| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 76
Na začetekNa prejšnjo stran12345678Na naslednjo stranNa konec
1.
Nakupovanje v spletni trgovini About You
Anita Videc, 2022, magistrsko delo

Opis: Zaradi napredka v informacijsko-komunikacijski tehnologiji posledično raste število ljudi, ki uporabljajo internet. S tem se hkrati povečuje število oseb, ki internet uporabljajo za nakupovanje izdelkov ali storitev. Tako posamezniki kot tudi podjetja se moramo tehnološkim spremembam prilagajati in jih nenehno spremljati. Že nekaj let zaznavamo rast uporabe spletnih trgovin, kar pa je v zadnjem obdobju močno spodbudila tudi epidemija covida-19. Kljub temu da uporaba spletne trgovine raste, velik delež uporabnikov še vedno raje nakupuje v klasičnih trgovinah. S primerjavo med nakupovanjem prek spleta in nakupovanjem v klasičnih trgovinah smo definirali prednosti in slabosti za obe vrsti nakupovanja. Iz tega je izhajal naš problem, tj. kako izboljšati izkušnjo spletnega nakupovanja za uporabnike. Na primeru ene izmed najhitreje rastočih modnih spletnih trgovin v Evropi About You smo analizirali, kako uporabniki dojemajo in se soočajo s procesom spletnega nakupovanja v njihovi spletni trgovini. Rezultati raziskave kažejo, da je pri spletnem nakupovanju še vedno najbolj priljubljen segment oblačil in da se v spletnih trgovinah povečuje zanimanje glede izdelkov za urejanje doma. Ugotovili smo, da obstaja šibka povezanost med starostjo uporabnikov in pogostostjo spletnega nakupovanja. Povečuje se nakupovanje prek pametnih telefonov, sodelujočim v anketi pa je najpomembnejši dejavnik kvaliteta izdelka, ki ga kupijo na spletu. Večina meni, da na njihove odločitve glede nakupov najbolj pripomorejo objave na družbenih omrežjih, ter da se bodo za nakup v spletni trgovini About You zelo verjetno ponovno odločili. V prihodnjih letih bomo priča poskusom premostitve razlik med digitalno in klasično nakupovalno izkušnjo. Podjetniki bodo vse bolj uporabljali kombinacijo med digitalnim in fizičnim svetom, pri čemer bodo morali v osrčje svojih marketinških strategij postaviti uporabnike, njihove želje, potrebe in navade.
Ključne besede: nakupovanje, About You, spletna trgovina, marketing, elektronsko poslovanje, vedenje uporabnikov
Objavljeno v DKUM: 01.06.2022; Ogledov: 517; Prenosov: 141
.pdf Celotno besedilo (3,10 MB)

2.
Vpliv koronavirusa na IT tehnologijo in prenos paketnih pošiljk v Pošti Slovenije d.o.o.
Lara Sladič, 2021, diplomsko delo/naloga

Opis: Diplomsko delo je temeljilo na opravljanju praktičnega usposabljanja na Pošti Slovenije, kjer smo med delom uvideli procese poslovanja. Osrednja vsebina diplomskega dela se navezuje na vpliv COVID-19 na IT in prenos paketnih pošiljk v Pošti Slovenija d.o.o. Zaradi epidemije je več kot eno leto opaziti povečan sprejem paketnih pošiljk. Posledično je pri podjetju moč zaslediti preobremenjenost logistične zmogljivosti, pomanjkanje kadra in dostavnih vozil. Gledano z ekonomskega vidika, je povpraševanje po poštni storitvi večje, kot je dejanska zmogljivost zadovoljitve uporabnikov poštnih storitev. V sklopu diplomskega dela želimo kritično opisati dejansko stanje IT in faze prenosa paketnih pošiljk v času epidemije COVID-19. V ta namen želimo predstaviti predloge rešitev problema pravočasnega vročanja paketnih pošiljk v času COVID-19 na podlagi najbolj optimalnih aplikacij IT za uporabnika poštnih storitev. V sklopu praktičnega usposabljanja smo iskali vzroke logističnih motenj pri fazah prenosa, v diplomskem delu pa želimo s pomočjo spletnega vprašalnika preveriti zadovoljstvo uporabnikov z različnimi IT aplikacijami paketnih storitev in uporabnike poštnih storitev spodbuditi k uporabi le-teh. Morebiti priporočilo v prihodnje vzpodbudi večje zanimanje uporabnikov za uporabo IT aplikacij paketnih storitev, ki utegnejo razbremeniti posamezne faze prenosa paketnih pošiljk.
Ključne besede: informacijska tehnologija (IT), epidemija COVID-19, paketne pošiljke, Pošta Slovenije, zadovoljstvo uporabnikov
Objavljeno v DKUM: 30.11.2021; Ogledov: 764; Prenosov: 114
.pdf Celotno besedilo (3,28 MB)

3.
Upravljanje s spremembami pri uvajanju CRM rešitve
Pia Lara Kovačič, 2021, magistrsko delo

Opis: Upravljanje s spremembami je pogosto odločilni dejavnik med uspehom in neuspehom pri projektih uvedbe CRM rešitve. CRM si prizadeva, da bi bila celotna organizacija osredotočena na stranke, ta nov sistem pa zahteva sistemske spremembe v celotni organizaciji. Uvedba CRM rešitve je kompleksen projekt, ki vpliva na vsa področja, procese in zaposlene v podjetju ter zahteva veliko energije, časa in denarja za uspešno uvedbo in učinkovito uporabo. Ker je uvedba CRM rešitve v organizacijo velika sprememba, ki pomeni premik iz ustaljenih načinov dela k novim načinom poslovanja, ki zahtevajo, da zaposleni prevzamejo nova znanja in prakse, se mora vodstvo pogosto soočiti z odporom zaposlenih do teh sprememb. Spremembe, ki jih v organizacijo prinese uvedba CRM rešitve, vplivajo tudi na delovna mesta zaposlenih, na njihovo moč, vpliv in prestiž v organizaciji. Vsi ti dejavniki dodatno prispevajo k odporu in nesprejetju CRM rešitve s strani zaposlenih. Strukturirano upravljanje s spremembami lahko olajša uvedbo CRM rešitve in jo približa uporabnikom. V magistrskem delu smo se osredotočili na CRM rešitve, upravljanje s spremembami in predvsem na to, kakšen vpliv ima izvajanje upravljanja s spremembami pri uvedbi CRM rešitve. Pri upravljanju s spremembami lahko organizacijam pomagajo številni modeli. V magistrskem delu smo opisali pet modelov upravljanja s spremembami, ki se med seboj v določenih elementih prepletajo, v drugih pa so si popolnoma različni. Na podlagi preučene literature in virov ter analize študij primerov treh podjetij, ki so uvajala CRM rešitev, lahko rečemo, da so usmeritev poslovnih procesov v stranke, vključitev in podpora vodstva, interna marketinška kampanja in sodelovanje uporabnikov pri uvedbi ter njihovo usposabljanje dejavniki, ki odločilno vplivajo na uspeh pri uvedbi CRM rešitve.
Ključne besede: CRM, organizacijske spremembe, upravljanje s spremembami, odpor do sprememb, sprejetje CRM rešitve uporabnikov
Objavljeno v DKUM: 22.10.2021; Ogledov: 645; Prenosov: 63
.pdf Celotno besedilo (928,51 KB)

4.
Avtentikacija spletnih uporabnikov z Web Authentication API : diplomsko delo
Klemen Lončar, 2021, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu raziščemo alternativo za avtentikacijo spletnih uporabnikov, imenovano Web Authentication API, ki na podlagi asimetričnega šifriranja zamenjuje uporabo gesel. Najprej razložimo osnovne pojme in trenutno uveljavljene načine avtentikacije v spletnih sistemih, nadaljujemo s podrobno raziskavo Web Authentication API-ja. Diplomsko delo zaključimo z implementacijo preproste spletne aplikacije, ki za avtentikacijo uporablja Web Authentication API.
Ključne besede: avtentikacija uporabnikov, Web Authentication API, aplikacijski programski vmesnik, asimetrično šifriranje
Objavljeno v DKUM: 18.10.2021; Ogledov: 587; Prenosov: 61
.pdf Celotno besedilo (2,24 MB)

5.
Odnos do zasebnosti in varnosti podatkov v aplikacijah m-zdravja : magistrsko delo
Eneja Mervič, 2021, magistrsko delo

Opis: V aplikacijah m-zdravja se zbirajo ogromne količine podatkov o uporabnikih, ki so lahko tudi zelo občutljive narave. Zato se poraja skrb, kako se ti podatki zbirajo, shranjujejo in obdelujejo. V dosedanjih študijah je bilo ugotovljeno, da mnogim aplikacijam ne uspe zagotoviti ustrezne zaščite za uporabnikovo zasebnost. Kljub temu pa razvoj in uporaba tovrstnih aplikacij iz leta v leto naraščata. Zato nas je zanimalo, kakšna sta odnos in percepcija ljudi do uporabe tovrstnih aplikacij, tako z vidika uporabnosti in koristi kot tudi z vidika groženj in ranljivosti. Hkrati nas je zanimalo tudi, ali pri tem prihaja do razlik med različnimi demografskimi skupinami in med uporabniki in neuporabniki tovrstnih aplikacij. Podatki so bili zbrani s pomočjo ankete in analizirani s pomočjo ustreznih statističnih metod. V raziskavi je sodelovalo 671 respondentov. Raziskava je pokazala, da je aplikacije m-zdravje že uporabljalo 45 % vseh anketirancev. Rezultati analiz so pokazali, da se večina anketirancev zaveda potencialnih tveganj, vendar se le redki aktivno trudijo zaščititi svoje podatke. Večina kljub tveganjem nadaljuje z uporabo mobilnih aplikacij, kar lahko razumemo kot paradoks zasebnosti. Koristi m-zdravja so bile bolj prepoznane s strani žensk, mlajših, nižje izobraženih in tistih, ki že imajo izkušnje z uporabo m zdravja. Več pomislekov glede zasebnosti, varnosti in strokovnosti m-zdravja pa je bilo izraženih pri starejših, višje izobraženih in tistih, ki aplikacij m-zdravja še niso uporabljali. Ker naš vzorec ni reprezentativen, rezultatov ne moremo sklepati na celotno populacijo. To predstavlja omejitev naše raziskave, a kljub temu ugotovitve prispevajo k boljšemu vpogledu v odnos uporabnikov do m-zdravja.
Ključne besede: magistrska dela, m-zdravje, odnos uporabnikov, zasebnost, varnost podatkov, koristi
Objavljeno v DKUM: 05.07.2021; Ogledov: 624; Prenosov: 60
.pdf Celotno besedilo (2,13 MB)

6.
Vpliv zaznanih koristi vzajemna kluba na zadovoljstvo in zvestobo uporabnikov Vzajemne
Tomaž Bojnec, 2020, magistrsko delo

Opis: Vsaka gospodarska organizacija se mora v današnjih globalnih in konkurenčnih razmerah usmeriti k svojim uporabnikom. Zadovoljevanje njihovih potreb in pridobivanje njihove zvestobe sta cilja, s katerima organizacije pridobijo več, kot da bi iskale nove uporabnike. V magistrski nalogi smo proučevali vpliv zaznanih koristi Vzajemna kluba na zadovoljstvo in zvestobo uporabnikov Vzajemne zdravstvene zavarovalnice, d.v.z. Vzajemna klub je bil ustanovljen leta 2011 kot oblika programa zvestobe za uporabnike storitev Vzajemne zdravstvene zavarovalnice, d.v.z. Ker je bil dobro sprejet, je prinašal koristi tako uporabnikom (športne aktivnosti, razne informacije s področja zdravja in zdravega načina življenja, popusti idr.) kot tudi Vzajemni zdravstveni zavarovalnici, d.v.z. (gradnja pozitivne podobe v javnosti, nove prodajne poti, sodelovanje z lokalnimi deležniki idr.). Najprej smo preučili teoretična izhodišča in po pregledu literature ugotovili, da je zadovoljstvo uporabnikov odvisno od pričakovanj pred uporabo, zaznavami med uporabo ter izkušnjami po uporabi. Od tega je odvisno nadaljnje nakupno odločanje. Velik vpliv na zadovoljstvo uporabnikov imajo zaposleni v organizaciji. Zvestoba je eden izmed najpomembnejših kazalnikov uspešnega poslovanja organizacij. Obstaja več vrst zvestobe, pri čemer je pomembno, da organizacije ne nagrajujejo vseh uporabnikov enako, ampak je nagrajevanje odvisno od zvestobe in dobička, ki ga prinašajo organizaciji. Klubi zvestobe spadajo med programe zvestobe, ki jih organizacije oblikujejo z namenom večje finančne učinkovitosti ali s krepitvijo svoje konkurenčne pozicije. Uporabniki ponavadi sodelujejo v njih zaradi različnih koristi, ki so jih deležni. V empiričnem delu smo skušali dokazati povezanost zadovoljstva in zvestobe uporabnikov z zaznanimi koristmi Vzajemna kluba s pomočjo štirih hipotez. Ugotovili smo, da koristi Vzajemna kluba pozitivno vplivajo na zadovoljstvo in zvestobo uporabnikov Ugotovili smo še, da višje so zaznane koristi, višji sta zadovoljstvo in zvestoba uporabnikov. Prav tako obstaja pozitivna povezava med zadovoljstvom in zvestobo, saj se z višanjem zadovoljstva uporabnikov povečuje tudi njihova zvestoba. Raziskava ponuja nova spoznanja o koristih Vzajemna kluba, o povezanosti z zadovoljstvom in zvestobo ter ponuja izhodišča za nova raziskovanja.
Ključne besede: zadovoljstvo uporabnikov, zvestoba uporabnikov, klubi zvestobe, Vzajemna zdravstvena zavarovalnica, d.v.z., vzajemna klub
Objavljeno v DKUM: 04.02.2021; Ogledov: 527; Prenosov: 58
.pdf Celotno besedilo (1,34 MB)

7.
Študija primera uporabe sap rešitve in zadovoljstva uporabnikov v podjetju x
Klementina Novak, 2020, diplomsko delo

Opis: Trend današnjega poslovanja je informatizacija podjetij. Če želijo podjetja ostati konkurenčna na trgu, je skoraj nujna uporaba ERP rešitve, ki optimizira poslovne procese in posledično poveča produktivnost in prihrani čas zaposlenih. Uspešna uporaba ERP rešitve je odvisna predvsem od uporabnikov, zato je pomembno, da so z njo zadovoljni.
Ključne besede: ERP rešitev, SAP ERP, zadovoljstvo uporabnikov, podjetje X
Objavljeno v DKUM: 19.11.2020; Ogledov: 387; Prenosov: 26
.pdf Celotno besedilo (1,98 MB)

8.
Zadovoljstvo uporabnikov mobilnega bačništva
Marcel Kvasnik, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomskem seminarju smo predstavili tehnologijo mobilnega bančništva ter mobilno bančništvo v slovenskih bankah. Namen našega dela je predstaviti mobilno banko z njenimi prednostmi in slabostmi tako za uporabnika kot za banko, ter ugotoviti kako so njihovi uporabniki zadovoljni. V drugem delu smo predstavili rezultate raziskave o zadovoljstvu uporabnikov mobilne banke. Raziskovalni vzorec je zajemal 100 oseb, ki so komitenti različnih slovenskih bank. Pri anketi smo uporabili kvantitativno tehniko zbiranja podatkov in sicer anketo, ki je sestavljena iz vprašanj zaprtega tipa. Na podlagi rezultatov smo ugotovili, da so uporabniki zadovoljni z uporabo mobilne banke.
Ključne besede: mobilna banka, prednosti, slabosti, zadovoljstvo uporabnikov.
Objavljeno v DKUM: 10.11.2020; Ogledov: 606; Prenosov: 70
.pdf Celotno besedilo (1,60 MB)

9.
Mobilne naprave in dvofaktorska avtentikacija : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Informacijska varnost
Edi Belca, 2020, diplomsko delo

Opis: Vrata v našo spletno identiteto in elektronski svet, ki smo ga deležni vsak dan, so mnogokrat pomanjkljivo varovana, včasih celo z geslom, ki ga uporabljamo povsod, ker si ga tako lažje zapomnimo. Gesla so bila mnogo let edini varnostni mehanizem za povprečnega uporabnika, izjeme so bile v poslovnem svetu z bolj kompleksnimi mehanizmi. Najboljša rešitev je bila uporabljati daljša, čim bolj nesmiselna in neobičajna gesla, jih redno menjavati in povsod uporabiti drugačno geslo, kar bi ugibanje in prisilno vdiranje čim bolj otežilo ali pa celo onemogočilo. Kljub temu vsako leto še vedno ukradejo več sto milijonov gesel, ne glede na to, kako dolga in kompleksna so. S prihodom pametnih mobilnih naprav se je pojavila nova oblika zagotavljanja spletne varnosti, ki sicer ne zamenja tradicionalnih gesel, kot jih poznamo, vendar jih močno razbremeni in poveča njihovo varnost. Naenkrat je dvofaktorska avtentikacija postala dostopna vsakomur. Ne potrebujemo več dodatnih, dragih naprav v žepu, ki veljajo kot ključ v naše spletno življenje. Ta ključ so med drugim postali kar telefoni. S pomočjo deskriptivne metode analize znanstvenih in javnih virov smo ugotovili, katere metode dvofaktorske avtentikacije so trenutno v uporabi, kakšne so njihove značilnosti in kaj pomenijo za varnost uporabnikov. Sprašujemo pa se, koliko ljudje uporabljajo te nove možnosti. S pomočjo kvantitativnega raziskovanja smo ugotovili, koliko Slovenci posegajo po dvofaktorski avtentikaciji, katere metode so že uporabljali ali pa jih uporabljajo in kakšno je resnično stanje varnosti, ko uporabniške račune varujemo z dodatnim faktorjem.
Ključne besede: diplomske naloge, dvofaktorska avtentikacija, pametni telefoni, informacijska varnost, varnost uporabnikov
Objavljeno v DKUM: 14.09.2020; Ogledov: 934; Prenosov: 142
.pdf Celotno besedilo (1,71 MB)

10.
Uporabniška izkušnja s samopostrežnimi storitvami in zadovoljstvo uporabnikov
Janez Bračič, 2020, magistrsko delo

Opis: Samopostrežne storitve predstavljajo del storitev, katere sta razvoj in dostopnost tehnologije popeljala na vrh prodajno storitvenega sistema. Veliko sprememb je povzročil razvoj in razmah informacijske tehnologije, ki je vstopila v naša življenja na vseh področjih, med drugim tudi na področju načina dostave storitev. Samopostrežni storitveni sistemi se aktivno vključujejo na vsa prodajno storitvena področja in spreminjajo tradicionalne prodajno nakupne procese. Nakupovalne navade uporabnikov so se v zadnjem desetletju zelo spremenile in posledično je prišlo do velikih sprememb pri zagotavljanju zadovoljstvu uporabnikov. Zadovoljstvo uporabnikov je postalo del široke uporabniške izkušnje, ki posega na vse točke stika uporabnika s ponudnikom pred, med in po nakupnem procesu. Kreiranje dobrih uporabniških izkušenj velja za enega najpomembnejših segmentov marketinga ter tako ponuja možnosti za iskanje novih načinov zadovoljevanja potreb odjemalcev. Cilj oblikovanja uporabniške izkušnje je ustvariti enostavna, učinkovita, ustrezna in na splošno prijetna doživetja za uporabnika. Delo smo razdelili na dva dela. Prvi del obravnava teoretične vidike, medtem ko je drugi del empirični. V prvem delu smo predstavili storitve kot osnovno enoto, na kateri smo podrobneje opisali še samopostrežne storitve. V teoretičnem delu smo dobro predstavili uporabniško izkušnjo in podrobno opredelili značilnosti in pomembnost uporabniške izkušnje za doseganje zadovoljstva uporabnikov. Predstavili smo dimenzije uporabniške izkušnje in oblikovanje dobre uporabniške izkušnje. Opredelili in predstavili smo merilne lestvice za merjenje uporabniške izkušnje ter nadaljevali z empiričnim delom raziskave. V empiričnem delu smo se osredotočili na uporabo samopostrežnih sistemov, na zadovoljstvo uporabnikov in uporabniško izkušnjo, katere so deležni uporabniki samopostrežnih storitev. Raziskavo smo izvedli s pomočjo ankete, ki smo jo uporabnikom posredovali po e-pošti in kot zasebno sporočilo na socialnih omrežjih. S pomočjo ankete smo analizirali dejavnike, ki vplivajo na dobro uporabniško izkušnjo med uporabo samopostrežnih storitev in opredelili pomembne prednosti, ki pritegnejo k uporabi. Z delom želimo opredeliti pomembnost dobre uporabniške izkušnje pri samopostrežnih storitvah in predstaviti priljubljenost samopostrežnih storitev med uporabniki.
Ključne besede: storitve, samopostrežne storitve, uporabniška izkušnja, zadovoljstvo uporabnikov
Objavljeno v DKUM: 19.08.2020; Ogledov: 721; Prenosov: 136
.pdf Celotno besedilo (1,71 MB)

Iskanje izvedeno v 0.18 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici