| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 38
Na začetekNa prejšnjo stran1234Na naslednjo stranNa konec
1.
Turistični vodniki in čustveno delo
Lara Cafuta, 2020, diplomsko delo

Opis: Čustveno delo predstavlja velik izziv pri delavcih v turizmu, še posebej pri turističnih vodnikih, ki so glavni stik z gostom in od njih je odvisno, kako si bodo gostje zapomnili destinacijo. Turistični vodniki se pri svojem delu nenehno srečujejo s čustvenim delom. To pomeni, da morajo zelo dobro obvladovati svoja čustva in jih ustrezno prikazovati, da bi zadovoljili potrebe gosta ali ugodili pravilom obnašanja turistične agencije. Vpliv čustvenega dela na turistične vodnike je glede na rezultate raziskave zelo velik in raznolik, kar smo analizirali s pomočjo polstrukturiranih intervjujev s petimi turističnimi vodniki v Sloveniji. V teoretičnem delu je opredeljena definicija čustvenega dela in turističnih vodnikov, poglavja pa smo še podkrepili z raziskovanjem čustvene inteligence, pomena čustev pri delu in sposobnosti turističnih vodnikov. Turistični vodnik mora imeti temeljne sposobnosti za opravljanje tega poklica, pri svojem delu mora biti resnično pripravljen na vse. Zdi se nam zelo pomembno, da se turistični vodniki zavedajo čustvenega dela, saj lahko le tako zmanjšujejo vpliv čustvenega dela na svojem osebnem področju.
Ključne besede: turistični vodniki, čustveno delo, turistično vodenje, upravljanje čustev pri delu, čustva.
Objavljeno: 20.11.2020; Ogledov: 119; Prenosov: 71
.pdf Celotno besedilo (1,19 MB)

2.
Napovedovanje temperature vodnikov in obremenitev na stebrih daljnovodov s pomočjo genetskih algoritmov
Kristijan Šket, 2020, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo zajema reševanje problema v sistemu prenosa in distribucije električne energije. Proučevali smo atmosferske vplive in vplive odvzema električne energije iz sistema na temperaturo in poves električnih vodnikov ter napetosti in vibracije v podporni konstrukciji. Za modeliranje smo uporabili metodo genetskih algoritmov, ki temeljijo na darvinističnih izsledkih o razvoju vrst in posnemajo principe naravne selekcije. Razviti modeli omogočajo študij teže posameznega vpliva. Namen dobljenih modelov je določanje najmočnejših vplivov in možnost napovedovanja vrednosti odzivov za daljše časovno obdobje in s tem ocenjevanje življenjske dobe daljnovodov. Rezultat našega dela so napovedni modeli z visoko stopnjo prilagojenosti na učni in testni množici. Modeli podajajo natančne napovedi, predvsem za temperaturo električnih vodnikov in njihov poves. Nižjo stopnjo natančnosti napovedi pri napetostih in vibracijah v stebrih pripisujemo dejstvu, da na te odzive vplivajo tudi obremenitve na konstrukciji in lastnosti materiala.
Ključne besede: električni vodniki, stebri, napetosti, vibracije, genetski algoritmi, modeliranje in optimizacija.
Objavljeno: 10.09.2020; Ogledov: 193; Prenosov: 76
.pdf Celotno besedilo (1,20 MB)

3.
Modeliranje in optimizacija napetostnih in temperaturnih razmer pri načrtovanju elementov elektroenergetskega sistema
Mirza Sarajlić, 2019, doktorska disertacija

