| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 14
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
Razvoj tekstur s tehniko preslikave UV: praktična uporaba v računalniških igrah : diplomsko delo
Dino Garić, 2024, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu sta bila predstavljena proces razvoja tekstur s tehniko preslikave UV in praktična uporaba tekstur v računalniških igrah. Analizirane so bile tudi različne tehnike razvoja tekstur, njihovi procesi in načini uporabe. V diplomskem delu sta obravnavani še dve težavi, ki se pojavljata pri končnih teksturah. Raziskano je bilo, kako zelo sta ti težavi vplivali na uporabnika in kakšni so načini za njuno odpravo. V ta namen je bil izveden eksperiment, pri katerem je bila uporabljena 3D scena modelov s teksturo, ki vsebuje dve ključni tehnologiji: anizotropno filtriranje in mehčanje robov. V zaključku so bile povzete naše ugotovitve.
Keywords: tekstura, UV-preslikava, računalniške igre, anizotropno filtriranje, mehčanje
Published in DKUM: 03.06.2024; Views: 215; Downloads: 56
.pdf Full text (6,01 MB)
This document has many files! More...

2.
Vpliv transglutaminaze na organoleptične in druge lastnosti jogurta : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa I. stopnje
Andreja Bežan, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo prikazuje študijo vpliva mikrobne transglutaminaze (MTGaze) na organoleptične in druge lastnosti jogurta pri različnih koncentracijah dodane MTGaze in različnih časih staranja vzorcev ter vpliv prisotnosti laktoze v mleku. Živilsko-predelovalna industrija se namreč v zadnjih desetletjih močno razvija. Povečuje se povpraševanje potrošnikov po mlečnih proizvodih. Njihove teksturne lastnosti so eden glavnih vidikov, ali potrošniki želijo kupiti izdelek ali ne. Prav to je glavni razlog naše študije. V diplomski nalogi smo ocenili učinek dodajanja MTGaze na nekatere lastnosti jogurta, kot so pH, koncentracija mlečnokislinskih bakterij, sinereza, viskoznost in gostota. To smo proučili s šestimi različnimi laboratorijskimi metodami. Ugotovili smo, da dodajanje MTGaze v jogurt izboljšala določene fizikalne lastnosti jogurta, zlasti teksturo, ki je bila bolj čvrsta in mehka. Vpliva na konsistenco jogurta. Jogurt z MTGaze ima manj intenziven vonj po sirotki, kar pritegne več kupcev v nakup izdelka. Rezultati kažejo, da prisotnost encima poveča tudi viskoznost vzorca jogurta in vpliva na sposobnost zadrževanja vode ter na celotno količino mlečnokislinskih bakterij. Pri določenih lastnostih, zlasti viskoznosti in količini mlečnokislinskih bakterij, ima velik vpliv vsebnost laktoze. Prav tako ne smemo zanemariti, da se lastnosti jogurta s staranjem spreminjajo.
Keywords: Mikrobna transglutaminaza, jogurt, tekstura, mlečnokislinske bakterije, sinereza, laktoza
Published in DKUM: 08.09.2021; Views: 1155; Downloads: 106
.pdf Full text (4,93 MB)

3.
Fotorealistično modeliranje stavb : diplomsko delo
Ivona Cvetkovska, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Ohranjanje zgodovine ni enostaven proces. Zgodovino države ali sveta lahko shranimo v obliki besedila, zgodovino arhitekture in stavb pa najlažje shranimo kot fotografijo. Še boljšo vizualno predstavo pa poda foto-realistični 3D model, ki je natančnejši od fotografije, in poda tretjo dimenzijo, ki pri fotografi ni prisotna. Iz tega izhodišča izhajajo ustvarjalci, ki ustvarjajo različne 3D modele za različne namene v različnih programih. Mi smo se odločili za izdelavo 3D modela Mariborske Baroničine hiše v programu Cinema 4D. Uporabljali smo različne operacije in orodja, obogatili smo jo z različnimi teksturami hkrati pa smo oblikovali njeno okolico. Z uporabo določenih osvetlitvenih tehnik je Baroničina hiša prišla do izraza.
Keywords: Foto-realistično modeliranje, Cinema 4D, tekstura, Baronica, fotografija, načrt
Published in DKUM: 09.12.2019; Views: 1195; Downloads: 121
.pdf Full text (2,03 MB)

4.
IZDELAVA EMULZIJ S KUTROM IN PRETOČNIM KUTROM – PRIMERJAVA
Gregor Pavkovič, 2016, bachelor thesis/paper

Abstract: V diplomskem delu smo opravili poskus, pri katerem smo primerjali dve različni tehnologiji za izdelavo mesnih emulzij. Prva tehnologija je izdelava mesnih emulzij s kutrom, druga pa je izdelava mesnih emulzij s pretočnim kutrom. Mesne emulzije s prvo tehnologijo v podjetju izdelujemo že preko 30 let in trenutno uporabljamo 15 let star kuter, za test s pretočnim kutrom pa smo od našega dobavitelja prejeli testno opremo, ki je primerljiva obstoječi opremi. Cilj diplomskega dela je bil ugotoviti, katera tehnologija in oprema sta ustreznejši za našo specifično proizvodnjo in za katero tehnologijo se bomo odločili, ko se bo pokazala potreba po zamenjavi opreme. Kot prvo je bilo za nas pomembno, da se z uporabo pretočnega kutra končna kakovost izdelkov ne spremeni oziroma se izboljša. Še posebej se ne sme spremeniti tekstura izdelkov, ker so jo kupci vajeni, zaželeno pa je izboljšanje obdelave izdelkov. Ugotoviti smo želeli razlike med opremama glede porabe električne energije, kapaciteti izdelave emulzij, časovne in stroškovne učinkovitosti, teksture in videza prereza izdelka. Ob upoštevanju vseh zahtev in dejavnikov smo ugotovili, da je za našo proizvodnjo hrenovk najprimernejša vmesna varianta, torej kombinacija izdelave emulzij s kutrom in mikrokutrom.
Keywords: hrenovke, mesna emulzija, kuter, pretočni kuter, tekstura
Published in DKUM: 26.10.2016; Views: 1391; Downloads: 140
.pdf Full text (2,42 MB)

5.
POSKUS NAPOVEDOVANJA BARVE IN TEKSTURE PRŠUTA Z BLIŽNJO INFRARDEČO SPEKTROSKOPIJO
Matej Štefanič, 2015, master's thesis/paper

Abstract: V raziskavi smo preučevali uspešnost napovedovanja barve in teksture pršuta z uporabo bližnje infrardeče (NIR) spektroskopije. Osredotočili smo se na uporabnost dveh različnih spektrometrov: laboratorijskega spektrometra (NIR Systems 6500) in prenosnega spektrometra s sondo (LABSPEC®5000). V raziskavo smo vključili 115 pršutov, pri katerih smo na dveh različnih mišicah izvedli referenčne meritve barve in teksture s kolorimetrom in teksturometrom. Na osnovi referenčnih vrednosti in NIR spektrov smo razvili in testirali kalibracijske modele. Poleg primerjave spektrometrov smo preizkušali tudi način priprave vzorca (mleti in intaktni), spektralno območje (vidni, NIR in celoten spekter) ter uporabo odvodov osnovnega spektra absorpcije (brez, prvi, drugi). Rezultate smo ovrednotili s pomočjo napake (seCV) in determinacijskega koeficienta (R2CV) navzkrižne validacije ter parametrom RPD (razmerje med standardnim odklonom referenčnih vrednosti in seCV). Na splošno smo boljšo točnost napovedovanja dosegli z uporabo laboratorijskega aparata v primerjavi s prenosnim. Uporaba mletih in intaktnih vzorcev ni povzročila bistvenih razlik v točnosti napovedovanja. Pri teksturnem testu SR smo uspeli precej natančno napovedati začetno (R2CV = 0,79, RPD = 2,2) in končno silo (R2CV = 0,76, RPD = 2,1) ter nekoliko slabši relaksacijski indeks (R2CV = 0,64, RPD=1,6). Pri teksturnem testu TPA smo dobili dobre rezultate za trdoto, gumijavost in žvečljivost (R2CV = 0,80–0,90, RPD = 2,0–3,0), nekoliko slabše pa za elastičnost in kohezivnost (R2CV = 0,55–0,75, RPD = 1,5-2,0), medtem ko adhezivnosti nismo uspeli zadovoljivo napovedati. Pri napovedovanju barve smo srednje dobre rezultate dobili le za parameter L* (R2CV = 0,70, RPD = 1,8).
Keywords: pršut, NIR spektroskopija, tekstura, barva
Published in DKUM: 02.11.2015; Views: 2067; Downloads: 155
.pdf Full text (1,39 MB)

6.
7.
TEKSTURA, SVETLOBA IN KAMERE V 3D ANIMACIJI
Marko Jesenek, 2014, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomskega dela je izdelava 3D animacije s poudarkom na področjih teksturiranja, osvetljevanja in dela s kamerami v 3D svetu. Pri občinstvo so slednja področja ključnega pomena za sledenje in dojemanje zgodbe. Vsako izmed njih nosi pri končni animaciji enako veliko odgovornost kot modeliranje ali animiranje objektov. Zunanji videz predmetov, osvetlitev scene in premiki kamere v občinstvu obudijo določena občutja in ustvarijo vzdušje. V diplomskem delu so opisane in prikazane metode, ki se tukaj uporabljajo, njihove prednosti in slabosti. Pri teksturiranju bomo govorili o tehnikah mapiranja, lastnostih materialov in teksturnih mapah. Pri osvetlitvi bomo spoznali tipe luči, lastnosti svetlobe, senc in tehnike osvetlitve. Pri delu s kamerami pa bomo pojasnili pomembnost pri izbiri objektiva, globinsko ostrino, premikanja kamere in vrste prehodov.
Keywords: tekstura, teksturiranje, osvetlitev, 3D kamera
Published in DKUM: 10.12.2014; Views: 1460; Downloads: 230
.pdf Full text (2,77 MB)

8.
MATERIALNOST IN VSEBINA V SLIKARSKEM SPOROČILU
Polona Lackovič, 2014, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu z naslovom Materialnost in vsebina v slikarskem sporočilu sem se poglobila v izraznost lastnega ustvarjanja ter na podlagi proučevanja del drugih avtorjev poskušala najti vzporednice in razhajanja med njihovimi in svojimi deli. K diplomskemu delu sem pristopila tako teoretično kot tudi praktično. Vsebinsko je diplomsko delo razdeljeno na tri sklope. V prvem sklopu sem podala nekaj misli o pojmu slike. Obravnavala sem slikarstvo povojnega časa in se osredotočila na likovno umetnostno smer informela, ki je po izraznih ter oblikovnih lastnostih nekako najbližje mojemu slikarskemu ustvarjanju, ki ga predstavljam v praktičnem delu diplomske naloge. V drugem vsebinskem sklopu sem se poglobila v delovanje umetnikov, ki v svojih delih poudarjajo materijo kot slikarsko izrazno sredstvo. Natančneje predstavim Antonija Tàpiesa, Alberta Burrija, Pierra Soulagesa in Jeana Fautrierja. Poleg analiziranja njihovih del na kratko predstavim tudi njihovo biografijo, v kolikor je bilo to potrebno za boljše razumevanje njihovih vsebinskih izhodišč in njihovih likovnih sporočil. Predstavim tudi tri slovenske umetnike, nato primerjam likovno delo: Emerika Bernarda in Jeana Fautrierja, delo Toneta Lapajneta z delom Antonija Tàpiesa in delo Zorana Mušiča z delom Alberta Burrija. V tretjem vsebinskem sklopu sem opisala lastno likovno izkušnjo, ki temelji na pastoznih barvnih nanosih, ki tvorijo teksturirano površino likovne ploskve in tudi strukturno matrico likovne kompozicije. V svojem delu torej izpostavim materialnost in slikarsko gesto kot osnovno izrazno sredstvo, s katerim določam lastno slikarsko kompozicijo oblik in barv.
Keywords: slika, slikarstvo, informel, pastoznost, struktura slike, tekstura slike, materija v sliki, gestualnost.
Published in DKUM: 07.10.2014; Views: 1890; Downloads: 147
.pdf Full text (2,92 MB)

9.
SLOVSTVENA FOLKLORA IN LITERARJENJE V MLINŠKOVEM BERILU
Aleksandra Alihodžić, 2012, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomske naloge je predstaviti ustvarjalno delo zbiratelja Frana Mlinška in preko njega bogastvo slovstvene folklore v Šaleški dolini in okolici. Slovstvena folklora je v Šaleški dolini in okolici bogata, a je žal premalo obravnavana in predstavljena širšemu krogu ljudi. Iz Mlinškovega berila sem izbrala folklorna besedila in besedila, ki jih lahko uvrstimo med literarjenje, saj sta avtorja berila, Ivo Stropnik in Jože Hudales, objavila tudi besedila, ki ne sodijo v slovstveno folkloro. Vsa besedila v Mlinškovem berilu so v rokopisni izdaji shranjena v Muzeju Velenje. Izbrana folklorna besedila Frana Mlinška so tematsko, žanrsko in sporočilno zelo raznovrstna. Med njimi najdemo povedke, šaljive, bajčne, legendne, zgodovinske in razlagalne, pravljice, čudežne in živalske, folklorne pesmi, med katerimi ni pripovedih, prevladujejo lirske. Veliko je folklornih obrazcev, od vraž, pregovorov, zagovorov, molitev in otroških folklornih obrazcev. Folklorna besedila so v diplomski nalogi razvrščena po temeljnih načelih sodobne slovstvene folkloristike Marije Stanonik v Slovenski slovstveni folklori (1999). Med zbranimi besedili so tudi takšna, ki jih ne moremo uvrstiti niti v slovstveno folkloro niti med literaturo, zato sem se v diplomski nalogi posvetila tudi literarjenju. Ta del diplomske naloge predstavljajo anekdote, šege in avtorske pesmi nekaterih avtorjev s področja Šaleške doline. Pri obravnavi tega poglavja sem uporabila temeljna načela literarjenja Marije Stanonik v Literarjenje, kronopisje in rokopisje v teoriji in praksi (2011). Predstavljene pa so v diplomski nalogi tudi vse tri ravnine slovstvene folklore, in sicer tekst, tekstura in kontekst.
Keywords: slovstvena folklora, folklorni dogodek, tekst, tekstura, kontekst, šege, anekdote, literarjenje.
Published in DKUM: 03.01.2013; Views: 2331; Downloads: 174
.pdf Full text (3,88 MB)

10.
METODOLOGIJA SPLETNEGA OBLIKOVANJA
Tomaž Geršak, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Za spletne strani lahko upravičeno trdimo, da so zaradi tehnološkega napredka in vedno večje osveščenosti del vsakdana. Tokrat smo se postavili na drugo stran, na stran snovalcev, kjer si bomo v teoriji in praksi dodobra ogledali nekaj koristnih oblikovalskih prijemov, ki nam bodo pomagali ustvariti prijetnejši izgled in prav gotovo tudi razširili obiskanost. Ta je v spletnem poslovnem svetu še kako pomembna! V okviru diplomske naloge smo izdelali tudi detajlen prikaz izdelave spletne strani, vse od pridobivanja informacij od, v našem primeru, komercialnega naročnika, do finalne postavitve z več različicami, ki se med seboj razlikujejo v majhnih, a ključnih detajlih.
Keywords: Spletna stran, spletno mesto, oblikovanje, mreža, navigacija, kontrast, ločljivost, zaslon, barve, barvna shema, tekstura, vzorec, ozadje, tipografija, pisava, besedilo
Published in DKUM: 03.01.2012; Views: 2844; Downloads: 289
.pdf Full text (5,40 MB)

Search done in 0.28 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica