| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 1033
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Osveščenost med mladostniki moškega spola o humanem papiloma virusu
Laura Ruhitelj, 2022, diplomsko delo

Opis: Uvod: HPV je eden najpogostejših povzročiteljev spolno prenosljivih bolezni. Ker je večina okužb asimptomatskih, se lahko virus prenaša tudi nevede. Zaradi povečane stopnje rakavih obolenj in genitalnih bradavic smo tudi v Sloveniji uvedli cepljenje dečkov in mladostnikov. Namen zaključnega dela je bil raziskati, kakšna je osveščenost moške populacije o cepljenju proti HPV. Metode: Izvedli smo pregled literature v podatkovnih bazah PubMed, CINAHL in ScienceDirect. Za prikaz iskanja, pregleda in izbire člankov smo uporabili priporočila PRISMA. Izvedli smo vsebinsko analizo. Uporabljena je bila opisna metoda dela. Rezultati: Ugotovili smo, da je na svetovni ravni še zmeraj premalo razširjeno cepljenje proti HPV med fanti. V končno analizo smo vključili 13 raziskav, pri katerih smo ugotovili, da ima cepivo pozitiven učinek, je varno ter učinkovito proti trajnim okužbam, povezanim s HPV 6/11/16/18. Razprava in zaključek: Mladostniki moškega spola po vsem svetu imajo zelo malo znanja o HPV, zato bi jih bilo treba dodatno osveščati in izobraževati o okužbah in možnostih učinkovitega preprečevanja okužb. Izobraževanja bi bilo treba izvesti že v osnovnih in srednjih šolah. Potrebno bi bilo tudi splošno osveščanje celotne družbe.
Ključne besede: humani papiloma virus, mladostnik, moški, preventiva, zdravstvena vzgoja.
Objavljeno v DKUM: 18.01.2023; Ogledov: 118; Prenosov: 36
.pdf Celotno besedilo (700,86 KB)

2.
Vpliv izobraževanja o spolnosti na poznavanje zdrave spolnosti in odnos študentov do spolnosti
Nika German, 2022, diplomsko delo

Opis: Uvod: Mladostniško spolno in reproduktivno zdravje ostaja v današnjem svetu izziv. Tvegano spolno vedenje je v mladostniškem obdobju zelo pogosto, posledica tega pa so spolno prenosljive bolezni in neželene nosečnosti. Namen zaključnega dela je ugotoviti, v kolikšni meri izobraževanje o spolnosti vpliva na poznavanje zdrave spolnosti in odnos študentov do spolnosti. Metode: V zaključnem delu smo uporabili metodo pregleda literature. Izvedli smo sistematičen pregled literature ter analizirali znanstveno in strokovno literaturo na tematiko spolne vzgoje pri študentih. Literaturo smo iskali v naslednjih podatkovnih bazah: CINAHL, PubMed, MEDLINE, ScienceDirect in Web of Science. Postopek iskanja in zbiranja literature smo prikazali s pomočjo diagrama PRISMA, kakovost člankov pa smo kritično ocenili s pomočjo kontrolnih seznamov JBI. Rezultati: Od pridobljenih 168 zadetkov smo glede na primernost v zaključno analizo vključili osem člankov. Ugotovili smo, da ima spolna vzgoja pozitiven vpliv na znanje študentov in njihov odnos do spolnosti, ki pa se kaže tudi v odgovornem spolnem vedenju le-teh. Razprava in zaključek: Celovita spolna vzgoja pripomore k zmanjšanemu pojavljanju tveganih oblik spolnega vedenja in s tem povezanih posledic. Mladostniki imajo pravico do izobraževanja na področju spolne vzgoje in pogovora o teh tematikah z ljudmi, ki jim lahko zaupajo, bodisi je to starš, učitelj ali pa medicinska sestra.
Ključne besede: mladostniki, spolna vzgoja, neželena nosečnost, spolno prenosljive bolezni, medicinska sestra.
Objavljeno v DKUM: 19.12.2022; Ogledov: 102; Prenosov: 32
.pdf Celotno besedilo (1,17 MB)

3.
Obravnava debelosti pri otrocih na primarni ravni zdravstvenega varstva
Žan Flakus, 2022, diplomsko delo

Opis: Uvod: Debelost je bolezensko stanje, prisotno po celem svetu, ki ga človeštvo pozna že mnogo let. Na žalost je moderni nezdravi življenjski stil privedel do ogromnega porasta otrok s povišano telesno maso/debelostjo. Debelost vpliva na otroka fizično, psihološko ter socialno. Metode: Uporabili smo opisno metodo dela. Izvedli smo sistematični pregled, analizo in sintezo znanstvene in strokovne literature. Literaturo smo iskali v dveh podatkovnih bazah, PubMed in ScienceDirect ter dodatno pregledali Google učenjak z iskalnim nizom in vključitvenimi kriteriji. Naredili smo kritično oceno člankov in tematsko analizo. Rezultat: V končno analizo smo vključili 6 raziskav. Kot glavno kategorijo smo izpostavili obravnava debelosti pri otrocih na primarni ravni zdravstvenega varstva ter podkategoriji preventivna obravnava debelosti pri otrocih in kurativna obravnava debelosti pri otrocih. Razprava in sklep: Ugotovili smo, da imamo v primarnem zdravstvenem varstvu ogromno preventivnih pregledov ter metod za preprečevanje debelosti. Prav tako imamo tudi ogromno znanja in izkušenj, ki jih nudimo otrokom in staršem, vendar kljub temu število prekomerno prehranjenih/debelih otrok raste. Vzroki za to so predvsem sedeči način življenja, nezdrave navade, premalo gibanja. Ogromen vpliv na zdravje otrok imajo tudi starši. Otroška debelost predstavlja danes, in bo tudi v prihodnje, velik izziv pri zdravstvenih obravnavah otrok.
Ključne besede: prekomerna prehranjenost, otroška debelost, nezdrav življenjski slog, zdravstvena vzgoja
Objavljeno v DKUM: 19.12.2022; Ogledov: 97; Prenosov: 28
.pdf Celotno besedilo (918,36 KB)

4.
Problematika ekološkega ozaveščanja na razredni stopnji izobraževanja, v času dela na daljavo, na področju pomurja. : magistrsko delo
Kaja Premzel, 2022, magistrsko delo

Opis: Zaradi vedno večjega onesnaževanja in poseganja v naravo se svet sooča z okoljskimi problemi. Pomembno je, da se o varovanju okolja ozavešča že najmlajše generacije, ki bodo naredile spremembe in ohranjale okolje, v katerem bodo živele še naslednje generacije. Vsak posameznik se mora zavedati, da je prav on tisti, ki mora prevzeti odgovornost in spoštovati naravo, saj brez nje ne bi bilo nas in življenja na Zemlji. Ekološko ozaveščanje ima veliko vlogo pri razvoju takšnega razmišljanja, učenci pa znanje in vrednote pridobijo prek okoljskih projektov in delavnic, kjer spoznajo pomen varovanja narave. Med pandemijo covida-19 so se šole zaprle in učenci so se šolali doma, vendar pa se je ozaveščanje o varovanju okolja nadaljevalo tudi na daljavo. V empiričnem delu smo prek spletne ankete raziskali, kakšno je zanimanje za varovanje okolja pri učiteljih razrednega pouka, saj imajo prav oni pomembno vlogo pri ozaveščanju učencev. Veliko vlogo pri ekološkem ozaveščanju predstavljajo tudi projekti, ki potekajo na šolah, zato nas je zanimalo, kakšna je vključenost osnovnih šol v okoljske projekte. Učitelji veliko novega znanja, idej in izkušenj pridobijo s sodelovanjem na konferencah, zato smo raziskali tudi, kako ocenjujejo svojo vključenost na konferencah, katerih tematika je varovanje okolja. Med raziskavo je potekalo šolanje na daljavo zaradi pandemije covida-19, zato smo med drugim raziskali, kakšne težave so imeli pri ozaveščanju o varovanju okolja v času dela na daljavo, katere načine ozaveščanja so ubrali, kako ocenjujejo poučevanje med delom na daljavo in kakšnih sprememb si želijo glede ekološkega ozaveščanja na šolah. Anketo je ustrezno izpolnilo 96 učiteljev razrednega pouka, ki poučujejo v Pomurju. Učitelji se največ vključujejo v različne okoljske akcije za varovanje okolja. Skoraj vsi učitelji, ki so bili anketirani, se strinjajo, da so s šolo in razredom vključeni v okoljske projekte za varovanje okolja, medtem ko se konferenc o varovanju okolja udeležuje manj kot polovica učiteljev razrednega pouka. Ugotovitve so pokazale, da večina učiteljev ni imela težav pri ozaveščanju o varovanju okolja v času dela na daljavo, ubrali pa so različne načine, kako učence ekološko ozaveščati. Učitelji so se v večini strinjali, da bi snov okoljske tematike bolje izpeljali v šoli. Se pa na splošno anketirani učitelji v večini strinjajo, da so potrebne spremembe glede ekološkega ozaveščanja na šolah.
Ključne besede: ekološka ozaveščenost, okoljska vzgoja, trajnostni razvoj, šolanje na daljavo, okoljski projekti.
Objavljeno v DKUM: 14.10.2022; Ogledov: 175; Prenosov: 29
.pdf Celotno besedilo (2,20 MB)

5.
Prometno-varnostni načrt Osnovne šole Tabor I Maribor : magistrsko delo
Špela Klemenčič, 2022, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo Prometno-varnostni načrt Osnovne šole Tabor I Maribor je sestavljeno iz treh delov. V teoretičnem delu smo predstavili promet, vrste prometa, razvojne značilnosti otrok in prometno vzgojo, s pregledom ciljev osnovnošolskih predmetov pa smo dokazovali, da je prometna vzgoja medpredmetno področje. V empiričnem delu smo s pomočjo anketnih vprašalnikov ugotavljali, kakšni so znanje učencev v prometu in njihovo ravnanje v njem, kakšno je mnenje staršev o znanju in ravnanju njihovih otrok v prometu. V praktičnem delu smo predstavili varnostno-prometni načrt in cilje za njegovo oblikovanje, šolski okoliš in demografsko območje Osnovne šole Tabor I Maribor. Izdelali smo prometno-varnostni načrt, pri tem pa opozorili na nevarna mesta, ki ogrožajo varnost učencev in ostalih udeleženih v prometu. Oblikovali smo štiri varne poti, ki vodijo do šole.
Ključne besede: vrste prometa, varnost otrok, prometna vzgoja, načrt šolskih poti, Osnovna šola Tabor I Maribor
Objavljeno v DKUM: 13.10.2022; Ogledov: 111; Prenosov: 27
.pdf Celotno besedilo (4,01 MB)

6.
Spoznavanje Zemlje in njenega površja z uporabo modelov v vrtcu : diplomsko delo
Vida Petauer, 2022, diplomsko delo

Opis: Astronomija in geologija sta znanstveni vedi. Prva proučuje nebesna telesa in naravne pojave v vesolju, druga je osredotočena na proučevanje Zemljinega nastanka, njeno sestavo, obliko ter procese nad in pod njenim površjem. V diplomskem delu smo ugotavljali vpliv uporabe fizičnih modelov pri podajanju vsebine s področja astronomije in geologije. Namen je bil ugotoviti otroške predstave o vesolju, Osončju, notranjosti našega planeta, tektonskih ploščah, potresih in vulkanih. Načrtovali smo projektni teden, v katerem je sodelovalo 20 otrok, starih 5 do 6 let. Prvi in zadnji dan smo otroške predstave ugotavljali z izvedbo kviza, reševanjem delovnega lista in intervjujem 6-ih otrok. Ostale dni smo posvetili izvedbi načrtovanih dejavnosti, kjer smo otrokom s pomočjo različnih fizičnih modelov, fotografij ter videoposnetkov ponudili konkretne izkušnje o obravnavani vsebini. Glavno vodilo je bila uporaba fizičnih modelov, ki so podrobneje opisani v poglavju 3.5.1 Predstavitev pripravljenih fizičnih modelov ter ostalih vizualizacijskih pripomočkov. Glede na odzive otrok in primerjavo rezultatov pred izvedbo dejavnost in po izvedbi le-teh ugotavljamo, da so imeli nekateri otroci že pred izvedbo dejavnosti nekaj izkušenj in predstav o določenih pojmih. Uporabljeni fizični modeli so jih zelo motivirali k sodelovanju ter pozitivno vplivali na oblikovanje ustreznih predstav relativne večine otrok, sodelujočih v projektnem tednu.
Ključne besede: planet Zemlja, površje Zemlje, uporaba modelov, predšolska vzgoja
Objavljeno v DKUM: 16.09.2022; Ogledov: 172; Prenosov: 118
.pdf Celotno besedilo (6,50 MB)

7.
Plesno ustvarjanje otrok na temo vremenski pojavi : diplomsko delo
Manuela Habjanič, 2022, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu predstavljamo ustvarjalne plesne dejavnosti na temo vremenski pojavi. Otroci so spoznavali določene vremenske pojave in jih plesno poustvarili. Želeli smo raziskati, kako bodo spodbude s področja narave vplivale na plesno improvizacijo otrok, njihovo ustvarjanje ter izražanje z gibanjem. Obenem nas je zanimalo, ali bodo spodbude na temo vremenskih pojavov otroke dovolj motivirale za plesno ustvarjanje. Diplomska naloga je sestavljena iz teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu smo se poglobili v plesno vzgojo v predšolskem obdobju in pomen ustvarjalnosti pri plesu. Osredotočili smo se na spodbude s področja narave, ki jih lahko uporabimo pri otrokovem plesnem izražanju, ter vlogo vzgojitelja pri tem. V praktičnem delu diplomske naloge smo načrtovali in izvedli osem plesnih dejavnosti na temo štirih različnih vremenskih pojavov. Na podlagi evalvaciji pedagoškega dela smo ugotovili, da so otroci s plesnimi dejavnostmi spoznali vremenske pojave in bili pri plesnem izražanju zelo ustvarjalni. Bogatili so svoj gibalni izraz, se naučili sodelovanja, poslušanja in gibanja ob glasbi, s plesnim izražanjem so se sprostili ter občutili pozitivna čustva.
Ključne besede: plesno ustvarjanje, ustvarjalnost, plesna vzgoja, narava, vremenski pojavi.
Objavljeno v DKUM: 09.09.2022; Ogledov: 157; Prenosov: 46
.pdf Celotno besedilo (3,39 MB)

8.
Slikanica Zlatolaska in trije medvedi kot izhodišče matematičnih dejavnost : diplomsko delo
Timotej Požgan, 2022, diplomsko delo

Opis: V svojem diplomskem delu z naslovom Slikanica Zlatolaska in trije medvedi kot izhodišče matematičnih dejavnosti smo predstavili med področno povezovanje matematike in jezika v vrtcu. Konkretno smo vsebino otroške literature povezali z matematičnimi dejavnostmi. V teoretičnem delu diplomskega dela smo predstavili področje matematike v vrtcu. V ospredje smo postavili dejavnosti matematike, ki smo jih razdelili na vsakodnevne spontane dejavnosti, ter načrtovane dejavnosti v vrtcu. Poudarili smo tudi pomen vloge vzgojitelja pri učenju področja matematike. Velik poudarek smo v diplomskem delu namenili medpodročnemu povezovanju, še posebej matematike in jezika v vrtcu. V diplomskem delu smo predstavili pomembnost uporabe otroške slikanice v vrtcu, še posebej v povezavi z matematično vsebino. Kot izhodišče smo v diplomskem delu uporabili slikanico Zlatolaska in trije medvedi. V praktičnem delu diplomskega dela smo najprej predstavili matematične dejavnosti in jih nato izvedli v vrtcu Otona Župančiča Slovenska Bistrica na enoti Zgornja Ložnica. Glavni cilj teh dejavnosti je bil, da otrokom približamo matematiko na zabaven način, ter jih ob vsebini zgodbe popeljemo skozi zanimive matematične dejavnosti. S pomočjo vsebine slikanice smo zastavili matematične dejavnosti, ki so bile vezane na zgodbo. V drugem delu našega praktičnega dela diplomskega dela smo s pomočjo tabel predstavili ugotovitve pri izvedbi matematičnih dejavnosti. Ugotovitve so pokazale, da so bili otroci pri matematičnih dejavnostih uspešni. Izkazalo se je tudi, da je matematična zgodba dobra podlaga za izpeljavo matematičnih dejavnosti.
Ključne besede: predšolska vzgoja, otroška literatura, matematične dejavnosti, matematika, integracija področij.
Objavljeno v DKUM: 09.09.2022; Ogledov: 251; Prenosov: 89
.pdf Celotno besedilo (2,40 MB)

9.
Evolutionary content knowledge, religiosity and educational background of Slovene preschool and primary school pre-service teachers
Gregor Torkar, Andrej Šorgo, 2020, izvirni znanstveni članek

Opis: Evolution by natural selection is the fundamental backbone of the life sciences. Therefore, it is important for teacher education programs to ensure graduates possess a strong knowledge of evolution in order to teach at all levels of biology education. The main aim was to investigate the impacts of the Slovene pre-service preschool and primary school teachers' religiosity and educational background on their evolutionary content knowledge. In the present study, understanding of five evolutionary topics, religiosity and educational background of 269 students was studied. Results show that students have a very poor understanding of evolution. They very often use teleological reasoning. Although many pieces of research have shown that religiosity can be in conflict with evolutionary theory, our findings show that religiosity does not significantly correlate with evolutionary knowledge nor to the educational background of students. However, for students' understanding of evolution, it is important how many years of biology lessons they had in secondary school. This should be better taken into account by educational policymakers because evolutionary principles are becoming increasingly relevant in medicine, agriculture and other socio-scientific topics.
Ključne besede: vzgoja in izobraževanje, bodoči učitelji, religija, Slovenija, educational background, evolution knowledge, pre-service teachers, religion, Slovenia
Objavljeno v DKUM: 02.09.2022; Ogledov: 161; Prenosov: 7
URL Povezava na celotno besedilo

10.
Obogatitev dnevne rutine s socialnimi igrami pri otrocih prvega starostnega obdobja : magistrsko delo
Helena Vogrinec, 2021, magistrsko delo

Opis: Dnevna rutina zavzema velik del otrokovega življenja v vrtcu. Ker je le-ta nekaj stalnega, dogovorjenega, ponavljajočega, velikokrat prinese togost. Da bi to togost spremenili v prijetno vodene prehode med segmenti dnevne rutine, jih lahko obogatimo s socialnimi igrami. Z uvedbo in uporabo skrbno izbranih in načrtovanih socialnih iger, otroci spoznavajo, usvajajo in razvijajo socialne veščine. V empiričnem delu smo preverili kakšne so razlike pred in po vključevanju socialnih iger v dnevno rutino glede na a) čustvene odzive, b) medsebojne odnose, c) motiviranost in aktivnost, d) lažje prehajanje med dejavnostmi, e) samostojnost in f) samoregulacijo. V raziskavi je sodelovalo 12 otrok, starih od 1 do 2 leta. Analiza je pokazala, da je obogatitev dnevne rutine primer dobre prakse. Razlike pred in po izvedbi obogatitvenih dejavnosti v dnevni rutini so se kazale v povečanju strpnosti, aktivnega sodelovanja, motivaciji, v medsebojnih odnosih ter ustvarjanju prijetnega vzdušja v igralnici. Rezultati predstavljajo pomembno izhodišče za obogatitev in izboljšanje socialnih interakcij v dnevni rutini vrtca.
Ključne besede: Dnevna rutina, vrtec, otrok, predšolska vzgoja, socialne veščine, socialne igre.
Objavljeno v DKUM: 28.07.2022; Ogledov: 250; Prenosov: 73
.pdf Celotno besedilo (2,28 MB)

Iskanje izvedeno v 0.24 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici