1. Nasilje med vrstniki in vloga medicinske sestrenina obal, 2010, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu je predstavljeno nasilje med vrstniki, s katerim se sooča vedno več mladostnikov, staršev in učiteljev v šolah, oblike nasilja in pravna zaščita mladostnikov pred nasiljem. Predstavljena je tudi vloga medicinske sestre pri prepoznavanju nasilja pri mladostniku.
Metodologija raziskovanja. Raziskava je temeljila na kvalitativni metodologiji z uporabo delno strukturiranega intervjuja. Raziskovalni vzorec je zajemal štiri diplomirane medicinske sestre in eno višjo medicinsko sestro. Intervjuji so potekali v Zdravstvenem domu, v dispanzerjih za šolske otroke in mladino.
Rezultati raziskave. Z intervjujem smo ugotavljali, kako so medicinske sestre poučene o nasilju in katere so njihove metode za prepoznavanje nasilja, ter kako je pravno urejena varnost in zaščita otrok in mladostnikom pred nasiljem. Ugotovili smo, da so medicinske sestre dobro poučene o nasilju, ocenjujejo pa, da bi bilo potrebno tudi pravno urediti zaščito otrok in mladostnikov pred nasiljem v šolah in izven nje.
Sklep. Nasilja ne moremo odpraviti samo z varnostnimi metodami in ukrepi, ograjami, alarmnimi napravami, kamerami ali varnostnimi službami. Rešitev problema je v vseh nas, v naših odnosih, v odnosih do otrok. Šele, ko bodo otroci čutili, da jih sprejemamo in cenimo, ko bodo čutili, da nam zanje ni vseeno, da želimo biti z njimi in jim pomagati na poti v svet odraslih, si bomo morda spet povrnili izgubljeno zaupanje. Ključne besede: Ključne besede: mladostnik, vrstniki, nasilje, družina, medicinska sestra. Objavljeno: 14.06.2010; Ogledov: 2308; Prenosov: 329
Celotno besedilo (410,83 KB) |
2. Raba in tveganja spletnih socialnih omrežij med otrokiLili Brečko, 2016, magistrsko delo Opis: Spletna socialna omrežja imajo vsak dan več uporabnikov, ki niso zanimivi le za starejše in mlade, temveč tudi za otroke. Dandanes ni nič nenavadnega, da otroci, stari devet do dvanajst let, že uporabljajo spletna socialna omrežja, čeprav predpisi določenih spletnih socialnih omrežij zahtevajo starost vsaj trinajst let. Priljubljenost spletnih socialnih omrežij zadnje čase presega vsa pričakovanja. Portali, kjer si uporabniki izmenjujejo informacije, mnenja, fotografije, se povezujejo, prijateljujejo, so nov komunikacijski fenomen in so del vsakdana mnogih ljudi. »Če nisi na Facebooku, ne obstajaš,« je rek, ki postaja resničnost.
Magistrsko delo je razdeljeno na dva dela. V teoretičnem delu so predstavljene značilnosti spletnih socialnih omrežij ter definicija otrok, opisana so aktualna spletna socialna omrežja, kot so Facebook, Google Plus, Tweeter, in sicer glede na pogostost uporabe. Delo obsega tudi opis različnih možnosti dostopa do spletnih socialnih omrežij ter varnega načina uporabe spleta in spletnih socialnih omrežij. Opisane so tudi nevarnosti in tveganja, kot so kraja identitete, zloraba osebnih podatkov, spletno in mobilno ustrahovanje, neprimerne vsebine, sovražni govor na spletnih socialnih omrežjih, spodbujanje rasizma, spolna zloraba otrok na spletnih socialnih omrežjih, kibernetsko zalezovanje, otroška pornografija in med mladimi vedno bolj priljubljen seksting.
Drugi del magistrskega dela predstavlja empirična raziskava, v kateri smo si zastavili cilj, da raziščemo rabo spletnih socialnih omrežij med otroki in nevarnosti, ki pretijo na njih. V empiričnem delu smo ugotavljali, ali in katera ter kako pogosto uporabljajo določena spletna socialna omrežja otroci, stari deset do trinajst let. Ugotavljali smo tudi, preko katerih naprav dostopajo do spletnih socialnih omrežij, katere podatke objavljajo na profilu spletnega socialnega omrežja, kakšne vrste fotografij objavljajo, kdo vse lahko vidi objavljene podatke, kako se zaščitijo pred nevarnostmi in tveganji, s kakšnim namenom uporabljajo spletna socialna omrežja, kolikšna sta okvirno število in starost njihovih spletnih prijateljev, ali so se že soočili z določenimi tveganji na spletnih socialnih omrežjih ter kako pogosto se s starši pogovarjajo o aktivnostih, vsebinah, tveganjih in ukrepih v primeru tveganja pri rabi spletnih socialnih omrežij. Za zaključek raziskave pa nas je tudi zanimalo, če se otroci, stari deset do trinajst let, že srečujejo s sekstingom. Ključne besede: internet, socialna omrežja, spletna omrežja, otroci, vrstniki, raba, varnost, tveganje, magistrska dela Objavljeno: 12.05.2016; Ogledov: 1407; Prenosov: 245
Celotno besedilo (1,26 MB) |
3. VPLIV PREDŠOLSKIH OTROK NA NAKUPNO VEDENJE DRUŽINEVanja Hol, 2010, diplomsko delo Opis: Danes imajo otroci velik vpliv na nakupe svojih staršev. Že okoli drugega leta starosti
otroci ob nakupovanju s svojimi starši začnejo izražati svoje želje po različnih izdelkih.
Moč njihovega vpliva na družinske nakupne odločitve je odvisna od mnogih dejavnikov,
med drugim tudi od starosti otroka, spola, števila otrok v družini, njegovih izkušenj pri
nakupovanju ter vrste izdelka. Družina, prijatelji, sovrstniki in mediji so viri potrošniške
socializacije, ki otrokom pomagajo pri učenju nakupovalnih veščin. Otroci zelo hitro
opazijo, kaj starši nakupujejo in kako se pri tem vedejo. Prek družine otroci spoznavajo
izdelke in znamke, ki se uporabljajo doma. Prav tako so dovzetni za mnenja in ocene
drugih otrok. Najmočnejši medij, ki vpliva na potrošniško socializacijo otrok je brez
dvoma televizija. Preko televizije otroci spremljajo oglase, skozi katere se učijo vedenja
povezanega s porabo.
Ker otroci vedno ne prepoznajo pravega namena oglasov, so mnoge države uvedle
kodekse, ki vsebujejo določila o tem, kakšni smejo biti oglasi, ki so namenjeni otrokom. V
nekaterih državah pa je oglaševanje otrokom, mlajšim od 12 let prepovedano.
Iz opravljene raziskave lahko vidimo, da predšolski otroci pogosto nakupujejo skupaj s
svojimi starši. Najpogosteje izražajo željo po nakupu igrač, sladkarij, sokov ter otroških
revij in knjig. Imajo tudi močan pasivni vpliv pri izbiri blagovne znamke. Starši
najpogosteje privolijo v nakup hrane in pijače za otroke ter otroških revij in knjig. Ključne besede: predšolski otroci, družina, nakupno vedenje, otroški trg, potrošniška
socializacija, vrstniki, televizija, oglaševanje, blagovna znamka, raziskava, analiza Objavljeno: 25.10.2010; Ogledov: 2169; Prenosov: 399
Celotno besedilo (342,85 KB) |
4. Socializacija deviantnih otrok in mladostnikov : diplomsko deloKarmen Cigoj, 2010, diplomsko delo Ključne besede: otroci, mladostniki, vrstniki, odklonsko vedenje, deviantnost, socializacija, vzgojni ukrepi, diplomske naloge Objavljeno: 15.07.2010; Ogledov: 2667; Prenosov: 427
Celotno besedilo (341,30 KB) |
5. NASILJE NAD OTROKI V VELENJSKI REGIJIVesna Novak, 2010, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo z naslovom Nasilje nad otroki v Velenjski regiji je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu je napisanih nekaj besed o tem, kaj nasilje je, opisane so oblike nasilja: spolno nasilje, fizično nasilje, psihično nasilje, zanemarjanje kot oblika nasilja, nekaj besed pa je napisanih tudi o nasilju v družini in nasilju med vrstniki.
V empiričnem delu želim z vprašalnikom, ki sem ga posredovala Centru za socialno delo Velenje, ugotoviti, kako pogosto je nasilje nad otroki v Velenjski regiji, in sicer za obdobje od leta 2004 do leta 2008, za vsako leto posebej. Ugotoviti želim tudi, katera oblika nasilja je bila največkrat zabeležena, ali nasilje iz leta v leto narašča, kdo je v večini primerov storilec in ali so pogostejše žrtve deklice ali dečki. Ključne besede: nasilje nad otroki, fizično nasilje, spolno nasilje, psihično nasilje, zanemarjanje, nasilje v družini, nasilje med vrstniki, žrtve, storilci, posledice Objavljeno: 18.11.2010; Ogledov: 2475; Prenosov: 321
Celotno besedilo (386,54 KB) |
6. Nasilje v šolah (1.) : analiza specifičnih oblik šolskega nasilja - kibernetsko ustrahovanjeSonja Sabo, 2011, diplomsko delo Ključne besede: nasilje, šole, vrstniki, vrstniško nasilje, ustrahovanje, internet, vprašalniki, analize, diplomske naloge Objavljeno: 18.05.2011; Ogledov: 2607; Prenosov: 309
Celotno besedilo (558,32 KB) |
7. Zakonodaja in medvrstniško nasilje, primerjava pojava mladoletniškega nasilja na obeh straneh meje med R. Slovenijo in R. Italijo : diplomsko deloTina Rev, 2011, diplomsko delo Ključne besede: nasilje, mladoletniško nasilje, vrstniško nasilje, mladi, mladoletniki, vrstniki, raziskave, Slovenija, Italija, diplomske naloge Objavljeno: 19.05.2011; Ogledov: 1799; Prenosov: 464
Celotno besedilo (622,20 KB) |
8. PROBLEM VRSTNIŠKEGA PREGANJANJAUrša Rebernak, 2011, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu o problemu vrstniškega preganjanja smo obravnavali nasilje, s poudarkom na nasilju nad mladimi, pri katerem smo izpostavili problem vrstniškega preganjanja (bullyinga). Otroci so velikokrat žrtve nasilja tudi s strani vrstnikov, pogosto pa to nasilje ostane prikrito, ker žrtve, kot tudi opazovalci, zaradi različnih razlogov ne spregovorijo o tem. Vrstniškemu preganjanju pa dajejo strokovnjaki v zadnjem času vedno več poudarka.
Za zbiranje podatkov smo uporabili domačo literaturo. Kot instrument raziskovanja smo uporabili anketni vprašalnik zaprtega tipa, ki je zajemal 22 vprašanj. V raziskavi je sodelovalo 100 naključno izbranih študentov rednega in izrednega študija FZV UM.
Raziskali smo, ali študenti FZV UM vedo, kaj je vrstniško preganjanje, kakšno je njihovo stališče in izkušnje, ter kje bi po njihovem mnenju morali reševati problem vrstniškega preganjanja. Prav tako nas je zanimalo, ali so bili kdaj sami udeleženi pri vrstniškem preganjanju, bodisi kot žrtev, nasilnež ali samo kot opazovalec in kako so ukrepali. Prišli smo do ugotovitve, da je večina študentov že slišala za vrstniško preganjanje, da so bili nekateri v vlogi žrtve, majhen odstotek tudi nasilneži, več kot polovica anketiranih je bila priča vrstniškemu preganjanju, približno tretjina le teh pa je kakorkoli ukrepala. Ugotovili smo, da študenti ocenjujejo, da bi se problem vrstniškega preganjanja moral reševati predvsem v šolah in v družini.
Za prepoznavnost, preprečevanje oziroma vsaj zmanjšanje nasilnih dejanj med otroci bo potrebno storiti še veliko. Zelo pomembni na poti do uspeha sta predvsem šola oziroma zaposleni v šoli in seveda starši, ki otroka vzgajajo, in od katerih otrok v veliki meri prevzema takšne in drugačne vzorce vedenja že zelo zgodaj v otroštvu. Ključne besede: vrstniško preganjanje, vrstniki, otrok, nasilje, šola, družina
Objavljeno: 03.08.2011; Ogledov: 1825; Prenosov: 190
Celotno besedilo (1,26 MB) |
9. |
10. UPORABA FACEBOOKA V PETEM IN DEVETEM RAZREDU OSNOVNE ŠOLEMateja Salaj, 2012, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi z naslovom Uporaba Facebooka v petem in devetem razredu osnovne šole sem predstavila značilnosti obdobja otroštva in mladostništva. Predstavila sem telesni razvoj in zdravje otrok in mladostnikov, opredelila odnose, ki nastajajo med vrstniki, prijatelji, sorojenci in druţino. Opisala sem značilnosti, ki doletijo vsakega otroka na prehodu iz obdobja otroštva v obdobje mladostništva. Preučila sem vlogo staršev do otrok in mladostnikov. V empiričnem delu sem s pomočjo anketnega vprašalnika, na katerega so odgovarjali učenci petega in devetega razreda, zbrala podatke o tem, kako so seznanjeni s Facebookom, kdo jih je seznanil z njim, koliko časa preţivijo na njem. Zanimalo me je tudi, v katere namene uporabljajo Facebook in kakšno mnenje imajo o ostalih uporabnikih Facebooka. V raziskavo sem vključila 185 učencev štirih različnih osnovnih šol (osnovne šole Apače, Negova, Radenci in Tišina). Rezultati so pokazali, da obstajajo razlike pri uporabi Facebooka glede na spol in razred učencev. Ugotovila sem, da so učenci osnovnih šol dobro seznanjeni s profilom Facebook. Ključne besede: KLJUČNE BESEDE: otrok, mladostnik, vrstniki, prijatelji, starši, druţina, Facebook Objavljeno: 22.03.2012; Ogledov: 1911; Prenosov: 112
Celotno besedilo (1,69 MB) |