| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 177
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Analiza procesa uvajanja novozaposlenih v podjetju aviat d. o. o.
Petra Janežič, 2024, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo opravili analizo sistema uvajanja novozaposlenih v podjetju AVIAT d.o.o., ki je proizvodno podjetje na področju radiofrekvenčnih povezav. Ker so za delo v podjetju potrebna izredno specifična znanja, je dober sistem uvajanja kritičen in pomemben. Z opravljeno analizo smo preverili, ali je vzpostavljen sistem uvajanja v podjetju uspešen in dobro pripravljen, kaj so njegove prednosti, slabosti, tveganja in kje so priložnosti za izboljšave. V nalogi smo teoretično raziskali področje uvajanja, mentorstva, posledice dobrega oziroma slabega uvajanja in poiskali primere dobrih praks na trgu. Preko prejetih rezultatov smo ugotovili, da je sistem uvajanja v podjetju dobro pripravljen in so novozaposleni z njim v večini zadovoljni. Kot priložnost za izboljšavo vidimo dodatno izobraževanje vodij in zaposlenih o različnih načinih prenosa znanja novozaposlenim ter določanje ciljev, ki bodo bolj specifični, merljivi, dosegljivi, pomembni in časovno omejeni. Kot izziv uvajanja novozaposlenih na delovnem mestu predlagamo dopolnitev dokumenta s splošnimi informacijami o podjetju, s predstavitvijo oddelkov in produktov podjetja.
Ključne besede: uvajanje zaposlenih, SWOT analiza, novozaposleni
Objavljeno v DKUM: 12.06.2024; Ogledov: 24; Prenosov: 5
.pdf Celotno besedilo (2,46 MB)

2.
Uvajanje novozaposlenih diplomantov s področja zdravstvene nege na urgenci
Valerija Sikole, 2023, magistrsko delo

Opis: Uvod: Po vsem svetu primanjkuje medicinskih sester, saj izkušene zapuščajo delovno mesto zaradi nezadovoljstva pri delu. Ker je potreba po kadru in zapolnitvi prostih delovnih mest vse večja, je bilo veliko medicinskih sester začetnic primoranih opravljati delo na zahtevnejših oddelkih brez ustreznega predhodnega usposabljanja, kar predstavlja tveganje za pojav neželenih dogodkov. Veliko vlogo pri uvajanju imajo klinični mentorji. Metode: V magistrskem delu smo uporabili kvantitativno metodologijo. Pridobivanje podatkov je potekalo s pomočjo anketnega vprašalnika, na katerega je odgovorilo 106 anketiranih. Statistično obdelavo podatkov smo opravili s statističnim programom IBM SPSS, V25.0. Rezultati: Ugotovili smo, da je za uspešno uvajanje novozaposlenih pomembno, da je izdelan načrt uvajanja, s katerim se časovno spremlja napredek (M = 4,21, SD = 0,765). Pomembno vlogo pri uvajanju ima mentor, ki mora biti izkušena, spoštljiva, potrpežljiva, odgovorna in empatična oseba (M = 4,62, SD = 0,609). Novozaposleni so mnenja, da z mentorjem glede na njihova pričakovanja preživijo premalo časa (M = 3,23, SD = 1,173), posledično pa večino znanja in izkušenj pridobijo od drugih sodelavcev (M = 4,31, SD = 0,735). Razprava in sklep: V urgentnih centrih po Sloveniji je kar dobro poskrbljeno glede uvajanja novozaposlenih. Za novozaposlene je uvajanje ključnega pomena za njihov obstoj na delovišču in pri gradnji nadalnje kariere. Pomembno je zagotoviti, da se novozaposleni počutijo dobrodošle in sprejete na delovnem mestu.
Ključne besede: uvajanje, novozaposleni, zdravstvena nega, medicinska sestra, urgenca
Objavljeno v DKUM: 18.01.2024; Ogledov: 394; Prenosov: 94
.pdf Celotno besedilo (2,37 MB)

3.
Analiza razlik v onboarding procesu
Aida Plivčić, 2023, magistrsko delo

Opis: Ta magistrska naloga se osredotoča na poglobljeno preučevanje razlik v postopku onboarding procesu med tremi različnimi generacijami: generacijo X, generacijo Y in generacijo Z. Namen raziskave je raziskati in razložiti specifične izkušnje, ki jih posamezne generacije doživljajo med onboarding procesom. Za dosego tega cilja je raziskava združila dva temeljna pristopa: obsežno pregledovanje literature in zbiranje empiričnih podatkov. S pomočjo celovitega pregleda literature so identificirane ključne razlike med generacijami v smislu njihovih vrednot, komunikacijskih preferenc, delovnih navad in pričakovanj glede kariere. Ta teoretični okvir bo nudil globok vpogled v generacijske dinamike in omogočil postavitev hipotez o morebitnih razlikah v onboarding procesu skozi čas. Poleg teoretičnega okvira bo raziskava temeljila na empiričnih podatkih, zbranih iz dveh organizacij z različnimi strokovnimi okolji. Z anketiranjem zaposlenih iz različnih generacij se pridobila realno sliko njihovih izkušenj in stališč do onboarding procesa. Analiza teh podatkov je omogočila bolj celovito razumevanje, kakšen onboarding proces so imele različne generacije. Rezultati te raziskave so izjemno dragoceni za organizacije, saj nudijo vpogled v učinkovitost preteklih praks onboardinga in kako so se te prakse razvijale v odzivu na spremembe v družbi. Prav tako bodo organizacijam pomagali bolje razumeti, kako se prilagoditi hitrim spremembam in spreminjajočim se pričakovanjem različnih generacij. S tem bodo organizacije lahko bolj proaktivno oblikovale prakse onboardinga, ki bodo učinkovito naslavljale potrebe in pričakovanja tako trenutnih kot prihodnjih generacij zaposlenih.
Ključne besede: onboarding proces, uvajanje novozaposlenega, generacije X, Y in Z, medgeneracijske razlike, management človeških virov.
Objavljeno v DKUM: 15.01.2024; Ogledov: 217; Prenosov: 38
.pdf Celotno besedilo (1,53 MB)

4.
Uvajanje digitalnih izdelkov na trg
Nuša Steiner, 2023, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo se osredotoča na digitalne izdelke. Najprej predstavimo koncept življenjskega cikla izdelka, opredelimo nove izdelke ter opišemo njihov pomen za odjemalce in za uspešno delovanje podjetja. Nadaljujemo z opredelitvijo digitalnih izdelkov, predstavitvijo njihovih značilnosti ter klasificiranjem v tri skupine. Opozorimo na razlikovanje med digitalnimi in digitaliziranimi izdelki. Digitalizirani izdelki so hibridi, saj gre za prvotno fizične izdelke, ki jim je bila dodana digitalna komponenta. V povezavi z digitaliziranimi izdelki omenimo tudi pametne izdelke in internet stvari. Nato se posvetimo uvajanju digitalnih izdelkov na trg in značilnostim njihovega trženja. Opišemo načine ustvarjanja prihodkov z digitalnimi izdelki ter izpostavimo pomembnost posodabljanja takšnih izdelkov. Na koncu predstavimo tudi dva primera dobre prakse uvajanja digitalnih izdelkov na trg, namreč dve franšizi: Talking Tom & Friends in The Sims.
Ključne besede: digitalni izdelki, klasifikacija izdelkov, novi izdelki, uvajanje izdelkov na trg, razvoj izdelkov
Objavljeno v DKUM: 16.10.2023; Ogledov: 333; Prenosov: 31
.pdf Celotno besedilo (998,18 KB)

5.
Uvajanje digitalne komunikacije med zaposlenimi v zavetišču ljubljana
Sanja Domjanić, 2023, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je ugotoviti, kako in na kakšne načine zaposleni v zavetišču Ljubljana med seboj prenašajo informacije, potrebne za delo. Potrebne podatke smo dobili z intervjuji zaposlenih in jih obdelali z opisno statistiko. Rezultati so nam pokazali, da zaposleni niso zadovoljni s trenutnim stanjem prenašanja informacij in si želijo izboljšav. Primerjali smo več načinov prenašanja informacij in poiskali primerno aplikacijo za sporočanje, ki ustreza vsem iskanim pogojem in je cenovno ugodna. Izbrano aplikacijo za sporočanje so zaposleni hitro sprejeli in jo začeli uporabljati. Ponovni intervjuji z zaposlenimi in obdelava dobljenih podatkov z opisno statistiko so pokazali, da se je zadovoljstvo zaposlenih nad informiranostjo izboljšala. Priporočamo, da bi se izbrano aplikacijo za sporočanje Slack uvedlo kot uradni način digitalne komunikacije med zaposlenimi v zavetišču Ljubljana.
Ključne besede: uvajanje, digitalna komunikacija, zavetišče, informacije, aplikacije za sporočanje
Objavljeno v DKUM: 03.10.2023; Ogledov: 409; Prenosov: 7
.pdf Celotno besedilo (1,61 MB)

6.
Posebnosti in izzivi procesa razvoja in uvajanja novega produkta na kripto borzi : magistrsko delo
Nejc Belec, 2023, magistrsko delo

Opis: Veliko ljudi se ne zaveda, da določene kripto valute poleg naložbenega potenciala ponujajo praktično uporabo v resničnem svetu. V magistrskem delu obravnavamo proces razvoja in uvajanja novega produkta na kripto borzi, oblikovanje terminskega plana ter načine uporabe tehnologije, ki jo produkt ponuja na področju gospodarstva in drugih panog. Analiza bo temeljila na ocenjevanju kakovosti in tveganja, standardizaciji pristopov, skladnosti z zakoni in predpisi ter objektivne predstavitve potencialnih produktov. Analiziral bom Hedero (HBAR) in predstavil potencialne načine implementacije njene patentirane tehnologije Hashgraph. Prav tako bomo izvedli primerjavo uporabniške izkušnje med izbranimi kripto borzami. V magistrskem delu bomo preverili, kaj vse zajema proces uvajanja novega produkta na kripto borzi, ali lahko implementacija tehnologije blokovnih verig podjetju prinese konkurenčno prednost na trgu in na kaj je potrebno biti pozoren pri izbiri kripto borze.
Ključne besede: kripto sredstva, uvajanje novega produkta, kripto borza, tehnologija, kakovost, tveganje, pravila in zakoni, načini implementacije, uporabniška izkušnja
Objavljeno v DKUM: 20.09.2023; Ogledov: 271; Prenosov: 26
.pdf Celotno besedilo (3,00 MB)

7.
Proces razvoja in uvedbe novega izdelka na trg
Medeja Kogovšek, 2023, magistrsko delo

Opis: V nalogi smo predstavili svoj izdelek ter pomembne faze v razvoju novega izdelka, od ideje do postavitve izdelka na trgovske police. V začetnem delu smo se z deskriptivno metodo, s povzemanjem drugih avtorjev, lotili predstavitve pojmov, ki so po našem mnenju pomembni za lažje razumevanje nadaljevanja. V jedru smo se na podlagi študije različnih avtorskih del ukvarjali s posameznimi fazami razvoja in uvajanja izdelka na trg. V sklopu omenjenega dela želimo predstaviti faze razvoja, skozi katere gre izdelek, preden pride na trg in ga končni uporabnik lahko tudi kupi. Teoretični del smo v nadaljevanju aplicirali na praktični primer motoristične torbe, s katero se želimo na stroškovno učinkovit način kar najbolj približati željam potencialnih kupcev. Cilj je izdelati torbo, namenjeno prevažanju prtljage na motornem kolesu, in izdelati načrt trženja zanjo. Naš cilj je tudi, da izdelek doseže končne kupce in postane prepoznaven. Opažamo, da je na trgu ogromno kakovostnih izdelkov, vendar proizvajalci ne upoštevajo dejstva, da je med motoristi vedno več voznic ženskega spola, ki jim je poleg funkcionalnosti pomemben tudi videz izdelka, zato je treba razviti izdelek, ki bo funkcionalen in privlačen na pogled. Problema smo se lotili s proizvodnjo majhne količine unikatnih, barvno raznolikih in vsestransko uporabnih torb. Z barvnimi in na pogled privlačnimi vzorci želimo izstopiti iz množice konkurenčnih, enobarvnih izdelkov in kupcem ponudili izdelek, ki bo ustrezal njihovemu osebnemu stilu. Z raziskavo trga smo ugotovili, kakšne so želje potencialnih kupcev ter pomanjkljivosti, ki jih zaznavajo pri obstoječih izdelkih. Podatke smo obdelali s pomočjo programa SPSS, dobljene rezultate pa uporabili kot vodilo za razvoj in izdelavo torbe. Poleg z raziskavo dobljenih rezultatov so nam bile pri oblikovanju v pomoč še lastne želje in izkušnje. Izdelek mora biti izdelan dovolj kakovostno, da bo prenesel vse obremenitve, zato je njegov razvoj v veliki meri vključeval aktivno uporabo in preizkušanje na terenu. Tako smo lažje vedeli, kako se izdelek obnaša med uporabo v praksi in ali izpolnjuje zastavljena pričakovanja. Ker je predvideno, da bomo izdelek proizvajali v manjših količinah, se mu lahko bolj posvetimo, poleg tega pa ga bomo kasneje uporabljali tudi sami in bomo zato tudi kasneje ves čas vpleteni v njegov celotni življenjski cikel.
Ključne besede: razvoj novega izdelka, faze razvoja, motoristična torba, uvajanje izdelka na trg, trženje novega izdelka, analiza poslovanja
Objavljeno v DKUM: 09.08.2023; Ogledov: 431; Prenosov: 84
.pdf Celotno besedilo (1,89 MB)

8.
Vloga patronažne medicinske sestre pri dojenju in uvajanju mešane prehrane
Dana Kapun, 2023, magistrsko delo

Opis: Uvod: Zdravstveni delavci imajo pomembno vlogo pri podpori dojenja in uvajanju mešane prehrane. Prehranjevanje dojenčka v prvem letu življenja delimo v tri različna in pomembna obdobja. Namen magistrskega dela je bil ugotoviti, kakšno vlogo ima patronažna medicinska sestra pri dojenju in uvajanju mešane prehrane novorojenčka ter dojenčka in s kakšnimi težavami se najpogosteje srečuje. Metode: Za teoretični del smo uporabili deskriptivno metodo, v raziskovalnem delu pa kvantitativno metodologijo raziskovanja. Za namene raziskave smo izdelali dva anketna vprašalnika. Eden je namenjen patronažnim medicinskim sestram, drugi pa materam. Raziskovalni vzorec je zajemal 30 patronažnih medicinskih sester in 50 mater. Pridobljene rezultate smo obdelali z opisno statistiko in jih prikazali v tabelah ter z grafikoni. Vrednost p < 0,05 je določala mejo statistične značilnosti. Rezultati: Največ težav pri dojenju so imele matere zaradi navala mleka in zaradi različnih težav z bradavicami. PMS menijo, da so najpogostejša težave pri dojenju povezane z bradavicami. 70,0 % anketirank je navedlo, da so od patronažne medicinske sestre dobile koristne nasvete glede dojenja, kar je vplivalo na izboljšanje dojenja. Vse PMS menijo, da imajo pomembno vlogo pri vzpostavljanju dojenja. Prav tako vse menijo, da sta zelo pomembna odnos in komunikacija med PMS ter materami glede dojenja in uvajanja mešane prehrane. Razprava in sklep: Dojenje in uvajanje mešane prehrane sta izrednega pomena za otroka. Zelo pomembno vlogo ima PMS in podpora partnerja. Menimo, da bi bilo potrebno bolj dosledno upoštevanje mater glede uvajanja živil po najnovejših smernicah.
Ključne besede: Patronažna medicinska sestra, uvajanje mešane prehrane, dojenje.
Objavljeno v DKUM: 11.07.2023; Ogledov: 536; Prenosov: 132
.pdf Celotno besedilo (1,96 MB)

9.
Kadrovanje, selekcija in uvajanje novo zaposlenih v podjetje v razmerah digitalizacije
Pija Kramberger, 2022, diplomsko delo

Opis: Management človeških virov je zelo pomembna funkcija vsake organizacije. Eden najpomembnejših procesov managementa človeških virov je kadrovanje, ki smo ga v teoretičnem delu tudi opredelili in opisali. Kadrovanje je upravna funkcija podjetja, ki obstaja za zagotavljanje osebja, potrebnega za organizacijske dejavnosti, in za upravljanje splošnega odnosa med zaposlenim in delodajalcem. Dobro razvit model kadrovanja, skupaj s selekcijo in socializacijo, so temelj uspešnega poslovanje organizacije. Selekcija je proces, da prave osebe namestimo na pravo delovno mesto. Gre za postopek usklajevanja organizacijskih zahtev z veščinami in kvalifikacijami ljudi. Organizacijska socializacija je proces, s katerim "oseba pridobi ustrezne delovne veščine, pridobi funkcionalno raven organizacijskega razumevanja, doseže podporne socialne interakcije s sodelavci in na splošno sprejme ustaljene načine določene organizacije". Digitalizacija je prinesla lažje in hitrejše procese v podjetje. Lažji pregled nad podatki in delom zaposlenih. Selekcija je v razmerah digitalizacije lažja zaradi prisotnosti spletnih prijav na delo, digitalnih intervjujev ter družbenih medijev, ki celoten postopek selekcije olajšajo in pospešijo. Prav tako je lažje tudi uvajanje novo zaposlenih v podjetje, saj imajo novo zaposleni na voljo ogromno spletnega gradiva in informacij za lažje poznavanje in prilagajanje podjetju. Zaposleni imajo na voljo tudi spletno usposabljanje, kot so učenje na daljavo, klepetalni roboti, navidezna resničnost, ki beležijo napredek zaposlenega in takojšnje povratne informacije. Ob pozitivnih posledicah pa so prisotne tudi negativne posledice. In sicer je na prvem mestu varnost in veljavnost podatkov zaposlenih v podjetju, prav tako se pojavijo težave pri obvladanju novih informacijskih sistemov in novih usposabljanj za uporabo tehnologije v podjetju. lahko pride do kraje identitete ali zlorabe osebnih podatkov. S poglobljenim intervjujem z vodjo človeških virov v podjetju X, lahko podkrepimo in potrdimo teoretični del, saj smo izvedeli, da imajo v podjetju ustaljene in splošno znane procese kadrovanja, selekcije in socializacije. Prav tako pa smo izvedeli, da v neki določeni meri že uporabljajo digitalizirane postopke za procese managementa človeških virov in jim digitalizacije teh procesov predstavlja veliko ugodnosti in olajšav za hitrejšo in uspešnejšo delovanje in poslovanje, hkrati pa prinaša tudi nekaj nelagodij.
Ključne besede: management človeških virov, kadrovanje, selekcija, digitalizacija, uvajanje novo zaposlenih oz. socializacija
Objavljeno v DKUM: 17.10.2022; Ogledov: 838; Prenosov: 197
.pdf Celotno besedilo (1,71 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

10.
Odnos zaposlenih v zdravstveni negi do uvajanja sprememb
Petra Šketa, 2022, magistrsko delo

Opis: Uvod: Za zagotavljanje kakovostne obravnave pacientov so pomembne spremembe v zdravstvenih organizacijah. Zaposleni se različno odzivajo na uvajanje nečesa novega, zato je namen zaključnega dela raziskati odnos zaposlenih v zdravstveni negi do uvajanja sprememb v zdravstvenih organizacijah. Metode: Uporabljena je bila kvantitativna metodologija raziskovanja s pomočjo anketnega vprašalnika. V raziskavo je bilo vključenih 400 delavcev v zdravstveni negi, ki so zaposleni v zdravstveni organizaciji na terciarni ravni. Zbrani podatki so bili obdelani s pomočjo računalniških programov Microsoft Office Word 2016 in Microsoft Office Excel 2016 ter IBM SPSS Statistics 25. Rezultati: Na podlagi analize pridobljenih podatkov je bilo ugotovljeno, da so zaposleni v zdravstvenih organizacijah pozitivno naravnani do uvajanja sprememb in se strinjajo, da so spremembe pomembne. Kljub temu prihaja do razkoraka pri sprejemanju in implementaciji sprememb glede na položaj zaposlenega. Zaposleni na nevodilnih mestih so prepoznali potrebo po večji informiranosti na ravni organizacije ter več možnosti za vključitev v proces načrtovanja in uvajanja sprememb. Razprava in sklep: Spremembe v zdravstvenih organizacijah so potrebne, saj se organizacije lahko le tako razvijajo in izboljšujejo. Spremembe so večinoma dobrodošle, če so dobro zasnovane in pozitivno predstavljene s strani vodilnega kadra.
Ključne besede: organizacija v zdravstvu, management sprememb, uvajanje sprememb, zdravstvena nega, odnos zaposlenih do sprememb
Objavljeno v DKUM: 15.07.2022; Ogledov: 953; Prenosov: 221
.pdf Celotno besedilo (1,66 MB)

Iskanje izvedeno v 0.33 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici