| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 252
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Analiza in smernice trajnostnega poslovanja glamuroznih kampov v Sloveniji
Maja Vodišek, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Svetovni trend glamuroznega kampiranja v primerjavi s klasičnim kampiranjem predstavlja možnost trajnostnega in udobnega načina kampiranja. Različne ponudnike glamuroznega kampiranja lahko prav tako najdemo po celotni Sloveniji. Slovenija je zelena destinacija, ki je idealna za razvoj glamuroznega kampiranja in ima potencial, ki se lahko primerja s svetovno konkurenco, vendar le ob učinkovitem udejstvovanju trajnostnih načel. V diplomskem delu smo proučili primere dobrih praks trajnostnega poslovanja ponudnikov nastanitev z okoljskim znakom v Sloveniji. Na podlagi pozitivnih komentarjev njihovih gostov na spletni strani Trip Advisor smo izpostavili najpogosteje omenjene atribute zadovoljstva. Z namenom, da pridobimo informacije o pomanjkljivostih vključevanja trajnostnih praks pri poslovanju slovenskih ponudnikov glamuroznega kampiranja smo izvedli raziskavo. V raziskavo smo vključili slovenske ponudnike glamuroznega kampiranja, ki nimajo pridobljenega okoljskega znaka. Raziskovalna vprašanja so bila razdeljena na štiri temeljna področja globalnih kriterijev trajnostnega turizma (GSTC); in sicer management trajnostnega razvoja, gospodarske in družbene koristi, koristi za kulturno dediščino ter koristi za okolje. Slednjim je bilo dodano še področje kakovosti storitev, ki temelji na kriterijih globalne kategorizacijske sheme, namenjene izključno ponudnikom glamuroznega kampiranja World of Glamping. Na koncu diplomskega dela so podane smernice za doseg boljšega uresničevanja trajnostnega razvoja na področju glamuroznega kampiranja v Sloveniji.
Keywords: trajnostni razvoj, glamurozno kampiranje v Sloveniji, GSTC, kakovost storitev, kategorizacija nastanitev
Published: 16.07.2021; Views: 83; Downloads: 10
.pdf Full text (2,49 MB)

2.
Rešitve pametnih mest v Sloveniji
Simon Žibert, 2021, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu smo opravili pregled literature, s katerim smo preučili pametna mesta in koncepte, ki jih opredeljujejo. Namen raziskave je bil ugotoviti delovanje pametnih mest in prednosti, ki jih ta prinašajo, ter primerjati rešitve pametnih mest v Sloveniji. V praktičnem delu je bila pripravljena in opravljena anketa, s katero smo prebivalce mesta Maribor spraševali o poznavanju pametnih rešitev. Rezultate ankete smo uporabili kot idejo za implementacijo prototipne mobilne aplikacije, s katero smo predstavili eno izmed možnih rešitev za težave, povezane s prometom.
Keywords: pametno mesto, informacijska tehnologija, trajnostni razvoj, zelena energija, internet stvari
Published: 02.06.2021; Views: 136; Downloads: 36
.pdf Full text (2,37 MB)

3.
Študija trajnosti in izzivov oskrbovalne verige bioplastike
Luka Uršič, 2020, bachelor thesis/paper

Abstract: V diplomskem delu je obravnavana tematika bioplastike kot trajnostne rešitve tesno povezana s količino plastičnih odpadkov, ki jo potrošniška družba proizvaja. Ker je problematika vsak dan večja, stopnja reciklaže pa ne raste premo sorazmerno s produkcijo odpadkov, je vpeljava novih alternativ ključnega pomena. Kljub številnim pozitivnim lastnostim ima konvencionalna plastika na okolje in prostor izrazito negativen vpliv, zato je iskanje rešitev v okvirih trajnostnega razvoja ter uvajanje tehnoloških izboljšav več kot nujno. Kot možno alternativo bomo predstavili bioplastiko, saj se uveljavlja splošno mnenje, da bi le-ta lahko pripomogla k manjši okoljski obremenitvi. Analizirali ter kritično ovrednotili bomo oskrbovalno verigo bioplastike ter teoretični del namenili izzivom, s katerimi se trajnostne rešitve soočajo. Raziskovalni del je namenjen primerjalni analizi dobrih praks, kjer nas je zanimala vpeljava bioplastike kot alternativne rešitve v slovenski prostor kot tudi njena oskrbovalna veriga ter analiza trajnosti. Raziskavo smo izvedli z metodo polstrukturiranih intervjujev, s pomočjo katerih smo želeli podrobno raziskati tematiko izdelave bioplastike v praksi, jo kritično ovrednotiti ter jo umestiti v koncept trajnostnih rešitev.
Keywords: bioplastika, biorazgradljiva plastika, biopolimer, oskrbovalna veriga, trajnostni razvoj
Published: 22.04.2021; Views: 148; Downloads: 54
.pdf Full text (1,89 MB)

4.
Inovacijski management in trajnostni razvoj usmerjen v ponovno uporabo izdelka na projektu howerchair v sklopu eps
Rok Lapornik, 2021, master's thesis

Abstract: Preden lahko pomislimo na uresničitev katere izmed inovacijskih idej, ki se nam je porodila, moramo najprej preveriti, v kaj se spuščamo in se vprašati o naši končni želji. Potrebno je začeti počasi in trdno graditi idejo, ki jo na podlagi celotnega znanja za nameček še poskušamo trajnostno dodelati, kar je v zadnjem času ključ do uspeha, saj brez trajnosti enostavno ni mogoče doseči vseh standardov in želja kupcev. Prvi del magistrskega dela obravnava teoretično ozadje inovacijskega managementa in trajnostnega razvoja, v drugem delu pa sledi prikaz projekta Howerchair (invalidski voziček z električnim pogonom preko naprave Hoverboard), v katerem sem sodeloval v sklopu evropskega projektnega semestra EPS. S preučevanjem inovacijskega managementa in trajnosti lahko na podlagi raziskav in rezultatov vidimo tesno povezanost, še posebej v zadnjem obdobju. Končni uspeh projektov temelji predvsem na dobri raziskavi z vključevanjem čim večjega števila virov, kjer imamo točno določen cilj, tega pa poskušamo doseči z uporabo različnih metod, ki nas prisilijo k trajnosti in inovativnosti. Projekt Howerchair je tesno povezan z osnovami raziskav trajnosti in inovativnosti, poleg tega pa daje še veliko pozornost na krožno gospodarstvo, ki postaja iz dneva v dan pomembnejše za pravi uspeh z izumi in za našo lepšo prihodnost na Zemlji. Delo predvsem stremi k poudarjanju pomembnosti dejstev, postopkov in metod, ki so bili s strani mnogih raziskovalcev in inovatorjev predolgo zapostavljeni.
Keywords: Inovacija, trajnostni razvoj, napredek, projekt, razvoj novega izdelka, inovacijski vektor
Published: 12.04.2021; Views: 99; Downloads: 27
.pdf Full text (2,55 MB)

5.
Podeželje in razvoj gastronomije v Sloveniji
2021

Abstract: V publikaciji so predstavljena znanstvena izhodišča in pomen vzpostavljanja teritorialnih kolektivnih blagovnih znamk po modelu Izvorno slovensko za razvoj slovenskega podeželja ter gradnje gastronomskega turizma, ki temelji na kratkih dobavnih poteh od njive do krožnika in vzpostavlja sistem kakovosti in izvora živil ter gradiv tudi za vse spremljajoče dejavnike, ki družno gradijo gastronomsko podeželsko turistično destinacijo. Model temelji na sistematičnem povezovanju, gradnji sistema ocenjevanja in vizualne podobe kolektivne blagovne znamke, usposabljanju, svetovanju, ocenjevanju kakovosti, podeljevanju pravice do uporabe certifikata, vzpostavljanju sistema trženja, prodaje, logistike in zagotavljanja nenehne kakovosti skozi načrtovano spremljanje kakovosti in izvora produktov. Na prvem nivoju gradimo primarno ponudbo, in sicer usposabljamo in svetujemo ponudnikom pridelkov in živilskih izdelkov, da le-ti zgradijo zgodbe z lokalno dodano vrednostjo, ki jih lahko v jedi vključijo gostinci. Na drugem nivoju ustvarjamo lokalno prepoznavno ponudbo nastanitvenih kapacitet, gastronomskih prireditev in doživetij. Tretji nivo je namenjen ambasadorjem kolektivne blagovne znamke, ki pod eno streho združujejo več omenjenih aktivnosti in sprejemnim turističnim agencijam. Četri nivo je namenjen gradnji portala, ki omogoča komuniciranje med deležniki znotraj destinacije in pritegne pozornost zahtevnih raziskovalcev gastronomije, ki so za izjemna butična doživetja pripravljeni nameniti svoj čas in denar. Vse aktivnosti so usklajene z aktivnostmi Slovenske turistične organizacije in MGRT in odlična popotnica za Slovenija – Evropska gastronomska regija Evrope 2021.
Keywords: teritorialne kolektivne blagovne znamke, model Izvorno slovensko, trajnostni razvoj podeželja, gastronomija, kratke dobaviteljske verige, od njive do krožnika, destinacija, kakovost, poreklo-izvor
Published: 09.03.2021; Views: 152; Downloads: 26
URL Link to file

6.
Vloga trajnostnega razvoja na področju obvladovanja fizičnih sredstev
Oskar Lazarevič Padar, 2020, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu proučimo povezanost med obvladovanjem fizičnih sredstev in trajnostnim razvojem. Zahteve po doseganju kakovosti, nižanju stroškov, ustvarjanju dobičkov, ustvarjanju delovnih mest, doseganju družbene odgovornosti in okoljski učinkovitosti narekujejo dogajanje v poslovnem svetu. Pomen trajnostnega razvoja bo zato v prihodnosti pridobival še večjo veljavo. Zaradi globalne konkurence bo z vidika organizacij in sistema obvladovanja fizičnih sredstev pomembno vključevanje vidikov trajnostnega razvoja v delovanje. Namen diplomskega dela je identificirati ključne aktivnosti in vidike trajnostnega razvoja, ki jih organizacije vključujejo na področju obvladovanja fizičnih sredstev. Oblikujemo aktivnosti, ki prikazujejo prepletenost trajnostnega razvoja in obvladovanja fizičnih sredstev. Na osnovi analitično hierarhičnega procesa izdelamo model, s katerim pridobimo lokalne in globalne uteži. Model validiramo na dveh izbranih podjetjih. Oblikujemo dva trajnostna modela obvladovanja fizičnih sredstev in izpostavimo ključne vidike trajnostnega razvoja znotraj obvladovanja fizičnih sredstev. Identificiranje ključnih segmentov trajnostnega razvoja znotraj gospodarske panoge izpostavimo najpomembnejše. V prihodnosti bi bilo smotrno oblikovati standardizirane trajnostne modele obvladovanja fizičnih sredstev za posamezne gospodarske panoge. Zaključimo lahko, da se princip trajnostnega razvoja sklada s principi obvladovanja fizičnih sredstev.
Keywords: Obvladovanje fizičnih sredstev, trajnostni razvoj
Published: 02.12.2020; Views: 166; Downloads: 31
.pdf Full text (984,07 KB)

7.
Proučitev aspektov apiturizma in oblikovanje turističnih produktov – vodenih doživetij za prepoznane ciljne skupine turistov
Saša Kancler, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Apiturizem je oblika turizma, ki temelji na čebelarstvu in čebelarski dediščini. Kot razmeroma nova oblika se je apiturizem hitro razširil po Sloveniji in tudi širše. Ta oblika turizma je čedalje bolj popularna, saj sledi modernim trendom v turizmu, ki narekujejo, da morajo biti doživetja trajnostna, atraktivna, butična in morajo pripovedovati zgodbo. Zgodba čebelarstva je v Sloveniji zanimiva predvsem zaradi njegove bogate kulturne dediščine in kranjske sivke, kar daje Sloveniji možnost, da postane na področju apiturizma vodilna svetovna destinacija. Z raziskavo smo proučili vse aspekte apiturizma od ponudbe, segmentov turistov, njihovih motivov, odnosa lokalnih čebelarjev do zadovoljstva turistov, ki so apidoživetja že obiskali. Pridobili smo veliko koristnih podatkov, ki nam dajejo globlji vpogled v apiturizem, hkrati pa služijo kot osnova za oblikovanje turističnih produktov. S poznavanjem vseh omenjenih aspektov apiturizma imamo možnost ponudbo apidoživetij nadgrajevati in dopolnjevati tam, kjer je to najbolj potrebno, da izpolnimo poslanstvo apiturizma – ozaveščanje.
Keywords: turizem, čebelarstvo, apiturizem, trajnostni razvoj turizma, turizem na podeželju
Published: 20.11.2020; Views: 218; Downloads: 118
.pdf Full text (1,78 MB)

8.
Konkurenčnost slovenskega gospodarstva in vlaganje v trajnostni razvoj
Patricija Vrentuša, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Z diplomskim delom smo poskušali razumeti pojem konkurenčnosti in ga predstaviti na modelu Slovenije. Konkurenčnost Slovenije je predstavljena po dveh ključnih metodologijah – metodologiji WEF in metodologiji IMD. Poskušali smo najti dejavnike, v katerih je Slovenija dobra in ima konkurenčno prednost, pa tudi tiste dejavnike in področja, ki ovirajo konkurenčnost Slovenije. Z analizo indeksov, ki jih vsaka izmed organizacij uporablja, je bila narejena podrobnejša raziskava posameznih področij. Tako smo tudi poskušali ugotoviti, kateri so ključni dejavniki, na katerih bi v Sloveniji še morali graditi. Izpostavili pa smo tudi pomembne konkurenčne prednosti Slovenije in njene najbolj konkurenčne sektorje – tukaj smo se osredotočili predvsem na inovacijske grozde. Posvetili smo se še pomenu trajnostnega razvoja in pokušali razumeti, koliko se mu posveča Slovenija. Ne nazadnje pa poskušamo najti še načine, na katere lahko konkurenčnost Slovenije tudi izboljšamo.
Keywords: konkurenčnost, konkurenčne prednosti, slabosti, Slovenija, trajnostni razvoj.
Published: 17.11.2020; Views: 191; Downloads: 41
.pdf Full text (624,79 KB)

9.
Iskanje poslovnih možnosti na prodajnem trgu veganskega prehranjevanja kot način trajnostnega razvoja
Urška Matko, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Na razvoj in delovanje vsakega podjetja vplivajo različne vrste okolij. Za uspešno poslovanje mora podjetje preučiti vsako od okolij, v izogib nevarnostim, ki bi negativno vplivale na njegovo delovanje in s tem razvoj, ter za prepoznavanje priložnosti, ki jih lahko izkoristi v dobrobit delovanja in razvoja podjetja. Okolje podjetja je kompleksno, zato smo ga delili na ekološko, družbeno-socialno in kulturno, tehnično-tehnološko, pravno-politično in ekonomsko okolje pa tudi na prodajni trg ter nabavne trge z resursi, kapitalom in delovno silo. Okolja se med seboj povezujejo in ne izključujejo. Vedno je potrebna odločitev, katere priložnosti iz okolja bodo izkoriščene, saj se je nemogoče odzivati na vse priložnosti naenkrat. Poleg priložnosti iz okolja se podjetje poslužuje tudi lastnega razvoja in iskanja svojih prednosti. Notranji potenciali so področja, ki jih lahko podjetje okrepi in izboljša za konkurenčnejše poslovanje, ki ga potrtebuje za izkoriščanje priložnosti oziroma izogibanje nevarnostim v okolju in na trgih kot delih okolja. Poslovne odločitve bi morale biti pri odločanju za izkoriščanje poslovnih priložnosti usmerjene v trajnostni razvoj. Predstavljeni so različni vidiki trajnostnega razvoja ter poglobljeni v segment prehranjevanja po načinu veganskega prehranjevanja. Prehranske navade in ozaveščenost o zdravi prehrani pomembno vplivajo na način delovanja in razvoja podjetja. Prilagajanje povpraševanju je ključno za obstoj podjetja na trgu. Vse to so vidiki, ki smo jih obravnavali v teoretičnem delu. V praktičnem delu je opravljena analiza priložnosti/možnosti na prodajnem trgu veganskega prehranjevanja kot načinu trajnostnega razvoja v Zgornji Savinjski dolini. V prvem delu je opravljena analiza ekološkega, družbeno-socialnega in kulturnega, tehnično-tehnološkega, pravno-političnega in ekonomskega okolja. Izpostavljenih je nekaj priložnosti in nevarnosti, ki bi lahko vplivale na poslovne odločitve veganske restavracije v Zgornji Savinjski dolini. Z anketo preučevan prodajni trg je pokazal, kakšne so trenutne prehranske navade ljudi na dotični lokaciji, predvsem je razvidno, kolikšno je zanimanje za vegansko ponudbo hrane in stališče do takšnega načina prehranjevanja. Z intervjujem pridobljeni podatki kažejo na zmožnost nabavne ponudbe lokalnih pridelovalcev za potencialno vegansko restavracijo.
Keywords: trgi podjetja, trajnostni razvoj, veganstvo, poslovne priložnosti.
Published: 11.11.2020; Views: 151; Downloads: 38
.pdf Full text (861,75 KB)

10.
Razvoj produktov narave in kulturne dediščine na območju Stične in okolice
Špela Jerin, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Območje občine Ivančna Gorica je bogato z naravno in kulturno dediščino, ki je temeljna za razvoj trajnostnega turizma in turističnih produktov. V teoretičnem delu naloge smo preučili literaturo o trajnostnem in odgovornem turizmu. Predstavili smo območje Ivančne Gorice z vidika naravne in kulturne dediščine ter izvedli analizo SWOT območja. V empiričnem delu smo v obliki kvalitativne raziskave želeli ugotoviti stališča deležnikov turizma v javnem, zasebnem in neprofitnem sektorju o trajnostnem turizmu, dediščini in turističnih produktih. Z analizo podatkov smo ugotovili slab razvoj trajnostnega turizma in turističnih produktov v občini Ivančna Gorica. Ključni dejavniki slabše razvitosti so pomanjkanje organizacije in koordiniranja turizma v občini Ivančna Gorica. Razlog je tudi premajhno povezovanje deležnikov in pomanjkanje izobraženih kadrov v stroki turizma. Na podlagi pridobljenih ugotovitev in stališč smo ustvarili dva inovativna integralna turistična produkta, ki bi pripomogla k razvoju turizma na območju. Prvi turistični produkt z naslovom Doživetje dediščine v deželi kranjske čebele je namenjen starejšim parom, ki radi uživajo lokalno hrano in jih hkrati zanimata naravna in kulturna dediščina. Drugi turistični produkt z naslovom Družinsko Doživetje na Dolenjskem je namenjen mladim družinam, ki rade preživljajo aktivne in poučne počitnice.
Keywords: občina Ivančna Gorica, trajnostni razvoj, naravna in kulturna dediščina, turistična destinacija, turistični produkt
Published: 02.11.2020; Views: 161; Downloads: 66
.pdf Full text (2,95 MB)

Search done in 0.31 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica