1. Izzivi komuniciranja v organizacijahPatrik Berčič, 2024, undergraduate thesis Abstract: Uspešna komunikacija in spretnost v medsebojnih odnosih je gradnik in kritičen dejavnik za obstoj in razvoj uspešnih organizacij. Komunikacija je proces posredovanja informacij in je sestavni del našega vsakdanjega življenja. Za človeka je najzahtevnejša dejavnost, saj je vanjo vključeno celotno telo kot tudi umski in čustveni potencial. Lahko tudi rečemo, da je naš obstoj odvisen od dobro razvite komunikacije. Pod pojem komunikacija ne sodi zgolj pogovor s sodelavci, temveč vanj sodijo kakršnikoli pogovori oz. izmenjava informacij v podjetju in poslušanje, saj je le-to pomembna sestavina uspešne komunikacije. V prvem delu diplomske naloge smo opredelili komunikacijo ter proces in vrste komuniciranja ter ovire, na katere lahko v procesu komunikacije naletimo. Kasneje smo se osredotočili na poslovno komuniciranje, katere vrste in načine poslovne komunikacije poznamo ter kakšni so njeni cilji in nameni. V empiričnem delu diplomske naloge pa smo pripravili raziskavo med zaposlenimi v organizacijah, ki so se med seboj razlikovale v njihovi velikosti in panogi, s katero se ukvarjajo. Ugotovili smo, da uporaba digitalnih komunikacijskih kanalov in dvosmerna komunikacija pozitivno vplivata na zadovoljstvo zaposlenih, zmanjšujeta konflikte in povečujeta produktivnost. Prav tako smo dobili potrjeno, da učinkovito obvladovanje konfliktov vodi k boljšemu delovnemu okolju. Poudarjena je tudi pomembnost prilagodljive in jasne komunikacije za grajenje dobrih medosebnih odnosov ter nemoteno delovanje organizacije. Keywords: komunikacija, vrste komunikacije, uspešna komunikacija, uspešno vodenje. obvladovanje konfliktov. Published in DKUM: 06.09.2024; Views: 36; Downloads: 2 Full text (1,39 MB) |
2. Vodenje teniškega treninga v kategoriji rekreativcev do 12 letLori Škerl, 2024, undergraduate thesis Abstract: Vodje v podjetjih in športu ter politiki pogosto uporabljajo različne stile vodenja. Vodenje v športu je v primerjavi z drugimi poslovnimi in organizacijskimi okoliščinami povezano s specifičnimi izzivi. Vodenje trenerjev ima pri učinkovitosti treninga, zadovoljstvu in psihološkem razvoju športnikov ter povezanosti igralcev in trenerjev pomembno vlogo, saj so od tega odvisni tudi rezultati. Kadar govorimo o uspešnem treniranju, trener ustrezno usmerja svoje športnike, da ti ohranijo zdrave odnose s soigralci. Poleg tega se zna učinkoviti trener prilagoditi in sprejeti ustrezne stile treniranja v različnih situacijah, in sicer glede na cilj športnikov, poznavanje in zrelost igralcev ter tedenski režim treningov. Številni mladi preživijo veliko časa s svojimi trenerji, nekateri celo več kot s svojimi starši, zato je še posebej pomembno razumevanje vpliva trenerjev, ne le v zvezi z napredovanjem športnih veščin športnikov, temveč tudi z vplivom na njihovo izobraževanje in celostni razvoj.
Namen diplomske naloge je bil zato raziskati vplive stilov vodenja, predvsem avtokratskega in demokratičnega, na odnos med trenerjem in športnikom, na motivacijo športnikov in zadovoljstvo športnikov v izbrani teniški akademiji. Rezultati raziskave bodo koristili trenerjem pri izbiri ustreznih stilov vodenja, izboljšali njihovo interakcijo z varovanci med treningi ter okrepili njihovo uspešnost in celostni razvoj.
V anketnem vprašalniku, ki smo ga uporabili za našo diplomsko nalogo, so sodelovali rekreativni tenisači v starostni kategoriji do 12 let. Raziskali smo štiri glavna področja, ki vplivajo na vztrajnost, motivacijo in napredovanje v tenisu. Na podlagi njihove pomembnosti smo razvrstili in proučili različne dejavnike z vidika igralcev ter glede na dobljene rezultate ankete ugotovili neposreden pozitiven vpliv demokratičnega vodenja. V nasprotju s tem pa pri avtokratskem stilu vodenja teniških treningov s strani anketiranih tenisačev nismo zaznali pozitivnih odzivov. Pomembno je, da trenerji razumejo vpliv različnih stilov vodenja in pomen demokratičnega vodenja pri izboljšanju motiviranosti otrok, njihovega zadovoljstva s treningom in s samim seboj ter željo po vztrajanju v tem športu. Keywords: vodenje, treniranje, stili vodenja, odnos trener-športnik, motivacija, zadovoljstvo tenisačev. Published in DKUM: 06.09.2024; Views: 40; Downloads: 1 Full text (994,14 KB) |
3. Vodenje sistema zaščite in reševanja (zir) v občini vrhnika s poudarkom na delovanju operativnih gasilskih enotBenjamin Svenšek, 2024, master's thesis Abstract: V magistrski nalogi obravnavamo organiziranost sistema zaščite in reševanja v Občini Vrhnika. Ob večjih intervencijah se štab najprej organizira operativno glede na področje nesreče, nato pa v celoti. Štab združuje člane Gasilske zveze Vrhnika in Civilne zaščite Občine Vrhnika, vodi enote za zaščito in reševanje ter načrtuje prihodnje korake. Pri tem je ključno skupno koordinirano vodenje, zato je pomembna analiza trenutnega stanja in ugotovitev potreb po nadgradnji.
Cilj prvega dela magistrske naloge je analizirati delovanje štaba in usposobljenosti članov, ki pokrivajo različna področja sistema zaščite in reševanja. To so gasilci, zdravstveni delavci, logistiki in druge strukture organiziranega delovanja. Cilj drugega dela naloge se osredotoča na analizo organiziranja in vodenja operativnih gasilskih enot ter na njihovo opremljenost.
Ugotovljeno je bilo, da ima večina članov številne izkušnje, preostale pa je treba dodatno usposobiti. Analiza je tudi potrdila, da se trenutno velika pozornost posveča na usposobljenosti, gasilcev kot so npr. izobraževanje za gasilskega častnika, usposabljanje za vodenje intervencij za vse poveljnike gasilskih društev in za člane štabov Civilne zaščite in Gasilske zveze Vrhnika. Ena izmed prednosti takšnega sistema je zagotovo medsebojno spoznavanje udeležencev in usklajevanje strokovnih postopkov. Analiza je potrdila pomembnost usposabljanja, saj je hiter odziv na nesrečo pogosto potreben. Povezovanje med gasilci na obmejnih območjih omogoča hitrejše posredovanje, prav tako pa je ključno tudi sodelovanje z ekipo nujne zdravstvene pomoči za zagotovitev učinkovitega reševanja v nujnih primerih. Keywords: vodenje, SVOD, štab CZ Občine Vrhnika, poveljstvo GZ Vrhnika Published in DKUM: 30.08.2024; Views: 88; Downloads: 4 Full text (1,85 MB) |
4. Izdelava zahtevnejših elaboratov vodenja in zavarovanja prometa v času gradnje: primer protipoplavne ureditve Selške SoreMarko Bašadur, 2024, master's thesis Abstract: Namen magistrskega dela je predstaviti teoretične okvirje in pravilnike za področje vodenja in zavarovanja prometa v času gradnje in za postavitev cestnih zapor. Predstavili smo slovensko zakonodajo na področju cestnih zapor pa tudi primere iz tujine ter evropsko regulativo. Opisali smo programe, ki so se uporabljali za izdelavo elaborata. V praktičnem delu smo predstavili izdelavo zahtevnejšega elaborata vodenja in zavarovanja prometa v času gradnje na primeru protipoplavne ureditve Selške Sore. Elaborat služi za pridobitev stroškovne ocene in za preveritev izvedbe gradnje. Obravnavi projekt je bil v času pisanja magistrske naloge že v izvajanju, zato smo lahko primerjali izdelano projektno dokumentacijo z izvedenim stanjem na terenu- Prikazali smo tudi fotografije s terena v času izvedbe gradbenih del. Ugotovljeno je bilo, da se sama izvedba zapore na terenu razlikuje od predvidene v izdelanem elaboratu. Keywords: elaborat, vodenje in zavarovanje prometa v času gradnje, prometna zapora, tipske sheme zapor Published in DKUM: 30.08.2024; Views: 58; Downloads: 7 Full text (4,99 MB) |
5. Učinki uvedbe projektne programske opreme v razvojno podjetjeMatjaž Centrih, 2024, master's thesis Abstract: Magistrska naloga temelji na analizi učinkov uvedbe projektne programske opreme v
kontekstu razvojnega podjetja. Osredotoča se na kompleksno preučevanje vpliva uporabe
programske opreme na procese projektnega vodenja ter razvoj in izboljšanje izdelkov. Glavna
obravnava je namenjena podrobni analizi učinkovitosti sistema YouTrack v sledenju
projektom, ob tem pa tudi oceni njegove uporabnosti in prilagodljivosti v realnem delovnem
okolju. Raziskovalni pristop vključuje kvantitativno in kvalitativno metodo zbiranja podatkov,
s poudarkom na anketiranju in intervjujih, ki omogočajo celovit vpogled v izkušnje in
zadovoljstvo uporabnikov s sistemom. Sklepi naloge poudarjajo ključne dejavnike uspešne
implementacije projektne programske opreme ter pomen prilagoditve rešitev glede na
specifične potrebe in zahteve razvojnih podjetij. Keywords: Projekt, projektno vodenje, razvojno podjetje, programska oprema, YouTrack, agilne metode, komunikacija, anketiranje, intervjuji. Published in DKUM: 27.08.2024; Views: 41; Downloads: 8 Full text (3,16 MB) |
6. Ženske na vodilnih položajih v SlovenijiPatricija Lavtižar, 2024, undergraduate thesis Abstract: Delež žensk v Sloveniji na vodilnih položajih se z vsakim letom povečuje. Sposobnost, odločnost in prepričanje v zmožnost vodenja so elementi, ki so ključni za vodjo. Ženske organizacijo vodijo na drugačen način, kot jo moški. Razlike so torej občutne, vse pa je odvisno od posameznice, ki je na položaju vodje. Ženske se na poti do vodilnega položaja srečujejo z različnimi ovirami. Nekatere ženske se do vodilnega položaja srečujejo s steklenim stropom in s pomanjkanjem podpore nadrejenih. Ženske, ki imajo družine, težko usklajujejo svoje poklicno in zasebno življenje oziroma osebno življenje. V raziskovalnem delu smo intervjuvali štiri posameznice, ki so na vodilnem položaju. Pridobljene odgovore smo med seboj primerjali in odgovorili na zastavljena raziskovalna vprašanja. Ugotovili smo, s katerimi ovirami se ženske na poti do vodilnega položaja srečujejo in kako se na svojem delovnem mestu počutijo. Keywords: vodenje, vodilni položaj, ženske Published in DKUM: 27.08.2024; Views: 66; Downloads: 16 Full text (1,46 MB) |
7. Pojav zanosa v turistični izkušnji : diplomsko delo univerzitetnega študijaCarina Petrič, 2024, undergraduate thesis Abstract: Diplomska naloga je osredinjena na psihološko stanje, ki se imenuje zanos, specifično na pojav zanosa v turistični izkušnji. Zanos je motivacijski dejavnik, ki omogoča vztrajanje v turističnih aktivnostih in spodbuja globok občutek zadovoljstva, zato je pomemben del turistične izkušnje. Teoretični del naloge vsebuje pregled literature s področja zanosa in proučevanja zanosa v turističnih študijah. Opredeljeni so dejavniki, za katere je predpostavljeno, da vplivajo na zanos. Dejavniki so interpretacija znamenitosti s strani turističnega vodnika, predhodno poznavanje destinacije, pričakovanje prijetne izkušnje in razdalja od kraja bivanja do destinacije. V empiričnem delu je s pomočjo anketnega vprašalnika ugotovljeno, ali ti dejavniki povečujejo zanos. Vprašalnik je bil razdeljen med domačimi in tujimi turisti na destinaciji Maribor. Ugotovljeno je bilo, da je imelo turistično vodenje vpliv na zgolj nekaj indikatorjev zanosa, ne pa na celoto oz. večino indikatorjev. Pri sedmih od devetih dimenzij zanosa je bila ugotovljena povezava s poznavanjem destinacije, kar pomeni, da je večja možnost za občutenje zanosa, če destinacijo pred obiskom poznamo. Med odvisnimi spremenljivkami in oddaljenostjo ni bilo najdene statistično pozitivne povezave. Dognano je bilo tudi, da turisti z višjimi pričakovanji občutijo tudi večji zanos. Izsledki raziskave so lahko v pomoč turistični industriji pri oblikovanju produktov. Keywords: zanos, turistična izkušnja, turistično vodenje, razdalja, pričakovanja Published in DKUM: 16.07.2024; Views: 129; Downloads: 58 Full text (2,26 MB) |
8. Uporaba digitalnih tehnologij s strani managerjev v času pandemije in po njejNik Pek, 2024, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo obravnava uporabo digitalnih tehnologij managerjev v času pandemije covida-19 ter njihovo uporabo in uveljavitev v delovnem procesu, tudi po koncu epidemije. Digitalne tehnologije prispevajo k prilagodljivosti zaposlenih, saj omogočajo delo od doma oziroma delo na daljavo, hkrati pa ohranjajo produktivnost. Ta prilagodljivost je bila še posebej ključna med epidemijo, ko so bili fizični stiki omejeni. Podjetjem omogoča hitro prilagajanje spreminjajočim se razmeram, hkrati pa delavcem omogoča, da uskladijo svoje obveznosti z zahtevami osebnega življenja. Povečujeta se njihovo zadovoljstvo pri delu in predanost. Ključna digitalna orodja, ki so bila med pandemijo še posebej dragocena, vključujejo orodja za podporo sestankov in videoklice platforme za sodelovanje pri izmenjavi dokumentov in vodenja projektov ter napredna komunikacijska orodja, kot so aplikacije za komuniciranje in virtualni delovni prostori. Poleg tega je ključnega pomena upoštevati varnostne posledice uporabe tehnologij glede na porast transakcij in komunikacij, ki povečujejo tveganje kibernetskih groženj in kršitev varnosti podatkov. Zato je ključnega pomena, da vodje in zaposleni pridobijo znanja in spretnosti za uporabo digitalnih orodij, podjetja pa morajo izvajati inovativne varnostne ukrepe za zaščito podatkov in delovne sile. V diplomskem delu smo raziskovali, kako je uvedba orodij vplivala na učinkovitost delovnih postopkov in zadovoljstvo zaposlenih v podjetjih med izbruhom covida-19. Poleg tega smo proučili pristope, ki jih uporabljajo organizacije pri uvajanju tehnologij v svoje dejavnosti, in izzive, s katerimi so se pri tem srečale. Na koncu so podana priporočila za izkoriščanje potenciala vseh tehnologij na delovnih mestih za povečanje prilagodljivosti, produktivnosti in zadovoljstva zaposlenih, ne glede na zdravstvene ali druge izredne razmere. Keywords: digitalne tehnologije, vodenje na daljavo, covid-19, sprememba poteka dela, uporaba digitalnih tehnologij v prihodnje, management, vodenje. Published in DKUM: 09.07.2024; Views: 172; Downloads: 53 Full text (1,58 MB) |
9. Vpliv osebnosti na vodenjeMojca Mihec, 2024, undergraduate thesis Abstract: Vodje imajo v organizacijah ključno vlogo, saj povezujejo zaposlene z vodstvom in dosegajo cilje podjetja. Osebnostne lastnosti imajo pomembno vlogo pri vodenju, oblikovanju vedenja, odločitev in interakcij. Osebnost vpliva tudi na komunikacijske tehnike, reševanje konfliktov in motivacijo. V diplomski nalogi smo raziskovali, ali vpliva osebnost na značilnosti vodenja. V prvem delu smo opredelili, kaj je vodenje, funkcije managementa, modele in teorije vodenja ter stile vodenja. Opredelili smo tudi osebnost, osebnostne lastnosti, področja osebnostne strukture ter introvertiranost in ekstravertiranost. Ugotavljali smo, kakšen je vpliv osebnosti na neposredno vodenje, komuniciranje, motiviranje in skupinsko delo. V aplikativnem delu smo izvedli intervjuje z več vodji, skozi katere smo spoznali, kakšni so vplivi njihovih osebnosti. Ugotovili smo, da imajo introvertirani in ekstravertirani vodje edinstvene prednosti in pristope, vendar se razlikujejo v odločanju, dinamiki timskega dela in motivaciji zaposlenih. Introvertirani vodje se osredotočajo na notranjo refleksijo, medtem ko ekstravertirani vodje uspevajo v okoljih sodelovanja. Vodje prilagodijo svoje stile vodenja tako, da se ujemajo s svojimi značilnostmi, s čimer navdihujejo in krepijo svoje ekipe. Introvertirane vodje odlikuje globoko razmišljanje, strateško načrtovanje in sprejemanje premišljenih odločitev. Zaposlene motivirajo z zgledom in individualizirano pozornostjo. Vendar pa lahko njihova zadržana narava omeji njihovo sposobnost spodbujanja velikih skupin. Raje imajo strukturirano in dobro načrtovano timsko delo, v izziv jim je spodbujati hitre in obsežne skupine. Njihova komunikacija pogosto poteka prek pisnih sporočil ali ena na ena. Ekstravertirani vodje vodijo odločno, z veliko navdušenja in energije. Svoje ekipe motivirajo z javnim priznanjem in kolektivnim navdušenjem, da ustvarijo delovno okolje z visoko energijo. Bolje uspevajo v energičnih, sodelujočih timskih okoljih ter dajejo prednost verbalni komunikaciji in pogostim interakcijam. Keywords: vodenje, stili vodenja, osebnostne lastnosti, temperament, introvertirani vodje, ekstravertirani vodje. Published in DKUM: 09.07.2024; Views: 114; Downloads: 30 Full text (1,53 MB) |
10. Vodenje in komunikacijaSara Perovnik, 2024, undergraduate thesis Abstract: Vsako podjetje ima vsaj enega vodjo, ki vpliva na svoje zaposlene z namenom doseganja
zastavljenih ciljev. Pomembno je razlikovati vodenje in management, saj je vodenje le
funkcija managementa in pomeni vplivanje na ljudi. Tako kot se vodenje razlikuje od
managementa, se tudi vodje in managerji med seboj zelo razlikujejo. Pomemben element vodenja je tudi komunikacija. V diplomskem delu smo raziskali, kako sta vodenje in komunikacija med seboj povezana. V prvem delu diplomskega dela smo najprej opredelili vodenje, predstavili glavne značilnosti in razlike med managerji ter vodji. Temu sledijo različni stili vodenja, predstavitev dejavnikov uspešnega vodenja ter lastnosti uspešnih vodij. Na koncu tega poglavja pa smo predstavili še, kako čustva vplivajo na samo vodenje ter vlogo in pomen odnosa med vodji ter podrejenimi. Sledi drugo poglavje z naslovom komunikacija, kjer smo najprej predstavili proces komuniciranja in katere komunikacijske kanale poznamo, opredelili smo vrste komunikacije glede na različne kriterije, predstavili morebitne ovire, ki se lahko pojavijo med procesom komuniciranja ter povezavo med vodenjem in komunikacijo. Sledi empirični del, kjer smo s pomočjo ankete raziskali komunikacijo v podjetju Tesnila GK, d. o. o. Na podlagi rezultatov smo ugotovili, da se najpogosteje med nadrejenimi in podrejenimi uporablja neformalen način komunikacije. Najpogosteje uporabljena oblika komuniciranja je
sestanek. Rezultati so nas pripeljali do ugotovitve, da so zaposleni v podjetju na splošno
zadovoljni in da jih nadrejeni s pomočjo komunikacije najbolj motivirajo k delu, če jih
pohvalijo, jim namenijo kakšno lepo in spodbudno besedo. Keywords: Vodenje, stili vodenja, komunikacija, komunikacijski kanali, ovire pri komunikaciji Published in DKUM: 09.07.2024; Views: 125; Downloads: 23 Full text (1,20 MB) |