Opis: Doktorska disertacija obravnava načrtovanje in optimizacijo elementov elektroenergetskega sistema. Ti elementi morajo biti povezani v celoto, da porabnikom električne energije zagotovijo zanesljivo oskrbo in ekonomično rabo kakovostne električne energije. Obravnavani elementi elektroenergetska sistema v doktorski disertaciji so: taljive varovalke, podporni izolatorji in nadzemni goli vodniki. Načrtovanje in optimizacija obravnavanih elementov elektroenergetskega sistema je kompleksen postopek, zaradi česa je uporabljen uspešen in robusten algoritem diferenčne evolucije pri identifikaciji potrebnih parametrov numeričnega modela posameznega elementa. Pri taljivi varovalki je tako izvedena identifikacija toplotnih parametrov varovalke s ciljem napovedi temperature zunanjih in notranjih delov varovalke, na podlagi rezultatov laboratorijskih meritev in 3D numeričnega modela varovalke. Klasični algoritem diferenčne evolucije je primerjan s tremi modificiranimi algoritmi, ki zmanjšujejo število populacije tekom optimizacijskega procesa. Na ta način zmanjšajo tudi čas konvergence. Rezultati vseh štirih algoritmov so primerjani in podana je najboljša izbira algoritma za takšne izračune temperaturnih koeficientov. Pri podpornem izolatorju je izvedena identifikacija parametrov interpolacijskega polinoma s ciljem oblikovanja optimalne zunanje oblike pri čemer je minimizirana električna poljska jakost v notranjosti in okolici izolatorja. Pri dinamičnem modelu nadzemnega vodnika je izvedena napoved temperature vodnika, ki odločilno vpliva na dopustno obremenitev le-tega. Zato je uporabljena toplotna enačba in so opravljene meritve na realnem poligonu v realnih pogojih.
Ključne besede: elektroenergetski sistem, taljive varovalke, podporni izolatorji, nadzemni vodniki, optimizacija, diferenčna evolucija, električno polje, temperaturno polje
Objavljeno: 24.09.2019; Ogledov: 489; Prenosov: 120
.pdf Celotno besedilo (4,34 MB)

4.
Šolanje psov različnih pasem za uporabo v policiji in delo vodnikov
Helena Pauko, 2019, diplomsko delo

Opis: Cilj raziskave je bil proučiti dejavnike, ki v največji meri vplivajo na izpitne rezultate službenih psov slovenske policije. S poznavanjem teh se bo učvrstila čustvena vez med vodnikom in psom, prav tako bo povečana uspešnost šolanja. Raziskava je bila opravljena na Oddelku za šolanje službenih psov v Gmajnicah pri Ljubljani. V raziskavo je bilo vključenih pet službenih psov in njihovih vodnikov. Za analizo dobljenih podatkov smo uporabili deskriptivno statistiko. Trije od petih psov so v izpitnih preizkusih dosegli največje povprečne vrednosti, med 95 in 100 točk. Psihično stanje vodnika ter neugodne vremenske razmere sta vplivali na slabše rezultate preostalih dveh psov. Ugotovili smo, da so na uspešnost šolanja imeli največji vpliv izkušenost in izobraženost vodnikov ter njihovo psihično stanje.
Ključne besede: službeni psi, šolanje, uspeh, policija, vodniki
Objavljeno: 26.06.2019; Ogledov: 331; Prenosov: 41
.pdf Celotno besedilo (1,39 MB)

5.
Psi za specialistično uporabo
Živa Kristančič, 2019, diplomsko delo

Opis: Vloga psa se je skozi stoletja spreminjala, vendar še dandanes velja na nekaterih področjih dela za nenadomestljivega človeškega pomočnika, zato ni presenetljivo, da je našel svoj prostor tudi v policiji in vojski. Slovenska policija pse šola za dve kategoriji, splošno in specialistično. Pri specialistični uporabi pse šolajo za iskanje snovi, kot so prepovedane droge, eksplozivi, vzrok požara, trupla in bioloških sledi. Šolanje psov za specialistično uporabo na posameznimi področji poteka po enakem postopku. Razlikuje se samo v vonju, ki je uporabljen med samim šolanjem. Ob ustreznem šolanju so pri psu pomembne tudi osebnostne lastnosti in dobro razviti naravni nagoni. Za uspešno opravljanje nalog na terenu pa je poleg psa veliko odvisno tudi od vodnika. Njuna učinkovitost na terenu je odvisna predvsem od njunega medsebojnega odnosa in znanja. Za ohranitev visoke stopnje izobraženosti, po šolanju sledi nadaljevalno usposabljanje in vsakodnevno treniranje, ki jih pripravljajo na Oddelku za šolanje službenih psov. Njegove lastnosti, izredno dobro razvit voh, hitrost in natančnost dela in zmožnost zaznavanja vonjev v realnem času, ga postavljajo v ospredje pred moderno tehnologijo. Zato ni presenetljivo, da ima pes za specialistično uporabo največjo vlogo prav pri preiskovanju in odkrivanju kaznivih dejanj. Preiskovalcem lahko pomaga najti sledi, ki pripomorejo pri preiskavi, ki potrdijo, da je bilo storjeno dejanje kaznivo ali pa z najdbo preprečijo nastanek kaznivega dejanja. Ob prisotnosti psa in vodnika na terenu, mora vodnik upoštevati določena pravila za zagotovitev varnosti psa in upoštevati možne posebnosti pri opravljanju policijskih nalog, glede na posamezna področja. V tujini se poleg prej naštetih področij uporabljajo t.i. »vapor wake« psi in pse za prepoznavo človeškega vonja oziroma odorologija. Za prihodnje si na Oddelku za šolanje službenih psov prizadevajo izboljšati trenutni sistem in tako povečati učinkovitost opravljanja nalog.
Ključne besede: diplomske naloge, službeni psi policije, psi za specialistično uporabo, vodniki službenih psov, šolanje
Objavljeno: 31.05.2019; Ogledov: 452; Prenosov: 68
.pdf Celotno besedilo (415,72 KB)

6.
Primerjava uporabe službenih psov v policiji in vojski
Marsha Risman Kalan, 2018, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi nas je zanimala predvsem primerjava uporabe službenih psov v slovenski policiji in vojski. Hipoteze, ki smo si jih zastavili na začetku, smo preverjali s preučevanjem literature. Za pridobitev dodatnih podatkov za izvedbo testiranja hipotez smo izvedli tudi intervjuja, katerih vsebina je predstavljena proti koncu diplomskega dela. Intervjuja smo opravili s Petrom Levstkom, dr. vet. med. in vodjo oddelka za šolanje službenih psov Markom Medveškom. Poklica, ki smo ju podrobneje opisali v nadaljevanju dela, se med seboj razlikujeta po specifiki in uporabi pooblastil. Oba pa imata skupno nalogo zagotavljanja varnosti in varovanja ljudi tako v Sloveniji kot na misijah v tujini. Skupno jima je tudi odkrivanje in preiskovanje kaznivih dejanj, varovanje objektov, nadzor prometa in podobno. Delo policije se navezuje na delo s civilnimi osebami, delo vojske pa na opravljanje nalog znotraj vojaškega področja in na misijah. V našem primeru imata tako policija kot vojska vsaka svojo pravno podlago, ki določa uporabo službenih psov v Sloveniji in uporabo vojaških psov na misijah v tujini. Skupen obema poklicema je le Zakon o zaščiti živali, ki pravi, da se policijski in vojaški psi ne štejejo za nevarne pse. Oboji za službeno delo uporabljajo pasme psov, kot sta na primer belgijski in nemški ovčar. Policija ima poleg teh še terierje, nemške kratkodlake ptičarje, nizozemske ovčarje in rotvajlerje. V policiji šolajo in uporabljajo službene pse za splošno in specifično uporabo. Podobno je tudi v vojski, kjer poleg naštetega šolajo še stražarsko-patruljne pse za samostojno varovanje na verigi, brez vodnika. Oba poklica imata urejen nakup psov, v zadnjem času pa se tako policija kot vojska bolj poslužujeta lastne vzreje psov, še posebno vojska, ki je s selekcijo »ustvarila« odličnega vojaškega psa. Kandidati, ki želijo postati vodniki službenih psov, morajo izpolnjevati pogoje in merila, potrebne za vodnika v policiji in vojski. Glavno merilo, poleg tega da mora biti kandidat policist ali vojak, je to, da mora imeti oseba rada živali, posebno pse. Psi so družabne živali z nagoni, ki jih vodniki policisti in vojaki uporabljajo sebi v prid, psu pa vračajo enako pripadnost kot oni njim.
Ključne besede: službeni psi, policijski psi, vodniki službenih psov, šolanje, uporaba, policija, vojska, diplomske naloge
Objavljeno: 20.03.2018; Ogledov: 799; Prenosov: 153
.pdf Celotno besedilo (873,14 KB)

7.
Šolanje službenih psov policije
Zala Gavrilov, 2016, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo se osredotočili na potek šolanja službenih psov slovenske policije, izvedbo posameznih vaj in na težave, s katerimi se vodniki službenih psov in njihovi inštruktorji srečujejo na dnevni ravni. Prišli smo do ugotovitev, da se vse vaje izvajajo z uporabo motivacijskega kroga, njihove korekcije pa potekajo umirjeno in brez kaznovanja pasjega nepravilnega vedenja. V diplomskem delu smo spoznali, kako pomembno je, da vsak vodnik razume pasjo psihologijo in se zaveda, da je pasje razmišljanje drugačno od človekovega, kar bistveno pripomore k lažjemu in uspešnejšemu učenju policijskega psa. Poleg pasjega voha, sluha in vida je izrednega pomena tudi dotik, ki mu omogoča razvijanje čustev, ki lahko čez čas prerastejo v močne čustvene vezi. Ugotovili smo, da za uspešno sodelovanje med vodnikom službenega psa in njegovim policijskim psom poleg dobrih psihičnih in fizičnih zmogljivosti obeh potrebujemo tudi primerno izobraženega vodnika in izšolanega psa, tudi njuno močno željo po sodelovanju, ki jo kot tandem dosežeta postopoma med konstantnim šolanjem s pozitivno motivacijo in preživljanjem skupnega časa. Pomembno je, da se vodnik zaveda, da za policijskega psa ni odgovoren le med opravljanjem posameznih nalog, ampak skozi celotno obdobje pasjega delovanja pri policiji, kar zajema tudi čas izven njegovega delavnika. Ugotovili smo, da ob močnem čustvenem odnosu med njima, pes čuti potrebo po podreditvi vodniku in upoštevanju njegovih ukazov, kar je cilj vsakega vodnika policijskega psa, a je možen le ob zavedanju le-tega, da imajo njegova dejanja in njegov odnos največji vpliv na vzpostavitev tako trdnega odnosa.
Ključne besede: policija, policijsko delo, službeni psi, vodniki, policijski psi, šolanje, diplomske naloge
Objavljeno: 14.11.2016; Ogledov: 1465; Prenosov: 267
.pdf Celotno besedilo (590,45 KB)

8.
POVEČANJE PRENOSNE ZMOGLJIVOSTI DALJNOVODA DV 220 kV DIVAČA-PADRIČE
Martin Starašinič, 2016, diplomsko delo

Opis: Povečanja prenosnih kapacitet visokonapetostnega omrežja je možno izvesti tudi s povečanjem prenosnih zmogljivosti obstoječih daljnovodov. V diplomski nalogi je predstavljenih več metod. Podrobneje je obravnavana metoda zamenjave obstoječih vodnikov s t. i. vročimi vodniki z majhnim povesom, ki omogoča največja povečanja prenosne zmogljivosti ob najmanjših posegih v nosilno konstrukcijo daljnovoda. Na osnovi primerjave različnih tipov vodnikov so izbrani štirje vodniki, ki so nato preverjeni s stališča doseganja ustreznih varnostnih višin na primeru daljnovoda DV 220 kV Divača–Padriče.
Ključne besede: daljnovod, vodniki, prenosna zmogljivost
Objavljeno: 24.10.2016; Ogledov: 898; Prenosov: 103
.pdf Celotno besedilo (2,04 MB)

9.
Novosti pri šolanju službenih psov slovenske policije
Rok Jager, 2016, diplomsko delo

Opis: Policijski psi so nenadomestljivi del policijskih organizacij po vsem svetu, saj njihova čutila nesporno prekašajo človeška. Naloge, ki jih opravljajo službeni psi policije, so podobne po vsem svetu, različni pa so načini oziroma metode šolanja službenih psov. V današnjem času si le stežka predstavljamo moderno policijsko organizacijo, ki v svojih vrstah nima šole za vodnike službenih psov. To vlogo ima v slovenski policiji Oddelek za šolanje službenih psov Policijske akademije [OŠSP], ki se nahaja v Gmajnicah v Ljubljani. V diplomskem delu predstavljamo tako organizacijske novosti, kot tudi novosti v načinu šolanja službenih psov in novosti na področju nalog, ki jih službeni psi v slovenski policiji izvajajo. Med organizacijske novosti spadajo ponovno uvedena lastna vzreja psov, vključevanje vodnikov v proces vzgoje in šolanja službenih psov in pa uvedba izvajanja operativnih nalog, ki jih izvajajo inštruktorji OŠSP s svojimi psi. Vključevanje vodnikov v proces vzgoje in šolanja psov so v policiji uvedli predvsem z namenom povečanja navezave med vodniki in psi, ki je za uspešno izvajanje operativnih nalog zelo pomembna. Novosti v šolanju psov pa so predvsem nove naloge, ki jih službeni psi in njihovi vodniki opravljajo v praksi in so pri tem tudi zelo uspešni. Nekatere novosti so uvedli na podlagi lastnega znanja in izkušenj, nekatere pa so uvedli s sodelovanjem s kolegi iz skandinavskih držav. Tako inštruktorji kot tudi vodniki pa priznavajo, da so pri implementaciji novosti imeli manjše težave starejši vodniki, predvsem zaradi drugačne dolgoletne prakse pred uvajanjem novosti, medtem, ko mlajši vodniki teh težav niso imeli. Uspešne implementacije novosti in uspešnosti pri opravljanju operativnih nalog pa ne bi bilo mogoče doseči brez potrpežljivosti, vztrajnosti in volje do dela inštruktorjev in vodnikov službenih psov.
Ključne besede: policija, policijsko delo, službeni psi, policijski psi, šolanje policijskih psov, vodniki službenih psov, diplomske naloge
Objavljeno: 20.10.2016; Ogledov: 996; Prenosov: 139
.pdf Celotno besedilo (492,67 KB)

10.
PLANINSKA TEHNIKA IN TAKTIKA PRI VODENJU NA ZAHTEVNIH TERENIH, BREZPOTJIH IN NA VEČJIH NADMORSKIH VIŠINAH
Aleksander Kelnerič, 2016, diplomsko delo

Opis: Privlačnost in mističnost gorskega sveta sta že od nekdaj prebujali radovednost človeka. Prvi pristopniki so neobljuden in na prvi pogled neprehoden gorski svet spoznavali bodisi zaradi vsakdanjih potreb, ker so v njem iskali hrano za preživetje, pa tudi zaradi radovednosti in vznemirljivosti raziskovanja novih, še neodkritih področij. Številni naravoslovno usmerjeni izobraženci, ki so se zavedali pomembnosti odkrivanja višje ležečega gorskega sveta, so za osvajanje do tedaj neprehodnih območij najemali izkušene domačine – prve vodnike. Oblikovanje združenj, organizacij in skupin, ki so razvijale svoja prepričanja in poglede na gorski svet, je pripeljal do vodništva, ki se je sčasoma razvilo vse do današnjega stanja, torej do zahtevnih plezalno vodenih tur. Postopoma so se oblikovala znanja in se razvijali postopki vodenja, z njimi pa se je hkrati izpopolnjevala in razvijala tudi potrebna oprema, obleka, obutev, pripomočki. Četudi se je kdaj in kje zmanjšal vpliv gorskega sveta na obiske, so gore ostale enako velike, mogočne in privlačne. Se je pa večal obseg znanj vodnikov in oblikoval lik današnjega vodnika. Njegovo delo postaja zaradi družbene ureditve in socialnega prostora vse težje, saj se v veliko primerih ukvarja z vodenimi kot »oče in mati s svojim otrokom«. Natančneje povedano se vodnik obnaša do vodenega »v rokavicah« in mu nudi vse potrebne usluge, seveda do neke meje in odvisno od svojega znanja in izkušenj. Meje določajo vsakemu vodniku kategorije, ki jih je osvojil. Poleg tega mora biti vsak vodnik dovolj samokritičen do sebe, da lahko presodi, kje, koga in kako je sposoben varno in prijetno voditi. Procesi izobraževanja vodnikov (planinskega vodnika, mladinskega planinskega vodnika, alpinističnega inštruktorja, gorskega vodnika) so do določene mere (z vidika varnosti vodenja) poenoteni in znanja enaka ali podobna. Razlikujejo se le po zahtevnosti in količini, kar je vezano na zahtevnost ture, ki jo vodnik vodi. Je pa vsak vodnik edinstven, ima svoje poglede in uporablja metode, ki so se mu z leti razvile. Z večanjem zahtevnosti tur se metode in pogledi različnih vodnikov zbližujejo, saj se s tem, ko postaja tura težja, maneverski prostor zmanjšuje, odločitve vodnikov pa postajajo vse bolj podobne in enake. V diplomski nalogi so opisani različni vidiki in postopki vodenja po težkih brezpotjih, v težavnejših razmerah in po zahtevnejšem terenu, za kar potrebuje vodnik vsa svoja znanja in sposobnosti, ki si jih je pridobil v preteklosti, vse izkušnje, avtomatika in učinkovitost odločitev. Tako postane vodena tura lepa, varna in privlačna za oba, za vodnika in klienta, saj vodeni načeloma ne zazna tistega, kar otežuje ali celo ogroža turo. To velja za profesionalne gorske vodnike, pa tudi za nekatere planinske vodnike, ki delujejo na prostovoljni bazi. Uspeh vodene ture pomeni uspešno nadaljevanje vodniškega dela. Posebno zahtevno je vodenje otrok in mladine, saj se je potrebno poglobiti v njihovo razmišljanje in spoznavanje gorskega sveta. To nalogo dobro opravljajo Mladinski planinski vodniki (izobraževalni tečaji za mladinske planinske vodnike Mladinske komisije pri PZS danes sicer več ne obstajajo), po sedanjem izobraževanju vodniki Planinske Zveze Slovenije. Zaradi sprememb v programu in načinu izobraževanja, ki se je približal profesionalnim gorskim vodnikom, sta postala način in pristop izobraževalnih metod preveč okorna in neprilagojena vodenju otrok in mladine. Tako pokriva spekter vodnikov celotno populacijo od otrok, mladine, odraslih do starejših oseb, zato je nujno vzdrževati in nadgrajevati vsako področje vodništva. Gore namreč obiskujejo vse generacije. Želje pohodnikov so lahko zelo različne. Primerno izobraženi in strokovno podkovani vodniki lahko vodenemu uresničijo marsikatero željo po osvojitvi določenega cilja in pripomorejo, da se zadovoljen in nepoškodovan vrne v dolino.
Ključne besede: brezpotja, metodologije dela, metodologije vodenja, izkušnje, izobraževanje planinskih vodnikov, planinska tehnika, poznavanje terena, psihologija vodenja, taktika vodenja, tehnična znanja, težji teren, večja nadmorska višina, vodenje, vodniki, vodništvo, vrvna tehnika, zahtevni teren
Objavljeno: 25.05.2016; Ogledov: 420; Prenosov: 64
.pdf Celotno besedilo (3,60 MB)

Iskanje izvedeno v 0.26 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici