| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 11
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
Reprezentacija vinskega turizma v filmih : diplomsko delo univerzitetnega študija
Nikola Mahnić, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo je sestavljeno iz dveh delov. Prvi del obsega teorijo obravnavne teme, drugi del opisuje našo raziskavo. V teoretičnem delu smo opisali vinski turizem in vinskega turista. Prav tako smo s pomočjo sodobnejših virov opredelili vinski turizem v Sloveniji ter izpostavili nekaj primerov promocije in komuniciranja vinskega turizma v filmih. V raziskovalnem delu smo analizirali filma Stranpota (Sideways) in Vinsko deželo (Wine Country). Izbrali smo si prizore, v katerih smo zaznali povezavo z vinskim turizmom. Nato smo razpravljali, ali je reprezentacija vinskega turizma v filmih učinkovita promocijska strategija za Slovenijo. Odkrili smo, da je filmski turizem lahko zelo učinkovit za promocijo turizma le v določenih primerih in da je potrebno upoštevati razvitost turistične ponudbe destinacije, ki bi jo želeli promovirati. Spoznali smo tudi prednosti in slabosti, ki jih takšna promocija prinaša.
Keywords: Vinski turizem, vinski turist, filmski turizem, reprezentacija, promocija
Published in DKUM: 22.10.2024; Views: 0; Downloads: 18
.pdf Full text (3,33 MB)

2.
Analiza pustolovskega turizma v Sloveniji in možnosti njegovega razvoja : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija
Edin Karamujić, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo raziskuje področje pustolovskega turizma z osredotočenjem na Slovenijo. Delo je razdeljeno na dva osnovna dela. V teoretičnem delu naloge so podrobno proučeni koncept pustolovskega turizma, njegovi učinki na turiste, deležnike, okolje in gospodarstvo ter njegova trajnostnost tako na globalni kot tudi na državni ravni. V empiričnem delu naloge je izvedena raziskava s pomočjo intervjujev s ponudniki pustolovskega turizma v Sloveniji. Cilji raziskave so poiskati odgovore na raziskovalna vprašanja in raziskati stališča ter izkušnje deležnikov glede pustolovskega turizma. Z intervjuji so pridobljeni kvalitativni podatki, ki so nato obdelani in analizirani. Za celovito razumevanje pustolovskega turizma je uporabljena kombinacija teoretičnega pregleda literature in empiričnih raziskovalnih metod. Naš namen je usvojiti ključne elemente pustolovskega turizma in prispevati k razpravi o njegovi trajnostnosti ter vplivih na popotnike in turistične destinacije.
Keywords: pustolovski turizem, intervju, pustolovski turist, trajnost, motivi, Slovenija
Published in DKUM: 18.10.2024; Views: 0; Downloads: 25
.pdf Full text (1,07 MB)

3.
Vinski turizam grada Samobora : diplomsko delo univerzitetnega študija
Lovro Mrkonjić, 2023, undergraduate thesis

Abstract: U sklopu ovog diplomskog rada proveli smo istraživanje i napravili analizu trenutne situacije i napretka vinskog turizma u gradu Samoboru u Hrvatskoj. Prvo smo se upoznali sa samim gradom te ključnim pojmovima ovog istraživanja i rada, a nakon toga i s trenutnom situacijom vinskog turizma. Nakon toga smo napravili istraživanje na temelju intervjua s poljoprivrednicima, turističkom zajednicom i samom gradskom upravom grada Samobora. Kroz istraživanje došli smo do zaključka kako vinski turizam u gradu Samoboru ne samo da nije dovoljno razvijen nego je i nedostatno razvijen. Postoji mnogo prostora za napredak, a sami poljoprivrednici spremni su na suradnju s turističkom zajednicom i Gradom te čekaju na trenutak kada će napokon moći prikazivati i pokazivati turistima procese proizvodnje te same autonomne vinske proizvode. U razgovoru s gradskom upravom došli smo do zaključka kako se u skoroj budućnosti očekuje veća potražnja za vinskim proizvodima, dok se sadašnja potražnja i interes odnose na samo deset posto turista koji dolaze. Grad želi pokrenuti razvoj vinskog turizma u skladu sa zakonskim okvirima i cilj im je pružati kvalitetan doživljaj i vinski proizvod svakom turistu.
Keywords: vinski turizam, vino, turist, vinski turist, grad Samobor
Published in DKUM: 07.07.2023; Views: 625; Downloads: 124
.pdf Full text (663,41 KB)

4.
Funkcionalnost nautičkog sektora prije, za vrijeme i poslije krize izazvane bolešću COVID-19 : diplomsko delo univerzitetnega študija
Franjo Krapec, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Cilj ovog istraživanja bio je, na temelju dobivenih rezultata, iznijeti određene prijedloge namijenjene poduzećima koja posluju u nautičkom sektoru u smislu poboljšanja poslovanja. Konkretno, analizira se utjecaj pandemije na nautički sektor u financijskom smislu. Sektor nautike okarakteriziran je kao multifunkcionalan, stoga se smatra i vrlo profitabilnom industrijom. Globalizacija je imala golem utjecaj na današnje turističke trendove, kao i na pojavu novih turista. Taj pokret posebno je naglasila pandemija bolesti COVID-19, koja je dodatno naglasila već užurbanu digitalizaciju. Tehnološke i digitalne inovacije budućnost su u svim granama turizma, pa tako i u nautičkom turizmu. Hrvatska posjeduje prirodne adute za razvoj te vrste turizma, ali kvalitetom, opremljenošću i samom infrastrukturom još zaostaje za drugim zemljama. Istraživanje je pokazalo da je pandemija utjecala na poduzeća nautičkog turizma izravno uzrokovavši pad prometa i prihoda zbog vladinih ograničenje i straha turista od zaraze te neizravno rast troškova. Vrhunac pada prometa zabilježen je u 2021. godini, nakon čega se bilježi rast. Međutim, u narednoj godini očekuje se oporavak, pa čak i rekordni rast. Osnovna sredstva prilagodbe pandemiji pružanje su sredstva za zaštitu od zaraze i prakticiranje društvenog distanciranja. Sredstvo prilagodbe koje ostaje i nakon pandemije, a potaknuto je istom implementacija digitalnog marketinga.
Keywords: nautički turizam, COVID-19, Republika Hrvatska, turist, razvoj
Published in DKUM: 15.11.2022; Views: 582; Downloads: 109
.pdf Full text (1,39 MB)

5.
Vpliv stigmatizacije na turiste (na potovanjih) v Sloveniji : diplomsko delo univerzitetnega študija
Lara Praznik, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Stigmatizacija je proces etiketiranja posameznikov ali družbenih skupin na podlagi nekaterih očitnih značilnosti in lastnosti oseb, ki niso nujno resnične oziroma so preveč posplošene. Rezultat stigmatizacije so močne stigme, ki so vžgane v telo in dušo posameznika ter vplivajo na njegovo delovanje v družbi. Ljudje v svojem življenju nastopamo v različnih družbenih vlogah, ki so pogostokrat stigmatizirane zaradi površinskega odnosa do razumevanja sveta in družbenih procesov v njem. Turizem je večdimenzionalen pojav v mobilni družbi, ki ne more imeti samo ene razlage, saj je rezultat takih notranjih in zunanjih dejavnikov, ki ne morejo biti odvisni zgolj od stigmatiziranih podob sveta. Znotraj mobilne družbe posamezniki nastopajo tudi v vlogi turista. Turisti v družbi predstavljajo svojo družbeno podskupino, ki je stigmatizirana zaradi nekaterih izrazitih skupnih značilnosti posameznikov v njej. Turist kot oseba lahko v procesu stigmatizacije nastopa kot nosilec stigem ali stigmatizator. V naši diplomski nalogi smo proučevali stigmatizirano vlogo turista in njegov status v družbi, poiskali in s pomočjo socioloških in antropoloških teorij analizirali primere stigem v turizmu, raziskovali, kako turisti na potovanjih dojemajo stigmatizacijo, ter identificirali in skušali razviti scenarije za spoprijemanje z družbenimi stigmami za turiste v turizmu. Rezultati raziskave so pokazali, da lahko različni posamezniki različno občutijo in doživljajo stigmo. Zatorej ne obstaja samo en možen način spoprijemanja s stigmo, ampak je teh več. V naši raziskavi smo tako na podlagi refleksij naših informatorjev razvili več možnih scenarijev spoprijemanja s stigmo na treh ravneh; na ravni posameznika, ponudnika in destinacije. Scenariji ponujajo možne načine spoprijemanja s stigmo v realnem svetu.
Keywords: turist, stigmatizacija, stigma, mobilnost, medkulturno srečanje
Published in DKUM: 15.11.2022; Views: 631; Downloads: 103
.pdf Full text (1,05 MB)

6.
Mobilna aplikacija za prikaz zemljevida turističnih znamenitosti z uporabo ogrodja react in knjižnice openlayers : diplomsko delo
Jan Strelec, 2019, undergraduate thesis

Abstract: V okviru diplomske naloge smo načrtovali in izdelali mobilno aplikacijo za operacijski sistem Android in iOS. Namen aplikacije je prikaz zemljevida, na katerem lahko uporabnik vidi vse turistične znamenitosti v njegovi okolici. S tem želimo uporabnikom olajšati ter skrajšati iskanje znamenitosti, saj bodo jih imeli prikazane znotraj aplikacije, in jih ne bodo potrebovali iskati nikjer drugje. Z ogrodjem React-Native smo izdelali celotno mobilno aplikacijo, v kateri smo nato s pomočjo knjižnice OpenLayers prikazali zemljevid. Za pravilno delovanje smo v programskem jeziku Go izdelali strežnik za spletne storitve REST, iz katerega aplikacija pridobi vse potrebne podatke.
Keywords: Android, iOS, React, OpenLayers, zemljevid, znamenitosti, turist, mobilna, aplikacija
Published in DKUM: 12.11.2019; Views: 1468; Downloads: 98
.pdf Full text (2,54 MB)

7.
Pomen stare trte za kulturni turizem v Mestni občini Maribor
Maja Veselko, 2018, bachelor thesis/paper

Abstract: Sodobni trendi in spremembe kažejo, da v današnjem času turisti oziroma obiskovalci od turistične destinacije pričakujejo nekaj drugačnega in svojevrstnega. Tako v središču zanimanja in pozornosti prevladuje predvsem kultura, ki se razlikuje od destinacije do destinacije in s tem predstavlja identiteto določenega kraja, regije, države. Ker kultura postaja vedno pomembnejši dejavnik razvoja turizma, nas je v našem diplomskem delu zanimalo, kakšen pomen ima Stara trta – svetovna znamenitost na kulturni turizem mesta Maribor ter na njegovo prepoznavnost tako v Sloveniji kot tudi v tujini. Raziskava je pokazala, da je Stara trta izjemnega pomena tako za turizem v Mariboru kot tudi za njegovo širšo prepoznavnost. Ugotovili smo, da je v samo turistično ponudbo mesta že zelo vpeta, vseeno pa obstaja še veliko predlogov, ukrepov in načrtov za razvoj, s katerimi bi lahko dosegli še večjo obiskanost mesta ter njegovo prepoznavnost. Veliko je še možnosti sprememb in dopolnitve na že ponujenih produktih, treba pa bi se bilo posvetiti tudi ustrezni promociji in povezovanju, še posebej v povezavi s Festivalom Stare trte, ki se prireja Stari trti v poklon.
Keywords: kulturni turizem, kulturni turist, festivalski turizem, Občina Maribor, Stara trta, Festival Stare trte
Published in DKUM: 25.10.2018; Views: 1510; Downloads: 297
.pdf Full text (1,88 MB)

8.
Modra frankinja kot osnova vinskega turizma v Sevnici
Vita Petek, 2018, master's thesis/paper

Abstract: Osrednji produkt sevniškega vinskega turizma je modra frankinja, ki je po kakovosti in razširjenosti glavna rdeča sorta v vinorodni deželi Posavje. Žal pa prepoznavnost in vključenost v turizem še nista na takšnem nivoju, kot bi si turistični deležniki želeli. Problem, ki smo ga reševali v magistrskem delu je, kako modro frankinjo še bolj vključiti v turistično ponudbo Sevnice. Pri svojem raziskovanju smo uporabili več metod kvalitativnega raziskovanja, in sicer: metodo deskripcije, metodo analize vsebine, delno strukturiran intervju (z vinarji, vinogradniki in strokovnjaki vinske stroke smo opravili delno strukturirane intervjuje, katerih analizo smo naredili z metodo kodiranja). Analiza je pokazala, da je vinski turist visoko izobražen, radoveden človek, ki se spozna na vino. Zanimajo ga lokalna vina in njihova zgodba. Ocenjuje se, da pripada višjemu sloju, na potovanju pa ga poleg vina zanimajo tudi samo področje, pridelava in vinska klet. Ugotovitve glede modre frankinje so pokazale, da je to tisto rdeče vino, ki ima v Posavju idealne pogoje, da se razvije v žlahtno in žametno vino Posavja ter da intervjuvanci poznajo pridelke/izdelke iz modre frankinje, da pa ni dovolj zastopana v trgovskih verigah in da večina intervjuvancev to sorto vina povezuje z mestom Sevnica. Na osnovi naše raziskave ob koncu magistrskega dela predlagamo konkretne turistične produkte.
Keywords: modra frankinja, Sevnica, vinski turizem, vinski turist, Posavje
Published in DKUM: 23.08.2018; Views: 1965; Downloads: 512
.pdf Full text (2,27 MB)

9.
ZADOVOLJSTVO UPORABNIKOV TURISTIČNIH STORITEV
Tana Stanonik, 2015, bachelor thesis/paper

Abstract: Zadovoljstvo uporabnikov turističnih storitev je eden ključnih dejavnikov za uspešno poslovanje ponudnikov turističnih storitev. V teoretičnem delu diplomske naloge smo na kratko razjasnili glavna pojma turizem ter zadovoljstvo. Opisali smo nekaj dejavnikov, ki vplivajo na zadovoljstvo uporabnikov turističnih storitev. Govorimo o kakovosti storitev v turizmu, nakupnem vedenju turistov ter o lojalnosti turistov. Opisali smo tudi samo merjenje zadovoljstva turistov ter razjasnili kako se v turizmu ravna s pritožbami. V raziskovalnem delu pa smo s pomočjo ankete, ki smo jo uporabili za anketiranje slovenskih turistov, ki so počitnikovali na grškem otoku Kefalonija v poletni sezoni 2013, odgovorili na zastavljena raziskovalna vprašanja. Zanimalo nas je predvsem ali so bili turisti s svojimi počitnicami zadovoljni, katere skupine turistov je lažje zadovoljiti kot druge ter ali so si tisti turisti, ki niso bili zadovoljni, za to krivi sami. Raziskali smo tudi kakšno vlogo ima organizator počitnic pri samem zadovoljstvu svojih uporabnikov ter kako se rešujejo težave, ki nastanejo med počitnicami.
Keywords: turizem, zadovoljstvo, turist, Kefalonija
Published in DKUM: 09.09.2015; Views: 1601; Downloads: 324
.pdf Full text (2,10 MB)

10.
ANALIZA ZADOVOLJSTVA GOSTOV NA DESTINACIJI MARIBOR
Blaž Zajc, 2014, undergraduate thesis

Abstract: V modernem času, v katerem smo se znašli, ljudje zaradi številnih tehnoloških novosti postajamo čedalje zahtevnejši odjemalci. Podjetja, ki ne sledijo spremembam v zunanjem in notranjem okolju, se slej kot prej začnejo soočati s težavami. Dnevno nam mediji poročajo o likvidacijah in stečajih podjetij. A za vsemi propadlimi podjetji ne stoji vedno neprilagajanje okolju in spremembam v njem, včasih so za to kriva naklepna dejanja posameznikov. Tudi v turizmu se morajo truditi in v turističnih destinacijah razvijati vedno nove storitve in širiti destinacijski program z namenom, privabiti večje število turistov, kar seveda pomeni večji prihodek. Z diplomskim projektom sem se osredotočil na turistično destinacijo Maribor, natančneje na analizo zadovoljstva gostov in turistov, ki prihajajo v Maribor. S pomočjo anketnega vprašalnika sem odgovoril na številna, v začetku postavljena vprašanja in uresničil zastavljene cilje. Postavil sem si tudi štiri hipoteze, izmed katerih sem tri potrdil, eno pa zavrnil. Prišel sem do sklepa, da obiskovalci in turisti v povprečju odhajajo zadovoljni.
Keywords: turizem, turist, destinacija, zadovoljstvo, Maribor, analiza
Published in DKUM: 11.11.2014; Views: 1367; Downloads: 164
.pdf Full text (844,43 KB)

Search done in 0.37 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica