| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 6 / 6
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
KAKOVOSTNO BRANJE V VRTCU
Janja Gradišnik, 2011, diplomsko delo

Opis: Cilj diplomske naloge z naslovom Kakovostno branje v vrtcu je na osnovi teoretičnih izhodišč načrtovati, izvesti in ovrednotiti kakovostno branje v vrtcu, s pomočjo desetih priprav, za otroke starostne skupine 1,5 – 4 let. Naloga vsakega vzgojitelja in pomočnika vzgojitelja je, da otroke vzgaja v kvalitetne bralce za vse življenje. Za to mora biti vzgojitelj seznanjen s kakovostnim branjem in s tem seznanjati tudi starše. Pomembno je tudi, da otroka seznanimo s kvalitetno literaturo. V teoretičnem delu diplomske naloge je na podlagi znanstvene in strokovne literature opredeljeno spodbujanje jezikovnih zmožnosti pri predšolskem otroku s književno vzgojo, predstavljen je pomen vzgojitelja pri kakovostnem branju v vrtcu in navedeni načini (metode) spodbujanja branja pri otrocih. V empiričnem delu je kot raziskovalni instrument uporabljen anketni vprašalnik, ki ga je izpolnilo 12 staršev Vrtca Laško, enota Družinsko varstvo Gradišnik. Z analizo anketnih vprašalnikov so bile ovrednotene hipoteze. Ugotovljeno je bilo, da starši premalo berejo otroku, da otroku ne berejo vsak dan, da najpogosteje berejo otroku zvečer, da ne poznajo vseh vrst pravljic, vendar pa se jim vseeno zdi pomembno dejstvo, da se otroku veliko bere. V praktičnem delu diplomske naloge pa je bilo v vrtcu izvedenih 10 priprav, ki so bile začrtane z namenom, da se v vrtcu spodbuja kakovostno branje. Priprave so temeljile na desetih knjigah priznanih avtorjev in s kvalitetno vsebino ter ilustracijo. Odziv otrok je bil pozitiven. Analize vseh priprav so dodane.
Ključne besede: predšolska vzgoja, otrok, vzgojitelj in pomočnik vzgojitelja, kakovostno branje, pomen kakovostnega branja.
Objavljeno: 01.07.2011; Ogledov: 3522; Prenosov: 861 
(1 glas)
.pdf Celotno besedilo (1,05 MB)

2.
AVTONOMIJA VZGOJITELJEV V VRTCU
Katja Točaj, 2015, magistrsko delo

Opis: Avtonomija je eno izmed pomembnejših načel vzgojno-izobraževalnega sistema. Njena kompleksnost in celovitost se lahko proučuje iz različnih področij znotraj institucionalne predšolske vzgoje. Avtonomija vrtca ne vključuje le avtonomije ravnatelja, vzgojitelja, staršev in otrok ampak se povezuje z avtonomijo širše lokalne in državne skupnosti, avtonomija vseh omenjenih dejavnikov pa je medsebojno izrazito prepletena. V teoretičnem delu naloge so v prvem delu izpostavljena teoretična izhodišča opredelitve avtonomije iz vidika šolskega sistema, sociopsihološkega vidika ter iz vidika zgodovinskih sprememb. V nadaljevanju je izpostavljena avtonomija vzgojitelja. Na vzgojiteljevo kvalitetno in uspešno delo poleg avtonomije pomembno vplivata še odgovornost ter profesionalni razvoj posameznika, ki se odražajo v vzgojiteljevem vsakdanjem delu, pri načrtovanju in izvajanju pedagoškega dela ter na področju dela s starši. Pri zagotavljanju in krepitvi vzgojiteljeve avtonomije ima pomembno vlogo tudi ravnatelji, ki ob spoštovanju in potrjevanju uspehov zaposlenih, pozitivno vpliva na medsebojno povezanost, organiziranost, sodelovanje, komunikacijo, motivacijo itd. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati raziskave, katere namen je bil raziskati kako vzgojitelji v vrtcih razumejo in opredeljujejo pojem avtonomije ter kakšna je njihova ocena splošnega počutja v vrtcu ter ocena njihove avtonomije na področju načrtovanja in izvajanja vzgojno-izobraževalnega dela, sodelovanja v projektih, izobraževanjih ter na področju sodelovanja s starši. Rezultati kažejo, da se vzgojitelji čutijo avtonomne na vseh področjih njihovega dela ter da se počutje zaposlenih povezuje z njihovim zaznavanjem avtonomije pri načrtovanju vzgojno-izobraževalnega dela, na področju profesionalnega razvoja ter dela s starši. Če povzamemo, se torej vzgojitelji pri svojem delu čutijo avtonomne, kar vliva na njihovo počutje ter zadovoljstvo na delovnem mestu
Ključne besede: avtonomija, vzgojitelj vodja oddelka, vzgojitelj pomočnik, vrtec, vodstvo
Objavljeno: 07.10.2015; Ogledov: 2229; Prenosov: 316
.pdf Celotno besedilo (598,48 KB)

3.
Vloga vzgojitelja in pomočnika vzgojitelja v bralnem razvoju mladega bralca/predšolskega otroka
Barbara Cvetko, 2016, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo z naslovom Vloga vzgojitelja in pomočnika vzgojitelja v bralnem razvoju mladega bralca/predšolskega otroka je empirično delo. Namen dela je raziskati vlogo vzgojiteljev in pomočnikov vzgojiteljev v bralnem razvoju predšolskih otrok, ugotoviti, kakšen vpliv imajo na družinsko branje, ali s svojim delom otrokom nudijo zadostno spodbudno okolje in ali otrokom predstavljajo bralni vzor. V teoretičnem delu smo tako najprej osvetlili delo vzgojiteljev in pomočnikov vzgojiteljev, ki vpliva na bralni razvoj predšolskih otrok, definirali pojme tega področja in navedli uradne dokumente, ki v Sloveniji določajo oziroma opredeljujejo bralno pismenost na področju vzgoje in izobraževanja, natančneje predšolske vzgoje. V empiričnem delu smo s pomočjo raziskave, ki smo jo opravili med vzgojitelji in pomočniki vzgojiteljev predšolskih otrok iz javnih vzgojno-izobraževalnih zavodov na območju severovzhodnega dela Slovenije ugotovili, da predstavljajo tako vzgojitelji kot tudi pomočniki vzgojiteljev pozitiven bralni vzor, da s svojim delom pomembno vplivajo na bralni razvoj predšolskih otrok, na družinsko branje vplivajo s projekti spodbujanja branja, najpogosteje s projekti v vrtcu in Predšolsko bralno značko oz. Bralnim nahrbtnikom.
Ključne besede: bralna pismenost, družinska pismenost, pomočnik vzgojitelja, predšolski otrok, vzgojitelj
Objavljeno: 13.09.2016; Ogledov: 789; Prenosov: 145
.pdf Celotno besedilo (1,70 MB)

4.
SPOLNOST V PREDŠOLSKEM OBDOBJU
Mojca Vitasovic, 2016, diplomsko delo

Opis: Spolnost je v predšolskem obdobju nekaj povsem normalnega, otroci raziskujejo svoje telo, telo prijateljev, opažajo razlike, poimenuje različne dele telesa in imajo veliko vprašanj, ki so povezana s spolnostjo. Pomembno je, da se vzgojitelji in pomočniki vzgojiteljev v vrtcu zavedajo, da je spolna vzgoja pomembna. Prav je, da otroke naučijo pravilnega poimenovanja delov telesa, opozorijo na razlike med njimi, da jim odgovarjajo na vprašanja, se odzovejo pravilno, kadar vidijo, da se pojavljajo spolne igre in samozadovoljevanje v vrtcu. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu so na kratko predstavljeni razvoj spolnosti, spolna igra, samozadovoljevanje in otroška vprašanja, povezana s spolnostjo ter odgovori nanje. V empiričnem delu diplomskega dela smo raziskali, ali vzgojitelji in pomočniki vzgojiteljev v učnem načrtu načrtujejo temo o spolnosti, ali jim to predstavlja kakšne ovire, s katerimi težavami se soočajo, kako izberejo primeren trenutek za obravnavo spolne tematike. Ugotovljeno je bilo, da več kot polovica vzgojiteljev in pomočnikov vzgojiteljev teme o spolnosti ne vključijo v učni načrt in so o tematiki premalo poučeni, tudi če ocenjujejo, da so dovolj poučeni, tematike ne načrtujejo. Statistično značilnih razlik med vzgojitelji in pomočniki vzgojiteljev ni bilo zaznati. Večina tistih, ki temo načrtuje, dela v skupini otrok drugega starostnega obdobja in nekaj v kombiniranih oddelkih.
Ključne besede: predšolski otrok, samozadovoljevanje, spolne igre, spolnost, vprašanja otrok o spolnosti, vzgojitelj in pomočnik vzgojitelja
Objavljeno: 29.09.2016; Ogledov: 1035; Prenosov: 256
.pdf Celotno besedilo (508,86 KB)

5.
Vloga in pomen proste igre za otrokov razvoj
Mateja Paj, 2017, diplomsko delo

Opis: Prosta igra je izredno pomembna za predšolske otroke in njihov celostni razvoj. Otrok v igri pridobiva nova izkustva in znanja ter skoznjo razvija sposobnosti in spretnosti na vseh razvojnih področjih (kognitivnem, čustvenem, telesnem, socialnem in osebnostnem). Ker igra vpliva tako na otrokov razvoj inteligence kot tudi na njegovo telesno rast, je izredno pomembno, da se vzgojitelji in pomočniki vzgojiteljev zavedajo pomena proste igre in njene prisotnosti v otrokovem vsakdanjiku. Skozi igro otrok spoznava vrstnike, s čimer se uči strpnosti in pridobiva občutek za medsebojno sodelovanje, poleg tega razvija svoje mišljenje in se uči sam reševati probleme oziroma konflikte. Otrok ima tudi možnost čustvenega izražanja do določenih vsebin ali vrstnikov. Izredno pomembna je prosta igra v naravnem okolju, saj pripomore predvsem h krepitvi imunskega sistema ter telesnemu in motoričnemu razvoju otroka. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu je opisan otrokov razvoj, predstavljeni so pomen proste igre, dejavniki, ki nanjo vplivajo, in vloga oseb pri njej. V empiričnem delu smo raziskali odnos vzgojiteljev in pomočnikov vzgojiteljev do proste igre ter ugotavljali, ali omogočajo v okviru svojega dela prosto igro vsak dan, kdaj ji je namenjenega največ časa in kakšna je vloga vzgojitelja in pomočnika vzgojitelja v času proste igre. Rezultati so pokazali, da omogočajo vzgojitelji in pomočniki vzgojiteljev otrokom prosto igro vsak dan in da predstavlja ta v povprečju eno tretjino časa, namenjenega usmerjenim dejavnostim za otrokov razvoj in spontano igro.
Ključne besede: naravno okolje, otrokov razvoj, pomočnik vzgojitelja, predšolski otrok, prosta igra, vzgojitelj.
Objavljeno: 19.09.2017; Ogledov: 971; Prenosov: 404
.pdf Celotno besedilo (791,38 KB)

6.
Vloga vzgojitelja in družine pri higienskih navadah predšolskih otrok
Edina Jakupović, 2019, diplomsko delo

Opis: Naslov diplomskega dela je Vloga vzgojitelja in družine pri higienskih navadah predšolskih otrok. Namen diplomskega dela je z raziskavo ugotoviti, katere so vloge vzgojiteljev/pomočnikov vzgojitelja in družine pri higienskih navadah predšolskih otrok. Cilji diplomskega dela so bili ugotoviti, katere vloge opravljajo vzgojitelji/pomočniki vzgojitelja in družine pri higieni otrok, ugotoviti, kakšen vpliv ima družina pri higieni otroka, kakšen vpliv imajo vzgojitelji in pomočniki vzgojitelja pri higieni otroka. Diplomska naloga je sestavljena iz dveh delov: teoretičnega in empiričnega. V teoretičnem delu smo predstavili higieno predšolskega otroka, jo podrobno opisali in predstavili vlogo vzgojiteljev, pomočnikov vzgojitelja in družine pri higienskih navadah v predšolskem obdobju. Empirični del diplomskega dela zajema podatke, pridobljene na podlagi raziskave s pomočjo anketnega vprašalnika, ki je namenjen vzgojiteljem, pomočnikom vzgojitelja in staršem. Pri anketiranju je sodelovalo 30 strokovnih delavcev in 70 staršev otrok vrtca. Analiza podatkov je pokazala, da vzgojitelji/pomočniki vzgojitelja in starši dajejo velik pomen higieni otroka.
Ključne besede: predšolski otrok, higiena, vzgojitelj, pomočnik vzgojitelja, družina, sodelovanje
Objavljeno: 14.01.2020; Ogledov: 55; Prenosov: 9
.pdf Celotno besedilo (1,24 MB)

Iskanje izvedeno v 0.11 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici