| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 5 / 5
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
ZBIRANJE IN PREDELAVA ELEKTRONSKIH ODPADKOV V SLOVENIJI
Maša Grilc, 2016, bachelor thesis/paper

Abstract: V zvezi z elektronskimi odpadki se v zadnjem času dogajajo velike spremembe. Z nenehno spreminjajočo se tehnologijo se ti odpadki povečujejo veliko hitreje kot ostale vrste odpadkov. To pa vpliva tudi na zdravje ljudi. Že pri izdelavi elektronske opreme se uporablja veliko škodljivih materialov, ki pa se ob nepravilni predelavi sproščajo v zrak, zemljo in vodo. Največji problem predstavljajo elektronski odpadki, odvrženi v komunalne odpadke. Ti pa kasneje končajo v nerazvitih državah, kjer jih neustrezno predelujejo ljudje, ki za to nimajo pooblastil. Vso odvrženo električno in elektronsko opremo imenujemo e-odpadki. Spodbude za preprečevanje takšne predelave in neznanje ljudi vodilne države vidijo v učinkoviti tehniki recikliranja in omejevanju nevarnih snovi že pri izdelovanju opreme. Izpraševanci, ki so sodelovali v anketi o elektronskih odpadkih, so pokazali poznavanje elektronskih odpadkov in ustrezno ravnanje z njimi. V raziskavi je bilo ugotovljeno, da so ljudje, ki prebivajo na podeželju enako osveščeni kot prebivalci v mestih. Dodatna motivacija za ločeno zbiranje elektronskih odpadkov pa bi za anketirance bila bližina prevzemnih mest.
Keywords: Elektronski odpadki, zbiranje, uporabni materiali.
Published: 05.10.2016; Views: 544; Downloads: 63
.pdf Full text (1,31 MB)

2.
UPORABA ANALITIČNEGA HIERARHIČNEGA PROCESA ZA OCENJEVANJE KMETIJSKO-OKOLJSKIH UKREPOV PROGRAMA ZA RAZVOJ PODEŽELJA
Monica Rudawiro Huehner, 2015, doctoral dissertation

Abstract: V številnih primerih in rezultatih, ki smo jih pridobili v pričujoči doktorski disertaciji, smo eno prioritetno učinkovitost dodelili številnim kmetijsko-okoljskim ukrepom za doseganje osrednjega cilja, za ocenjevanje kmetijsko-okoljskih ukrepov. S tem smo dokazali, da so ti ukrepi enakovredno prispevali k doseganju osrednjega cilja. Rezultati, ki smo jih pridobili pri ocenjevanju, jasno kažejo, da ekološke in integrirane metode kmetijske pridelave najpomembneje prispevajo k doseganju zastavljenih okoljskih ciljev in izboljšujejo sonaravno kmetijsko pridelavo. Obenem pa so ukrepi, ki preprečujejo nadaljnje zmanjševanje biotske raznovrstnosti in kontaminiranosti pitne vode ter njenih virov, neločljiv sestavni del aktivnosti na področju kmetijstva. Za Republiko Slovenijo je specifično, da ekološka pridelava sadja, vina in vrtnin spada med najpomembnejše kmetijsko-okoljske ukrepe.
Keywords: Cilj pričujoče doktorske disertacije je bila uporaba analitičnega hierarhičnega procesa (AHP) in spremljajoče programske opreme Expert Choice za ocenjevanje kmetijsko-okoljskih ukrepov, obenem pa smo želeli predstaviti, kako je to večkriterijsko metodo odločanja (VMO) mogoče uporabiti pri vprašanjih na področju kmetijstva. Za namene te disertacije smo prepoznali in hierarhično uredili tri kriterije in njihove atribute. Strokovnjaki so s pomočjo vprašalnikov izvedli parne primerjave pomebnosti elementov in pripravili mnenja o učinkovitosti teh ukrepov za doseganje vmesnih ciljev glede na izbrane kriterije. Namen ocenjevanja kmetijsko-okoljskih ukrepov je bila njihova natančna razvrstitev, ki bi lahko predstavljala osnovo za nadaljnje razprave o tem, kateri kmetijsko-okoljski ukrepi so najbolj uporabni in izvedljivi. Rezultati so pokazali, da ekološka in integrirana kmetijska pridelava zagotavljata največji prispevek pri vzpostavljanju sonaravnega kmetijstva.
Published: 29.06.2015; Views: 981; Downloads: 203
.pdf Full text (4,91 MB)

3.
NIZKO ENERGETSKI BIVALNI SISTEMI
Marko Šebrek, 2012, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi sem na kratko predstavil vse nizkoenergetske bivalne sisteme s poudarkom na pasivni hiši, ki je dosledno izpeljana nizkoenergijska zgradba brez gradbeno fizikalnih pomanjkljivosti, kljub klasični zidavi. Prav tako smo del tega znanja z osnovnošolci uporabili v raziskavi o pomenu toplotnega ovoja stavbe. Diplomska naloga je tematsko sestavljena iz dveh delov. V prvem, teoretičnem, so predstavljene energijsko varčne stavbe (nizkoenergetska hiša, trilitrska hiša, pasivna hiša, ničenergijska hiša, energijsko samozadostna hiša in plusenergijska hiša), veliko o posebnostih gradnje pasivne hiše (toplotni ovoj, zrakotesni ovoj, kontrolirano prezračevanje z rekuperacijo, zgradba brez toplotnih mostov, nekonvencionalni ogrevalni sistem s toplotno črpalko, izkoriščanje sončne energije itd.). V drugem, empiričnem delu je predstavljena raziskava o pomenu umetnih gradiv in energijskih izgub skozi ovoj hiše. V skupnem medpredmetnem projektu so z izvedbo, meritvami in rezultati sodelovali sedmošolci OŠ Kungota in OŠ Cerkvenjak-Vitomarci. Raziskava je bila izvedena v okviru rednega pouka tehnike in tehnologije ter likovnega snovanja, kjer je na koncu nastal uporaben predmet.
Keywords: Energijsko varčne zgradbe, pasivna hiša, osnovna šola, umetna gradiva, raziskava, energetika, toplotne izgube, maketa hiše, medpredmetno povezovanje, uporabni predmet.
Published: 11.07.2012; Views: 1962; Downloads: 214
.pdf Full text (3,22 MB)

4.
GVERILSKI MARKETING NA PRIMERU PODJETJA HIT D.D.
Blaž Rudan, 2009, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu sem se osredotočil na alternativo klasičnemu marketinškemu komuniciranju in sicer na ti. gverilski marketing. Pri delu sem skušal uporabiti čim bolj inovativne in presenetljive pristope marketinškemu komuniciranju, kar je nedvomno bistvena sestavina gverilskega marketinga. Gverilski marketing temelji, namesto na ogromnih finančnih sredstvih, na vloženem trudu, času in predvsem na dobršni meri domišljije oz. inovativnosti. Se pa gverilski marketing od klasičnega razlikuje še v nečem; pri komuniciranju ne gre več nujno za nagovor čim večje množice, ampak kako poiskati vse bolj učinkovite poti do tistih redkih ljudi, ki dejansko želijo sprejeti sporočilo. Da bi to dosegli, pa moramo ciljno skupino odjemalcev poznati do podrobnosti. Tržniki nato upajo, da bodo ti ljudje sporočilo sami širili dalje v mreži, ki konstantno raste. S takšnim pristopom k marketinškemu komuniciranju sem želel doseči, da bi se v prihodnosti izdatki za marketinško komuniciranje podjetja HIT bistveno zmanjšali in učinkovitost povečala. Kot smo že dejali v nalogi, imajo odjemalci, ravno zaradi prezasičenosti z oglasi, negativen odnos do oglasov. Tako sem razvil nekaj možnosti marketinškega komuniciranja za podjetje HIT, kjer je, v aktivnostih marketinškega komuniciranja, ti. »predznak« oglasnega sporočila skrit, ter ga odjemalci ne dojemajo kot oglasno sporočilo. Odjemalci so že siti komuniciranja, kjer jim nek tržnik hoče nekaj prodati, zato se tržniki v gverilskem marketingu trudijo zakriti svojo identiteto in sporočilo posredovati brez ti. predznaka oglasnega sporočila. Se pa tukaj postavlja vprašanje o moralnosti takšnega početja, saj je meja med dobro-namenskim komuniciranjem in zavajanjem, zelo tanka. Tudi promocijski materiali, ki jih večina podjetij uporablja, so v večini primerov neprivlačni oz neuporabni. Če res hočemo ujeti pozornost naših odjemalcev, morajo tudi naši promocijski materiali biti za odjemalce presenetljivi in inovativni. Če pa so le — ti povrhu še uporabni, je to za podjetje odlična prednost, saj bodo odjemalci promocijski material z veseljem vzeli ali ga celo sami poiskali. Pri raziskavi o uporabi metod gverilskega marketinga v Sloveniji sem opazil, da so inovativne metode gverilskega marketinga pri nas še vedno redkost. Razen posamičnih aktivnosti nekaterih podjetij, so le ta bolj izjema kot pravilo. To dejstvo pa je »voda na mlin« podjetju HIT, ki lahko, bodisi z uporabo kakšne od idej v tem diplomskem delu ali pa z razvojem svoje, preseneti odjemalce z uporabo inovativnosti v svojem marketinškem komuniciranju.
Keywords: Gverilski marketing, podjetje HIT, virusni marketing, ambientalni marketing, uporabni promocijski materiali, marketing pod krinko, manipulacija javnega mnenja
Published: 18.06.2010; Views: 3748; Downloads: 452
.pdf Full text (1,31 MB)

5.
Ustvarjanje uporabnih predmetov v okviru integrirane zaposlitve in igra z njimi
Tadeja Težak, 2009, undergraduate thesis

Abstract: V teoretičnem delu sem na osnovi analize in interpretacije strokovne literature napisala nekaj o tehniki v predšolskem obdobju in njenih značilnostih. Opisala sem igro in vsako posebej opisala, prav tako sem opisala naloge in strategije vzgojno-izobraževalnega dela, velik poudarek pa je na konstrukcijski nalogi, kajti izvedla sem jo tudi praktično. Podani so tudi poudarki o varnem delu, saj ima vedenje in ravnanje, ki temelji na varnem delu velik pomen pri izvedbi v vzgojni skupini. Navedeni so materiali, ki sem jih uporabila pri praktičnem delu. Namen praktičnega dela je bilo izdelovanje voščilnic. Uporabila sem gradiva, ki so prijazna za otroka. To so takšna, ki jih lahko obdeluje, sestavlja in uporablja pri igri. Za izdelovanje voščilnic sem uporabila moos gumi, valovito lepenko, filc, orodja, primerna otrokovi starosti, in neoporečna lepila. Motive, ki smo jih delali, so zimski in povezani z božično-novoletnimi prazniki (motiv smreke, darila, snežinke, snežaka, novoletnih okraskov). Izdelovanje voščilnic je bilo izvedeno v starejši starostni skupini od tri do šest let. Otroci so bili pri izdelovanju voščilnic zelo vztrajni, pokazali so interes. V empiričnem delu so predstavljeni cilji in namen raziskave, metodologija dela, načini za zbiranje in obdelavo podatkov. Dodane so priprave kot zbir vseh elementov za izvedbo konstrukcijske naloge. Zastavljene hipoteze sem večinoma potrdila in ugotovila veliko stopnjo ujemanja načrtovanih predpostavk s preverjenimi v okviru izvajanja raziskave. V prilogi so fotografije otrok pri izdelovanju voščilnic, peki piškotov ter igri prodaja voščilnic. Priloženi so tudi opazovalni listi.
Keywords: ustvarjanje, uporabni predmeti, integrirana zaposlitev, igra
Published: 26.02.2009; Views: 2931; Downloads: 269
.pdf Full text (10,68 MB)

Search done in 0.15 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica