| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 736
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Digitalni marketing kulturno-turistične institucije s poudarkom na podkastih: primer Slovenske filharmonije
Tea Gorič, 2024, magistrsko delo

Opis: Naloga obravnava upadanje števila obiskovalcev koncertov klasične glasbe, kar je problem, s katerim se soočajo simfonični orkestri po vsem svetu, vključno s Slovensko filharmonijo (SF). Problem je še posebej izrazit med mlajšimi generacijami, saj večina obiskovalcev koncertov spada v starejšo starostno skupino. Glavni izziv je, kako privabiti nove segmente obiskovalcev, zlasti mlajše, in obrniti dolgotrajni trend upadanja števila abonentov. Namen je razviti priporočila za povečanje obiskanosti koncertov SF. Naloga vključuje analizo trenutne situacije, iskanje vzrokov za upadanje števila abonentov ter raziskovanje interesov in potreb mladih glede obiska koncertov klasične glasbe. Cilj je identificirati učinkovite marketinške, izobraževalne in programske strategije, zlasti tiste, povezane z digitalnim marketingom in podkasti, ki bi SF omogočile privabljanje mlajšega občinstva. V nalogi smo uporabili različne raziskovalne metode, vključno s kompilacijo literature, deskripcijo, klasifikacijo, analizo podatkov z družbenih omrežij, komparativno analizo pojavnosti na družbenih omrežjih izbranih mednarodnih orkestrov in sintezo teoretičnih spoznanj s praktičnimi ugotovitvami, pri čemer je bila glavna pozornost namenjena analizi digitalnega marketinga SF in vplivu uvedbe podkasta na obiskanost koncertov. Cilj je podati celovit vpogled v trenutno stanje in predlagati izboljšave, ki bi SF pomagale privabiti mlajše obiskovalce in turiste ter povečati obiskanost koncertov.
Ključne besede: kulturni turizem, marketing v kulturi, digitalni marketing, vsebinski marketing, družbeni mediji, kratki videoposnetki, podkast
Objavljeno v DKUM: 12.03.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 11
.pdf Celotno besedilo (4,80 MB)

2.
Zasnova infrastrukture pohodniške poti Juliana
Vita Zorec, 2025, magistrsko delo

Opis: Magistrska naloga se osredotoča na razvoj trajnostne infrastrukture in programov za podporo turizma ob pohodniški poti Juliana. Izhajajoč iz analize trajnostnih praks in referenčnih arhitekturnih primerov naloga obravnava prostorski kontekst štirih izbranih lokacij – Rabeljsko jezero, Naravni rezervat Zelenci, Srednji Vrh in Dovje. Cilj je vzpostaviti sistem souporabe koles, umestiti nove infrastrukturne objekte ter razviti programe, ki spodbujajo trajnostno mobilnost, aktivni turizem in ohranjanje naravnih vrednot. Na vsaki lokaciji je predlagan program, ki vključuje kombinacijo lokacijsko specifičnih, montažnih in dopolnitvenih objektov. Objekti so zasnovani z uporabo trajnostnih gradbenih materialov in tehnologij, pri čemer arhitekturni izraz črpa iz lokalne alpske tradicije in ga preoblikuje v sodoben kontekst. Zasnova poudarja minimalen vpliv na okolje, izboljšanje uporabniške izkušnje ter povezanost z naravnimi in kulturnimi vrednotami Julijskih Alp.
Ključne besede: arhitektura, trajnostni turizem, infrastruktura, pohodniška pot
Objavljeno v DKUM: 11.03.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 32
.pdf Celotno besedilo (52,01 MB)

3.
Benchmarking : primerjalna analiza v turizmu
Nadja Mlakar, Barbara Pavlakovič Farrell, 2025

Opis: Učbenik "Benchmarking – Primerjalna analiza v turizmu" ponuja podroben vpogled v proces benchmarking analize, ki se uporablja za ocenjevanje in izboljšanje podjetij, organizacij in tudi turističnih destinacij. Avtorici najprej predstavita teoretične osnove benchmarkinga, vključno z definicijami, tipi in fazami analize. Učbenik se v drugem delu osredotoča na praktične primere, ki so jih izvedli študenti na Fakulteti za turizem Univerze v Mariboru. To omogoča bralcem, da razumejo, kako se teoretične koncepte aplicira v realnem svetu na realne primere. Vključeni so konkretni primeri benchmarking analize, ki obravnavajo različne turistične destinacije, kar ponuja dragocene vpoglede v uspešne prakse in strategije. Učbenik je zasnovan tako, da je učni pripomoček za študente in strokovnjake v turizmu ter hkrati spodbuja uporabo benchmarkinga kot orodja za izboljšanje turistične ponudbe in trajnostnega razvoja. S tem učbenik prispeva k razumevanju in implementaciji benchmarkinga v turistični industriji.
Ključne besede: benchmarking analiza, turizem, primerjava, turistične destincije, študije primerov
Objavljeno v DKUM: 04.02.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 17
.pdf Celotno besedilo (17,80 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

4.
Gadecomp model: model konkurenčnosti gastronomske destinacije
Nuša Basle, 2024, doktorska disertacija

Opis: Konkurenca med restavracijami in destinacijami se povečuje skupaj s hitro spreminjajočimi se preferencami potrošnikov. Hrana ni več zgolj sredstvo za zadovoljevanje osnovnih človekovih potreb; že dolgo časa nazaj je postala glavna motivacija za potovanje. Turiste, katerih sila potega na destinacijo je gastronomija, imenujemo gastronomski turisti ali s tujko foodie-ji. Čeprav je primarna funkcija restavracij zagotavljanje visokokakovostne gastronomske ponudbe, samo vidik kakovosti ne zadostuje; zahtevni sodobni gostje nenehno iščejo inovativnost, kreativnost in pristnost, kar zagotavlja edinstveno kulinarično izkušnjo. Restavracije morajo zato nenehno uvajati novosti in biti kreativne, da pritegnejo pozornost gostov in tako pridobijo konkurenčno prednost. Poskrbeti morajo za ustrezen ambient (fizični izgled) restavracije, kakor tudi za nesnovne elemente, kot so zagotavljanje visokokakovostne strežbe, prijetnega vzdušja z razsvetljavo in glasbo, ali z organiziranjem posebnih dogodkov in razvedrila. Ker se je v zadnjem času povečala tudi okoljska ozaveščenost potrošnikov, je le-ta prisilila ponudnike gastronomije, da se prilagodijo trajnostnim vzorcem delovanja. Vse omenjene značilnosti so restavracijske kompetence, ki ustvarjajo zaznano kakovost ponudbe in iz nje izvirajočo zaznano vrednost; vse zgoraj navedene kompetence vplivajo tako na konkurenčnost restavracij kot gastronomskih destinacij. V teoretičnem delu te doktorske disertacije smo opredelili koncept konkurenčnosti destinacije in njene modele, koncept kakovosti storitev in njene modele in koncept destinacijskih kompetenc. Sledila je opredelitev gastronomskega turizma kot kreativnega dela kulturnega turizma. V nadaljevanju se teoretična raziskava osredotoča na motivacijo gastronomskih turistov, njihovo tiplogijo in ključne značilnosti. Govorimo tudi o imidžu gastronomske destinacije skupaj s prihodnjimi trendi, tako na strani povpraševanja kot na strani ponudbe. Pri razvoju modela smo se najprej osredotočili na restavracijsko (podjetniško) raven, ki je povezana z različnimi kompetencami, in sicer s kakovostjo, inovativnostjo, kreativnostjo, trajnostjo in lokalnimi značilnostmi. Predpostavili smo, če ponudniki gastronomije (t. j. restavracije) razvijejo kompetence, bodo gostje restavracij zaznali višjo kakovost storitev, s tem pa tudi višjo zaznano vrednost teh restavracij in tako izboljšali svojo konkurenčnost, kakor tudi konkurenčnost celotne destinacije. Kar zadeva destinacije, samo prizadevanja restavracij kot ponudnikov gastronomije, ki se nahajajo v destinaciji, niso dovolj. Poleg gastronomske ponudbe morajo destinacije zagotavljati pestro, a hkrati celostno ponudbo, ki bo zadovoljila potrebe turističnega trga kot celote. To vključuje učinkovito upravljanje destinacije, infrastrukturo, nastanitve, prostočasne dejavnosti znotraj destinacije itd. Gostom, ki prihajajo v destinacijo, je namreč vseeno, kdo so lastniki edinstvenih objektov – želijo le dobiti celostno ponudbo in preživeti odlične počitnice. Da bi destinacijam poiskali način, kako delovati kot enoten (meta) ponudnik, smo kompetence in znanje prenesli z ravni restavracije na raven destinacije. Pri tem smo celotno destinacijo obravnavali kot virtualno podjetje, kar je bilo v skladu z našo trditvijo, da mora destinacija delovati holistično in kot celota. Če je gastronomija osrednji vir destinacije in glavni motiv za obisk destinacije, lahko takšno destinacijo imenujemo gastronomska destinacija in mora, seveda, odražati kompetence gastronomske destinacije: kakovost, inovativnost, kreativnost, trajnostnost in lokalne značilnosti. Tako smo razvili teoretični model GADECOMP (GAstronomic DEstination COMPetitiveness, konkurenčnost gastronomske destinacije) za merjenje konkurenčnosti izbranih gastronomskih destinacij.
Ključne besede: gastronomski turizem, gastronomija višjega ranga, kompetence (gastronomske) destinacije, konkurenčnost (gastronomske) destinacije, GADECOMP model.
Objavljeno v DKUM: 20.01.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 29
.pdf Celotno besedilo (14,58 MB)

5.
Marketinško komuniciranje v Turistični agenciji Klas
Žiga Titan, 2024, diplomsko delo

Opis: Marketinško komuniciranje je za podjetja v današnjem času ključnega pomena. Je pogoj za uspešno poslovanje. Pripomore k prepoznavnosti znamke, izdelkov ali storitev, vodi k povečanju prodaje in s tem tudi k večjemu dobičku. Marketinško komuniciranje je proces s katerim podjetje ciljnim skupinam sporoča, jih nagovarja in posreduje informacije o svoji ponudbi. S pomočjo komuniciranja podjetje gradi tudi svoj imidž in ugled v očeh javnosti. Večina ljudi marketinško komuniciranje nepravilno imenuje in posplošuje kar na oglaševanje, ki pa je le eden od instrumentov marketinškega komuniciranja. Zaradi nasičenosti trga in zaradi konkurence med podjetji je nenehno dobivanje informacij iz vseh strani postalo del našega vsakdana. Navajeni smo že, da nas vsepovsod neprestano obkrožajo oglasi, ne glede na to, kje se nahajamo. Lahko bi rekli, da je prišlo že do točke, da se oglaševanja včasih niti ne zavedamo in mu niti ne namenimo veliko pozornosti, saj smo se ga že tako privadili. V delu diplomskega projekta se poglabljamo in raziskujemo, kaj vse poleg že omenjenega oglaševanja, obsega proces marketinškega komuniciranja. Teoretično znanje, ki ga pridobimo iz proučenega gradiva nato uporabimo za raziskavo marketinškega komuniciranja v Turistični agenciji Klas.
Ključne besede: komuniciranje, marketinško komuniciranje, Turistična agencija Klas, instrumenti marketinškega komuniciranja, komunikacijski načrt, turizem.
Objavljeno v DKUM: 09.01.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 15
.pdf Celotno besedilo (3,65 MB)

6.
Industrial tourism in India after COVID-19 : 1st cycle professional bachelor's studies graduate thesis
Sharon Shaju, 2024, diplomsko delo

Opis: Industrijski turizem se pogosto nanaša na obiske industrijskih objektov ali lokacij. Industrijski turizem v Indiji predstavlja majhen segment celotnega turističnega trga. V diplomski nalogi smo poskušali ugotoviti stanje industrijskega turizma v Indiji pred in po COVIDU-19. Ker se industrijski turizem v Indiji osredotoča predvsem na izobraževanje in ne na prostočasne aktivnosti, so študentje glavna ciljna skupina. Med COVIDOM-19 je bil indijski industrijski turizem skupaj z vsemi drugimi turističnimi deležniki prisiljen v popolno zaprtje, kar je povzročilo izgube in omejitve potovanj, zaradi česar turistov sploh ni bilo. Vendar pa je nekaj industrijskih panog naredilo uspešen korak v smeri inovativnosti in spremenilo ponudbo v doživetja virtualne resničnosti, spletne delavnice in video oglede. Raziskava je zajela vse vplive COVIDA-19 na industrijski turizem in na tej podlagi je predlaganih nekaj idej za primer, da bi se zdravstvena kriza ponovila.
Ključne besede: industrijski turizem, COVID-19, zdravstvena kriza, varnostni protokoli, virtualna resničnost
Objavljeno v DKUM: 07.01.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 17
.pdf Celotno besedilo (1,03 MB)

7.
Vpliv življenjskega sloga na motive smučarskih turistov v Sloveniji : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija
Jan Mladkovič, 2024, diplomsko delo

Opis: Življenjski slogi imajo vpliv na motive smučarskih turistov v Sloveniji. Izbrana tema zaključnega dela v preteklosti še ni bila raziskana. Namen raziskave je bil ugotoviti, ali imajo življenjski slogi vpliv na motive smučarskih turistov v Sloveniji. V teoretičnem delu smo predstavili pregled obstoječe literature na temo športnega turizma, športnega turizma v Sloveniji, smučarskega turizma, zimskega turizma, življenjskega sloga, motivacije in motivov. V empiričnem delu smo po zaključenem zbiranju podatkov s pomočjo anketnega vprašalnika najprej opravili opis vzorca. Sledila je faktorska analiza preverjanja življenjskih slogov in motivov anketirancev s pomočjo programa SPSS. Po končani faktorski analizi smo preverili tudi vse štiri hipoteze in zapisali ugotovitve našega zaključnega dela. Ugotovili smo, da po eni strani obstaja povezava med življenjskimi slogi in motivi smučarskih turistov v Sloveniji, po drugi strani pa ne obstaja razlika pri motivih za obisk smučarskih destinacij glede na višino osebnega dohodka in status posameznika. Z zapisom ugotovitev in zaključka smo tudi izpolnili vse zadane cilje diplomskega dela.
Ključne besede: športni turizem v Sloveniji, zimski turizem, smučarski turizem, življenjski slog, motivacija
Objavljeno v DKUM: 07.01.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 19
.pdf Celotno besedilo (1,14 MB)

8.
Razvoj aktivnog turizma u destinaciji Cazin - primjer tematske pješačke staze "Stazom kestena" : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija
Almaida Mizić, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga se osredotoča na razvoj aktivnega turizma v občini Cazin, s posebnim poudarkom na oblikovanju tematske pohodniške poti z imenom "Pot kostanja". Cilj raziskave je bil preučiti potencial tega območja za razvoj novega turističnega produkta, ki bi lahko obogatil turistično ponudbo in pritegnil večje število obiskovalcev. Naloga analizira trenutne razmere v Cazinu, vključno z naravnimi viri, kot so kostanjevi gozdovi, ki so prepoznani kot ključna ekološka in ekonomska komponenta regije. Prav tako obravnava prednosti in izzive aktivnega turizma, s poudarkom na trajnostnem razvoju in ohranjanju naravne dediščine. Primerjalna analiza tematskih poti v Bosni in Hercegovini ter Sloveniji je omogočila vpogled v dobre prakse, ki jih je mogoče uporabiti pri razvoju poti v Cazinu. Poleg tega so rezultati raziskave, vključno s fokusnimi skupinami in intervjuji z lokalnim prebivalstvom, pokazali, da obstaja velik interes za to pobudo, vendar je potrebna dodatna vlaganja v infrastrukturo in izobraževanje. Zaključno naloga podaja smernice za prihodnji razvoj aktivnega turizma v Cazinu, poudarjajoč pomembnost vključevanja trajnostnih praks za zagotovitev dolgoročnega uspeha projekta.
Ključne besede: aktivni turizem, tematska peš pot, Cazin, trajnostni razvoj, kostanjev gozd
Objavljeno v DKUM: 07.01.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 13
.pdf Celotno besedilo (8,30 MB)

9.
Luksuzni turizem nekoč in danes : percepcija prebivalcev Zagreba o razvoju luksuznega turizma
Lorena Vinčić, 2024, diplomsko delo

Opis: Zagreb kot glavno mesto Hrvaške predstavlja velik potencial za razvoj turistične ponudbe. Diplomsko delo proučuje razvoj in percepcijo luksuznega turizma skozi čas, s posebnim poudarkom na percepciji prebivalcev mesta Zagreb. Luksuzni turizem se je v zadnjih nekaj letih spremenil. Nekoč je bil na voljo le elitni populaciji, danes pa je zaradi spremenjenih potrošniških navad bolj dostopen širši populaciji. Cilj dela je bil analizirati, kako prebivalci Zagreba gledajo na luksuz in ugotoviti, ali je na tem področju luksuz povezan z materialnimi dobrinami ali pa se obrača k novim teorijam o luksuzni izkušnji. S kvantitativno metodo smo v empiričnem delu z anketno tehniko ugotovili, da luksuzni turizem ostaja povezan predvsem s konceptom prestiža, ki se prilagaja zahtevam sodobnega potrošnika, ki se namesto tradicionalnim vidikom nagiba k personalizirani in edinstveni izkušnji, namesto tradicionalnim vidikom luksuza.
Ključne besede: luksuzni turizem, turistični trendi, percepcija luksuznega turizma, Zagreb.
Objavljeno v DKUM: 07.01.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 26
.pdf Celotno besedilo (1,03 MB)

10.
Konjeniški turizem v občini Ivančna Gorica - vzpostavitev novega turističnega produkta : diplomsko delo univerzitetnega študija
Klara Liza Schulz, 2024, diplomsko delo

Opis: Konjeništvo in turizem sta se prepletala že skozi zgodovino, od prvih olimpijskih iger in prevoznih sredstev do olimpijskega športa. Glede na velik razvoj konjeništva po svetu smo se odločili vzpostaviti nov turistični produkt v občini Ivančna Gorica, ki ima veliko konjeniških ponudnikov in razvit športni turizem ter s tem potencial za ta turistični produkt. V diplomskem delu je opredeljen športni turizem, kdo je športni turist in tipi športnega turizma, konjeniški športni turizem in konjeništvo v Sloveniji; turistični produkt in njegov razvoj; občina Ivančna Gorica, njene znamenitosti in športni turizem ter konjeniški ponudniki v občini. Opravili smo raziskavo z intervjuji, ki nam je postavila temelje za vzpostavitev novega turističnega produkta povezanega s konjeništvom. Temeljni pojmi v raziskavi so bili: konjeništvo in turizem, narava in kultura, unikatnost in sodelovanje, elementi konjeniških poti ter dobrobit konj. Zastavljene idejne zasnove za konjeniške poti vsebujejo elemente poti, tehnično izvedljivost in označbo ter opis pričakovanih rezultatov poti.
Ključne besede: Športni turizem, konjeništvo, turistični produkt, občina Ivančna Gorica, konjeniške poti.
Objavljeno v DKUM: 07.01.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 12
.pdf Celotno besedilo (5,99 MB)

Iskanje izvedeno v 0.26 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici