| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 4 / 4
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Zavedanje o pomenu energijske učinkovitosti v podjetju Eurel d.o.o. in percepcija le-te pri odjemalcih
Jakob Korbar, 2024, master's thesis

Abstract: V današnjem poslovnem svetu, ki je vedno bolj dinamičen, se raznorazna proizvodna podjetja soočajo z vedno večjim pritiskom, da morajo delovati energijsko učinkovito, hkrati pa zmanjšati svoj vpliv na okolje. Pri tem ne gre le za stvar prihranka stroškov, temveč gre za strateški imperativ, ki se prepleta s širšim konceptom trajnosti. Z optimizacijo energijske porabe lahko podjetja dosežejo proizvodnjo z manj vložka, kar jim veča konkurenčnost na trgu. Sprejem energijsko učinkovitih tehnologij in praks podjetja velja tudi za odraz zavezanosti podjetja k inovativnosti in razmišljanju o prihodnosti. Odjemalci, lastniki in drugi regulativni organi od podjetij vse bolj zahtevajo, da ta izkazujejo odgovornost do okolja. Trajnostne prakse, kot je uporabljanje obnovljivih virov, postajajo sestavni del ugleda podjetja in njegovega dolgoročnega poslovanja. Trendi energetske učinkovitosti se bliskovito razvijajo, poganjajo pa jih tehnološki napredek, spremembe politike in pritiski globalne pobude. Zavedanje o energijski učinkovitosti in prizadevanje za trajnost nista le etična izbira, ampak tudi strateška poslovna odločitev, ki kroji prihodnost proizvodnih podjetij. V teoretičnem delu smo opredelili marketing na splošno ter tudi zeleni marketing oziroma marketing okoljsko sprejemljivih izdelkov. Predstavili smo tudi sedem ključnih področij zelenega marketinga. Opredelili smo splošno marketinško komuniciranje in percepcijo odjemalcev; v tem delu smo podrobno predstavili še družbeno odgovornost podjetij, dojemanje le-te, vedenje in zadovoljstvo odjemalcev. Analizirali smo še proces nakupne odločitve in njen proces pri okolju prijaznejših izdelkih. Opredelili smo tudi raziskovalne koncepte, kot so zaznan vpliv na okolje, skrb za okolje, »zeleno zavajanje«, znanje o okoljskih pobudah in okoljske vrednote odjemalcev. Na koncu smo predstavili še pojem ogljični odtis in energijsko učinkovitost ter predstavili standard ISO50001. V empiričnem delu smo raziskovali, kako odjemalci zaznavajo podjetje Eurel, d. o. o., in njegov vpliv na okolje v primerjavi s konkurenčnim podjetjem ter kako dojemajo verodostojnost njihove komunikacije glede okoljske politike v primerjavi z njihovim konkurentom. Raziskali smo še, ali bodo odjemalci z višjo stopnjo ozaveščenosti ohranjanja čistega okolja ob nakupu upoštevali morebiten škodljiv vpliv, ki ga ima podjetje na okolje. Ugotavljali smo tudi, ali bodo odjemalci z višjo stopnjo ozaveščenosti ohranjanja čistega okolja imeli bolj pozitiven odnos do pobud podjetij za energijsko učinkovitost. Rezultati raziskave kažejo, da se podjetje Eurel odjemalcem zdi bolj verodostojno in manj škodljivo do okolja kot njemu konkurenčno podjetje. Izkazalo se je tudi, da bodo odjemalci, ki imajo višjo stopnjo ozaveščenosti ohranjanja čistega okolja, upoštevali morebiten škodljiv vpliv podjetja na okolje pri nakupu. Prav tako se je izkazalo, da imajo odjemalci z višjo stopnjo ozaveščenosti ohranjanja čistega okolja bolj pozitiven odnos do pobud podjetij za energijsko učinkovitost.
Keywords: energijska učinkovitost, percepcija odjemalcev, zeleni marketing, zeleno zavajanje, Eurel, korporativna trajnost, družbena odgovornost podjetja
Published in DKUM: 17.10.2024; Views: 0; Downloads: 8
.pdf Full text (1,91 MB)

2.
Primerjalna analiza poročanja o trajnosti oskrbnih verig izbranih slovenskih večnacionalnih podjetij
Sergeja Juhart, 2024, master's thesis

Abstract: Trajnostno poročanje je nenehno razvijajoče se področje, kar od podjetij zahteva stalno učenje, prilagajanje in izboljšanje pripravljenosti na nove zahteve tega poročanja. Slednje je Evropska unija oblikovala tudi z Direktivo poročanja o trajnostnem razvoju podjetij (angl. Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD)), Direktivo o skrbnem pregledu trajnosti podjetij (angl. The Corporate Sustainability Due Diligence Directive (CSDDD)) in Evropskimi standardi poročanja o trajnosti (angl. European Sustainability Reporting Standards (ESRS)). Trajnostno poročanje postaja tudi celovitejše, zajema kazalnike okolja, družbe in upravljanja (ESG) ter obsega vrednostno verigo podjetja. Slednja zajema oskrbno verigo podjetja, ki je v mednarodnem okolju ključni del podjetja in iz katere izhaja marsikateri vpliv podjetja na trajnostno poslovanje. V teoretičnem delu magistrskega dela obravnavamo trajnost v mednarodnih oskrbnih verigah, poročanje o trajnostnem poslovanju in poročanje o trajnosti oskrbnih verig. V tem delu opredeljujemo pomen direktiv CSRD in CSDDD ter standardov ESRS za poročanje o trajnosti oskrbnih verig. V empiričnem delu nas je zanimalo poročanje o trajnosti oskrbnih verig treh izbranih slovenskih večnacionalnih podjetij. To smo delno raziskovali na osnovi sekundarnih podatkov - z analizo trajnostnih poročil podjetij -, pri čemer sta nas zanimala predvsem dosedanje poročanje o trajnosti mednarodnih oskrbnih verig in dosedanje opravljanje skrbnega pregleda oskrbnih verig. Primarni del empirične raziskave je obsegalo anketiranje, v katerem so izbrana podjetja sodelovala. Z analizo odgovorov na postavljena vprašanja smo pridobili vpogled v trajnostno poročanje podjetij, v njihove zaznane priložnosti in izzive poročanja o trajnosti oskrbnih verig ter v njihovo opravljanje skrbnega pregleda oskrbnih verig. Z empirično raziskavo smo ugotovili, da izbrana podjetja v svoja poročila o trajnostnem poslovanju vključujejo informacije o trajnosti oskrbnih verig. Spoznali smo, da podjetja pri poročanju o trajnosti oskrbnih verig priložnosti in izzive zaznavajo v podobnem obsegu. Za pridobivanje informacij o oskrbni verigi bodo podjetja primorana izboljšati opravljanje skrbnega pregleda oskrbnih verig. Sklepamo, da še vsa podjetja niso zelo dobro pripravljena na zahteve novih ureditev trajnostnega poročanja.
Keywords: trajnost, trajnostno poročanje, trajnost oskrbnih verig, kazalniki ESG, večnacionalna podjetja
Published in DKUM: 16.10.2024; Views: 0; Downloads: 21
.pdf Full text (3,13 MB)

3.
Pomen medkulturnih razlik in različnih gospodarskih sistemov pri družbeno odgovorni naravnanosti podjetij po svetu
Monika Rožanc, 2024, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu smo raziskovali vpliv kulturnih razlik in različnih gospodarskih ureditev na družbeno odgovorno poslovanje podjetij po svetu. Glavni cilj raziskave je bil ugotoviti, v kolikšni meri medkulturne razlike in gospodarski sistemi vplivajo na družbeno odgovornost podjetij. Rezultati analiz treh geografskih področij – Severne Amerike, Evrope in Japonske – so pokazali, da so v poslovnem svetu opazne pomembne razlike v izražanju družbene odgovornosti podjetij glede na kulturno in gospodarsko okolje. Ugotovljeno je bilo, da podjetja, ki izražajo visoko stopnjo družbene odgovornosti, lažje obvladujejo krize, kot je bila koronakriza. Prav tako je bilo ugotovljeno, da je ustvarjanje dobička še vedno ena izmed prioritet podjetij, na katero ne gledajo z vidika družbene odgovornosti, temveč še vedno pretežno z gospodarskega in ekonomskega vidika. Raziskava poziva k nadaljnjim analizam in prizadevanju za povišanje stopnje družbene odgovornosti podjetij po svetu.
Keywords: medkulturne razlike, družbena odgovornost podjetja, trajnost, obvladovanje kriz, globalizacija.
Published in DKUM: 10.10.2024; Views: 0; Downloads: 13
.pdf Full text (1,05 MB)

4.
Analiza dejavnikov rasti podjetja z uporabo pestel: okoljski in drugi vplivi
Nuša Sobočan, 2024, undergraduate thesis

Abstract: PESTEL-analiza je pomembno orodje za vsako podjetje, ki želi razumeti in obvladovati zunanje- dejavnike, ki vplivajo na njegovo poslovanje. S pregledom političnih, ekonomskih, socialnih, tehnoloških, okoljskih in pravnih dejavnikov podjetja pridobijo vpoglede, ki jim omogočajo prilagajanje strategij in sprejemanje odločilnih poslovnih odločitev. Živimo v času, ko trajnost postaja ključni element konkurenčne prednosti, zato je razumevanje okoljskih vplivov še posebej pomembno. Diplomska naloga se osredotoča na analizo dejavnikov rasti podjetja z uporabo PESTEL-analize, s posebnim poudarkom na okoljskih dejavnikih. PESTEL-analiza omogoča celovit pregled zunanjih dejavnikov, ki vplivajo na poslovno okolje in rast podjetja. Pregled posameznih komponent PESTEL-analize vključuje politične, ekonomske, socialne, tehnološke, okoljske in pravne dejavnike, pri čemer so okoljski dejavniki še posebej podrobno obravnavani glede na njihov pomen in vpliv na podjetja. Okoljski dejavniki, kot so energetska učinkovitost, ravnanje z odpadki, trajnostni razvoj izdelkov, okoljske regulative in zakoni, tržne zahteve ter vpliv podnebnih sprememb, imajo pomembno vlogo pri oblikovanju poslovnih strategij. Integracija teh dejavnikov v poslovno strategijo je ključna za doseganje dolgoročne rasti in konkurenčne prednosti. Poleg okoljskih dejavnikov so za rast podjetja pomembni tudi notranji dejavniki, kot so inovacije in razvoj izdelkov, organizacijska kultura in vodenje, človeški viri ter finančno upravljanje, ter zunanji dejavniki, kot so tržne razmere, tehnološki napredek, dostop do trgov in regulativno okolje. V empiričnem delu naloge je podrobno predstavljen primer podjetja Pipistrel. Obravnavani so dejavniki rasti podjetja, vključno s finančnimi kazalniki, tržnim položajem, širitvijo na tuje trge, inovacijami in razvojem, zeleno tehnologijo, zaposlenimi, uvedbo trajnostnih praks in zmanjševanjem okoljskega odtisa. Analiziran je vpliv posameznih dejavnikov PESTEL-analize na rast podjetja Pipistrel, pri čemer so okoljski dejavniki izpostavljeni kot ključni za njegovo dolgoročno uspešnost. Okoljski dejavniki, kot so energetska učinkovitost, trajnostni razvoj izdelkov in okoljske regulative pomembno vplivajo na rast podjetja Pipistrel. Integracija okoljskih dejavnikov v poslovno strategijo in uvedba trajnostnih praks so ključni za dolgoročno rast in uspešnost podjetja na konkurenčnem globalnem trgu na katerem posluje. Primeri uspešnega vključevanja okoljskih strategij, kot so IKEA, Tesla in Unilever, dodatno potrjujejo pomembnost teh dejavnikov za trajnostno rast podjetij. Trajnostna usmeritev je na podlagi analize in empiričnih podatkov ključna za dolgoročno rast in konkurenčnost za podjetje Pipistrel in tudi druge.
Keywords: PESTEL-analiza, rast podjetja, trajnost, varstvo okolja, konkurenčnost, okoljski dejavniki, podjetje
Published in DKUM: 26.09.2024; Views: 0; Downloads: 26
.pdf Full text (1,18 MB)

Search done in 0.13 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica