2.
Medijski prikaz trgovine z ljudmi v Sloveniji : diplomsko delo univerzitetnega študijaEva Dakić, 2016, undergraduate thesis
Abstract: Trgovina z ljudmi, ki jo mediji večkrat poimenujejo kot novodobno ali moderno suženjstvo, je postalo ob povečanju ilegalnih migracij ljudi, zaradi vojnih ali slabih gospodarskih in političnih razmer v izvornih državah prebežnikov, priljubljena tema v medijih. Tema v medijih velikokrat postane tema razprave pri medijskemu občinstvu. Mediji tako v veliki meri določajo o katerih temah bo javnost razmišljala in o njej razpravljala. Diplomska naloga se osredotoča na to, kako slovenski mediji poročajo o trgovini z ljudmi. V teoretičnem delu diplomske naloge je natančno opredeljen pojem trgovine z ljudmi, njeni dejavniki in proces, natančno je opisana razlika med tihotapljenjem in trgovino z ljudmi, opisane so posamezne pojavne oblike trgovine z ljudmi in zakonodajna ureditev trgovine z ljudmi v Sloveniji. Sledi poglavje, ki zajema teorije strokovnjakov in raziskovalcev o poročanju medijev o trgovini z ljudmi. Ti medijem pripisujejo poenostavljanje, stereotipiziranje, enostranskost, senzacionalizem in druge strategije poročanja, s katerimi mediji ustvarjajo popačeno podobo o pojavu in žrtvah trgovine z ljudmi.
Empirični del diplomske naloge pa zajema analizo medijskih prispevkov na spletnih medijskih središčih 24ur.com, Rtvslo.si, Delo.si in Dnevnik.si, ki so se v letu 2005 in 2015 navezovali na trgovino z ljudmi. Značilnosti novinarskega diskurza o trgovini z ljudmi smo odkrivali s pomočjo kvantitativne in kvalitativne analize vsebine. Pri kvantitativni analizi se osredotočamo na obseg novic o trgovini z ljudmi v raziskovalnih obdobjih in njenih pojavnih oblikah v posameznih medijih, pri kvalitativnem raziskovanju pa s pomočjo kritične diskurzivne analize odkrivamo značilnosti diskurza.
Keywords: trgovina z ljudmi, tihotapljenje ljudi, spolno izkoriščanje, mediji, medijsko poročanje, diplomske naloge
Published in DKUM: 02.11.2016; Views: 2018; Downloads: 236
Full text (906,18 KB)