| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 1143
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Vpliv koronavirusa na IT tehnologijo in prenos paketnih pošiljk v Pošti Slovenije d.o.o.
Lara Sladič, 2021, bachelor thesis/paper

Abstract: Diplomsko delo je temeljilo na opravljanju praktičnega usposabljanja na Pošti Slovenije, kjer smo med delom uvideli procese poslovanja. Osrednja vsebina diplomskega dela se navezuje na vpliv COVID-19 na IT in prenos paketnih pošiljk v Pošti Slovenija d.o.o. Zaradi epidemije je več kot eno leto opaziti povečan sprejem paketnih pošiljk. Posledično je pri podjetju moč zaslediti preobremenjenost logistične zmogljivosti, pomanjkanje kadra in dostavnih vozil. Gledano z ekonomskega vidika, je povpraševanje po poštni storitvi večje, kot je dejanska zmogljivost zadovoljitve uporabnikov poštnih storitev. V sklopu diplomskega dela želimo kritično opisati dejansko stanje IT in faze prenosa paketnih pošiljk v času epidemije COVID-19. V ta namen želimo predstaviti predloge rešitev problema pravočasnega vročanja paketnih pošiljk v času COVID-19 na podlagi najbolj optimalnih aplikacij IT za uporabnika poštnih storitev. V sklopu praktičnega usposabljanja smo iskali vzroke logističnih motenj pri fazah prenosa, v diplomskem delu pa želimo s pomočjo spletnega vprašalnika preveriti zadovoljstvo uporabnikov z različnimi IT aplikacijami paketnih storitev in uporabnike poštnih storitev spodbuditi k uporabi le-teh. Morebiti priporočilo v prihodnje vzpodbudi večje zanimanje uporabnikov za uporabo IT aplikacij paketnih storitev, ki utegnejo razbremeniti posamezne faze prenosa paketnih pošiljk.
Keywords: informacijska tehnologija (IT), epidemija COVID-19, paketne pošiljke, Pošta Slovenije, zadovoljstvo uporabnikov
Published: 30.11.2021; Views: 50; Downloads: 11
.pdf Full text (3,28 MB)

2.
Preprečevanje izgub paketov na pošti slovenije
Sara Dular, 2021, bachelor thesis/paper

Abstract: V zadnjem času je moč zaznati, da prihaja do povečane spletne prodaje in posledično do večjega števila izgub paketov. V diplomskem delu prikazujemo, kako ta problem preprečiti oziroma ga zmanjšati. Diplomsko delo začnemo s teorijo o paketih in standardu GS1, nato analiziramo posnetek obstoječega stanja od sprejema paketa na pošto pa vse do njegove vročitve. V delu predstavljamo tudi kritično analizo, ki vključuje tri vidike: zaposlenega na pošti, pošiljatelja in prejemnika. V sklopu raziskovanja smo predlagali dve rešitvi. Prva je uvedba tehnologije RFID. Ta možnost je učinkovitejša, ampak predstavlja z vidika podjetja Pošta Slovenija, d. o. o., velik finančni zalogaj. Druga rešitev je zaposlitev novega zaposlenega, ki bi bil zadolžen za skeniranje pošiljk. Ta varianta je finančno dostopnejša, vendar dopušča večjo možnost za napake. Na podlagi preučenih možnostih predlagamo uvedbo tehnologije RFID. Njena uvedba je sicer velik stroškovni zalogaj, vendar se na dolgi rok bolj obrestuje. S tovrstno tehnologijo bi Pošta Slovenije, d. o. o., imela možnost avtomatskega skeniranja vseh paketov, s čimer bi preprečila možnost izgube paketov in izboljšala nadzor nad pošiljkami.
Keywords: izguba paketov, sledljivost, tehnologija RFID, črtna koda
Published: 26.11.2021; Views: 78; Downloads: 4
.pdf Full text (1,37 MB)

3.
Uporaba in zaščita osebnih podatkov v okviru organizacijske in varnostne kulture podjetja v digitalnem okolju
Krešimir Fileš, 2021, master's thesis

Abstract: Osebni podatki so temelj upravljanja s človeškimi viri. Prav zaradi tega dejstva je za vsako organizacijo izjemnega pomena uspešno upravljanje osebnih podatkov njenih članov. Pri uspešnem upravljanju se razmišlja o vestni uporabi in zaščiti le -teh ter o ustvarjanju varnega delovnega okolja. Tehnologija izboljšuje in olajša poslovanje in delovanje organizacije. V skladu s tem mora vsaka organizacija, tako v proizvodnem procesu kot pri zbiranju podatkov, slediti konkurenci. Pomembno je omeniti, da morajo organizacije v skladu z rastjo poslovne tehnologije izboljšati tudi varnost pred napadi. Ob upoštevanju groženj, ki jih prinaša neznanje in neustrezna uporaba tehnologije, je izjemnega pomena razviti varnostno kulturo kot osnovo za krepitev in razvoj organizacije. Ta trditev se nanaša predvsem na varnost osebnih podatkov članov, zaposlenih, pa tudi strank. Avtor se bo ukvarjal tudi s socialnimi omrežji in mediji, ki z zbiranjem in širjenjem informacij vplivajo na člane organizacije. Poudariti je treba, da to ni problem izključno poslovnega okolja, ampak tudi zasebnega. Različne dezinformacije in orodja za oblikovanje mnenj lahko močno vplivajo na misli in dejanja v organizaciji. Posameznik, ki podleže vplivu, lahko širi napačne informacije in prepričanja v organizaciji, kot je virus. Tem grožnjam bi se lahko izognili z ustreznim izobraževanjem članov organizacije o zaščiti pred zlonamernimi zunanjimi vplivi. Samoregulacija trgov in družbenih omrežij je neustrezna, subjekti mednarodnega prava pa morajo svojo vlogo v celoti izkoristiti, zlasti v digitalnem svetu. Avtor bo obravnaval pravni segment problema v smislu zakona, ki ne more slediti tehnologiji. Ta segment je zanimiv, ker se zakoni preprosto ne morejo hitro odzvati na tehnološke spremembe, da bi preprečili njihovo zlorabo. V tem prispevku bo avtor opredelil Zakon o varstvu osebnih podatkov na Hrvaškem in poskušal izpostaviti njegove prednosti in slabosti v odnosu do organizacij.
Keywords: osebni podatki, Zakon o varstvu osebnih podatkov, varnost, tehnologija
Published: 11.11.2021; Views: 39; Downloads: 1
.pdf Full text (1,69 MB)

4.
Uporaba nevroznanosti na področju marketinga
Polona Kulčar, 2021, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo pisali o uporabi nevroznanosti v marketingu. Naredili smo primerjavo tradicionalnih marketinških in nevroznanstvenih raziskav, katerih izsledki nas zanimajo predvsem zaradi tega, ker večino vedenja potrošnikov vodijo podzavestni procesi, ki jih tradicionalne marketinške raziskave ne merijo. Pojasnili smo model marketinškega procesa in z orodji nevroznanstvenih raziskav razložili dodano vrednost uporabe nevroznanosti za marketinški proces. Na kratko smo opisali tehnologijo, ki se najpogosteje uporablja v nevroznanstvenih raziskavah v marketingu. Dotaknili smo se tudi vprašanja in problematike etičnosti pri uporabi nevroznanosti v marketingu. Na kratko smo predstavili osnovno zgradbo, funkcije in delovanje možganov, kar je ključno za razumevanje nevroznanstvenih raziskav, in opisali pomen razumevanja možganov za izvajalce marketinga. Predstavili smo pomen zrcalnih nevronov in somatskih markerjev, ki imajo velik vpliv na potrošnikovo vedenje. Razpravljali smo o pomenu čustev, ki naj bi bil eden od odločilnih dejavnikov, ki vplivajo na vedenje potrošnikov pri nakupu nekega izdelka. Za motive, potrošnjo in nakupne želje pa bi naj bil odgovoren predvsem limbični sistem, ki se uporablja tudi kot zbirni izraz za vsa področja, ki so pomembna za obdelavo čustev. Pisali smo tudi o znamčenju s pomočjo čutov, pri katerem je temelj vzpostaviti povezavo med potrošniki in blagovno znamko v nakupnem procesu na čustveni ravni z interakcijo petih človeških čutov. Razpravljali smo tudi o moči umeščanja izdelkov v filme in oddaje, ki se je izkazalo za najbolj uspešno, ko lahko izdelek dobro integriramo v oddajo ali film in ga uspešno vključimo v zgodbo. Na koncu smo opravili pregled nevroznanstvenih raziskav na področju izdelka, oglaševanja, cene, distribucije. Ugotovili smo, da na področju cen, distribucije in vrednosti za stranke ni bilo opravljenih toliko raziskav kot na področju izdelka in oglaševanja. V prihodnosti vidimo na teh področjih še veliko novih možnosti za raziskovanje pri uporabi nevroznanosti v marketingu, saj nam nevroznanstvena spoznanja tudi zaradi hitrega razvoja novih tehnologij obetajo nesluten napredek na področju marketinga.
Keywords: nevroznanost, marketing, tehnologija, možgani, potrošnik, izdelek
Published: 10.11.2021; Views: 53; Downloads: 4
.pdf Full text (693,15 KB)

5.
Nove metode pospeševanja prodaje
Katja Medved, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Marketinško komuniciranje je pomembna dejavnost vsakega podjetja, ki na tak način skuša vplivati na vedenje potencialnih odjemalcev. S pomočjo marketinškega komuniciranja podjetja neposredno ali posredno informirajo, prepričujejo in spominjajo odjemalce o svojih izdelkih ali storitvah. Znotraj marketinškega komuniciranja so zajete štiri osnovne dejavnosti, ki so podjetjem v pomoč pri prenosu sporočila do ciljnega odjemalca. Te dejavnosti so oglaševanje, odnosi z javnostmi, osebna prodaja in pospeševanje prodaje. Medtem ko so oglaševanje, odnosi z javnostmi in osebna prodaja namenjeni predvsem grajenju imidža blagovne znamke, pa ima pospeševanje prodaje takojšen učinek. Pospeševanje prodaje je torej namenjeno takojšnjemu odzivu odjemalcev, ki se najpogosteje odrazi pri nakupu samega izdelka ali uporabi storitve. Razmere na trgu se zaradi zasičenosti z izdelki precej zaostrujejo, zato morajo podjetja predvsem najti nove načine, s katerimi bodo pospešila prodajo svojih izdelkov in s tem ohranila konkurenčno prednost. Nove metode pospeševanja prodaje se tako nanašajo predvsem na razvoj telekomunikacijske tehnologije in premika dejavnosti na splet. Ta premik pa podjetjem omogoča neposredno pridobivanje povratnih informacij odjemalcev, s čimer prispeva k večji učinkovitosti in uspešnosti podjetja.
Keywords: marketinško komuniciranje, pospeševanje prodaje, odjemalec, komunikacijska tehnologija, medij
Published: 05.11.2021; Views: 68; Downloads: 10
.pdf Full text (1,31 MB)

6.
Zasnova skladišča na avtobusni postaji ljubljana
Tine Slapničar, 2021, bachelor thesis/paper

Abstract: V diplomskem delu je prikazan problem skladiščenja na Avtobusni postaji Ljubljana. Skladiščni proces prtljage je pogosto neučinkovit proces, kar je opazno tudi na avtobusni postaji. To vpliva na dodatne stroške, kakor tudi na obremenitev zaposlenih v skladišču. Na začetku diplomskega dela so podane teoretične osnove, na katerih temelji diplomsko delo. V tem poglavju so opisani problem in cilji diplomskega dela. Predstavljene so omejitve ter metoda dela. Sledi opis Avtobusne postaje Ljubljana, njene naloge ter opis njene dejavnosti. V nadaljevanju diplomskega dela je prikazano obstoječe stanje skladišča (garderobe) na Avtobusni postaji Ljubljana, ki ni ustreznih dimenzij ter ne vsebuje ustrezne tehnologije za zadovoljevanje potreb skladiščenja potniške prtljage. Sledi kritična analiza, s katero so bili prikazani problemi oziroma njihovi vzroki, kot tudi posledice le-teh. V drugem delu diplomskega dela so opisane predlagane rešitve z vzpostavitvijo novega skladišča. Prikazana je uporaba sistema upravljana skladišč (ang. warehouse management systems) ter skladiščnega sistema (ang. automated storage and retrieval system). Na koncu diplomskega dela so predstavljeni še izračuni pretočne zmogljivosti za različne dimenzije skladišča.
Keywords: skladišče, avtobusna postaja, skladiščna tehnologija, prtljaga, skladiščni sistemi, izračun zmogljivosti.
Published: 04.11.2021; Views: 95; Downloads: 6
.pdf Full text (1,89 MB)

7.
Razvoj in vpliv InsurTecha na področju premoženjskih zavarovanj
Tomaž Arih, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Zavarovalništvo velja za eno izmed najstarejših panog, ki do sedaj ni bila v ospredju vodilnih tehnoloških inovacij. Vse večja nagnjenost k uporabi elektronskih naprav in pojav digitalizacije pa sta povzročila zanimanje za uporabo naprednih tehnologij tudi v zavarovalništvu, kot so umetna inteligenca, internet stvari, telematika in tehnologija veriženja blokov. Uporabo teh in sorodnih tehnologij v zavarovalništvu imenujemo InsurTech. Gre za izraz, ki organizacije v tej panogi izpostavlja določenim tveganjem, hkrati pa ponuja priložnosti za inovacije in nove poslovne ideje. Te inovacije je mogoče implementirati predvsem na področju premoženjskih zavarovanj, kjer je na voljo tudi največ manevrskega prostora. InsurTech lahko nastopa kot tehnologija, ki jo uporabljajo obstoječe in uveljavljene zavarovalnice tako po svetu kot tudi na slovenskem trgu. Lahko pa deluje kot zagonsko podjetje, ki za svoje delovanje uporablja napredno tehnologijo. Vsekakor pa v obeh primerih prinaša določene prednosti in slabosti.
Keywords: zavarovalništvo, InsurTech, zavarovalna tehnologija, digitalizacija, premoženjska zavarovanja
Published: 04.11.2021; Views: 66; Downloads: 5
.pdf Full text (969,97 KB)

8.
Digitalna transformacija financ s poudarkom na fintech podjetjih
Jakob Pirš, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Finančni sektor je področje, na katerem nam večje bančne institucije nudijo osnovne finančne rešitve. Tako je bilo do nedavnega, dokler niso vstopila na trg finančno-tehnološka ali fintech podjetja. Ta nudijo inovativne rešitve na številnih področjih, kot so plačila, digitalna posojila in robosvetovalci. Bančni motiv je ustvarjanje dobička, medtem ko je motiv fintecha nudenje inovativnih in cenovno ugodnih storitev potrošniku. Ker se fintech osredotoča na kupca, potrebuje veliko informacij, ki jih lahko pridobi s pomočjo velikih podatkov in umetne inteligence. Tradicionalne banke postajajo manj zanimive ravno zaradi pomanjkanja inovativnih rešitev in dolgotrajnih procesov. Soočajo se s problemom preobrazbe, torej z vprašanjem, kako digitalizirati svoje poslovanje. Določene ustvarijo svojo finančno tehnologijo, velika večina pa jo kar odkupi od manjših fintech podjetij. Banke imajo edinstveno priložnost, da se digitalizirajo in se s tem zavarujejo pred novimi konkurenti.
Keywords: fintech, tehnologija, digitalne rešitve, blockchain, veliki podatki
Published: 04.11.2021; Views: 68; Downloads: 9
.pdf Full text (1,28 MB)

9.
Upravljanje digitalnih potrdil s pomočjo tehnologije veriženja blokov
Kajetan Žist, 2021, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi predstavljamo upravljanje digitalnih potrdil s pomočjo tehnologij veriženja blokov. Digitalna potrdila igrajo pomembno vlogo pri zagotavljanju visokih standardov in overjanju v informacijskih sistemih. Zaradi tega je zagotavljanje njihove verodostojnosti ključnega pomena. V diplomski nalogi predstavljamo implementacijo upravljanja digitalnih potrdil s pomočjo tehnologije veriženja blokov za namene overjanja. Med delom smo ugotovili, da je upravljanje digitalnih potrdil s pomočjo tehnologije veriženja blokov možno, saj so aplikativne rešitve preprosto nadgradnja dosedanjih načinov upravljanja.
Keywords: tehnologija veriženja blokov, digitalno potrdilo, IPFS, Ethereum
Published: 04.11.2021; Views: 125; Downloads: 10
.pdf Full text (745,43 KB)

10.
Vpliv četrte industrijske revolucije na funkcije managementa
Marsel Kolar, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Vstopamo v novo dobo četrte industrijske revolucije ali drugače imenovane industrije 4.0, v tej dobi pa bomo priča nastanku veliko novih tehnologij, ki bodo imele vpliv na naša vsakdanja življenja in tudi na delovanje samih organizacij. Prav tako bomo te nove tehnologije opisali, saj bodo podjetja v prihodnosti brez uporabljanja teh tehnologij,težko ostala konkurenčna na svojih trgih. V tem diplomskem delu se bomo osredotočili na vpliv četrte industrijske revolucije na funkcije managementa, ki pa so: načrtovanje, organiziranje, vodenje ter nadzorovanje oziroma kontroling. Te funkcije bomo najprej opisali in predstavili ter tudi omenili njihove aktivnosti, ki se izvajajo v vsaki iz posamičnih funkcij managementa. Opisali bomo tudi vse industrijske revolucije, ki smo jim bili priča do sedaj, pri tem bomo omenili še tehnologije in posledice, ki so jih prinesle industrijske revolucije s svojimi novimi tehnologijami. Najbolj pa se bomo osredotočili na industrijsko revolucijo, ki nam sledi oziroma se že dogaja, to pa je četrta industrijska revolucija. Tako bomo spoznali tehnologije, ki jih le-ta prinaša, kakšne so njene glavne prednosti in s kakšnimi izzivi se bodo morale soočiti organizacije, ki bodo industrijo 4.0 implementirale.V zadnjem poglavju bomo odgovorili na naš izpostavljen problem, kako bo četrta revolucija vplivala na funkcije managementa. Pri tem bomo opisali, kakšen bo vpliv na aktivnosti, ki se izvajajo v funkcijah managementa; kakšni bodo morali biti managerji oziroma vodje, da bodo kos tem spremembam in tudi kakšne ljudi bodo iskali, da bodo ti lahko doprinesli svoj maksimum podjetju, ki jih zaposluje oziroma jih bo zaposlovalo. Ta diplomska naloga nam bo pomagala pri pripravi na spremembe, ki jih prinaša četrta industrijska revolucija. Razložili pa bomo tudi, kako si lahko s to novo tehnologijopomagamo pri funkcijah managementa, ki jo prinaša četrta industrijska revolucija, da bomo z njo lahko izvajali funkcije managementa na najlažji možni način.
Keywords: industrija 4.0, Četrta industrijska revolucija, tehnologija četrte industrijske revolucije, vodja, manager, načrtovanje, organiziranje, vodenje, nadzor, kontroling
Published: 28.10.2021; Views: 113; Downloads: 26
.pdf Full text (1,26 MB)

Search done in 0.19 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica