| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 2 / 2
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
PODPORA UČITELJEV UČENCEM Z UČNIMI TEŽAVAMI PRI ANGLEŠKEM JEZIKU
Lea Bračko, 2013, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga se ukvarja s problematiko vzgojno-izobraževalnega dela z učenci z učnimi težavami v osnovnih šolah. Poudarek je na vodilnem strokovnem in političnem konceptu vzgoje in izobraževanja otrok s posebnimi potrebami – vključujoči šoli, v tem pa na dveh nepogrešljivih vlogah učitelja, in sicer učitelja kot osebnosti in učitelja kot strokovnjaka. V teoretičnem delu so z vidika različnih pedagoških disciplin uvodoma prikazane temeljne vloge današnjega učitelja, kar v osnovi zadeva tudi področje posebnih potreb. Posebej je izpostavljeno učenje in poučevanje tujega jezika. Nadalje so predstavljena pojmovanja učne neuspešnosti in učnih težav v preteklosti in danes, podana pa je tudi osnovna opredelitev skupine učencev z učnimi težavami. Sledi predstavitev inkluzivne vzgoje in izobraževanja v sodobnih šolskih sistemih ter odgovornosti in hkrati pomen pozitivnih stališč učitelja znotraj nje. V nadaljevanju je opisan kontinuum podpore učitelja učencem z učnimi težavami kot ga predvideva slovenski petstopenjski model s poudarkom na učiteljevi dobri poučevalni praksi. Glede na naslovno tematiko so podana tudi izbrana priporočila za nudenje podpore učencem z učnimi težavami pri angleškem jeziku. Empirični del raziskuje različne oblike podpore tem učencem glede na mestni in vaški okoliš osnovne šole. Podatki so zbrani s pomočjo anketnega vprašalnika, v vzorec pa je vključenih 47 učiteljev angleškega jezika, ki poučujejo v mariborski regiji. Izsledki raziskave kažejo, da so nekatere splošne in specifične oblike pomoči, ki so v teoretičem delu predstavljene kot učinkovite, relativno slabo izkoriščene. Učitelji nadalje ocenjujejo delovanje tima na tem področju kot zelo dobro, medtem ko s sodelovanjem s starši niso najbolj zadovoljni. Kot najpogostejše ovire pri nudenju podpore zaznavajo slabe učne navade učencev, sposobnost reševanja vedenjskih, socialno emocionalnih problemov ter strokovno usposobljenost za izvajanje pomoči pri pouku. Pokazalo se je, da v tem okviru med mestnimi in vaškimi šolami ne prihaja do statistično pomembnih razlik. Izpeljani so nekateri predlogi za prakso.
Keywords: učitelj kot osebnost, konstruktivizem, učna ne/uspešnost, splošne in specifične učne težave, inkluzija, kontinuum podpore učitelja, dobra poučevalna praksa, angleški jezik
Published: 27.03.2013; Views: 2135; Downloads: 313
.pdf Full text (504,36 KB)

2.
Spopadanje učiteljev razrednega pouka z neželenim vedenjem otrok v šoli
Anja Kučer, 2015, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo obravnava vzgojne stile in njihov vpliv na vedenje otrok in ljudi, ki so vključeni oz. prisotni pri vzgoji otrok. Predstavljeno je, kako družina, vrstniki, okolje in šola vplivajo na oblikovanje osebnosti otroka. Veliko strokovnjakov meni, da ima družina izjemno velik vpliv na vedenje in osebnost posameznika, saj, ta veliko časa predstavlja otrokovo prevladujoče okolje. Vse te okoliščine in vplivi pa imajo vpliv tudi na oblikovanje posameznikove osebnosti. V magistrskem delu so najprej je predstavljeni družina, njen vpliv, vzgoja in vrste družin. V nadaljevanju so opredeljeni vzgojni stili. Nato je predstavljen tudi pomen komunikacije, ki predstavlja izjemno vlogo pri delovanju družine. Natančneje so opisani vplivi vrstnikov in šole, sodelovanje med učitelji in starši ter predvsem vloga učitelja, kar je zelo velikega pomena za otrokovo uspešnost in razvoj tudi v šoli. Zaradi pomena razumevanja vzgojnega stila družine s strani učiteljev smo se odločili za preučevanje poznavanja vzgojnih stilov učiteljev razrednega pouka in povezave med vzgojnimi stili ter vedenjem otrok v šoli. Zanimalo nas je, kako se učitelji spopadajo z neželenim vedenjem otrok v šoli, v kolikšni meri upoštevajo vzgojni stil družine in kako po njihovem mnenju vpliva vzgojni stil družine na vedenje otrok v šoli. V raziskavi je sodelovalo 12 učiteljic razrednega pouka. Rezultati kažejo, da učiteljice v šoli večinoma ne uporabljajo enakega vzgojnega stila, kot ga uporabljajo pri svojih otrocih doma. Veliko učiteljic meni, da je situacija v šoli in doma različna, zato se tudi uporaba vzgojnih stilov razlikuje. Večinoma vzgojni stil družine, iz katere prihaja otrok, učiteljic ne zanima, čeprav se zavedajo, da je otrokovo vedenje odvisno od vzgoje doma. Nekatere učiteljice so zelo zainteresirane za poznavanje vzgojnih stilov družine otrok, saj so mnenja, da na tak način lažje razumejo, zakaj prihaja do določene vrste vedenja in kako se s tem spopasti. Informacije o vzgojnem stilu pridobijo predvsem od staršev, nekaj pa tudi od otrok preko neformalnega pogovora. Zanimajo jih predvsem metode, s katerimi starši obvladujejo neželeno vedenje doma. Učiteljice poznajo vzgojne stile predvsem za problematične učence, saj se jim zdi poznavanje vzgojnih stilov za neproblematične učence nepotrebno. Pri svojem delu se učiteljice najpogosteje srečujejo z lažjimi oblikami neželenega vedenja, občasno pa se pojavljajo tudi težje oblike. Veliko težavo jim predstavlja psihično nasilje, ki je v veliko primerih prikrito. Večinoma se neželena vedenja pojavljajo vsakodnevno, pri nekaterih učencih bolj, pri drugih manj, pri nekaterih pa sploh ne. Večina učiteljic meni, da je pogostost pojavljanja neželenega vedenja nespremenjena v primerjavi z začetkom njihove kariere. Tiste učiteljice, ki opažajo spremembe, jih pripisujejo predvsem vzgoji doma in svoji neizkušenosti na začetku kariere. Rezultati kažejo, da sta najpogostejša vzroka za nastanek neželenih vedenj predvsem vzgoja doma in vpliv moderne tehnologije. Vse učiteljice pri reševanju težav postavljajo na prvo mesto učenca kot posameznika, nato pa upoštevajo še druge okoliščine. V pogovor so v prvi vrsti vključeni učenec ali učenci in učiteljica, po potrebi pa se v pogovor vključijo tudi starši in drugi. Večinoma so starši v pomoč pri reševanju težav, najdejo pa se tudi takšni, ki zaradi pretirano zaščitniškega odnosa do otroka niso pripravljeni sodelovati z učiteljicami. Učiteljice večinoma ne poznajo vzgojnega stila družine in ga tudi ne upoštevajo pri reševanju težav v šoli. Večinoma se odločajo na podlagi svoje presoje, kazni pa določajo glede na stopnjo in pogostost prekrška. Učiteljicam, ki poznajo vzgojni stil družine, so informacije o ukrepih v veliko pomoč pri razumevanju vedenja, poznavanja vzgojnega stila pa ne upoštevajo pri kaznovanju in nagrajevanju, ampak se odločijo po lastni presoji.
Keywords: družina, vzgoja, osebnost, starševstvo, vedenje otroka, šola, učitelj
Published: 30.11.2015; Views: 1021; Downloads: 206
.pdf Full text (770,02 KB)

Search done in 0.02 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica