1. Primerjava družbenih odgovornosti med izbranimi slovenskimi, francoskimi in danskimi transportnimi podjetjiTea Knez, 2021, master's thesis Abstract: V magistrskem delu smo obravnavali tematiko družbene odgovornosti in ugotovili, da se začetki družbeno odgovornega vedenja kažejo že v starodavnih rimskih zakonih. Pri proučevanju tematike smo prišli do spoznanja, da ni enotne definicije družbene odgovornosti, saj si jo vsak avtor razlaga po svoje. Vsem definicijam je skupno prizadevanje za odgovorno družbeno, ekonomsko in okoljsko ravnanje. Teoretično spoznanje smo nato nadgradili z analizo kriterijev družbene odgovornosti v desetih slovenskih, francoskih in danskih transportnih podjetjih. Za vsako izbrano transportno podjetje smo pregledali tudi spletne medije in ugotovili, ali podjetje dejansko posluje družbeno odgovorno. Na osnovi dobljenih ugotovitev smo primerjali, kakšno je dojemanje družbene odgovornosti v posamezni državi. Spoznali smo, da transportna podjetja v Sloveniji, Franciji in na Danskem tej tematiki posvečajo veliko pozornosti. Vsa podjetja se zavedajo pomembnosti družbeno odgovornega vedenja do vseh, ki so neposredno ali posredno vključeni v poslovanje, saj pozitivno vpliva na dobičkonosnost in konkurenčnost podjetij. Keywords: družbena odgovornost, transportna podjetja, ključni deležniki v podjetjih, notranja dimenzija, zunanja dimenzija Published in DKUM: 26.11.2021; Views: 1209; Downloads: 84 Full text (2,71 MB) |
2. Trajnostni razvoj v cestnem tovornem prometu in odnos slovenskih avtoprevozniških podjetij do trajnostnega razvojaUrška Grden, 2019, bachelor thesis/paper Abstract: V tej diplomski nalogi smo na trajnostni razvoj pogledali z vidika slovenskih transportnih podjetij. Da bi bralcu predstavili čim bolj celovit pregled, smo na začetku podali definicijo trajnostnega razvoja, opredelili cilje trajnostnega razvoja in zakonodajo, ki to ureja v Sloveniji. Ugotovili smo, da je najširše sprejeta definicija trajnostnega razvoja definicija, ki pravi, da gre pri trajnostnem razvoju za obliko razvoja ali napredka, ki zadovoljuje potrebe sedanjosti ne da bi ogrožala prihodnje generacije pri zadovoljevanju njihovih potreb. Srb za izvajanje trajnostnega razvoja se na formalni ravni kaže predvsem v sprejemanju mednarodnih dokumentov, kot je na primer Agenda 2030 Organizacije združenih narodov, pa tudi v sprejemanju nove okoljske zakonodaje na ravni Evropske unije, ki je bila veliki meri v okviru Zakona o varstvu okolja implementirana tudi v slovensko pravo. V tej nalogi smo se osredotočili na trajnostni razvoj na področju cestnega prometa. Da bi izvedeli, kaj o trajnostnem razvoju menijo slovenska transportna podjetja, smo jih tako preko spletne ankete povprašali po njihovem delovanju na tem področju. O njihovi trajnostni ozaveščenosti smo dobili presenetljivo spodbudne informacije, vendar pa so spremembe v praksi kljub temu relativno redke, saj se podjetja bojijo, da bi pri uvajanju sprememb utrpela večjo finančno škodo. Sklenili smo, da bi bilo dobro, da bi podjetjem z željo po trajnostnem razvoju na tej točki v obliki finančne stimulacije naproti stopila država. Keywords: Logistika, trajnostni razvoj v cestnem prometu, transportna podjetja v Sloveniji, ukrepi za trajnostni razvoj prometa, državne subvencije Published in DKUM: 19.12.2019; Views: 1685; Downloads: 162 Full text (844,90 KB) |
3. RAZVOJ MODELA MANAGEMENTA ZA CELOVITEJŠE OBVLADOVANJE VPLIVA KRIZE NA TRANSPORTNA PODJETJAVeronika Trnovšek Grm, 2016, master's thesis Abstract: Transport je dejavnost, ki izvira že iz davnih časov, saj se je potreba po prevažanju stvari pojavila že dolgo nazaj. Skozi dolgo zgodovino je njegov razvoj napredoval počasi, a vztrajno in tudi pridobival na izboljšavah v njegovi tehniki in tehnologiji.
Dobra organizacija transporta, učinkovito upravljanje z voznim parkom ter prava izbira prevoznega sredstva, je pogoj za kakovostno izvajanje transportih storitev. Ti pogoji morajo biti izpolnjenji, če hočemo v tem turbulentnem času nuditi kakovostnejše ter bolj konkurenčne transportne storitve od svoje konkurence. To pa je tudi pogoj za obstanek transportnega podjetja na trgu.
Danes je eden izmed najpomembnejših dejavnikov uspešnosti ter učinkovitosti transportnega podjetja predvsem učinkovit, zanesljiv ter iznajdljiv management. Temeljne naloge managementa so planiranje, organiziranje, vodenje ter kontroling v poslovanju in delovanju podjetja. Managerji morajo skrbeti, da delo poteka v skladu z zadanimi cilji in vizijo podjetja. Hkrati pa morajo znati voditi in povezovati skupino ljudi v podjetju tako, da jih pritegnejo za svoje ideje, saj je le-to pogoj za dolgoročen napredek in obstoj transportnega podjetja na trgu.
Namen magistrske naloge je bil razviti nov model managementa transportnih podjetij, ki bi omogočal zmanjševanje vpliva krize in celovitejšo obvladovanje vpliva krize na delovanje in poslovanje transportnih podjetij v Sloveniji. V nalogi smo predvidevali, da trenutni model ne omogoča omejevanja oziroma zmanjševanja vpliva krize na delovanje in poslovanje transportnih podjetij, zato smo se v nalogi osredotočili na ukrepe za izhod iz krize ter celovito obvladovanje vpliva krize. Na strani državne regulative pa smo izpostavili potrebne ukrepe države za uresničitev predlaganega oziroma novo razvitega modela managementa transportnih podjetij.
Menimo, da so izsledki raziskave zanimivi za marsikatero slovensko transportno podjetje, saj je problematika, ki smo jo zajeli v nalogi, podala zanimive ter praktične rešitve, katere bi lahko uporabili pri svojem poslovanju in se tako mogoče izognili težavam, s katerimi se srečujejo predvsem ob pojavu kriz.
Ključne besede: management, transport, transportna podjetja, kriza, model managementa Keywords: management, transport, transportna podjetja, kriza, model managementa Published in DKUM: 05.07.2016; Views: 1128; Downloads: 187 Full text (1,43 MB) |
4. Spletne transportne borze tovoraSuzana Kropej, 2015, master's thesis/paper Abstract: V magistrskem delu smo na podlagi analize ponudbe storitev treh spletnih transportnih borz in intervjujev v petih logističnih podjetjih primerjali ponudbe storitev ter ocenili kakovost storitev TimoComa.
V prvem delu magistrskega dela smo pregledali vso primerno literaturo, v drugem delu pa analizirali ponudbe storitev TimoComa, LKW Walter in NajdiPrevoz.si ter izvedli intervjuje v podjetjih: Prevozništvo Daniel Fijavž, s.p., Transport Frangež, d.o.o., Globus, d.o.o., Emilijan &Uroš Fijavž transport, d.o.o., Šikovec transport, logistika, d.o.o. Na podlagi pridobljenih informacij smo v nadaljevanju strukturirali večparametrski odločitveni model, s katerim smo dobili najprimernejšo spletno transportno borzo za krog podjetij, ki so sodelovala v raziskavi, in s pomočjo modela vrzeli za merjenje kakovosti storitev opredelili kakovost storitev, ki jih ponuja TimoCom. Keywords: Spletna transportna borza tovora, ponudba storitev, kakovost, transportna podjetja, DEXi. Published in DKUM: 11.12.2015; Views: 1628; Downloads: 224 Full text (1,97 MB) |
5. Pogajanja v logistikiSuzana Gradišnik, 2014, master's thesis/paper Abstract: Svet se počasi premika iz gospodarske krize, ki je siromašila po mnogih državah. Zlasti Slovenija se s težavo prebija naprej. Poleg drugih je hud udarec doletel tudi slovenske cestne prevoznike. Podjetja morajo iskati rešitve in si v vse bolj konkurenčnem okolju zagotoviti obstoj. Pomembno je znati sklepati dobre posle, saj je ključ do dobro sklenjenega posla dober pogajalec. Pomembno je, da se podjetja zavedajo prednosti, ki jih prinaša dobro izurjen pogajalec in, da so pripravljeni nuditi posamezniku, zaposlenemu v podjetju, usposabljanje in šolanje na tem področju. Še vedno se mnogim podjetjem zdi škoda časa in denarja za urjenje svojih zaposlenih in samo pripravo na pogajanja.
Pri raziskovanju, kako in koliko izbrana slovenska transportna podjetja vlagajo v razvoj in izurjenost svojih delavcev pogajalcev, smo pod drobnogled vzeli nekaj slovenskih transportnih podjetij ter preverili, kakšno je dejansko stanje oziroma osveščenost teh podjetij v bistvu dobrega pogajalca in samih priprav na pogajanje.
Na osnovi izpolnjenih in analiziranih anketnih vprašalnikov vodstev podjetij, bomo predlagali nekaj ukrepov, ki bi izboljšali sposobnosti njihovih pogajalcev in s tem seveda tudi uspešnost podjetij. Keywords: Pogajanje, izurjen pogajalec, transportna podjetja Published in DKUM: 29.01.2015; Views: 1553; Downloads: 161 Full text (1,04 MB) |
6. Outsourcing transporta v podjetju Intereuropa d.d., na oddelku Mednarodni transport Evropa, v poslovni enoti CeljeGoran Jocković, 2014, bachelor thesis/paper Abstract: V diplomskem delu smo se osredotočili na outsourcing podjetja Intereuropa d.d., na oddelku Mednarodni transport Evropa, v poslovni enoti Celje. Naš glavni cilj je bil ugotoviti, ali so zunanji izvajalci tega oddelka pri svojem delu zanesljivi in uspešni. O njihovi zanesljivosti in uspešnosti smo sklepali na osnovi podatkov o številu in vrstah reklamacij, ki so jih v povezavi z njihovim delom zabeležili na tem oddelku. V prvem delu diplomskega dela so opredeljene teoretične osnove obravnavane tematike, kot so zunanje izvajanje oz. outsourcing v podjetju, izbira in ocenjevanje zunanjih izvajalcev, nabavna logistika ipd., v praktičnem delu pa so predstavljeni podjetje Intereuropa d.d., outsourcing v podjetju in zunanji izvajalci. V kritični analizi in SWOT analizi je predstavljena problematika, s katero se v podjetju srečujejo, v zaključku diplomskega dela pa so podani predlogi za njeno rešitev, med katere lahko uvrščamo uvedbo popolnega outsourcinga v podjetju, dolgoročne pogodbe z zunanjimi izvajalci, zmanjšanje števila zunanjih izvajalcev ter izbiro najkvalitetnejših med njimi. Keywords: zunanje izvajanje oz. outsourcing v logistiki, zunanji izvajalci, podjetje, transportna podjetja Published in DKUM: 25.08.2014; Views: 1707; Downloads: 227 Full text (4,20 MB) |
7. Grozdenje transportnih podjetij v oskrbovalni verigiMaja Ribič, 2014, master's thesis/paper Abstract: V današnjem poslovnem okolju se podjetja srečujejo s pritiskom vse večje konkurence ter globalizacije, zato je zanje pomembno medsebojno sodelovanje po načelu grozdenja, da s skupnimi močmi krepijo svoje konkurenčne sposobnosti v oskrbovalni verigi, kjer delujejo. Grozdi, v katere se podjetja povezujejo, predstavljajo obliko medpodjetniškega povezovanja, za katero je značilno, da temelji na skupnih interesih vseh udeležencev ter prinaša pozitivne učinke za člane grozda, predvsem v smislu zniževanja neposrednih stroškov in doseganja višje produktivnosti.
V teoretičnem delu magistrskega dela smo s pomočjo strokovne literature definirali osnovne pojme o oskrbovalni verigi, grozdenju ter o grozdenju transportnih podjetij v oskrbovalni verigi. V empiričnem delu magistrskega dela pa smo s pomočjo intervjuja skušali ugotoviti, kakšne prednosti in slabosti prinaša transportnim podjetjem, ki se grozdijo v podjetju KS logistik d. o. o., kje se jim pojavljajo težave, in jih s pomočjo naših predlogov odpraviti. Keywords: oskrbovalna veriga, transportna podjetja, grozdenje, grozd Published in DKUM: 20.08.2014; Views: 1542; Downloads: 199 Full text (1,56 MB) |
8. ITS KOT PODPORA DELOVANJU TRANSPORTNIH PODJETIJ TER UPORABNIKOV NJIHOVIH STORITEVPrimož Ferko, 2012, undergraduate thesis Abstract: V današnjem času, kjer prednost pred konkurenco pomeni obstoj podjetja na trgu, so podjetja v nenehnem iskanju za izboljšavami ter posledično povečanjem storilnosti z manjšimi stroški ob ohranjanju oziroma dvigu kvalitete storitev. Zaradi navedenih razlogov se podjetja na področju logistike vse bolj poslužujejo informacijske tehnologije. Vsi členi v logistični verigi, od izvajalcev transportnih storitev do njihovih uporabnikov, si iščejo to prednost s pomočjo ITS oziroma inteligentnih transportnih sistemov.
Diplomska naloga predstavlja sledilne sisteme in njihove zmogljivosti za transportna podjetja ter hkrati tudi projekt KASSETTS kot orodje za optimizacijo stroškov na področju logistike za manjša in srednja podjetja brez lastnega voznega parka oziroma manjšimi enotami proizvodnje. Prikazali bomo prednosti in koristi koriščenja ITS za optimizacijo stroškov ter učinkovitosti. Keywords: ITS, sledenje, cestna tovorna vozila, transportna podjetja Published in DKUM: 14.09.2012; Views: 5664; Downloads: 119 Full text (2,05 MB) |
9. Organiziranje prevoznih storitev v podjetju Tranasglob [i. e. Transglob] d.o.o. : diplomsko deloDušan Erhatič, 2006, undergraduate thesis Keywords: prevozništvo, špedicija, organizacijske strukture, izvršba, organizacija, transport, železniški transport, cestni promet, zračni promet, transportni sistemi, transportna sredstva, modeli, poslovanje, logistika, podjetje, poslovanje podjetja, panoge dejavnosti, pomorski transport, izvoz, uvoz, verige, operativni plani, SWOT analiza, pretok blaga, tovorni promet, Slovenija, odgovornost Published in DKUM: 28.09.2007; Views: 3560; Downloads: 495 Full text (544,89 KB) |