| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 26
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
UPORABA METOD UČENJA PRI RAZLIČNIH OBLIKAH UČENJA V NOVI KREDITNI BANKI MARIBOR
Polona Majarič, 2009, diplomsko delo

Opis: Zaposleni in dobre vodje so ključ do tega, da podjetje v sodobnem času lahko preživi. Vodje podjetij morajo imeti veščine in spretnosti s katerimi omogočajo dobro vodstvo in nadzor nad svojimi zaposlenimi. Z večanjem vse večjih konkurenčnih zahtev se vedno bolj pojavlja potreba po širitvi in pridobivanju znanja na področju poslovanja. Zaposleni se morajo zavedati, da njihovo dosedanje znanje v prihodnosti ne bo več zadostovalo in na tem prepričanju morajo graditi. Poznamo veliko metod s katerimi si lahko pridobimo in nadgradimo svoje že osvojeno znanje. V diplomskem delu smo na podlagi metod učenja prikazali, katere metode učenja lahko uporabljamo v določenih primerih, ter kdo in kako jih lahko uporablja. V primeru smo podali podjetje Nove KBM d.d., kjer smo prikazali, katere metode učenja uporabljajo pri svojih zaposlenih. V Novi KBM d.d. se zavedajo, da so zaposleni ključ do njihovega uspeha zato tako njim, kot samemu izobraževanju namenjajo veliko truda in pozornosti.
Ključne besede: Učenje, metode učenja, oblike učenja, izobraževanje in usposabljanje
Objavljeno: 25.01.2010; Ogledov: 2263; Prenosov: 244
.pdf Celotno besedilo (928,57 KB)

3.
UVAJANJE TUJEGA JEZIKA V VRTEC
Vesna Simonič, 2011, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu so v teoretičnem delu predstavlje vrednote, ki vplivajo na uvajanje tujega jezika v vrtec, nekaj je navedenih tudi praktičnih primerov. V empiričnem delu pa je predstavljeni rezultati raziskave, ki ugotavlja, v kolikšni meri se starši zavedajo pomena uvajanja tujega jezika v vrtec, ali je staršem všeč takšna oblika poučevanja tujega jezika, ali njihovi otroci izgovorijo kakšno tujo besedo in ali je otrokom učenje tujega jezika všeč.
Ključne besede: zgodnje učenje tujega jezika, motivacija, didaktični vidiki zgodnjega učenja tujega jezika, prvi tuj jezik, praktični primeri za poučevanje tujega jezika - nemščine
Objavljeno: 09.05.2011; Ogledov: 2773; Prenosov: 592
.pdf Celotno besedilo (1,17 MB)

4.
5.
NEKATERI VIDIKI KOMPETENCE UČENJE UČENJA PRI ŠTUDENTIH RAZREDNEGA POUKA
Minka Koprivnik, 2015, magistrsko delo

Opis: Kompetenca učenje učenja omogoča učinkovito učenje ter zavedanje in načrtovanje lastnega procesa učenja. Namen magistrskega dela je bil predstaviti kompetenco učenje učenja in preučiti nekaj njenih vidikov pri študentih 4. letnikov (1. stopnja) in 1. letnikov (2. stopnja) iz treh Pedagoških fakultet (Maribor, Ljubljana, Primorska) na smeri razredni pouk. Za ta namen smo uporabili anketni vprašalnik, s katerim smo pri študentih ugotavljali: oceno njihovega načina učenja in kompetentnosti za poučevanje, način pridobivanja znanja o načinih učenja in vlogo fakultete pri tem ter mnenja študentov o poučevanju učenja. Z raziskavo smo ugotovili, da je rast ocene večine dejavnikov kompetence učenje učenja povezana z boljšo oceno lastnega načina učenja in z boljšim učnim uspehom, so se pa razlike med oceno posameznih dejavnikov pojavile med fakultetami. Študenti lastno kompetentnost za poučevanje ocenjujejo dokaj dobro, čeprav navajajo, da največ informacij o navedeni kompetenci niso pridobili od strokovno izobraženega osebja. Večina študentov meni, da je potreba po večjem seznanjanju o učenju učenja nujna in da je potrebno s poučevanjem učenje učenja začeti hitro, najprimernejše v 1. vzgojno izobraževalnem obdobju pri vseh osnovnošolskih predmetih. Namen magistrskega dela je bil tudi analizirati učne načrte in ugotoviti ali zapisani cilji, kompetence in predvideni študijski dosežki spodbujajo razvoj kompetence učenje učenja. Analiza je pokazala, da je večina dejavnikov, ki pomagajo pri razvijanju kompetence učenje učenja, zapisanih v posredni obliki.
Ključne besede: vseživljenjsko učenje, kompetence, kompetenca učenje učenja, dejavniki uspešnega učenja, učne strategije
Objavljeno: 13.10.2015; Ogledov: 951; Prenosov: 249
.pdf Celotno besedilo (3,06 MB)

6.
POMEN IN UPORABA TEHNIK IZKUSTVENEGA UČENJA V PROCESIH USPOSABLJANJA IN IZOBRAŽEVANJA
Janko Selinšek, 2013, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu sta izpostavljena pomen in uporaba izkustvenega učenja kot učnega pristopa tako z vidika izobraževanja oz. usposabljanja kot z vidika osebnega razvoja posameznika. V teoretičnem delu smo izpostavili razumevanje izkustvenega učenja, splošne modele učenja in teorije izkustvenega učenja. V osrednjem delu izpostavljamo orodja za izkustveno učenje Play2gain skupaj s tehnikami njihove uporabe za učinkovito učenje. Vključevanje orodij za izkustveno učenje skupaj s sodobnimi metodami prinašajo napredek tako na področju izobraževanja kot tudi usposabljanja. Ključne prednosti izkustvenega učenja so, da je novoosvojeno znanje bolj razumljivo, življenjsko prenosljivo v vsakdanjik, saj aktivno vključuje udeleženca z vsemi čuti. Pridobljeno znanje na takšen način je tudi trajnejše. Nenanazadnje poskušamo odgovoriti na vprašanja o vlogi trenerja in posameznika za učinkovito usposabljanje ter o dejstvu, da različne situacije zahtevajo različne tehnike uporabe izkustvenega učenja. Prav tako verjamemo, da smo ljudje različni in s svojo različnostjo različno zaznavamo ter dojemamo učne izkušnje.
Ključne besede: izkustveno učenje, modeli učenja, Play2gain, tehnike uporabe izkustvenega učenja, osebni razvoj
Objavljeno: 18.06.2013; Ogledov: 1381; Prenosov: 297
.pdf Celotno besedilo (2,05 MB)

7.
OCENA VZGOJITELJEV PREDŠOLSKIH OTROK O UVAJANJU TUJEGA JEZIKA V VRTEC
Anja Šilak, 2013, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu so predstavljene različne sodobne teorije o pridobivanju tujega jezika v predšolskem obdobju. Teoretični del diplomske naloge zajema osnove govornega razvoja v prvem in drugem jeziku, dejavnike, ki vplivajo učenje jezika, ter vpliv tujega jezika na materinščino. V Nadaljevanju diplomskega dela je opisano učenje tujega jezika v predšolskem obdobju. V tem delu so predstavljeni glavni cilji, načela, dejavniki uspešnega učenja tujega jezika v predšolskem obdobju, kritično obdobje učenja tujega jezika, metode poučevanja ter vloga vzgojitelja pri načrtovanju in izvajanju tujega jezika v vrtec. V empiričnem delu diplomske naloge sem želela pridobiti podatke o tem, kako vzgojitelji ocenjujejo uvajanje tujega jezika v vrtec ter kako sami pripomorejo k temu. Anketni vprašalnik mi je bil v veliko pomoč pri iskanju odgovorov na vprašanja glede zastavljenih ciljev in hipotez. Rezultati so pokazali, da imajo vzgojitelji pozitiven odnos do do zgodnjega učenja tujega jezika in menijo, da zgodnje učenje pozitivno vpliva na otroka. Veliko vzgojiteljev, predvsem mlajše generacije, je pokazalo podporo izvajanju dejavnosti iz tujega jezika ter pripravljenost za dodatno izobraževanje v didaktiki zgodnjega poučevanja tujega jezika.
Ključne besede: Zgodnje učenje tujega jezika, vpliv tujega jezika na materinščino, glavni cilji poučevanja tujega jezika, dejavniki uspešnega učenja tujega jezika, metode učenja tujega jezika, ocena vzgojiteljev o uvajanju tujega jezika v vrtec
Objavljeno: 17.06.2013; Ogledov: 1374; Prenosov: 161
.pdf Celotno besedilo (1,56 MB)

8.
MANAGEMENT IN KARIERNI RAZVOJ ZAPOSLENIH V SOCIALNEM VARSTVU
Timi Soršak, 2013, diplomsko delo

Opis: Besedo karierni razvoj dan danes vsak posameznik razume drugače. Če želimo razvijati svojo delovno karierno, moramo biti motivirani, imeti zastavljene določene cilje, imeti ustrezno podporo tudi od sodelavcev ter nadrejenih in kar je najpomembnejše, pripravljeni moramo biti vlagati več truda kot običajno zahteva proces dela. Pri tem ima zelo pomembno vlogo management in vodilni ljudje v organizacijah, ki imajo pomembno nalogo pri spodbujanju zaposlenih k njihovi delovni karieri in odkrivanju potencialov. V zdravstveni negi je poudarek na izobraževanju medicinski sester, predvsem diplomiranih medicinskih sester in sicer na podiplomskih študijih, kjer imajo možnost razvijati svojo delovno kariero in poklicno pot. Doktorskega študija iz zdravstvene nege v Sloveniji še nimamo, imajo pa medicinske sestre možnost doktorskega študija drugod v tujini. Namen je predstaviti organizacijo Hrastovec, opredeliti pojme socialno varstvo, zdravstvena nega, vseživljenjsko učenje, management ter karierni razvoj in predstaviti kako je karierni razvoj odvisen od dejavnikov, kot so management, vseživljenjsko učenje, zdravstvena nega, socialno varstvo, zadovoljstvo pri delu, želja po napredovanju oz. karieri, ter predvsem izdelava in izpeljava anketnega vprašalnika. V raziskavi smo uporabili kvantitativno deskriptivno metodo dela. S pomočjo anketnega vprašalnika smo anketirali 40 zaposlenih v socialno varstvenem zavodu in sicer v zdravstveni negi in oskrbi ter vodilne delavce tega zavoda, ki so predstavljali tudi naš glavni raziskovalni vzorec. Na podlagi rezultatov smo ugotovili, da imajo zaposleni v socialno varstvenem zavodu Hrastovec deljene občutke glede kariernega razvoja. Določeni svoj karierni razvoj v zavodu vidijo, določeni pa te možnosti ne vidijo. Ob enem lahko ugotovimo, da zavod sicer podpira sam karierni razvoj, saj imajo organizirana razna izobraževanja, izpopolnjevanja in podobno. Iz raziskave lahko razberemo, da zaposleni v zavodu želje po kariernem razvoju imajo. Pri tem jih ovirajo nekateri negativni dejavniki, ki so prisotni med zaposleni. Med najbolj moteče dejavnike uvrščamo tekmovalnost med zaposlenimi. Sam karierni razvoj zaposlenih bi izboljšali, bi pri zaposlenih izboljšali z rednimi letnimi razgovori, kjer bi zaposleni videli svoje možnosti glede samega razvoja njihove kariere in kaj od njih pričakujejo zaposleni.
Ključne besede: Kariera, razvoj delovne kariere, management in organizacija, zdravstvena nega, socialno varstvo, vseživljenjsko učenje, pomen učenja.
Objavljeno: 27.09.2013; Ogledov: 1520; Prenosov: 251
.pdf Celotno besedilo (717,33 KB)

9.
UČNE STRATEGIJE ZA DVIG MOTIVACIJE PRI POUKU SLOVENŠČINE
Nuša Žvegler, 2014, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu predstavim najprej teoretični del, ki zajema različne tipe učenja. Osrednji del zajemajo različne vrste učnih strategij, kjer so posamezne učne strategije podrobno opisane, podano pa je tudi, zakaj je posamezna učna strategija učinkovita pri učenju, ter njene prednosti in slabosti. Glavno vprašanje diplomskega dela je, kakšne učne strategije uporabljajo učenci sedmega razreda, ter dijaki drugega in tretjega letnika, v povezavi s tem me je tudi zanimalo, kako pogosto učitelji razlagajo učencem o tem, kako se učiti, ter povezava med starostjo učencev in upoštevanje razlage učitelja o tem, kako se učiti. V ta namen sem sestavila vprašalnik, ki sem ga povzela po Pečjak in Košir, Lj 2000, Vprašanja zavedanja pomembnosti učnih strategij, ter po diplomskem delu Karmen Srnko, Lj 2007, Učenje učenja. Rezultati raziskav so pokazali, da učenci uporabljajo različne vrste učnih strategij po katerih sem spraševala v vprašalniku. Nekateri se jih poslužujejo v večji meri kot drugi, torej jih ne uporabljajo enako pogosto. Razlike v uporabi učnih strategij so se pokazale med sedmošolci in dijaki, tako kot sem predvidevala. Statistično pomembne razlike so se pokazale pri posameznih vrstah učnih strategij, glede na učni uspeh učencev in dijakov. Prav tako sem ugotovila, da učitelji razlagajo o učnih strategijah, pri čemer le včasih učenci in dijaki to razlago upoštevajo pri svojem učenju. Presenetljivo pa je, da si malo manj kot polovica učencev in dijakov te razlage sploh ne želi.
Ključne besede: učenje, tipi učenja, učne strategije, učinkovite učne strategije.
Objavljeno: 17.07.2014; Ogledov: 2095; Prenosov: 400
.pdf Celotno besedilo (116,60 KB)

10.
UČENJE UČENJA V TRETJI TRIADI OSNOVNE ŠOLE
Katja Veber, 2015, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu z naslovom Učenje učenja v tretji triadi osnovne šole v prvem delu predstavljamo dosedanja spoznanja o učenju učenja, v drugem delu pa empirično raziskavo trenutnega stanja v slovenskih šolah. Tako smo v teoretičnem uvodu najprej opredelili ključne pojme, kot so na primer učenje, kompetenca učenja učenja, samoregulacija in metakognicija, v empiričnem delu pa smo uporabili dva vprašalnika, ki smo jih razdelili učencem štirih osnovnih šol štajerske regije. S prvim vprašalnikom smo želeli osvetliti trenutne dejavnosti učenja učenja v osnovnih šolah, z drugim, prilagojenim vprašalnikom MSLQ pa smo želeli določiti stopnjo notranje motivacije, organizacije učenja, osebna prepričanja in metakognitivne strategije pri učenju. Ugotovili smo, da na šolah uvajajo strategije učenja le v začetnih fazah, prav tako pa se je pri razvoju strategij učenja pri učencih pokazal pomemben vpliv družine in vrstnikov. Zaznali smo, da učenci želijo več nasvetov o učenju, pokazala pa se je tudi premajhna učinkovitost teh nasvetov. Raziskava ni pokazala zveze med načinom uvajanja učnih strategij in področji, ki smo jih merili s prilagojenim vprašalnikom MSLQ.
Ključne besede: učenje učenja, učne strategije, metakognicija, uvajanje učnih strategij, motivacija
Objavljeno: 06.05.2015; Ogledov: 1025; Prenosov: 208
.pdf Celotno besedilo (1,22 MB)

Iskanje izvedeno v 0.23 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici