| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 10
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
3.
4.
5.
6.
VPLIV BIOGORIV NA STANJE SISTEMA ZA VBRIZGAVANJE GORIVA DIZELSKEGA MOTORJA
Primož Donaj, 2009, diplomsko delo

Opis: Namen diplomske naloge je ugotoviti vpliv goriva na dva osnovna dela sistema za vbrizgavanje goriva: visokotlačna tlačilka in vbrizgalna šoba. Vpliv smo določili z eksperimentom merjenja pretočnega števila šob in hrapavosti sestavnih delov tlačilke. Meritve so se izvajale z dvema različnima testiranima mešanicama goriv, hkrati, pri enakih pogojih (tem., tlak…), in sicer z uporabo 85% dizelskega goriva ter 15% bioetanola (D85E15) in z uporabo 85% biodizelskega goriva ter 15% bioetanola (B85E15). Rezultati samih meritev so pokazali, da samo gorivo vpliva na obrabo delov vbrizgalnega sistema.
Ključne besede: alternativna goriva, hrapavost površin, sistem za vbrizgavanje goriva, pretočne karakteristike, naprava za sinhrono testiranje dveh goriv pod enakimi pogoji
Objavljeno: 05.03.2009; Ogledov: 2391; Prenosov: 144
.pdf Celotno besedilo (6,64 MB)

7.
VPLIV PARAMETROV NA KARAKTERISTIKE PROCESA VBRIZGAVANJA
Boštjan Radeljić, 2011, diplomsko delo

Opis: V nalogi je predstavljen mehansko krmiljen sistem za vbrizgavanje goriva s posebnim poudarkom na izboljšanju karakteristik vbrizgavanja. Analizirani so vplivi posameznih parametrov kot so dolžina in notranji premer visokotlačnih cevi tlačilke ter preddvig bata v linijski visokotlačni tlačilki na karakteristiko vbrizgavanja, tlak vbrizgavanja, trajanje in začetek vbrizgavanja. Analiza eksperimenta je pokazala, da imata na karakteristike procesa vbrizgavanja največji vpliv dolžina in notranji premer visokotlačnih cevi. Analiza dobljenih rezultatov bo v pomoč prihodnjim raziskavam na področju karakteristik procesa vbrizgavanja.
Ključne besede: Dizelsko gorivo, sistem za vbrizgavanje goriva, linijska tlačilka, visokotlačna cev, vbrizgalna šoba, programski paket LabVIEW
Objavljeno: 31.05.2011; Ogledov: 1342; Prenosov: 124
.pdf Celotno besedilo (1,79 MB)

8.
Vpliv biogoriv na tokovne pojave v vbrizgalni šobi dizelskega motorja
Blaž Vajda, 2013, doktorska disertacija

Opis: Vbrizgavanje curka goriva spada na področje dvofaznih tokov, ki obravnava karakteristike curka goriva v odvisnosti od fizikalnih lastnosti, s poudarkom na vbrizgavanju različnih goriv, pod različnimi delovnimi pogoji. Poleg ocene kvalitete tvorbe zmesi je raziskovanje karakteristik curka goriva pomembno tudi za oceno izkoriščenosti zraka v zgorevalni komori in zaradi morebitnega nezaželenega stika goriva s stenami zgorevalne komore. Obstoječi fizikalno-matematični modeli lahko v splošnem relativno natančno popišejo razmere dvofaznega toka. V samih podmodelih so prisotne empirične konstante (vplivni parametri), s pomočjo katerih se uravnavajo karakteristike vbrizganega curka in ki so v osnovi odvisne od lastnosti samega vbrizgalnega sistema, predvsem od geometrije vbrizgalne šobe. V okviru naloge bo vpeljan model, ki bo omogočal obravnavanje karakteristik različnih biogoriv, razmer v šobi in posledice vpliva karakteristik na razvoj, obliko in strukturo curka, kjer bo omogočeno natančnejše analiziranje dvofaznih tokov. Model bo zajemal prenosne enačbe za številsko gostoto parnih mehurčkov, z upoštevanjem fizikalnih procesov nastajanja in izginjanja posameznih mehurčkov, pri različnih oblikah kavitacijskih tokov, hkrati pa bo omogočal še raziskavo vpliva med kapljicami goriva ter obravnavo sil trka z vpeljavo velikostne porazdelitve kapljic goriva. Naloga je razdeljena na eksperimentalni in numerični del. V eksperimentalnem delu so določene in analizirane fizikalne lastnosti uporabljenih goriv, karakteristike procesa vbrizgavanja, s pomočjo hitre kamere pa je bil posnet razvoj curka goriva. V numeričnem delu je prikazan osnovni poenostavljeni fizikalno-matematični model. V disertaciji je pokazano, da je mogoče s spremembo fizikalno-matematičnega modela, ob upoštevanju fizikalnih lastnosti goriva, delovnega režima in karakteristik procesa vbrizgavanja, določiti konstante, ki pri izračunu uravnavajo karakteristike curka goriva. S pomočjo ustreznih izrazov je tako mogoče izraziti empirične vrednosti parametrov in vnaprej napovedati probleme, ki bi se lahko pojavili v dizelskih motorjih z uporabo biogoriv.
Ključne besede: alternativna goriva, sistem za vbrizgavanje goriva, tokovne razmere v šobi, kavitacija, curek goriva, računalniška dinamika tekočin.
Objavljeno: 12.07.2013; Ogledov: 1204; Prenosov: 131
.pdf Celotno besedilo (7,04 MB)

9.
CFD simulacija curka več-komponentnega bencinskega goriva
Simon Urbas, 2013, magistrsko delo

Opis: Numerično modeliranje in simuliranje je eno izmed najboljših orodij za dopolnitev eksperimentalnega preučevanja curka kapljevin in daje zelo obetavne rezultate za izboljšanje razumevanja kompleksne narave curka. Namen magistrskega dela je bila numerična analiza vpliva več-sestavinskega goriva na uparjanje, dolžino vbrizga in razpršitev kapljic goriva ter primerjava teh rezultatov z eno-sestavinskim gorivom. S tem delom sta bili opravljeni kalibracija in validacija Lagrangeevega več-faznega modula programskega paketa FIRE. Iz dobljenih rezultatov sklepamo, da dodajanje različnih koncentracij etanola bencinu, nima vidnega vpliva na obnašanje procesa vbrizgavanja goriva. Opravljena kalibracija modula daje komplet nastavitev, katere je kasneje mogoče uporabiti pri simulacijah celotnega motorskega cikla.
Ključne besede: simulacija curka, vbrizgavanje goriva, več-sestavinsko gorivo, Lagrangeev več-fazni modul, numerične simulacije, razpad curka, uparjanje, dolžina vbrizga, E15, E50, E85
Objavljeno: 02.01.2014; Ogledov: 847; Prenosov: 74
.pdf Celotno besedilo (5,34 MB)

10.
Optimiranje motorjev - priprava motorja za elektronsko krmiljenje vbrizgavanja
Jurij Avsec, Milan Marčič, 1999, pregledni znanstveni članek

Opis: Prispevek obravnava proces optimiranja sedanjih motorjev in priprave podatkov za prihodnja elektronska krmiljenja vbrizgavanje goriva. Splošna usmeritev gre v razvoj visokotlačnega elektronskega vbrizgavanja s tlaki vbrizgavanja preko 1500 barov in s skrajšanjem časa vbrizgavanja. Na tej podlagi smo izvedli raziskovalne meritve na dieselskem motorju. Meritve so bile izvedene v preskušališču z uporabo analizatorja, nabojnih ojačeval, dajalca giba igle igle in tipal za merjenje tlakov. Z merilnimi inštrumenti smo izvedli meritve giba igle, tlakov vbrizgavanja v šobi, tlakov zgorevanja, nihanja tlakov v polnilnem in izpušnem kanalov v odvisnosti od kota zavrtitve ročične gredi, vrtilne hitrosti ročične gredi, kota prvega vbrizga in obremenitve motorja. Hkrati smo merili tudi porabo goriva, temperaturo valjev in mostičkov v motorju. Z uporabo simulacijskih programov smo nato izračunali temperaturo v valju motorja in druge nadzorne veličine. Težišče dela v prispevku je izvedba in opis celovitih meritev in optimiranje motorja ter priprava preglednic, diagramov, v katerih je razvidna optimalna nastavitev motorja za posamezne obratovalne režime. S tako pripravljenimi podatki se lahko nato lotimo postopka uvajanja elektronskega krmiljenja vbrizgavanja goriva.
Ključne besede: dieselski motorji, kompleksne meritve, vbrizgavanje goriva, elektronska regulacija, optimiranje motorjev
Objavljeno: 10.07.2015; Ogledov: 606; Prenosov: 20
URL Povezava na celotno besedilo

Iskanje izvedeno v 0.18 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici