1. Interaktivno upodabljanje oblakov točk LiDAR na očalih za navidezno resničnost z uporabo pametnega telefona : diplomsko deloŽiga Pušnik, 2023, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu je opisana implementacija mobilne aplikacije za operacijski sistem Android, ki na pametnem telefonu prikaže oblak točk svetlobnega zaznavanja in merjenja (ang. Light Detection and Ranging – LiDAR). Aplikacija omogoča premikanje po navideznem prostoru in pri vizualizaciji točk s pomočjo očal za navidezno resničnost (ang. Virtual Reality – VR) omogoča prepričljivejšo izkušnjo realnega okolja. Najcenejša očala so na trgu dostopna že za 15 €. S testiranjem aplikacije smo preverili njeno uporabnost in omejitve. Ugotovili smo, da se glede na zahtevnost pogleda pri upodabljanju večjih oblakov točk pojavijo večje razlike v hitrosti upodabljanja. V našem primeru smo pri merjenju števila sličic na sekundo (ang. frames per second – fps) pri oblaku z 1.000.000 točkami v osnovnem pogledu izmerili 54 fps, v pogledu VR pa 24 fps. Ključne besede: LiDAR, oblak točk, očala, navidezna resničnost, pametni telefon Objavljeno v DKUM: 21.09.2023; Ogledov: 503; Prenosov: 19 Celotno besedilo (7,85 MB) |
2. Predlogi za uporabo pametnega telefona kot merilne naprave pri pouku naravoslovnih predmetov v osnovni šoli : magistrsko deloSara Gorenjak, 2022, magistrsko delo Opis: Čeprav si dandanes le težko predstavljamo življenje brez pametnih mobilnih telefonov (PMT), njihov pomen in vloga pri pouku nista dorečena. Njihovo vključevanje v pouk je mnogokrat nezaželeno in celo prepovedano, čeprav sodobni PMT združujejo v eni napravi funkcije številnih naprav, ki so sicer neproblematični sestavni del poučevanja. Eden od možnih vzrokov za nevključevanje PMT v pouk naravoslovnih predmetov je pomanjkanje ustreznih didaktičnih zgledov. Zato smo pripravili preverjene zglede za laboratorijske vaje, kjer bi bilo mogoče pametni telefon vključiti v laboratorijsko in terensko delo naravoslovnih predmetov v vlogi merilne naprave. Za ta namen smo priredili obstoječe računalniško podprte laboratorijske vaje za izvedbo s PMT ob uporabi v telefonih vgrajenih merilnikov. Za delo smo uporabljali dva modela pametnih telefonov, in sicer LG G8S ThinkQ in Sony Xperia X Compact, ter aplikaciji Phyphox in ColorMeter, s katerimi smo izvedli več različnih vaj, ki bi jih bilo mogoče vključiti v pouk ali bi jih učenci lahko izvedli kot samostojno delo doma. V magistrskem delu smo podrobneje predstavili naslednjih pet vaj: zgradba celice, lastnosti živega, vpliv alkohola na celično membrano, delovanje katalizatorjev in terensko delo. Ugotavljamo, da bi lahko s takšno izvedbo vaj izboljšali pouk naravoslovnih predmetov v osnovni šoli in ga zaradi vseprisotnosti opreme približali učencem. S tem bi lahko spodbujali vseživljenjsko povezovanje naučenega v šoli s sposobnostjo reševanja problemov. S PMT je namreč omogočeno avtomatizirano zajemanje merskih podatkov, rezultati se sproti izpisujejo in izrisujejo na zaslonu, kar omogoča spremljanje hitrih in zelo počasnih sprememb. S stališča učitelja bi lahko na ta način dosegli aktivacijo učencev in hkrati doseganje višjih ciljev v izobraževanju, s stališča učencev pa večjo trajnost in kakovost znanja. Ob ekonomičnosti in racionalizaciji potrebne opreme lahko učitelji še dodatno ojačajo medpredmetne povezave med naravoslovnimi predmeti in sposobnost razreševanja kompleksnih problemov. Ključne besede: didaktično gradivo, laboratorijsko delo, merilna naprava, naravoslovje, pametni telefon Objavljeno v DKUM: 27.07.2022; Ogledov: 794; Prenosov: 80 Celotno besedilo (2,15 MB) |
3. Uporaba sončne energije za polnjenje mobilnega telefonaZehrudina Hrvić, 2021, diplomsko delo Opis: Fotovoltaika je veda, ki proučuje neposredno pretvorbo svetlobe v elektriko. Izkoriščamo jo lahko v različne namene. V diplomski nalogi je izdelan sledilnik sonca z Arduino ploščo, ki je namenjen polnjenju mobilnega telefona. Naredili smo analizo v kolikšnem času se napolni baterija mobilnega telefona z našo sončno celico in ugotovili, da na hitrost in moč polnjenja vpliva veliko različnih dejavnikov kot so napetost, tok, moč sončne celice, tip telefona, letni čas in vpadni kot sončnih žarkov na celico. S pomočjo programa Matlab/Simulink sta izdelani I-U in P-U karakteristiki sončnih celic, ki sta uporabljeni v diplomski nalogi.Pri izdelavi I-U in P-U karakteristeke smo spreminjali dva okoljska vpliva na sončno celico in sicer gostoto sončnega sevanja ter temperaturo sončne celice. Ključne besede: sončna celica, Arduino Uno, mobilni telefon, sončni sledilnik, I-U in P-U karakteristika sončne celice Objavljeno v DKUM: 03.12.2021; Ogledov: 1040; Prenosov: 108 Celotno besedilo (1,87 MB) |
4. Sistem tehničnega varovanja : primer postavitve sistema za fizične osebeMatej Cimerman, 2021, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu smo predstavili tehnično opremo, ki smo jo uporabili, postopek konfiguriranja naprav ter uporabili program DEXi. Podrobno smo opisali katero opremo smo uporabili sami, kje smo jo kupili in koliko smo zanjo odšteli. Razložili smo kaj pomenijo pojmi, ki smo jih uporabili in kje jih uporabiti.
Pri uporabi tehnične opreme smo ugotovili, kako se ta odziva in koliko je uporabna v praksi. Ugotovili smo, da je oprema funkcionalna do določene mere, saj je oprema v nizkocenovnem razredu. Slabosti smo ugotovili predvsem pri občutljivosti kamer, saj so zaznavale premik listja, dreves in senc, česar po besedah proizvajalca ne bi smele. Stopnjo občutljivosti kamere za zaznavanje se lahko nastavi na nizko raven in v tem primeru bi morala kamera zaznati samo premike večjih objektov ali ljudi. Slaba vidljivost kamere je tudi v nočnem pogledu, saj se v popolni temi skoraj nič ne vidi. Slabost je tudi ta, da ni možno vse opreme dodati v eno aplikacijo in od tam vsega konfigurirati, saj določeni izdelki ne podpirajo te možnosti. S pomočjo programa DEXi smo ugotovili, da je naš sistem tehničnega varovanja priporočljiv v vseh kategorijah.
Povezljivost kamer deluje dobro, prav tako obveščanje uporabnika na mobilni telefon. Z tehničnim sistemom smo relativno zadovoljni. Smo pa tudi bolj sproščeni z vidika varnosti. Ključne besede: diplomske naloge, Wi-Fi, usmerjevalnik, mobilni telefon, aplikacija, tehnično varovanje, varovanje Objavljeno v DKUM: 27.10.2021; Ogledov: 1114; Prenosov: 146 Celotno besedilo (1,40 MB) |
5. Primerjava meritev osvetljenosti s pametnim telefonom in klasičnim luxmetrom : diplomsko deloPavel Dobaj, 2021, diplomsko delo Opis: V sklopu diplomske naloge nas je zanimalo, ali lahko primerjamo natančnost meritev osvetljenosti s pametnim telefonom in klasičnim luxmetrom. Meritve smo izvajali s telefoni z dvema različnima operacijskima sistemoma (Android in iOS), za katera so predstavljene tudi razlike pri merjenju osvetljenosti. V nalogi so predstavljene ugotovitve, od česa vsega je odvisna točnost meritev osvetljenosti. Trdimo lahko, da so pametni telefoni nezanesljivi za merjenje osvetljenosti tam, kjer je potrebna visoka natančnost meritev. Kdaj bomo lahko merili natančno osvetljenost s pametnimi telefoni v različnih pogojih, pa je vprašanje časa in interesa. Ključne besede: osvetljenost, pametni telefon, mobilna aplikacija, meritve osvetljenosti Objavljeno v DKUM: 07.09.2021; Ogledov: 1148; Prenosov: 57 Celotno besedilo (1,33 MB) |
6. Model uporabe mobilnega telefona pri pouku v osnovni šoliTjaša Novak, 2021, magistrsko delo Opis: Za vnos sprememb v pouk, način in dinamiko dela ima učitelj na voljo različne didaktične strategije, ki so se razvijale skozi zgodovino razvoja pedagogike. Uporaba le-teh znotraj pouka učencem nudi razvoj sposobnosti in spretnosti, ki jih učenci dosegajo preko lastne miselne aktivnosti in dela. Z vključitvijo mobilnega telefona k didaktičnim strategijam se motivacija, splošno zanimanje in načini za odkrivanje novega znanja še dodatno povečajo.
Namen magistrske naloge je bil izdelati model uporabe mobilnega telefona pri pouku, ki smo ga naredili na podlagi teoretičnih izhodišč in rezultatov anketnega vprašalnika.
V teoretičnem delu naloge smo se osredotočili na didaktične strategije, ki jih učitelji lahko uporabljajo pri pouku, pri čemer smo vključili tudi uporabo mobilnega telefona in navedli njegove prednosti pri delu v šoli. V raziskavi, ki smo jo naredili z anketnim vprašalnikom, je sodelovalo 21 predmetnih učiteljev iz različnih osnovnih šol. V raziskavi nas je zanimalo, ali učitelji v pouk vključujejo mobilni telefon in katere didaktične strategije znotraj pouka uporabljajo. Rezultati so pokazali, da uporaba mobilnega telefona pri učiteljih še ni tako razširjena, pri tistih, ki ga pa uporabljajo, pa je uporaba omejena na posamezne teme, ki jih učitelji izberejo. Pri pouku učitelji najpogosteje uporabljajo timski, projektni in problemski pouk, v okviru katerih mobilni telefon vključujejo občasno, in sicer le ob določenih temah. Ključne besede: mobilni telefon, didaktična strategija, mobilno izobraževanje, mobilna aplikacija, pouk Objavljeno v DKUM: 22.07.2021; Ogledov: 1190; Prenosov: 172 Celotno besedilo (1,14 MB) |
7. |
8. Raba Likertove lestvice v raziskavah, povezanih z informacijsko varnostjo : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Informacijska varnostGašper Kopušar, 2021, diplomsko delo Opis: Likertova lestvica je ena najpogosteje uporabljenih (ali celo zlorabljenih) merskih instrumentov v družboslovnem raziskovanju. Raziskave, ki so se do sedaj osredotočale na Likertovo lestvico in poimenovanja besednih oznak vrednosti, so preučevale predvsem srednje vrednosti, vrednosti brez besednih oznak ter različno število stopenj lestvice. V literaturi pa po našem najboljšem vedenju nismo zasledili preučevanja besednih oznak skrajnih vrednosti. Glede na odsotnost empiričnih raziskav, ki bi ugotavljale, katere besedne oznake Likertove lestvice so v slovenščini najprimernejše kot skrajne vrednosti, smo v tem diplomskem delu izvedli eksperiment. Spletno okolje 1ka.si je naključno razvrstilo respondente v dve skupini, ki sta dobili dva enaka vprašalnika o varnosti pametnih telefonov, konstrukti pa so temeljili na varnostnomotivacijski teoriji. Vprašalnika sta se razlikovala le po besednih oznakah skrajnih vrednosti na Likertovi lestvici različni. Polovica respondentov je dobila vprašanja, na katera so odgovarjali z vrednostmi in njihovimi oznakami 1 - ˝močno se ne strinjam˝, 2 - ˝ne strinjam se˝, 3 - ˝sem nevtralen˝, 4 - ˝se strinjam˝ in 5 - ˝močno se strinjam˝. Druga polovica respondentov je odgovarjala z lestvico z vrednostmi 1 - ˝sploh se ne strinjam˝ in 5 - ˝popolnoma se strinjam˝. Ugotovili smo manjše razlike v aritmetičnih sredinah in variabilnosti konstruktov varnostnomotivacijske teorije med skupinama, a jih ni bilo mogoče posplošiti na celotno populacijo. Enako uporabni sta torej obe omenjeni ˝različici˝ Likertove lestvice v raziskavah, povezanih z informacijsko varnostjo. Prav tako smo ugotovili, da so zaznana ranljivost, zaznana resnost, učinkovitost ukrepanja in samoučinkovitost pozitivno povezani z namero za samozaščito v povezavi z uporabnikovim dojemanjem varnosti pametnega telefona. Ključne besede: diplomske naloge, informacijska varnost, Likertova lestvica, varnostnomotivacijska teorija, pametni telefon Objavljeno v DKUM: 06.07.2021; Ogledov: 1618; Prenosov: 302 Celotno besedilo (758,80 KB) |
9. Zaznava in prepričanja staršev o uporabi mobilnega telefona pri njihovih predšolskih otrocihKlavdija Kovač, 2020, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu so predstavljene prednosti in slabosti uporabe mobilnega telefona pri predšolskih otrocih, starih od 2 do 5 let. Raziskovali smo, v kolikšni meri starši zaznavajo doživljanje abstinenčnega odziva na odvzem mobilnega telefona in spremembe vedenja ob uporabi mobilnega telefona pri njihovih predšolskih otrocih ter vpliv uporabe mobilnega telefona na socialni razvoj. V teoretičnem delu predstavljamo, kaj je mobilni telefon, njegove začetke ter zmogljivosti, prednosti in slabosti njegove uporabe ter smo se še posebno posvetili navezanosti na predmete in nekemični zasvojenosti. V empiričnem delu diplomskega dela smo z uporabo kvantitativne metode raziskovanja ugotavljali, ali starši pri otroku, ko mu odvzamejo mobilni telefon, opažajo abstinenčno krizo, ali zaznavajo spremembe na področju govornega razvoja zaradi uporabe mobilnega telefona in njihovo prepričanje, da sta vedenje in socialni odnosi njihovih predšolskih otrok pogojena z uporabo mobilnega telefona. Na podlagi podatkov, pridobljenih z uporabo anketnega vprašalnika, ki so ga izpolnili starši otrok, starih od 2 do 5 let (n = 118), smo ugotovili, da četrtina anketirancev opaža, da se njihov otrok odzove z nemirom, ko mu odvzamejo mobilni telefon, medtem ko se večina otrok še vedno zamoti z drugim delom. Starši na področju govora zaradi vpliva uporabe mobilnega telefona ne zaznavajo bistvenih sprememb, prav tako ne zaznavajo sprememb pri razumevanju in učenju tujega jezika. Prepričani so, da uporaba mobilnega telefona ne vpliva na vedenje njihovih predšolskih otrok. Prav tako menijo, da uporaba mobilnega telefona ne vpliva na socialne odnose njihovih predšolskih otrok, saj otroci nimajo ne manj in ne več stikov z vrstniki. Ključne besede: mobilni telefon, navezanost, nekemična odvisnost, predšolski otrok, vzgoja, zasvojenost Objavljeno v DKUM: 20.11.2020; Ogledov: 967; Prenosov: 209 Celotno besedilo (1,54 MB) |
10. Mobilno oglaševanjeLaura Horvat, 2019, diplomsko delo Opis: Mobilna telefonija je v današnjem, hitro razvijajočem svetu postala edinstven medij še tako zahtevnih potrošnikov. Kljub temu da ima medij veliko pozitivnih lastnosti, ne smemo spregledati težav z zasebnostjo in zaupanjem. Prav zaradi tega smo se odločili, da v diplomskem projektu podrobneje raziščemo mnenje ljudi o oglaševanju v tem mediju, in tudi kateremu operaterju najbolj zaupajo. Ključne besede: oglaševanje, operaterji, mobilni telefon, telefonija, medij. Objavljeno v DKUM: 17.12.2019; Ogledov: 1171; Prenosov: 110 Celotno besedilo (1,27 MB) |