| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 26
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
Izzivi vodenja generacije Z
Pia Lucia Vilič, 2024, diplomsko delo

Opis: Trenutno se na delovnem trgu prepletajo štiri generacije, ki se med seboj razlikujejo, kar vodjam predstavlja številne izzive. Pomembno je, da vodje poznajo svoje zaposlene in prepoznajo razlike med njimi, saj lahko le tako učinkovito pristopijo k posamezni generaciji in posledično prispevajo k uspešnemu in učinkovitemu poslovanju svoje organizacije. V zadnjih nekaj letih je prav generacija Z tista, ki potrebuje večje prilagoditve na delovnem mestu, predvsem na področju motiviranja in komuniciranja. Ta nova generacija je odraščala v digitalnem svetu, zato pričakuje preprostost in je navajena, da je vse, kar potrebuje, dosegljivo le s pritiskom na gumb. V prvem delu diplomske naloge smo raziskovali področje vodenja, v okviru katerega smo predstavili različne stile in teorije vodenja ter pomen motivacije in komunikacije pri vodenju. V nadaljevanju naloge smo se osredotočili na generacije in njihove značilnosti. Ugotavljali smo tudi, kakšen stil bi bil najprimernejši za vodenje generacije Z. V empiričnem delu naloge smo naredili raziskavo, v kateri nas je zanimalo, kako vodje najučinkoviteje pristopijo k vodenju generacije Z. Izvedli smo intervjuje z vodstvenimi kadri, vprašanja pa so se nanašala na stile vodenja, ki jih vodje uporabljajo, kadar vodijo generacijo Z, motivacijo in komunikacijo. Pridobljene rezultate smo analizirali in ugotovili, da se vodje zavedajo medgeneracijskih razlik na delovnem mestu, vendar pa se v praksi kažejo težave pri implementaciji takšnih stilov vodenja, ki bi generaciji Z najbolj ustrezali. Analiza je pokazala, da je v praksi pri delu z generacijo Z še zmeraj najbolj razširjen avtokratski pristop, sodobnejši stili vodenja, ki jih literatura navaja kot najučinkovitejše pri delu s pripadniki generacije Z, pa v praksi še niso široko sprejeti. S pomočjo analize smo kot najpomembnejše motivatorje za to generacijo opredelili denar in denarne nagrade ter hitro napredovanje na delovnem mestu. Vodje se pri načinu komuniciranja generaciji Z prilagajajo, kadar gre za posredno komunikacijo, saj pri tej uporabljajo socialna omrežja. Kadar morajo vodje tej generaciji podati navodila in opredeliti svoja pričakovanja pa uporabijo formalno komunikacijo.
Ključne besede: vodenje, izzivi, generacije, generacija Z, stili vodenja, teorije vodenja
Objavljeno v DKUM: 24.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 23
.pdf Celotno besedilo (1,16 MB)

2.
Dejavniki izbora stila vodenja
Teja Dušej, 2024, diplomsko delo

Opis: Na stil vodenja običajno gledamo kot na obliko vedenja, ki se kaže na različne načine. Torej vedenje je posledica medsebojnega vpliva med tem, kaj mislimo in kako čutimo, in je odraz značaja in osebnosti vodje. Ko pride do stila vodenja, pa je učinkovit stil vodenja tisti, ki odraža tip značaja vodje, značilnosti zaposlenih in razmere, v katerih se vodenje odvija. Vodje se morajo ves čas prilagajati in iskati pravilen stil vodenja, ki bo odgovarjal njegovi organizaciji, vendar pa pri vsem tem prilagajanju ne smejo izkrivljati svoje osebnosti in karakteristike. V diplomski nalogi smo raziskovali, kateri dejavniki vplivajo na izbor stila vodenja, ki ga izbere vodja v organizaciji. V prvem delu diplomske naloge smo opredelili, kaj je stil vodenja, in teorije stilov vodenja, prav tako pa smo opredelili vodenje, vodjo in zaposlene. Temu sledijo dejavniki za izbor stila vodenja, torej skupine dejavnikov, in povezava dejavnikov na stil vodenja. V drugem delu, ki je praktičen, smo izvedli intervjuje z več vodji, skozi katere smo spoznali lastnosti uspešnih vodij in njihov stil vodenja. Ugotavljali smo, kakšni so ti dejavniki, ki vplivajo na izbor stila v praksi, in kako se med seboj povezujejo med različnimi situacijami. V praktičnem delu smo izvedli intervjuja, pri katerih smo spoznali, da se vodje poslužujejo kombinaciji stilov vodenja, saj je današnji turbolenten poslovni svet poln nepričakovanih situacij, na katere se je potrebno dobro odzvati in prilagoditi. Ugotavljamo, da je najpomembnejši dejavnik vsekakor osebnost vodje in organizacijska kultura, ki spada v skupino dejavnikov, ki se navezuje na notranje okolje podjetja. Komunikacija pa je ključ do uspeha vsake organizacije.
Ključne besede: Stili vodenja, dejavniki stila vodenja, vodenje, teorije vodenja.
Objavljeno v DKUM: 18.04.2024; Ogledov: 309; Prenosov: 95
.pdf Celotno besedilo (822,89 KB)

3.
Vpliv stila vodenja na motivacijo in komunikacijo v organizaciji
Iris Podgorelec, 2023, diplomsko delo

Opis: Na uspehe podjetja in želene cilje pripomorejo vodje in njihovi stili vodenja. Že samo vodenje ključno pripomore k opravljanju nalog in razporediti dela v podjetju. Zaposleni od vodje pridobijo tovrstne informacije, o načinu dela, izvedbi, organizaciji ipd. Uspešni vodje pripomorejo k dobremu počutju zaposlenega v podjetju, sodelujejo, komunicirajo in so strpni do svojih zaposlenih. Zaposlene tako ustrezno motivirajo in jim omogočajo možnost osebne rasti in napredovanja. So aktivi na vseh področjih in delujejo v prid podjetja ter zaposlenega. Z izbiro stila vodenja ključno pripomoremo k številnim procesom ter, k uspešnosti podjetja. Da pa bi zaposleni v podjetju delo kvalitetno in učinkovito opravljali jih morajo vodje ustrezno motivirati in z njimi komunicirati. Motivacija se v podjetju konstanto ponavlja in navsezadnje povečuje produktivnost ter moralo na delovnem mestu, hkrati pa zmanjšuje fluktacijo. Z motivacijo vzporedno poteka vodenje in komunikacija. Brez komunikacije se ljudi med seboj ne bi znali sporazumevati in izvrševati naloge, kot jih od nas zahtevajo nadrejeni. Pri komunikaciji poteka proces prenosa sporočil med dvema osebama (pošiljatelj, prejemnik). Kadar je komunikacija učinkovita, bosta obe osebi sporočilo zaznali in se nanj dosledno odzvali. Lahko se pa zgodi, da pride do šuma v komunikaciji, oziroma ovire, kjer se sporočilo ne posreduje v takšni obliki kot bi pošiljatelj to želel. Vodje z svojim načinom komuniciranja ogromno pripomorejo k dobremu ali slabemu počutju v podjetju. Svojim podrejenim morajo podati mnoge napotke, naloge, jih znati spoštovati in poslušati, tako, da bodo zaposleni imeli občutek, da so v podjetju pomembni. Z ustrezno komunikacijo lahko vplivamo tudi na samo motivacijo in naloge, ki se morajo opraviti. Dobra komunikacija je tako rekoč ključ do uspešnega podjetja. Če povzamemo, se vodenje, motivacija in komunikacija prekrivajo ena z drugim. Pomembno je, da vodja pozna cilje organizacije in stoji za svojimi stališči pri opravljanju nalog. Vendar se mora poistovetiti z svojimi zaposlenimi, jim znati prisluhniti, jih spoštovati ter dati občutek pomembnosti. Z dobrim nagrajevanjem pa tako še dodatno pripomorejo k »zvestobi« zaposlenih in kakovostni izvedbi končnih nalog. V diplomski nalogi smo na začetku predstavili pojme o vodenju, motivaciji in komunikaciji ter jih na kratko opisali. V raziskovalnem delu, bomo povzeli anketo zaposlenih in intervju vodje v izbranem podjetju. Zaključili bomo z povzetkom in potrdili ali ovrgli naše hipoteze.
Ključne besede: vodenje, stil vodenja, motivacija, motivacijske teorije, komunikacija
Objavljeno v DKUM: 04.10.2023; Ogledov: 557; Prenosov: 146
.pdf Celotno besedilo (1,54 MB)

4.
Vpliv značilnosti vodenja na motivacijo in komunikacijo v mikro in velikem podjetju
Doroteja Kolenko, 2023, diplomsko delo

Opis: Motivacija in komunikacija sta ključ do uspešnega vodenja in prav zato imajo značilnosti vodenja pomemben vpliv na njiju. Značilnosti vodenja, kot so jasna vizija, delegiranje odgovornosti, priznanje dosežkov, odprtost za komunikacijo, dosledna komunikacija in spodbujanje sodelovalne komunikacije, so ključni dejavniki, ki vplivajo na motivacijo in komunikacijo zaposlenih v podjetju. V diplomskem delu smo raziskali vpliv značilnosti vodenja na motivacijo in komunikacijo v mikro in velikem podjetju. V prvem delu diplomskega dela smo se osredotočili na pojem vodenja, stile vodenja, temeljne teorije vodenja, opredelili smo kriterije za mikro in velika podjetja ter kako se vodenje razlikuje v mikro in velikih podjetjih. Sledi predstavitev motivacije in komunikacije. Pri motivaciji smo najprej opisali sam pojem, vrste motivov, katere motivacijske teorije in dejavnike vse poznamo ter kako značilnosti vodenja vplivajo na motivacijo. Pri komunikaciji smo opredelili sam pojem, načine, vrste in sloge komuniciranja, kakšne so značilnosti in opredelili razlike v mikro in velikem podjetju. Ob koncu teoretičnega dela smo opredelili vplive značilnosti vodenja na motivacijo in komunikacijo. V empiričnem delu smo opravili raziskavo med vodji v mikro in velikem podjetju. Pripravili smo vprašanja za intervju, skozi katera smo nato analizirali, kako same značilnosti vodenja vplivajo na motivacijo in komunikacijo v izbranem podjetju. Ugotovili smo, da se vodenje, komunikacija in motivacija razlikujejo v mikro in velikih podjetjih. V obeh vrstah podjetij je treba oblikovati sistem motivacije, zato morajo biti managerji posebej pozorni na relativno vrednost nagrad. V mikro podjetjih se vodje lažje povežejo z zaposlenimi in zato jih tudi bolje poznajo in jih na takšen način lažje motivirajo. V velikih podjetjih se vodje osredotočajo predvsem na napredovanje, razvoj kariere in sisteme nagrajevanja. Prav tako je v mikro podjetjih komunikacija neposredna, fleksibilna in enostavna, kar omogoča tesen stik med vodstvom in zaposlenimi ter hitro izmenjavo informacij. V velikih podjetjih prevladuje formalna komunikacija z uporabo različnih tehnoloških orodij, pri čemer se poudarja delegiranje nalog.
Ključne besede: značilnosti vodenja, stili vodenja, motivacija, motivacijske teorije, komunikacija, mikro podjetja, velika podjetja.
Objavljeno v DKUM: 06.09.2023; Ogledov: 424; Prenosov: 73
.pdf Celotno besedilo (1,17 MB)

5.
Vodenje generacije Z
Leon Bohinc, 2023, diplomsko delo

Opis: Vodje morajo poznati svoje zaposlene in njihove potrebe, da lahko zagotavljajo najvišjo učinkovitost pri izvajanju vodstvenih nalog. Generacije so si med seboj zelo različne po vrednotah, ciljih in načinih dela, zato je nujno potrebno za vodjo, da pozna lastnosti posameznih generacij. Generacija Z se od prejšnjih generacij še toliko bolj razlikuje, saj so tako imenovani »otroci tehnologije«. Le ti so s tehnologijo odraščali in doživeli že kar nekaj večjih tehnoloških trendov (npr. razvoj pametnih telefonov in tabličnih računalnikov), ki so bistveno spremenili vsakdanje življenje, šolske sisteme in predvsem poslovni svet. V prvem delu diplomske naloge smo raziskali področje vodenja, v katerem smo opredelili področja vodenja, predstavili karakteristike uspešnega vodje in navedli različne teorije vodenja. V nadaljevanju smo predstavili značilnosti posameznih generacij ter strategijo za vodenje generacije Z. V drugem, empiričnem delu diplomske naloge, pa smo opravili raziskavo o vodenju generacije Z. Izdelali smo anketo, katere vprašanja se navezujejo na iskanje zaposlitve, željenem načinu vodenja in komuniciranja ter motivacijskih dejavnikov za generacijo Z. Anketo smo izvedli med slovenskimi in španskimi pripadniki generacije Z. Rezultate smo med seboj primerjali in iskali razlike ter podobnosti med slovenskimi in španskimi pripadniki generacije Z. Ugotovili smo, da med državama ne prihaja do večjih razlik. Večina zaznanih razlik se nanaša predvsem na nagrajevanje v številu dela prostih dni in količini dopusta. Za španske anketirance so tako ob iskanju dela, kot za motivacijo na delovnem mestu, pomembni dela prosti dnevi, medtem ko pri slovenskih anketirancih izstopa predvsem višina plače in denarne nagrade, kot tudi možnosti napredovanja. Navedene razkorake lahko pripišemo kulturnim razlikam med državama, saj je Španija znana po lagodnejšem in počasnejšem življenju, medtem pa v Sloveniji ljudje dajejo poudarek na uspeh in kariero.
Ključne besede: vodenje, generacije, teorije vodenja, stili vodenja, generacija Z
Objavljeno v DKUM: 19.07.2023; Ogledov: 828; Prenosov: 315
.pdf Celotno besedilo (1,01 MB)

6.
Pomembnost motiviranja za uspešno vodenje
Špela Kotnik, 2022, diplomsko delo

Opis: Izziv vsake vodje je motivirati svoje zaposlene tako, da bodo s svojimi dejanji pripomogli k doseganju organizacijskih ciljev. Motivacija je individualna stvar, zaradi česar mora vodja dodobra poznati lastnosti in potrebe svojih zaposlenih kot tudi naravo dela. Bolj, kot bodo zaposleni motivirani, tem bolj bodo pripomogli k uspešnosti podjetja. Na motivacijo lahko vodja vpliva z različnimi motivacijskimi dejavniki, kot so npr. plača, denarne nagrade ter napredovanja, a vendar nanjo vpliva tudi odnos, ki ga imata vodja in zaposleni, ter vodstveni stil, ki ga vodja uporablja. V diplomski nalogi smo raziskali vpliv, ki ga ima motivacija na vodenje ter opredelili njuno medsebojno soodvisnost. V prvem delu diplomske naloge smo tako najprej opredelili motivacijo, motive in izvore motivacije ter različne motivacijske teorije in dejavnike motivacije. Temu sledi poglavje vodenja, kjer smo najprej pojasnili, kaj vodenje sploh je, in kakšne vrste oziroma stile vodenja poznamo. Ob koncu prvega dela diplomske naloge smo opredeli tudi, kdaj govorimo o uspešnem vodenju in o medsebojnem vplivu med motivacijo in vodenjem. V drugem, empiričnem delu diplomske naloge, smo opravili raziskavo med zaposlenimi v izbrani enoti Nove kreditne banke Maribor d.d. Pripravili smo dve anketi, eno za vodje in eno za zaposlene, skozi kateri smo nato analizirali razkorak med motivacijskimi pristopi, ki jih uporabljajo vodje, in tistih, za katere si zaposleni izbrane organizacijske enote najbolj želijo, da bi jih vodje uporabljale. V empiričnem delu diplomske naloge smo ugotovili, da na motivacijo zaposlenih najbolj vplivajo denarne nagrade, najmanj motivirajoč dejavnik pa je delo od doma. Za slednjega je management mnenja, da le ta v veliki meri vpliva na raven motivacije zaposlenih, kar predstavlja največji razkorak med motivacijskimi dejavniki, ki dejansko motivirajo zaposlene, in tistimi, za katere vodstveni delavci menijo, da vplivajo na motiviranost.
Ključne besede: Motivacija, motivi motivacije, notranja motivacija, zunanja motivacija, notranja in zunanja motivacija, motivacijske teorije, maslowa hierarhija potreb, teorija ERG, Herzbergova motivacijska teorija, motivacijska teorija X in Y, teorija pridobljenih potreb, procesne teorije motivacije, motivacijski dejavniki, vodenje, vrste vodenja, osebnostne teorije vodenja, vedenjske teorije vodenja, kontingenčne teorije vodenja, situacijska teorija vodenja, sodobni stili vodenja, transakcijski in transformacijski stil vodenja, karizmatičen stil vodenja, moralen stil vodenja, uspešno vodenje.
Objavljeno v DKUM: 27.10.2022; Ogledov: 1218; Prenosov: 495
.pdf Celotno besedilo (1,19 MB)

7.
Vpliv vodenja na motivacijo novih generacij
Melanie Somer, 2020, diplomsko delo

Opis: V teoriji je mogoče najti veliko različnih stilov vodenja, kdaj je izbira katerega izmed njih primerna, ter kako in na kakšen način uspešno motivirati svoje zaposlene. Poznamo veliko različnih stilov vodenja kot tudi motivacijskih teorij, ki pa jih je veliko težje prenesti v prakso. Kadar vodimo veliko podjetje in/ali veliko skupino ljudi, je težko najti en, univerzalen način, ki bo uspešen pri vseh. Ker pa je za uspešnost in konkurečnost na trgu, ki je vedno bolj nasičen s konkurenco, potrebno imeti zadovoljne in visoko motivirane zaposlene, se vedno več vodij in managerjev sooča s problemom, kako naj jim to uspe. Med seboj smo si vsi različni, ženejo nas drugačni cilji in motivi. Na trgu delovne sile se prepletajo različne generacije zaposlenih oseb oziroma oseb, ki zaposlitev iščejo. Ne glede na to, da smo si med seboj vsi različni, pa je pripadnikom določenih generacij mogoče pripisati določene značilnosti, prioritete, želje in dejavnike, ki jih motivirajo. Cilj diplomskega projekta je ugotoviti, kateri so glavni dejavniki za uspešno vodenje in motiviranje nove generacije na trgu delovne sile in kako naj se vodje in managerji s tem uspešno spopadejo. Diplomski projekt je razdeljen na dva dela, teortičen in emipiričen del. V teoretičnem delu diplomskega projekta smo najprej predstavili stile vodenja in v teoriji povedali, kdaj je katerega izmed njih smiselno izbrati, kateri so dejavniki, ki na izbor vplivajo in pa teoretično predstavili, kako uspešno voditi in pa kakšen pomen ima avtoriteta in moč vodje za uspešno vodenje. Predstavili smo tudi motivacijske teorije, teoretično opisali, kako uspešno motivirati zaposlene in pa zakaj je motivacija zaposlenih tako pomembna. Predstavili smo tudi razne vplive na motivavijo in pa kako sta stil vodenja in motivacija zaposlenih med seboj neposredno povezana. Pobližje smo si ogledali novo generacijo delovne sile, generacijo Y in generacijo Z, kaj pričakujejo, želijo od delovnega mesta in kakšne so njihove prioritete na delovnem mestu. V empiričnem delu pa smo izvedli terensko raziskavo in nato pridobljene rezultate tudi analizirali in jih primerjali z že obstoječo študijo, ki je bila opravljena v Kanadi. Na podlagi pridobljenih podatkov smo tudi podali predloge za prakso.
Ključne besede: vodenje, stili vodenja, motivacija, motivacijske teorije, nove generacije na trgu delovne sile, generacija Y, generacija Z
Objavljeno v DKUM: 18.10.2021; Ogledov: 1040; Prenosov: 152
.pdf Celotno besedilo (1,42 MB)

8.
Stili vodenja mlajših generacij
Eva Tihole, 2021, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo zajema tako teoretični kakor tudi praktični del. Teoretičen del diplomskega dela obsega teorijo na temo vodenja in generacij. Vodenje je sposobnost spodbujanja, vplivanja in usmerjanja ljudi k doseganju želenih ciljev. Uspešnost vodenja je odvisna od osebnostnih značilnosti vodij, zato smo le-te opisali in s tem opredelili značilnosti, ki bi jih moral imeti dober vodja za uspešno vodenje organizacije. K večji uspešnosti in razumevanju zaposlenih pripomore tudi izbrani stil vodenja. Stile vodenja smo opredelili skozi prizmo vedenjskih in situacijskih teorij vodenja ter spoznali temeljne vodstvene sposobnosti. Vodenje ima v današnjem času velik pomen, saj je zaščita in ustrezno vodenje zaposlenih pomemben dejavnik k uspešnosti podjetja. Kako bo vodja ravnal s svojimi zaposlenimi, veliko pove o njegovi osebnosti in ugledu podjetja. Raziskovalci so preučevali veliko stilov vodenja, ki so lahko specifični tudi za vsakega posameznika. S pomočjo teorij vodenja smo poudarili tiste, kjer so vodje usmerjene k nalogam/delu ali k zaposlenim. Vse skupaj smo povezali z opredelitvijo generacij, ki nam veliko povedo o načinu življenjskega sloga in pogledu na življenjske in sprejete odločitve. Vsaka generacija ima svoje pozitivne in negativne vrline in tako bomo spoznali, kako bodo mogoče oni nekoč vodili zaposlene. Od vseh generacij, ki so se razvile do danes in smo jih v nadaljevanju tudi spoznali – veterani, »baby boom«, generacija X, Y in Z , smo se v nalogi osredotočili na generaciji Y/milenijci in Z. V praktičnem delu smo s pomočjo izvedenega anketnega vprašalnika, raziskali kakšen stil vodenja bo značilen za mlajše generacije oz. ali bo njihov stil vodenja usmerjen na zaposlene ali naloge. S pomočjo raziskave smo ugotovili, da se v določenih trditvah pojavljajo generacijske razlike, največja se je pojavila pri trditvi ali bi pokvaril/a prijetno in udobno razpoloženje skupine, na drugem mestu največjih razlik je trditev, kjer bi sodelavcem podelil/a nagrado za uspešnost in na tretjem mestu trditev, kjer bi bile moje ideje vedno v korist sodelavcem. Trditve, ki so si bile med seboj najbolj podobne so, da se o spremembah v podjetju obvešča vnaprej, da bi naredil/a urnik dela, da bi bilo sodelavcem lažje in tako delo pravočasno opravljeno ter da bi sodelavcem obrazložil/a, kakšen položaj in vlogo imajo v podjetju. Na koncu se je izkazalo, da bodo bodoče generacije v večji meri usmerjene na zaposlene.
Ključne besede: vodenje, vodja, organizacija, stili vodenja, generacije, podjetje, vedenjske teorije vodenja
Objavljeno v DKUM: 15.10.2021; Ogledov: 1434; Prenosov: 352
.pdf Celotno besedilo (1,56 MB)

9.
Vloga in pomen avtoritete ter moči za vodjo
Anja Krneta, 2019, diplomsko delo

Opis: Vodenje in biti vodja sta široka pojma, vodjo potrebuje vsako podjetje, saj brez njega ne more obstajati. Vsakega vodjo oblikujejo različni dejavniki in njegove lastnosti, zato pogosto slišimo o avtoriteti in moči vodje. Vodja je oseba, ki ji sledijo podrejeni, in prav od nje je pomembno odvisno, kako uspešno bo podjetje. Na svoje ''sledilce'' oziroma podrejene vpliva, jih usmerja in motivira in večinoma prav zaradi vodje podjetje raste ali v nasprotnem primeru propade. Vodja mora biti oseba, ki ji bodo ljudje z veseljem sledili, brez občutka, da to delajo samo za podjetje, ampak da imajo tudi sami korist. Leta preučevanja vodenja so prinesla kar nekaj teorij o lastnostih dobrega vodje in ali naj bodo ti za uspešnost podjetja usmerjeni na posameznike ali na delo v organizaciji. Izpostaviti velja, da so raziskovalci po letih preučevanj na tem področju ugotovili, da prav situacija določa primeren stil vodenja. Diplomsko delo vsebuje teoretični del o vodenju, teorijo o avtoriteti in moči, ki jo vodja poseduje. V diplomskem projektu smo skušali razložiti te pojme in jih povezati v smiselno celoto. Raziskali smo teorijo, nato pa smo ugotovili, da se v literaturi ne piše toliko o avtoriteti in moči vodje, zato smo izvedi še anketo, s katero smo to teorijo nadgradili in lažje prišli do zaključka. Terenska raziskava zajema raziskovalni del diplomskega projekta. Nanaša se na podrejene, ki so ocenjevali delo svojega vodje, in na njihove vodje, ki so ocenjevali lastno delo. Temeljna ugotovitev je, da zaposleni in vodje v splošnem vodenje in avtoriteto dojemajo na podoben način. Izjema so določene trditve, s katerimi lahko ugotovimo, da so največje razlike v dojemanju vodenja na strani vodij in njihovih podrejenih povezane s tem, ali vodja dejansko obravnava vse sodelavce enako, ali vodja spoštuje mnenje in počutje svojih podrejenih in ali je dovzeten za njihova mnenja. Te trditve smo tudi komentirali v raziskovalnem delu naloge. Na koncu raziskovalnega dela naloge podajamo še predloge za izboljšanje vodenja.
Ključne besede: vodenje, avtoriteta, moč, podrejeni, nadrejeni, teorije vodenja
Objavljeno v DKUM: 28.10.2019; Ogledov: 1352; Prenosov: 191
.pdf Celotno besedilo (551,64 KB)

10.
Izboljšanje vodenja v podjetju
Sara Hren, 2019, diplomsko delo

Opis: Področje vodenja je v zadnjem desetletju eno izmed najbolj raziskovanih in preučevanih področij managementa, kljub temu pa raziskovalci še vedno niso našli enotnega modela za vodenje zaposlenih. Vodenje na kratko pomeni sposobnost vplivanja, spodbujanja in usmerjanja zaposlenih k doseganju želenih ciljev. Uspešnost vodenja je odvisna od vodje in njegovih značilnosti, k uspešnosti pa pripomore tudi ustrezno izbran stil vodenja. Čez leta so se oblikovale različne teorije oziroma modeli vodenja. Raziskovalci so na začetku preučevali vodenje glede na lastnosti vodje, kjer je bil prevelik poudarek na osebnostnih in telesnih značilnostih vodij. Za tem so raziskovalci začeli raziskovanje vedenjskih lastnosti vodij ter ugotovili, da so nekateri usmerjeni k zaposlenim, drugi pa k delu in doseganju ciljev. Ker vedenjske teorije niso popolnoma zadovoljile raziskovalcev, so po letih raziskav ugotovili, da je ključen dejavnik pri izbiri stila vodenja situacija. Tako so se oblikovale situacijske teorije vodenja, ki so jih kasneje nadgradili z drugimi novejšimi teorijami vodenja. Z raziskovanjem vodenja in teorij vodenja bomo tako v teoretičnem delu diplomskega projekta podrobneje opredelili vodenje ter izbrane teorije in stile vodenja. V sklopu vodenja so pojasnjena izhodišča za razumevanje vodenja, razlike med vodjo in managerjem, avtoriteta in moč vodje ter delegiranje. V sklopu teorij in stilov vodenja so pojasnjeni klasični stili vodenja, osebnostne teorije ter nekatere vedenjske in situacijske teorije. V raziskovalnem delu diplomskega projekta bomo s pomočjo anketnega vprašalnika poskušali ugotoviti, kakšno je trenutno stanje oziroma stil vodenja v izbranem podjetju, prav tako bomo podali tudi nekaj predlogov za prakso.
Ključne besede: vodenje, vodja, teorije vodenja, stili vodenja
Objavljeno v DKUM: 25.10.2019; Ogledov: 1338; Prenosov: 238
.pdf Celotno besedilo (1,30 MB)

Iskanje izvedeno v 0.26 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici