| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 278
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Nekateri mehanizmi razvijanja bralne pismenosti na področju vzgoje in izobraževanja
Dragica Haramija, Milena Ivanuš-Grmek, 2024, original scientific article

Abstract: V prispevku osvetljujemo problematiko razvijanja bralne pismenosti v povezavi s posodabljanjem ku-rikuluma za vrtce in učnih načrtov po celotni vertikali vzgoje in izobraževanja. Opozarjamo na vlogo vseh strokovnih delavcev v vrtcu in šoli pri razvijanju bralne pismenosti. Poudarjamo, da na bralno pismenost vplivajo dobro opravljeno opismenjevanje, kvalitetna učna gradiva, motivacija učencev za branje ter ustrezne strategije dela z učenci.
Keywords: bralna motivacija, gradniki bralne pismenosti, opismenjevanje, vrtec, šola
Published in DKUM: 07.10.2024; Views: 0; Downloads: 5
.pdf Full text (1,20 MB)
This document has many files! More...

2.
Elementi doživljajskega igrišča v javnem vrtcu : diplomsko delo
Sergej Črnčec, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo kreirajo teoretični, praktični in empirični del, ki skupaj tvorijo raziskavo o implementiranju elementov doživljajskega igrišča v javne vrtce. Teoretični del je podkovan s strokovno literaturo različnih avtorjev kot tudi strokovnjakov, ki izvajajo projekt doživljajskega igrišča. V teoretičnem delu smo podrobno pogledali in pojasnili delovanje javnega vrtca ter pravilnike, ki so vezani na samo življenje v vrtcu, kot tudi delovanje doživljajskega igrišča, predvsem način dela in metode, ki se na igrišču uporabljajo. Teoretični del in raziskovalna vprašanja smo podkrepili z izvedbo praktičnega dela, kjer smo z otroki v vrtcu pripravili ogenj, ter empiričnim delom, kjer smo za mnenja in izkušnje povprašali vzgojiteljice, starše otrok, ki obiskujejo doživljajsko igrišče in dva mladinska delavca, ki izvajata dejavnosti na doživljajskem igrišču. V sklopu diplomskega dela smo si zastavili naslednje cilje, in sicer da implementiramo element doživljajskega igrišča v vrtčevsko okolje, proučimo in izluščimo prednosti in slabosti principa dela na doživljajskem igrišču kot tudi v javnem vrtcu ter raziščemo, kakšen je pogled staršev na skandinavske vrtce. S pregledom teorije, ki smo jo implementirali v praktični del in povezali z empiričnim, smo prišli do pozitivnih ugotovitev glede dela in metod doživljajskega igrišča, katere bi lahko implementirali v javni vrtec. Pod pozitivne ugotovitve tako naštevamo povezavo z okoljem, kot metodo dela z igro, tvegano igro in izkustveno učenje.
Keywords: javni vrtec, doživljajsko igrišče, playwork, doživljajska pedagogika, ogenj
Published in DKUM: 07.10.2024; Views: 0; Downloads: 22
.pdf Full text (5,76 MB)

3.
Vpliv vzgojiteljeve lastne športne aktivnosti na izvajanje gibalnih/športnih dejavnosti v vrtcu
Vita Čurman, 2024, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu z naslovom Vpliv vzgojiteljeve lastne športne aktivnosti na izvajanje gibalnih/športnih dejavnosti v vrtcu je bil namen ugotoviti vpliv lastne športne aktivnosti vzgojiteljev na njihovo izvajanje gibalnih/športnih aktivnosti v vrtcu. Zaključno delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. Teoretični del zajema načrtovanje in izvajanje gibalnih aktivnosti, kompetence vzgojiteljev na področju gibanja in usposobljenost vzgojiteljev za izvajanje gibalnih aktivnosti v vrtcu. Izvedena je bila empirična raziskava, v kateri je sodelovalo 19 vzgojiteljev iz štirih vrtcev: Vrtec pri OŠ Grad, Vrtec pri OŠ Kuzma, Vrtec pri OŠ Puconci in Vrtec pri OŠ Sveti Jurij. Pri zbiranju podatkov sta bili uporabljeni deskriptivna metoda in kavzalna neeksperimentalna metoda empiričnega pedagoškega raziskovanja. Podatki so bili zbrani s pomočjo kvantitativne tehnike. Merski instrument je predstavljal anketni vprašalnik zaprtega tipa, s pomočjo katerega smo ugotovili, da vzgojitelji, ki so v svojem prostem času športno aktivni, pogosteje načrtujejo in izvajajo gibalne/športne aktivnosti v vrtcu kot vzgojitelji, ki v svojem prostem času niso športno aktivni.
Keywords: gibanje, vzgojitelj, gibalne/športne aktivnosti, vrtec, predšolsko obdobje
Published in DKUM: 04.09.2024; Views: 52; Downloads: 24
.pdf Full text (2,11 MB)

4.
Uporaba socialnih omrežij za poučevanje matematike v vrtcu : diplomsko delo
Teja Špilek, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga z naslovom Uporaba socialnih omrežij za poučevanje matematike v vrtcu je sestavljena iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu so obravnavana teoretična izhodišča o poučevanju matematike v vrtcu − novi mediji s poudarkom na socialnih omrežjih. Posebej je definirana raba socialnih omrežij v namene poučevanja, kjer je izpostavljen namen rabe s strani vzgojiteljev, vpliv socialnih omrežij na profesionalni razvoj vzgojiteljev, varna uporaba socialnih omrežij s strani vzgojitelja, raba s strani študentov in začetnikov, hkrati so našteta socialna omrežja, ki jih vzgojitelji uporabljajo, prav tako je ovrednotena raba socialnih omrežij za poučevanje matematike, na koncu pa so navedeni tudi primeri dejavnosti, ki jih najdemo na socialnih omrežjih. V empiričnem delu je podrobneje obravnavana raziskava rabe socialnih omrežij med študenti predšolske vzgoje in razrednega pouka, pri čemer smo se osredotočili predvsem na uporabo, ki je povezana s področjem matematike. Podatki so bili pridobljeni s pomočjo anketnega vprašalnika, obdelani s pomočjo programa SPSS ter predstavljeni tabelarično. Rezultati raziskave so pokazali, da je matematika peto najpogostejše področje, za katerega anketiranci iščejo ideje na socialnih omrežjih. Prav tako smo ugotovili, da zelo majhen delež anketirancev na socialnih omrežjih spremlja vplivneže s področja matematike.
Keywords: socialna omrežja, poučevanje matematike, vrtec, vzgojitelji, študenti
Published in DKUM: 22.08.2024; Views: 63; Downloads: 14
.pdf Full text (3,07 MB)

5.
Vloga gozdnega vrtca pri motoričnem razvoju otrok, starih 2-3 leta
Kaja Hovnik, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Vloga gozdnega vrtca pri motoričnem razvoju 2–3 leta starih otrok je sestavljena iz dveh delov. Prvi del je teoretični, kjer smo predstavili dejavnike, ki vplivajo na motorični razvoj in kako se spremlja motoričen razvoj otrok. Predstavili smo program gozdnega vrtca, kaj je njegova vloga, ter Denverski razvojni presejalni test. Na koncu teoretičnega dela smo omenili in predstavili tudi dosedanje raziskave, ki so bile ugotovljene na podlagi dobrih praks s sodelovanjem gozdnega vrtca. Drugi del predstavlja empirično raziskavo, kjer smo ugotavljali razliko v motoričnem razvoju med dvema vrtcema – Vrtec Ravne na Koroškem, ki izvaja program gozdnega vrtca, in Vrtec Otona Župančiča Maribor, ki tega programa ne izvaja. Uporabili smo neslučajnostni vzorec iz konkretne populacije 2–3 leta starih otrok. Na podlagi rezultatov, pridobljenih s pomočjo Denverskega razvojno presejalnega testa, smo ugotovili, da otroci, ki so vključeni v program gozdnega vrtca, dosegajo boljše rezultate Denverskega presejalnega testa kot otroci, ki v program gozdnega vrtca niso vključeni.
Keywords: Motorični razvoj otroka, Gozdni vrtec, Denverski razvojni presejalni test
Published in DKUM: 05.08.2024; Views: 116; Downloads: 27
.pdf Full text (1019,18 KB)

6.
Participacija otrok pri urejanju prostora v vrtcu
Monika Mithans, Sabina Ograjšek, Milena Ivanuš-Grmek, 2023, published scientific conference contribution abstract

Keywords: participacija, okolje, vrtec, vzgojitelj, otrok
Published in DKUM: 08.05.2024; Views: 172; Downloads: 14
.pdf Full text (5,99 MB)
This document has many files! More...

7.
Načrtovanje ustvarjalnih glasbenih dejavnosti v vrtcu : diplomsko delo
Ana Šart, 2024, undergraduate thesis

Abstract: V teoretičnem delu diplomske naloge sta najprej opredeljena pojma ustvarjalnosti in glasbene ustvarjalnosti, pri slednji zasledimo tudi faze ustvarjalnega procesa in model ustvarjalnega mišljenja v glasbi. Opredeljena je tudi vloga ustvarjalnosti v Kurikulumu za vrtce. Poleg glasbenih dejavnosti v vrtcu so v ospredju še glasbenoustvarjalne dejavnosti, opredeljena je vloga vzgojitelja pri spodbujanju glasbene ustvarjalnosti v vrtcu ter povezanost glasbene ustvarjalnosti z razvojem glasbenih sposobnosti, spretnosti in znanja. V empiričnem delu so prikazani rezultati raziskave, izvedene na vzorcu 149 vzgojiteljev, s katero se je ugotavljala kvantiteta in kvaliteta načrtovanja glasbenih dejavnosti s poudarkom na ustvarjanju v glasbi in ob njej ter pogostost izražanja interesa otrok do posameznih glasbenih dejavnosti. Z raziskavo je bilo ugotovljeno, da nekatere ustvarjalne glasbene dejavnosti v večji meri izvajajo vzgojitelji 2. starostnega obdobja kot vzgojitelji 1. starostnega obdobja, za nekaj ustvarjalnih glasbenih dejavnosti pa se je izkazalo, da jih izvajajo tako vzgojitelji v 1. starostnem obdobju kot vzgojitelji v 2. starostnem obdobju. Z raziskavo je bilo ugotovljeno tudi, da otroci najpogosteje izražajo interes za poslušanje glasbe, petje pesmi in gibanje ob glasbi.
Keywords: glasba, glasbena ustvarjalnost, načrtovanje, vrtec, vzgojitelji.
Published in DKUM: 05.03.2024; Views: 340; Downloads: 56
.pdf Full text (1,30 MB)

8.
Vključenost elementov alternativnih pedagoških konceptov v javni vrtec : diplomsko delo
Nina Iršič, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega dela, v katerem smo opredelili koncept javnega vrtca, kurikuluma in šolske zakonodaje. Prav tako smo na kratko predstavili Mario Montessori, njen življenjepis in podrobneje predstavili alternativni pedagoški koncept Montessori pedagogike. Predstavili smo tudi Lorisa Malaguzzija, kot začetnika Reggio Pedagogike in Rudolfa Steinerja, utemeljitelja Waldorfske pedagogike, prav tako smo podrobneje opredelili oba alternativna pedagoška koncepta. V vseh štirih konceptih smo se osredotočili na položaj otroka, položaj vzgojitelja, urejenost prostora in opredelili glavne značilnosti konceptov. Posvetili pa smo se tudi osnovni otrokovi dejavnosti, to je igra in z njo povezana sredstva oziroma igrače. Drugi del diplomskega dela je empiričen, izvedli smo raziskavo. S pomočjo anketnega vprašalnika, ki smo ga posredovali vzgojiteljicam, ki so zaposlene v javnih vrtcih, smo želeli ugotoviti, ali kljub delu v javnem vrtcu, poznajo alternativne pedagoške koncepte, ali vključujejo njihove elemente v javni vrtec, kako to počnejo in zakaj.
Keywords: javni vrtec, alternativni pedagoški koncepti, Montessori pedagogika, pedagogika Reggio Emilia, Waldorfska pedagogika
Published in DKUM: 14.11.2023; Views: 618; Downloads: 201
.pdf Full text (1,02 MB)

9.
Pravopisne napake v e-obvestilih naključno izbranih vrtcev : diplomsko delo
Simon Knuplež, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo sestoji iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili načine in oblike komuniciranja, vrste besedil ter opisali vlogo vrtca, ki jo ima pri komunikaciji s starši. Najprej smo predstavili, kaj sama komunikacija sploh je ter sam pomen komunikacije. V nadaljevanju smo predstavili vrste besedil ter se osredotočili na vlogo vrtca pri komunikaciji preko obvestil in poiskali ter izpostavili pravopisne napake v besedilih iz spleta. V empiričnem delu smo se osredotočili na preverjanje pravopisnih napak v spletnih obvestilih naključno izbranih vrtcev. Namen diplomskega dela je preveriti, ali izbrani vrtci pri objavljanju obvestil na spletu upoštevajo pravila slovenskega pravopisa. Raziskovalna vprašanja se nanašajo na preverjanje pravopisne ustreznosti izbranih napisanih obvestil in najpogostejše pravopisne napake v njih. Metodologija vključuje uporabo pregledne študije virov v teoretičnem delu ter opisne metode za predstavitev ključnih ugotovitev in spoznanj. Obvestila smo preučevali z metodo analize in medsebojno primerjavo. Ugotovili smo, da se je največ napak v besedilih pojavljajo pri rabi ločil, kot so pika in vejica, ter pri zapisu datumov in časa. V luči teh ugotovitev smo v zaključku diplomske naloge podali priporočila za vrtce, da kot ustanove, ki posredujejo znanja otrokom, poskrbijo za pravilno opismenjevanje zaposlenih in jih poučijo oz. obnovijo njihovo znanje o jezikovno pravilnem pisanju obvestil (in drugih besedil).
Keywords: komunikacija, obvestilo, starši, vrtec, besedilne vrste, slovenski pravopis
Published in DKUM: 01.08.2023; Views: 520; Downloads: 67
.pdf Full text (1,50 MB)

10.
Mimična lutka kot motivacijska lutka : diplomsko delo
Tjaša Borec, 2023, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu z naslovom Mimična lutka kot motivacijska lutka smo se osredotočali na motivacijo z mimičnimi lutkami v povezavi z dejavnostmi z različnih kurikularnih področij. V teoretičnem delu smo sprva predstavili lutko, nato pa nadaljevali s predstavitvijo mimičnih lutk in metod dela z lutkami. Predstavili smo magičnost lutke in kurikulum, vpliv lutke na otroka, vzgojiteljevo nalogo pri delu z lutkami ter načine za spodbujanje motivacije v vrtcu. Mimična lutka je tehnika, s pomočjo katere animator lutko vodi od spodaj navzgor. Pri mimičnih lutkah je ključnega pomembna glava lutke, zato moramo mimično lutko pri igranju držati v višini glave. Poznamo več vrst mimičnih lutk, ki jih lahko uporabljamo za različne namene, v tej nalogi se podrobneje osredotočamo na motivacijo s pomočjo lutke. Nalogo začenjamo s teoretičnimi poglavji, ki jim sledijo dodatna tri poglavja, v katerih so predstavljeni cilji diplomskega dela, metodologija dela ter praktični del. V praktičnem delu naloge so zapisane priprave dejavnosti za vsako kurikularno področje v povezavi z lutkami. Vsaka priprava je podrobno opisana in opremljena z analizo načinov spodbujanja verbalnega izražanja pri posamičnih dejavnostih. Z uporabo mimične lutke smo dosegli, da so se otroci z njeno pomočjo sprostili, se med seboj še bolj povezali, hkrati pa skozi lutkovne dejavnosti izrazito razvijali verbalno izražanje.
Keywords: mimična lutka, motivacija, vrtec, otrok, kurikularna področja
Published in DKUM: 11.07.2023; Views: 482; Downloads: 85
.pdf Full text (5,43 MB)

Search done in 0.21 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica