| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 45
First pagePrevious page12345Next pageLast page
1.
Analiza promocije gastronomske ponudbe v svečini
Zala Dajčman, 2025, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo obravnavali ponudbo gastronomije, ki je prisotna v vinorodnem kraju Svečina in na promocijo tega kraja. Predvsem smo obravnavali pomen vina in kulinarike oziroma gastronomije, ki je glavni element turistične ponudbe te destinacije. Analizirali smo ponudbo lokalnih ponudnikov in dogodkov, ki jih prireajo, v kraju in na to kakšen pomen imajo za promocijo. Intervjuvali smo tudi dva mlada vinogradnika iz Svečine ter ugotovili, kakšen je njun pogled na turistično prepoznavnost kraja in kakšnih izboljšav si želita. Ugotovili smo nekaj ključnih pomanjkljivosti pri gradnji prepoznavnosti kraja: to je pomanjkljivost sodelovanja, saj šepa pri skupni promociji kraja, prav tako pa v destinaciji primanjkuje znanja za boljši marketing in interes do povezovanja lokalnih ponudnikov- s tem pa tudi ne prihaja do zastavljanja skupnih ciljev in skupne promocije. Podali smo tudi predloge, za izboljšanju prepoznavnosti destinacije.
Keywords: Svečina, gastronomija, vino, kulinarika, promocija
Published in DKUM: 30.10.2025; Views: 0; Downloads: 3
.pdf Full text (2,48 MB)

2.
Izboljševanje managementa poslovanja v podjetju za pridelavo vin
Minea Gumilar, 2025, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo obravnavali podjetje, ki ima bogato tradicijo pridelave vina, in preučili management njegovega poslovanja za povečanje konkurenčnosti delovanja. Glavno vodilo naloge je bilo raziskati, na katerih področjih podjetje deluje uspešno ter kje so še neizkoriščene priložnosti za njegovo rast, razvoj in izboljšanje tržne uspešnosti. V hitro spreminjajočem se okolju, kjer na poslovanje močno vplivajo tako podnebne spremembe kot digitalna preobrazba trga, je prilagodljiv in sodoben management ključen za uspeh, še posebej v tradicionalnih panogah, kot je vinarstvo. Pri raziskavi smo predstavili podjetje, nato pa z izvedbo poslovne analize, SWOT analize, finančnega pregleda, benchmarketinga in pregleda turistične ponudbe iskali odgovore na vprašanja: Ali podjetje še vedno temelji na tradiciji?, Kako uspešno sledi sodobnim trendom?, Kako na delovanje podjetja vpliva konkurenca na trgu? ter Kakšno vlogo v podjetju ima razvoj vinske turistične ponudbe?. Ugotovili smo, da ima podjetje veliko prednosti – kakovostne izdelke, tehnološko napredne postopke, lastno pridelavo ter prepoznavo blagovno znamko. Prav tako ima močno vizijo, usmerjeno v trajnost, inovacije in povezovanje z lokalnim okoljem. Kljub vsem prednostim pa raziskava kaže tudi na možnosti izboljšanja na različnih področjih. Podjetje bi lahko v večji meri izkoristilo možnosti digitalnega marketinga in spletne prodaje, okrepilo prepoznavnost blagovne znamke na tujih trgih ter vlagalo v razvoj novim, mladim privlačnejšim produktom. Veliko potenciala ima tudi vinsko–kulturni turizem, kjer podjetje že ponuja zanimiva doživetja, kot so vodeni ogledi, kolesarjenje med vinogradi in kulinarične delavnice. To so pomembni elementi, ki lahko prispevajo k utrjevanju blagovne znamke ter posredno povečuje prihodke. Ob koncu naloge smo predstavili rezultate analize in odgovorili na zastavljena raziskovalna vprašanja. Ugotovili smo, da podjetje še vedno temelji na tradiciji, a se hkrati zaveda pomembnosti sodobnih trendov in že uvaja spremembe. Konkurenca močno vpliva na poslovne odločitve, razvoj vinsko-turistične ponudbe pa se je izkazal kot pomembna priložnost za napredek. Na osnovi ugotovitev smo oblikovali tudi konkretne predloge za izboljšave, med drugim za razvoj trajnostnih praks, nadgradnjo spletne prodaje, krepitev digitalne prisotnosti in širitev turistične ponudbe. Diplomsko delo s svojimi spoznanji prispeva k razumevanju razvoja konkurenčnosti tradicionalnega podjetja v sodobnem poslovnem okolju, če podjetje znanje in izkušnje dopolni z inovacijami, odprtostjo za spremembe in jasnimi strateškimi usmeritvami.
Keywords: management, poslovanje, vino, digitalizacija, konkurenčnost.
Published in DKUM: 14.08.2025; Views: 0; Downloads: 41
.pdf Full text (1,91 MB)

3.
Določevanje parametrov kakovosti vina s Fourierovo Transformacijsko Infrardečo Spektroskopijo (FTIR) : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa I. stopnje
Borka Pačavra, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Namen naloge je bila vpeljava novega postopka merjenja izbranih parametrov v vinu. Parametre smo določevali na aparatu LYZA 5000 Wine, ki temelji na Fourierovi Transformacijski Infrardeči Spektroskopiji (FTIR). Izbrani parametri, ki smo jih v poskusu merili so alkohol, relativna gostota, kisline, pH, hlapne kisline, ekstrakt ter glukoza in fruktoza. Ustvarili smo model, ki je vseboval različne vzorce vina. V okviru delne validacije smo preverili ponovljivost in obnovljivost. Glavni cilj je bil preučiti možnost zamenjave več metod, ki se trenutno izvajajo na različnih napravah, z eno metodo, ki bi omogočala analizo več parametrov na eni sami napravi. Prednosti bi bile prihranek časa, energije, denarja in materiala. Parametre smo statistično ovrednotili glede na zahteve v skladu z validacijskim postopkom. Rezultati ponovljivosti in obnovljivosti so sprejemljivi za glukozo in fruktozo, kisline, pH, ekstrakt, hlapne kisline in relativno gostoto in so znotraj predpisanega kriterija. Paralelne meritve medlaboratorijskih primerjav so izven predpisanih meja. Potrdili smo, da izbrana analizna metoda zagotavlja točnost za naslednje parametre: alkohol, pH, ekstrakt, kisline, relativna gostota, glukoza in fruktoza.
Keywords: FTIR, vino, parametri, validacija, analiza
Published in DKUM: 04.10.2024; Views: 0; Downloads: 35
.pdf Full text (2,41 MB)

4.
Določanje težkih kovin v različnih vzorcih vin iz Dolenjske : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa I. stopnje
Eva Erjavec, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo prikazuje določanje Al, As, Ba, Cd, Co, Cr, Cu, Fe, Ga, Mn, Mo, Ni, Pb, Sn, Sr, Tl in Zn v različnih vzorcih vin iz Dolenjske z uporabo induktivno sklopljene plazme z masno spektrometrijo. Za namene analize vzorcev vin se je izvedel mikrovalovni kislinski razklop. Za vseh 17 težkih kovin smo metodo delno validirali. Določili smo mejo zaznavnosti, mejo določljivosti, linearno koncentracijsko območje, točnost in natančnost. Namen dela je bil določiti koncentracije težkih kovin v belih vinih in rdečih vinih, domačih vinih in vinih, kupljenih v trgovini, ter v različnih letnikih vin (2020–2023). Pridobljene podatke smo primerjali s študijami, ki so postavile mejne koncentracije za vina ter ugotovili, da nekateri vzorci domačih vin presegajo mejne koncentracije za Cd, Pb, Cu in Zn, pri vzorcih vin iz trgovin pa en vzorec vin presega mejno koncentracijo za Cu.
Keywords: ICP-MS, mikrovalovni kislinski razklop, delna validacija, težke kovine, vino
Published in DKUM: 17.09.2024; Views: 0; Downloads: 73
.pdf Full text (4,25 MB)

5.
Vino in turizem
Jasna Potočnik Topler, Vita Petek, 2019, independent professional component part or a chapter in a monograph

Keywords: turizem, vino, vinski turizem
Published in DKUM: 31.01.2024; Views: 284; Downloads: 27
.pdf Full text (20,28 MB)
This document has many files! More...

6.
Izdelava in senzorično vrednotenje vinskih želejev : diplomsko delo
Tjaša Karner, 2023, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo iz vina Nadvojvoda, polsuhe zvrsti, ki ga pridelujejo na posestvu Fakultete za kmetijstvo in biosistemske vede na Meranovem, pripravili vinske želeje, za kar smo uporabili različna sredstva za želiranje (goveja želatina, instant želatina, proizvajalec Dr. Oetker, Želin, proizvajalec Podravka, želatina v lističih, proizvajalec Dr. Oetker, Džemfix/Gelfix Super plus, proizvajalec Dr. Oetker) v različnih odmerkih. Ponudili smo jih v ocenjevanje treniranim pokuševalcem na UM FKBV, ki so analitično in opisno ocenili videz, vonj, čvrstost, okus ter pookus vsakega vzorca. Ugotovili smo, da je za pripravo želeja iz vina ob dodatku 10 dag sladkorja na 0,5 L vina najbolj primerna želatina v lističih, in sicer v odmerku 4 listi želatine na 0,5 L vina. Ta kombinacija vina in želirnega sredstva rezultira v izdelku, ki je dobre konsistence, bister, svežega okusa in polnega pookusa. Zaradi izrazite motnosti in kašaste teksture se je kot najmanj primerno sredstvo za pripravo vinskega želeja izkazalo sredstvo Džemfix/gelfix.
Keywords: vino, žele, senzorično ocenjevanje, izdelek/produkt
Published in DKUM: 14.11.2023; Views: 536; Downloads: 37
.pdf Full text (1,87 MB)

7.
Analiza tržnih poti živilskih izdelkov Kmetijske zadruge Šaleška dolina
Saša Pečovnik, 2023, master's thesis

Abstract: Eden od glavnih ciljev vsakega proizvajalca je, da svoj izdelek oz. storitev pripelje do končnega porabnika. Pot, po kateri se izdelek premika od proizvajalca do končnega porabnika, pa imenujemo tržna ali prodajna pot. Le-ta je lahko neposredna, lahko pa vključuje enega ali več posrednikov, katerih cilj se mora ujemati s ciljem proizvajalca. Seveda imajo tako posredne in neposredne tržne poti svoje prednosti kot tudi slabosti. Večina podjetij v Sloveniji svoje izdelke ali storitve še vedno prodaja preko tradicionalnih tržnih poti, z lastno prodajo in vključevanjem posrednikov, ker pa je tehnološki napredek vedno bolj v razvoju, pa morajo podjetja, če želijo ostati konkurenčna, vedno bolj razmišljati o vpeljavi sodobnih tržnih poti, kot je npr. spletna prodaja. Magistrsko delo je sestavljeno iz dveh delov, in sicer iz teoretičnega, ter empiričnega. V teoretičnem delu smo se osredotočili na definicijo tržnih poti, njihovo funkcijo, strukturo, dinamiko, posrednike na tržni poti, kot tudi na faze, ki si sledijo pri oblikovanju tržnih poti. V nadaljevanju teoretičnega dela smo predstavili Kmetijsko zadrugo Šaleška dolina, ter njeni blagovni znamki Slodar in Ekodar. Osredotočili in opisali smo tudi obstoječe prodajne poti Kmetijske zadruge Šaleška dolina ter na njihov nov izdelek, peneče jabolčno vino Eros. V empiričnem delu smo na osnovi strukturiranega anketnega vprašalnika raziskovali izkušnje porabnikov z nakupovanjem živilskih izdelkov preko spleta ter odkrivali dejavnike, ki porabnike najbolj odvračajo od spletnega nakupovanja živilskih izdelkov. Raziskovali smo tudi, kakšna je prepoznavnost Kmetijske zadruge Šaleška dolina in prepoznavnost blagovnih znamk Slodar in Ekodar med odjemalci, v nadaljevanju pa ugotavljal, v kolikšni meri so odjemalci zadovoljni s prodajnimi potmi omenjenih blagovnih znamk. Na koncu smo podali še sklepne ugotovitve.
Keywords: tržne poti, posredniki, Kmetijska zadruga Šaleška dolina, Slodar, Ekodar, peneče jabolčno vino Eros.
Published in DKUM: 25.10.2023; Views: 339; Downloads: 46
.pdf Full text (2,79 MB)

8.
Vpliv ostanka sladkorja ob zapiranju steklenic na kakovost in kemijsko sestavo vina pet-nat : diplomsko delo
Jernej Podlesnik, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Pet-Nat je po zelo starem postopku (fr: Pétillant naturel) samo s primarno alkoholno fermentacijo pridelano motno peneče vino. V poskusu smo primerjali vpliv različne količine prisotnih sladkorjev v moštu ob zapiranju steklenic na nekatere fizikalne in kemijske parametre končnega produkta. Ugotovljeno je bilo, da višja količina ne povretega sladkorja v trenutku zapiranja steklenic statistično značilno vpliva na: višji pritisk v steklenici, na nekoliko višji prosti SO2, na nižji končni dejanski alkohol, na višji končni ostanek sladkorja po končani fermentaciji in na večje izgube vina ob odpiranju steklenic. Razlike v količini sladkorja ob polnjenju nimajo vpliva (ali imajo minimalen vpliv) na skupni SO2, na pH in titracijske kisline ter motnost vina po odpiranju.
Keywords: vino Pet-Nat, kemijska sestava vina, tlak v steklenici.
Published in DKUM: 11.10.2023; Views: 507; Downloads: 66
.pdf Full text (944,43 KB)

9.
Gastronomska doživetja in vinske destinacije : razvito podeželje
Vita Petek, Mojca Polak, 2023, independent scientific component part or a chapter in a monograph

Abstract: Slovenska gastronomija s prepoznanimi jedmi znotraj 24 gastronomskih regij vzpostavlja izvirno platformo za ustvarjanje gastronomskih doživetij. Slovenija je vinska dežela, ki se deli na tri vinorodne dežele in devet vinorodnih okolišev. Vsak od njih je prepoznaven po značilnostih, kot so terroir, prst in vremenske razmere, ter karakteristikah vin, ki jih lahko pridelamo na tem območju. V vseh treh vinorodnih deželah najdemo kulinarične prireditve in festivale, povezane z vinom, vinske ceste in fontane ter posebnosti vinskega turizma, ki so značilne samo za določen vinorodni okoliš. Za učinkovito trženje gastronomskih in vinskih doživetij je treba zgodaj prepoznati in implementirati globalne trende ter ustvariti pogoje za trajnostni preplet naravnih in kulturnih danosti.
Keywords: gastronomija, vino, doživetja, destinacija, podeželje
Published in DKUM: 06.10.2023; Views: 644; Downloads: 51
.pdf Full text (29,07 MB)
This document has many files! More...

10.
Vinski turizam grada Samobora : diplomsko delo univerzitetnega študija
Lovro Mrkonjić, 2023, undergraduate thesis

Abstract: U sklopu ovog diplomskog rada proveli smo istraživanje i napravili analizu trenutne situacije i napretka vinskog turizma u gradu Samoboru u Hrvatskoj. Prvo smo se upoznali sa samim gradom te ključnim pojmovima ovog istraživanja i rada, a nakon toga i s trenutnom situacijom vinskog turizma. Nakon toga smo napravili istraživanje na temelju intervjua s poljoprivrednicima, turističkom zajednicom i samom gradskom upravom grada Samobora. Kroz istraživanje došli smo do zaključka kako vinski turizam u gradu Samoboru ne samo da nije dovoljno razvijen nego je i nedostatno razvijen. Postoji mnogo prostora za napredak, a sami poljoprivrednici spremni su na suradnju s turističkom zajednicom i Gradom te čekaju na trenutak kada će napokon moći prikazivati i pokazivati turistima procese proizvodnje te same autonomne vinske proizvode. U razgovoru s gradskom upravom došli smo do zaključka kako se u skoroj budućnosti očekuje veća potražnja za vinskim proizvodima, dok se sadašnja potražnja i interes odnose na samo deset posto turista koji dolaze. Grad želi pokrenuti razvoj vinskog turizma u skladu sa zakonskim okvirima i cilj im je pružati kvalitetan doživljaj i vinski proizvod svakom turistu.
Keywords: vinski turizam, vino, turist, vinski turist, grad Samobor
Published in DKUM: 07.07.2023; Views: 625; Downloads: 144
.pdf Full text (663,41 KB)

Search done in 0.09 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica