| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 2 / 2
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
SUPERKONDENZATOR IN ENERGIJSKA IZKORIŠČENOST BATERIJSKO NAPAJANIH VOZIL
Marijan Španer, 2016, doctoral dissertation

Abstract: Disertacija obravnava možnosti za izboljšanje izkoriščenosti shranjene električne energije iz akumulatorske baterije pri električnem vozilu. Visoke dinamične obremenitve, ki nastajajo med vožnjo vozila so neugodne tako za stopnjo izkoriščenosti shranjene energije kot tudi za življenjsko dobo akumulatorske baterije. Predlagan je koncept hibridnega hranilnika energije, pri katerem enota s superkondenzatorjem prevzame dinamični del obremenitve, ob tem akumulatorska baterija pokriva le srednjo vrednost obremenitve, s tem pa deluje v zanjo optimalnih pogojih. V sklopu naloge je podana celovita obravnava na osnovi spremljanja pretoka energije od akumulatorske baterije preko pogonskega sklopa električnega vozila do razmer pri vožnji vozila. Izhodišče za določitev zahtev zmogljivosti hranilnika električne energije je bila izvedba natančne analize vožnje električnega vozila po dinamičnih voznih ciklih. Z analitičnim načrtovanjem, osnovanim na matematičnem modelu, so izpostavljene nekatere lastnosti kemičnih akumulatorskih baterij, predvsem sprememba parametrov v različnih stopnjah napolnjenosti in nelinearna odvisnost pretvorbe shranjene energije. Narejen je sistematski pregled vseh možnih konfiguracij kombiniranih hranilnikov električne energije, podrobneje pa je opisana in utemeljena odločitev za predlagani aktivni hibridni hranilnik. Pri opisani konfiguraciji sta superkondenzator in akumulatorska baterija na skupno enosmerno zbiralko glavnega pogona vozila priključena ločeno, vsak s svojim dvosmernim močnostnim pretvornikom. Kot napredni koncept vodenja pretoka energije med različnimi napetostnimi nivoji obeh hranilnikov energije na eni strani in skupne enosmerne zbiralke na drugi strani je uporabljen regulator količine energije na skupni enosmerni zbiralki. Končna potrditev koncepta temelji na dolgotrajnem primerjalnem obremenilnem testu kombiniranega hranilnika v primerjavi s samo akumulatorsko baterijo. S ciljem zagotovitve kar največje mere verodostojnosti eksperimenta so bile vse meritve izvedene z realno akumulatorsko baterijo iz komercialnega električnega vozila; prav tako so bili tudi obremenilni testi določeni na osnovi realnih podatkov istega vozila. Na laboratorijskem preizkuševališču motornih pogonov se je izvajal dolgotrajni test po programu ponavljajočega se voznega cikla ECE-15, ki je za hranilnik energije predstavljal obremenitev, identično vožnji vozila v realnih razmerah. Večurni obremenilni test se je izvajal od stanja povsem napolnjene do stanja povsem izpraznjene baterije, oziroma do meje dopustne izpraznitve. Rezultati primerjalnih testiranj potrjujejo prednosti kombiniranega hranilnika električne energije pred baterijo. Bistvena prednost kombiniranega hranilnika je zajeta v daljšem dosegu vožnje električnega vozila z enim samim polnjenjem; z veliko mero gotovosti se pričakuje tudi podaljšanje življenjske dobe akumulatorske baterije.
Keywords: Električno vozilo, energijski tok, akumulatorska baterija, superkondenzator, dvosmerni DC/DC pretvornik, vozni cikel, hibridni hranilnik energije
Published: 10.10.2016; Views: 1497; Downloads: 92
.pdf Full text (7,78 MB)

2.
HRANILNIKI ENERGIJE PRI HIBRIDNIH POGONIH
Marijan Španer, 2010, master's thesis

Abstract: V nalogi je predstavljeno načrtovanje, realizacija in vodenje pogonskega sistema hibridnega vozila s poudarkom na superkondenzatorjih kot hranilnikih energije. Laboratorijsko preizkuševališče hibridnih pogonov je bilo zasnovano z namenom razvoja električnega hibridnega pogona za lahko dostavno vozilo. Glede na težo in kategorijo vozila je zahtevana moč pogona v razredu 4-5 kW, kar je bilo izhodišče pri izbiri komponent pogona. Zaradi lažjega testiranja agregata smo se namesto vgradnje v vozilo raje odločili za gradnjo laboratorijskega preizkuševališča. Osnova preizkuševališča sta dva pogonska agregata, motor z notranjim izgorevanjem in voden izmenični elektromotorni pogon. Mehansko sta oba agregata, motor z notranjim izgorevanjem in elektromotor, povezana v paralelno konfiguracijo s seštevanjem navorov. Za obremenjevanje je uporabljen neodvisno napajan električni servopogon, voden po programu z zakonitostmi vožnje vozila. Preizkuševališče je bilo nadgrajeno še z dodatnimi komponentami, s tem je omogočeno tudi testiranje posameznih komponent hibridnih pogonov. Poudarek pričujočega dela je posvečen razvoju sistema za hranjenje električne energije pri električnem, oziroma hibridnem vozilu, podrobneje pa je opisan dinamično visokozmogljiv hranilnik energije s superkondenzatorjem in pripadajočim pretvornikom za povezavo na enosmerno vodilo električnega pogona. Z uporabo preizkuševališča je potrjeno bistveno izboljšanje lastnosti akumulatorskega hranilnika energije potem, ko mu je bila dodana še enota s superkondenzatorjem. Z eksperimentom je potrjena tudi uspešnost vodenja pretoka energije superkondenzatorja na osnovi stabilizacije (izhodne) napetosti enosmernega vodila.
Keywords: električno vozilo, hibridno vozilo, baterija, superkondenzator, močnostni stikalni pretvornik, vodenje, simulacije, modeliranje
Published: 12.01.2011; Views: 2884; Downloads: 287
.pdf Full text (1,56 MB)

Search done in 0.08 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica