1. Delavniška proba in testiranje tehnologije varjenja S770QL jeklenih cevi : magistrsko deloUrška Steiner, 2023, magistrsko delo Opis: Magistrsko delo opisuje sistematično postopanje, kadar je potrebno podjetje in varilca certificirati, za izvajanje zahtevnega varilnega postopka. V prvem koraku, je treba s pomočjo teoretične oziroma raziskovalne metode določiti tehnologijo varjenja, na osnovi katere nato v procesu delavniške probe izdelamo varjence in sočasno izvedemo nadzor varjenja. Ustreznost izbire varilne tehnologije, ovrednotimo na osnovi mehanskih lastnosti zvarnega spoja. Analiza meritev nadzora varjenja, je pokazala odstopanje od zastavljene tehnologije varjenja, s čim je dokazana smiselnost izvedbe delavniške probe, pred postopkom certifikacije. Mehanske lastnosti drugega poizkusa zvarnega spoja, ki so rezultat opravljenih neporušnih in porušitvenih preiskav so ustrezne, torej je tehnologija varjenja ustrezna. Ključne besede: Zvar, toplotno vplivano območje, visokotrdnostna jekla Objavljeno v DKUM: 03.01.2024; Ogledov: 487; Prenosov: 0
Celotno besedilo (7,44 MB) |
2. Analitično in eksperimentalno določanje sile pri upogibanju pločevineErmin Dunić, 2018, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi je najprej na splošno opisan proces upogibanja pločevine in upogibanje v matrici. Postopek upogibanja je v proizvodnih podjetjih zelo razširjen in pomemben proces pri izdelavi nekega izdelka. V diplomski nalogi smo analitično in eksperimentalno določili upogibne sile v odvisnosti od nekaterih parametrov: matrice in pestiča, kvalitete materiala in debeline pločevine. Rezultati eksperimentov so pokazali, da se pojavijo razlike pri dejanskih in analitično določenih upogibnih silah. Vpliv preiskovanih upogibnih parametrov je pri tem različen. Rezultate eksperimentov, analitičnih preračunov ter vplivnost parametrov smo predstavili v obliki grafov. Ključne besede: preoblikovanje, upogibanje pločevine, sile, visokotrdnostna jekla Objavljeno v DKUM: 18.09.2018; Ogledov: 1453; Prenosov: 191
Celotno besedilo (2,42 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
3. Obravnava elastične povratne deformacije pri globokem vleku visokotrdnostnih jekelJože Turnšek, 2016, magistrsko delo Opis: Merska ustreznost izdelkov iz visokotrdnostnih jekel je eden izmed pomembnih kriterijev za sprejem izdelkov pri kupcu. Orodjarne želimo priti do tega cilja s čim manjšimi stroški in v čim krajšem času. V nalogi je prikazan proces, kjer s pomočjo simulacij in metod za modeliranje novih, kompenziranih površin izvedemo to pred prvim preizkusom orodja. Poleg dveh posrednih metod korekcije površin orodja je prikazana tudi direktna metoda, kjer rezultate simulacij neposredno uporabimo za izdelavo kompenziranih površin oblikovnih orodij. Na praktičnem primeru je prikazan sistematičen pristop izvedbe simulacij preoblikovanja, ki so bile potreben pogoj za dobre simulacije elastičnih izravnavanj in posledično modeliranja novih površin orodja. Z modeliranjem dobrih kompenziranih površin za prvi preizkus se orodjarne tako izognemo velikim stroškom, ki lahko nastajajo pri kasnejših korekcijah orodja po preizkušanju. Prikazani kompleksen izdelek se je izdelal v več stopnjah, to pa je zahtevalo izvedbe simulacij elastičnega izravnavanja po vsaki od operacij in tudi sistematični pristop izvedbe kompenzacij površin v vseh oblikovnih operacijah orodja. Ključne besede: računalniške simulacije, metoda končnih elementov, AutoForm, Catia, elastično izravnavanje, visokotrdnostna jekla, kompenzacija Objavljeno v DKUM: 09.09.2016; Ogledov: 1795; Prenosov: 273
Celotno besedilo (8,06 MB) |
4. |
5. Visokotrdnostna jekla v vozilih - uporaba reševalnega orodja za razrez visokotrdnostnih jekel v vozilihAndraž Šifrer, 2013, diplomsko delo Opis: Visokotrdnostna jekla se v zadnjem obdobju v vedno večji meri uporabljajo v avtomobilski industriji. Mehanske lastnosti teh jekel namreč proizvajalcem omogočajo, da izdelujejo veliko lažja, predvsem pa varnejša in ekološko bolj dovršena vozila. To proizvajalcem omogoča, da izdelujejo osnovne sestavne dele vozila (karoserijo, platišča, roke …) trše in bolj odporne. To pomeni, da morajo biti narejeni iz visokotrdnostnih jekel. Le-ta imajo visoko trdnost in se veliko boljše obnašajo ob trku. Jeklo se veliko manj deformira, kar pomeni, da osnovna karoserija in notranjost kabine vozila ostaneta bolj nepoškodovana in s tem varnejša za voznika. Sodobna avtomobilska industrija temelji le na tem, da izdelujejo vozila, ki bodo ob trku varnejša za ljudi v avtomobilu. Ta jekla pa predstavljajo izredno težavo za gasilce, ki posredujemo ob prometnih nesrečah, saj za zdaj še ni bilo veliko povedanega in raziskanega o reševanju v primeru tovrstnih vozil. Teoretični razlagi v zaključku dela sledi še praktični primer in analiza razreza visokotrdnostnih sestavnih delov vozila. Ključne besede: preoblikovanje, visokotrdnostna jekla v vozilih, reševalno orodje, sile pri preoblikovanju Objavljeno v DKUM: 13.02.2014; Ogledov: 2385; Prenosov: 304
Celotno besedilo (4,88 MB) |
6. |
7. |