisk v obporodnem obdobju : učinek intervencije pri pojavnosti duševnih stisk v obporodnem obdobju
Zala Uran, 2023, master's thesis

Abstract: Ozadje: V magistrski nalogi smo preučili vplive enkratne intervencije na izraženost depresivne, tesnobne in stresne simptomatike pri nosečnicah v slovenskem okolju. Obporodna depresija je opredeljena kot pojav večje ali manjše depresivne epizode med nosečnostjo ali do enega leta po porodu. Poleg depresije se v obporodnem obdobju najpogosteje pojavljajo anksiozne stiske. Obporodna anksioznost predstavlja prekomerno zaskrbljenost in strah pred nosečnostjo ali pred porodom. Metoda: Vzorec je sestavljalo 36 nosečih žensk iz Slovenije. V 58 % so odgovorile, da je to zanje prva nosečnost. 11 % udeleženk je ob začetku raziskave obiskovalo psihologa. Vzorec smo ločili glede na udeležbo v programih dodatnih izobraževanj o obporodnem zdravju. Rezultati: Depresivna, tesnobna in stresna simptomatika se niso razlikovale glede na to ali se udeleženke niso udeležile izobraževanj o obporodnem obdobju ali so obiskovale Priprave na porod in starševstvo, delavnico Predporodna skrb za poporodno življenje ali pa oboje. Udeleženke se v raziskavi niso razlikovale glede na izraženost splošnega blagostanja. Zaključek: V raziskavi nismo dokazali vpliva oblikovane interaktivne delavnice na duševne stiske in blagostanje nosečnic. Nosečnice z višje izraženim notranjim lokusom kontrole so imele nižje izražene depresivne in tesnobne simptome ter stres. Nosečnice, ki so izražale manj težav na področju duševnega zdravja, so splošno bile bolj zadovoljne s svojimi porodnimi izkušnjami.
Keywords: obporodna depresija, obporodna tesnoba, preventivni izobraževalni programi, lokus kontrole na področju zdravja, zadovoljstvo s porodom
Published in DKUM: 05.10.2023; Views: 99; Downloads: 22
.pdf Full text (1,57 MB)

Search done in 0.28 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica