| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 607
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Vpliv turizma na naravno okolje v Bohinju
Katja Kordež, 2022, diplomsko delo

Opis: Zaključno delo se osredotoča na vplive turizma na naravno okolje v Bohinju. Prikazali smo teoretične osnove turizma s poudarkom na trajnostnem turizmu, ki se v Bohinju aktivno razvija. Predstavili smo učinke turizma na naravno okolje in na podlagi števila prenočitev v obdobju od leta 2015 do 2019 analizirali trend naraščanja prav teh v Bohinju. Prikazali smo ukrepe, ki že veljajo in ohranjajo Bohinj pristen ter neokrnjen. Kot del lokalnega prebivalstva smo na podlagi osebnih izkušenj z delom v turizmu prikazali prednosti in slabosti, ki jih turizem prinaša, ter razpravljali o tem, kako preostalo lokalno prebivalstvo to sprejema.
Ključne besede: Bohinj, trajnostni turizem, naravno okolje
Objavljeno v DKUM: 25.05.2022; Ogledov: 77; Prenosov: 14
.pdf Celotno besedilo (556,88 KB)

2.
Ocena scenarijev razvoja dopolnilne dejavnosti turizma na kmetijah s simulacijskim modelom sistemske dinamike : doktorska disertacija
Maja Žibert, 2022, doktorska disertacija

Opis: V doktorski disertaciji je bila izvedena analiza pomembnosti diverzifikacije nekmetijskih dejavnosti na kmetijah v Sloveniji – dinamike prehodov potencialnih kmetijskih gospodarstev v turistične kmetije, in sicer s pomočjo razvitega matematičnega simulacijskega modela. Izvedeni sta bili validacija in verifikacija modela. Opredeljene so bile ključne spremenljivke modela, tj. diverzificirane kmetije, izbris iz registra in prehodi. Ob spremembi vrednosti nabora ključnih parametrov je bilo izvedenih več simulacijskih tekov in obravnavanih več različnih scenarijev razvoja. Rezultati simulacije potrjujejo, da lahko s pomočjo modela sistemske dinamike ocenimo vplive ključnih spremenljivk na proces prehoda kmetijskih gospodarstev v turistične kmetije. Z modelom je bila ugotovljena pomembnost vloge subvencij in promocije. Opredeljena sta bila vpliv pojava bolezni covid-19 na celotni sistem obravnavane kmetijske problematike, ki pomembno vpliva na proces prehoda kmetijskih gospodarstev, in odziv sistema na omenjeno bolezen.
Ključne besede: sistemska dinamika, modeliranje, diverzifikacija, turizem na kmetijah, kmetijska politika, simulacija scenarijev
Objavljeno v DKUM: 25.04.2022; Ogledov: 135; Prenosov: 35
.pdf Celotno besedilo (2,35 MB)

3.
Kulinarična dediščina Zasavja in njeno vključevanje v sodobno turistično ponudbo : magistrsko delo
Urška Senčar Hočevar, 2022, magistrsko delo

Opis: Prehranjevanje večina ljudi pojmuje kot nekaj vsakdanjega, celo nepomembnega, a nujnega za preživetje, vendar sta lokalna hrana in njeno vključevanje v turistično ponudbo vse bolj sodoben trend turizma. Turist s hrano ne le poteši lakoto, ampak tudi zazna destinacijo, ki se predstavlja s hrano. Namen magistrskega dela je bil raziskati in opisati tradicionalno kulinarično dediščino Zasavja ter kako jo vključiti v sodobno turistično ponudbo. Pri raziskovanju smo uporabili več metod kvalitativnega raziskovanja, in sicer analizo strokovne in znanstvene literature, metodo deskripcije, metodo analize vsebine, terensko delo, delno strukturiran intervju. S kmečkimi gospodinjami, ki pripravljajo tradicionalne jedi v svojih gospodinjstvih in so vključene v društva podeželskih žena, z gostinci ter turističnimi ponudniki in zaposlenimi v turističnoinformacijskih centrih v vseh treh zasavskih občinah smo opravili delno strukturirane intervjuje, katerih analizo smo naredili z metodo kodiranja. Analiza je pokazala, da želijo intervjuvanci, ki se že vrsto let ukvarjajo s kulinarično dediščino, vključiti in zaščititi jedi pod skupno blagovno znamko, saj bi s tem dosegli večjo prepoznavnost in zaupanje pri uporabnikih, ki povprašujejo po zasavskih jedeh. Na podlagi naše raziskave smo ob koncu magistrskega dela predlagali konkretne predloge za boljšo vključenost kulinarične dediščine v turistično ponudbo Zasavja.
Ključne besede: Zasavje, kulturna dediščina, kulinarična dediščina, kulinarični turizem, blagovna znamka
Objavljeno v DKUM: 15.04.2022; Ogledov: 150; Prenosov: 35
.pdf Celotno besedilo (3,47 MB)

4.
Analiza zadovoljstva tujih turistov s turistično ponudbo v Termah Ptuj : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija
Larisa Lorbek, 2022, diplomsko delo

Opis: Zdraviliški turizem je ena najstarejših oblik turizma, ki se v veliki večini navezuje na uporabo naravnih zdravilnih dejavnikov. Ker pa danes živimo v zelo hitrem času, je pomembno, da najdemo tudi čas za sprostitev in dobro počutje, kar pa nam omogoča široka paleta velneških storitev. V teoretičnem delu diplomskega dela smo predstavili osnovne pojme, kot so: turizem, turist, zadovoljstvo turistov, turistični proizvod in zdravje. Nato smo se posvetili zdraviliškemu turizmu in njegovi zgodovini, zdraviliščem v Sloveniji, Mestni občini Ptuj in Termam Ptuj. Ugotovili smo, da so se definicije osnovnih pojmov skozi čas spreminjale, kakor se je spreminjal tudi turizem. Sledil je empirični del raziskave – analiza zadovoljstva tujih turistov s turistično ponudbo v Termah Ptuj. Do pridobljenih podatkov smo prišli s pomočjo kvantitativne raziskave – sestavljenim anketnim vprašalnikom v angleškem in nemškem jeziku. Ugotovili smo, da so tuji turisti v povprečju zelo zadovoljni s turistično ponudbo in da imajo Terme Ptuj velik potencial za nadaljnji razvoj.
Ključne besede: zadovoljstvo turistov, zdraviliški turizem, zdravilišča v Sloveniji, Mestna občina Ptuj, Terme Ptuj
Objavljeno v DKUM: 15.04.2022; Ogledov: 212; Prenosov: 55
.pdf Celotno besedilo (1,09 MB)

5.
Trženje destinacijskih porok kot orodje destinacijskega marketinga slovenije : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija
Zala Tratnik, 2022, diplomsko delo

Opis: Poročni turizem predstavlja pomemben del turistične dejavnosti ter vpliva na ugled in prepoznavnost destinacije. V zadnjih desetletjih lahko zaznamo porast za njegovo zanimanje, kar se odraža tudi v (poročnih) znanstvenih in strokovnih študijah. Pari, ki se odločajo za sklenitev zakonske zveze, vse pogosteje zaradi različnih razlogov izberejo poroko na destinaciji. Takšno poroko imenujemo destinacijska poroka. Pomoč lahko poiščejo pri profesionalnih organizatorjih porok, ki jim pomagajo načrtovati poročni dan in poskrbijo za vse podrobnosti. Z analizo vsebine spletnih strani obstoječih načrtovalcev porok v Sloveniji smo želeli ugotoviti stanje trga poročnega turizma v državi in predstaviti vlogo marketinga. Dodatne informacije, ki so nam podale neposredne odgovore na tematiko trženja destinacijskih porok kot orodja destinacijskega marketinga Slovenije ter sprememb po covidu-19, ki je posredno prizadel tudi poročno dejavnost, smo pridobili z izvedenimi intervjuji. Ugotovitve zaključnega dela predstavljajo odraz dejanskega stanja poročnega trga s podanimi smernicami za nadaljnji razvoj tako vsem poročnim kot tudi turističnim delavcem.
Ključne besede: poroka, poročni organizator, poročni turizem, destinacijska poroka, marketing
Objavljeno v DKUM: 15.04.2022; Ogledov: 177; Prenosov: 73
.pdf Celotno besedilo (2,24 MB)

6.
Pomen znanja italijanskega jezika v Posavju za zaposlene v turizmu : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija
Lusinda Petrišič, 2021, diplomsko delo

Opis: V zaključnem delu smo obravnavali slovensko pokrajino Posavje, ki postaja s svojimi šestimi občinami ter bogato naravno in kulturno dediščino vse bolj priljubljena počitniška destinacija italijanskih turistov. V teoretičnem delu smo opisali turizem v pokrajini, predstavili turistične projekte in programe ter se podrobneje osredinili na obiskanost destinacije po številkah. Predstavili smo turistično-informativne centre Posavja in poudarili primere dobrih praks slovenske Istre. V nadaljevanju smo se posvetili jezikom, pomenu znanja tujih jezikov, predvsem pa pomenu italijanskega jezika in njegovemu položaju v slovenski Istri. V empiričnem delu smo na podlagi intervjujev, ki smo jih opravili s predstavnicami turistično-informativnih centrov Posavja, pri orisu položaja italijanskega jezika v Posavju uporabili kvalitativno metodo raziskovanja. V nadaljevanju smo se osredinili na položaj italijanskega jezika med bodočimi turističnimi delavci, in sicer študenti in študentkami Fakultete za turizem Univerze v Mariboru, ter predstavili raziskave. Misli in izsledke smo strnili ter jih predstavili v zaključku.
Ključne besede: turizem, tuji jezik, italijanščina, Posavje
Objavljeno v DKUM: 13.04.2022; Ogledov: 107; Prenosov: 20
.pdf Celotno besedilo (1,66 MB)

7.
Prilagoditev hotelske ponudbe pri izvajanju priprav športnikov invalidov v termalno panonski sloveniji : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija
Senta Jeler, 2021, diplomsko delo

Opis: Šport postaja velik del turizma. Tudi dostopni turizem dobiva svojo moč in prepoznavnost v svetu turizma. Šport invalidov pa povezuje dostopni turizem s športom. Za razvoj vrhunskih športnih panog in športnikov je potrebno veliko časa in tudi športnih priprav. V zaključnem delu smo pregledali literaturo na temo športa, športnega turizma, športa invalidov ter športnih priprav. Sledila je analiza območja Termalno Panonske Slovenije ter ponudnikov hotelskih storitev, ki ponujajo produkt priprave športnikov. Nato smo izvedli kvalitativno raziskavo z delno strukturiranimi intervjuji s ponudniki in športniki invalidi iz različnih športnih panog. Ugotovili smo, da s strani večine vključenih ponudnikov obstaja možnost in interes prilagoditve hotelske ponudbe za izvajanje športnih priprav športnikov invalidov. Potrebe za prilagoditve so različne, tako kot so različne vrste invalidnosti športnikov.
Ključne besede: športni turizem, šport invalidov, priprave športnikov, prilagoditev
Objavljeno v DKUM: 13.04.2022; Ogledov: 110; Prenosov: 20
.pdf Celotno besedilo (1,31 MB)

8.
Analiza dejavnikov izbora zabaviščnih parkov slovenskih osnovnih šol kot ciljev končnih izletov
Urška Likon, 2021, diplomsko delo

Opis: Čeprav doživlja turizem velik razvoj in je ponudbe vedno več, pa v Slovenji nekaterih vrst ponudbe, kot so zabaviščni parki, še nimamo – morda malo tudi zato, ker. se precej blizu Slovenije nahajata kar dva, in sicer Gardaland in Mirabilandia. Z raziskovanjem smo želeli izvedeti, na podlagi česa slovenske osnovne šole za končne izlete izberejo enega ali drugega. V teoretičnem delu so razloženi različni pojmi v povezavi s prostočasnimi dejavnostmi. Tako smo pojasnili prostočasni in izobraževalni turizem ter predstavili nekaj glavnih značilnosti marketinga na splošno in marketinga v turizmu. Pred intervjuji smo predstavili obravnavana parka, Gardaland in Mirabilandio, ter ju primerjali. Za lažjo predstavo, koliko bi nas stal tak izlet, če bi tja šli sami ali s turistično agencijo, smo naredili izračun. Intervjuvali smo dvanajst slovenskih osnovnih šol, pri čemer so bile zastopane vse statistične regije. Zaradi epidemije koronavirusa Covid-19 izletov ni več, prej pa je tretjina šol vozila učence v Gardaland, ostali nikamor. V Mirabilandio niso šli nikoli na nobeni šoli, večina je sploh ne pozna. Ker je pomenil tak izlet veliko odgovornosti s strani šole že pred izrednimi razmerami, se je večina odločila, da otrok ne bodo več peljale v tujino. Kontaktirali smo tudi oba parka, da bi izvedeli, ali že, oziroma ali bi bila pripravljena, slovenskim osnovnim šolam ponuditi poseben paket, ki bi vključeval cenejšo vstopnino in prevoz. Odgovora nismo dobili.
Ključne besede: Turizem, marketing, prostočasne dejavnosti, zabaviščni parki, Gardaland, Mirabilandia.
Objavljeno v DKUM: 13.04.2022; Ogledov: 172; Prenosov: 25
.pdf Celotno besedilo (1,27 MB)

9.
Kadri in varnost – dva stebra industrijskega turizma
Barbara Pavlakovič, 2021, doktorska disertacija

Opis: Raziskava obravnava dva temeljna vidika industrijskega turizma, in sicer kadre in varnost. Industrijski turizem je tip turizma, ki vključuje obiske delujočih podjetij in objektov industrijske dediščine, obiskovalci pa tako spoznajo sam izdelek, delovni proces, zgodovino podjetja in njeno kulturo. Med obiskom se srečajo tudi z zaposlenimi v podjetju, v prvi vrsti s tistimi, ki izvajajo industrijski turizem ter z zaposlenimi v proizvodnji. Zaposleni oziroma kadri so najpomembnejši element vsake organizacije in na njih temelji izvedba dela, še bolj pa turistične ponudbe, saj gre za storitveno dejavnost. Pri tem mora podjetje premišljeno izbrati kadre z ustreznimi kompetencami in z organizacijo izobraževanj skrbeti za nadaljnji razvoj njihovih kompetenc. Po drugi strani pa v svetu različnih rizikov še bolj upoštevamo vidike varnosti, saj obiskovalci obiščejo in se počutijo dobro pri ponudbi, ki zagotavlja visoke varnostne kriterije. V okviru industrijskega turizma so pomembni različni vidiki varnosti, to so zagotavljanje varnosti za obiskovalce, zagotavljanje varnosti za zaposlene, varovanje intelektualne lastnine podjetja ter vzdrževanje higiene proizvodov. V študiji primerov iz štirih različnih držav smo s pomočjo poglobljenih intervjujev in opazovanja z udeležbo preučili, kako naj bodo organizirani kadri in skrb za varnost v procesu ogleda proizvodnje, da bo organizacija na turistični trg lahko ponudila turistično znamenitost aktivni industrijski turizem. Oblikovali smo splošne procesne modele aktivnega industrijskega turizma ter normativne modele kadrov in varnosti v industrijskem turizmu, ki lahko služijo za osnovo nadaljnjega razvoja že obstoječe ponudbe ali za oblikovanje nove ponudbe industrijskega turizma. Ta podjetju predstavlja priložnost za dodaten vir prihodka in promocijo lastnih blagovnih znamk, širši skupnosti pa predstavlja priložnost za razvoj turizma na destinacijah, ki nimajo naravnih znamenitosti, so pa bogate z industrijo.
Ključne besede: industrijski turizem, kadri, varnost
Objavljeno v DKUM: 09.03.2022; Ogledov: 200; Prenosov: 27
.pdf Celotno besedilo (9,87 MB)

10.
Filmski turizem in turizem popularne kulture
Maja Turnšek, 2022

Opis: Monografija kritično reflektira aktualno raziskovanje filmskega turizma. Čez analizo presekov zgodovinskih, disciplinarnih in predvsem paradigmatskih razlikovanj identificira štiri osrednja polja raziskovanja. Poenostavljeno jih lahko razdelimo glede na njihovo osrednje raziskovalno vprašanje, s tem pa tudi teoretsko podstat in raziskovalne metode vsakega izmed pristopov: (a) Kaj mediji počnejo s turisti? (b) Kaj (potencialni) turisti počnejo s filmi? (c) Kaj akterji destinacije počnejo filmom in turistom? Ter končno (d) Kako celostno zaobjeti kompleksno soodvisnost med mediji, turisti in destinacijo? Avtorica čez poglobljeno analizo vsakega izmed pristopov identificira predvsem slepe pege v aktualnem raziskovanju in teoretski imaginaciji filmskega turizma in popularne kulture. Pri tem čez celotno monografijo zagovarja tezo, da lokalne turistične skupnosti niso ne pasivne in ne brez moči vplivanja v današnjem medijatiziranem svetu. Nasprotno: gre za soodvisen odnos ustvarjanja kraja, kjer je v analizo v prvi vrsti treba vključevati družbeno konstrukcijo prostora in s tem vlogo destinacijskega managementa.
Ključne besede: filmski turizem, turizem popularne kulture, podoba destinacije, destinacijski management, zgodbarjenje v turizmu
Objavljeno v DKUM: 19.01.2022; Ogledov: 264; Prenosov: 64
.pdf Celotno besedilo (7,90 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

Iskanje izvedeno v 0.16 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici