| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 384
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Snovanje politike podjetja in določitev strategij podjetja X
Alen Husnjak, 2024, magistrsko delo

Opis: V sodobnem času je za uspešno poslovanje podjetja že skoraj nuja, da se mu določi planiranje na ravni politike podjetja in strateškega managementa. V ta namen mora vodstvo podjetja (predvsem lastniki in drugi ključni udeleženci določenega podjetja) svoje prednosti in priložnosti izrabljati in jih maksimalno izkoriščati pred ostalimi konkurenčnimi podjetji. Sočasno pa morajo tudi slabosti in nevarnosti enako zahtevno upravljati in se z njimi tudi soočati kajti le z kombinacijo obojega lahko pričakujejo rast in razvoj podjetja, ki je uspešno. Strategija je beseda, ki jo uporabljamo na različnih področjih in v različnih segmentih oziroma v najbolj splošnem pomenu kakor tudi v zakompliciranih področjih. V ta namen smo izhajali iz temeljne strategije, kajti velikokrat jo zasledimo prav v poslovnem svetu. Ker je opredelitev politike podjetja in temeljne strategije v podjetju dandanes že skoraj osnova smo za magistrsko delo in določitev izbrali podjetje, ki je še nima določene pa vendar stremijo k temu, da bi bili kot celota uspešni in na trgu delovanja učinkoviti. Prav tako nam določitev politike podjetja in temeljne strategije daje razlago na mnogo različnih dvomov s katerimi se soočamo v podjetju. Med najbolj splošne dvome, ki jih dobimo s pomočjo politike podjetja in temeljne strategije razložene prištevamo predvsem na katerih trgih naj delujemo, kako lahko konkuriramo drugim podjetjem in kako biti uspešni. Magistrsko delo zajema podjetje X, ki obstaja na trgu dela pa vendar še nima jasno zapisane politike podjetja in temeljne strategije. Tako je delo smiselno razdeljeno v dva sklopa. V uvodnem teoretične sklopu smo se osredotočili na pomen in predstavitev različnih osnovnih teoretičnih izhodišč politike podjetja na ravni politike podjetja, strateškega managementa in temeljne strategije. Definicije raznoraznih slovenskih in tujih avtorjev so nam služile za razumevanje teorije in nadaljnjo lažjo definicijo politike podjetja in temeljne strategije podjetja X. Podjetje X je bilo analizirano zgolj na plan razvoja strateškega managementa. Nadaljevali smo z empiričnim delom magistrskega dela, kjer je na samem začetku predstavljeno podjetje X. Ker gre za relativno »mlado podjetje« na trgu dela, ki še nima jasno določene politike podjetja in temeljne strategije smo s pomočjo niza realnih podatkov opredelili njihovo vizijo, poslanstvo, smotre in temeljne cilje podjetja X za lažjo določitev temeljne strategije. Magistrsko delo smo smiselno zaključili z predlogom oziroma temeljno strategijo, ki naj bi se je podjetje držalo, za še bolj uspešno rast in razvoj.
Ključne besede: politika podjetja, vizija podjetja, strategija, temeljna strategija, določitev strategije, izbira strategije, splošna strategija, poslovna strategija, strategija rasti in razvoja.
Objavljeno v DKUM: 09.04.2024; Ogledov: 64; Prenosov: 9
.pdf Celotno besedilo (2,60 MB)

2.
Strateški marketing : Temeljni koncepti, metodologija in uporaba
Matjaž Iršič, 2024

Opis: Strateški način razmišljanja organizacij zahteva tudi na področju marketinga prehod od kratkoročnega načrtovanja, izvajanja in nadzora marketinških aktivnosti k strateški naravnanosti in sprejemanju strateških marketinških odločitev, ki so usmerjene k oblikovanju, ohranjanju in povečevanju trajne konkurenčne prednosti organizacije na njenih trgih. Da bi bile organizacije s svojim strateškim načinom delovanja na področju menedžmenta marketinga uspešne in učinkovite, morajo poskrbeti za to, da bodo našle in izkoristile na stežaj odprta »strateška okna« na trgu, ki se bodo pojavila takrat, ko bodo njene strateške konkurenčne prednosti usklajene s priložnostmi v zunanjem okolju, ob sprejemljivi stopnji tveganja, obvladljivih nevarnostih ter uspešnem zmanjševanju njenih pomanjkljivosti v notranjem okolju. Za uresničevanje tega cilja pa morajo poskrbeti s kontinuiranim sistematičnim spoznavanjem svojega notranjega in zunanjega okolja ter poznavanjem ključnih dejavnikov njihove uspešnosti na posameznih trgih. Ob upoštevanju omejitev, ki izhajajo iz njihovih razpoložljivih resursov, pa naj bi oblikovale takšne strateške cilje marketinga in udejanjale takšne strategije marketinga, ki jim bodo omogočale dolgoročno uspešnost na trgu.
Ključne besede: strateški marketing, strateška analiza in diagnoza, strateško načrtovanje marketinga, generične strategije marketinga, temeljne strategije marketinga, instrumentalne strategije marketinga, strateški marketinški načrt
Objavljeno v DKUM: 27.02.2024; Ogledov: 164; Prenosov: 22
.pdf Celotno besedilo (14,09 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

3.
Odločitveni model izbire in strategije implementacije sistema ERP : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Sebastian Lovrenčič, 2023, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu obravnavamo relevantno teorijo o ERP-sistemih, njihovo definicijo, razvoj ob koncu 20. stoletja in v sodobno dobo ter ključne metode implementacije, ki temeljijo na lokalnem gostovanju ali gostovanju v oblaku, pojasnjujemo strukturo trga ERP glede na predlagane segmente potrošniških podjetij, ki jih določata velikost, kompleksnost podjetja ter njegovih poslovnih procesov. Prav tako preučujemo, kako lahko podjetje uporabi več parametrski odločitveni model za izbiro optimalnega ERP-sistema, njegove vrste gostovanja in posledično strategije implementacije. Izdelan več parametrski odločitveni model, ki je narejen v programu za večparametrsko odločanje, Logical Decisions, upošteva tehnične, stroškovne in ponudnikove kategorije dejavnikov, porazdelitev vrednosti teh kategorij dejavnikov pa je določena z letnim prihodkom proučevanega podjetja. Vrednost pod kriterijev vsake kategorije je prilagojena potrebam izbranega podjetja, kar omogoča, da model doseže optimalen rezultat. Izbrani ERP-sistemi za odločitveni model so Odoo Enterprise, Odoo Community, Microsoft Dynamics 365 in SAP S/4HANA. Podjetja za testiranje modela so izmišljena in niso povezana z nobenim obstoječim podjetjem, vsako podjetje pa spada v drug tržni segment za uvedbo ERP-sistemov. Z uporabo večparametrskega modela smo dosegli relativno optimalno izbiro najbolj optimalnih ERP-sistemov in strategij implementacij za vsako podjetje, vendar je treba pri končni izbiri ERP-sistema ne glede na optimalno izbiro odločitvenega modela upoštevati stroškovne faktorje in tehnične funkcije ERP-sistema.
Ključne besede: ERP-sistem, več parametrski izbirni model, informacijski sistemi, odločitveni model, strategije implementacije
Objavljeno v DKUM: 14.02.2024; Ogledov: 113; Prenosov: 7
.pdf Celotno besedilo (1,51 MB)

4.
Zaznavanje nasilnega vedenja učencev nad učitelji v osnovnih šolah : magistrsko delo
Raisa Kladnik, 2024, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo raziskali zaznavanje in pogostost nasilnega vedenja učencev nad učitelji v slovenskih osnovnih šolah. Želeli smo pridobiti vpogled v to, katere oblike nasilja se pojavljajo, kako se učitelji soočajo z nasilno izkušnjo in kakšne oblike pomoči in podpore so deležni s strani sodelavcev, šolske svetovalne službe in vodstva šole. V teoretičnem delu magistrske naloge smo predstavili različne definicije nasilja učencev nad učitelji. V nadaljevanju smo opisali različne oblike nasilja učencev nad učitelji, povzeli tuje in slovenske raziskave ter s pomočjo socialno-ekološke teorije razložili, zakaj se pojavlja nasilje učencev nad učitelji in to povezali tudi z dejavniki tveganja. Ker nas je zanimalo tudi, kakšne občutke doživljajo učitelji, ko se znajdejo v vlogi žrtve, smo preučili tudi posledice nasilja učencev nad učitelji ter predstavili strategije za zmanjševanje nasilja na treh ravneh. V kvalitativni raziskavi je sodelovalo osem učiteljic, ki zaznavajo nasilna vedenja učencev nad učitelji na njihovih osnovnih šolah. Na podlagi izvedene raziskave smo bolj poglobljeno osvetlili izkušnje učiteljic, ki so bile deležne nasilja s strani učencev, in s tem prispevali k bolj poglobljenemu razumevanju pojava nasilja nad učitelji. S pomočjo izkušenj učiteljic smo dobili vpogled, kako se z nasiljem soočajo in kako vse to vpliva na njihovo psihosocialno stanje.
Ključne besede: nasilno vedenje učencev nad učitelji, oblike nasilnega vedenja, pomoč in podpora, strategije
Objavljeno v DKUM: 30.01.2024; Ogledov: 179; Prenosov: 31
.pdf Celotno besedilo (1,58 MB)

5.
Strategije pogajanj kot vodilo uspešnega delovanja organizacije
Matej Urbanč, 2023, magistrsko delo

Opis: Pogajanja so neločljiv del našega vsakdana, četudi se tega pogosto ne zavedamo. Nenehno se znajdemo v situacijah, kjer si želimo pridobiti nekaj, česar trenutno nimamo. Pogajanja predstavljajo ključno orodje za doseganje teh želenih ciljev. V življenju imamo različne interese, stališča in cilje, a so pogajanja tisti proces, ki omogočajo, da se te razlike premostijo z namenom osvojitve želenega stanja. Tudi v gospodarstvu se pogosto srečujemo z različnimi interesi med partnerji in organizacijami. Ta neskladja so v resnici gonilna sila napredka, saj spodbujajo iskanje rešitev in inovacij. Usklajevanje stališč je ključno za učinkovito delovanje in sodelovanje med organizacijami, saj omogoča, da se kljub razlikam dosežejo skupni cilji. Pogajanja so tako most med različnimi interesi in so ključna za doseganje uspeha tako na osebni kot tudi poslovni ravni, so pogoj za konkurenčno delovanje in uresničevanje poslanstva organizacij. Glavni namen pogajanj je doseči sklenitev dogovora, čeprav je pot do tega cilja pogosto zapletena in zahtevna. Ključnega pomena za uspeh pogajanj so pripravljenost in spretnosti pogajalcev ter način, kako se znajdejo v procesu pogajanj. Uspešni pogajalci se osredotočajo na svoje prednosti in hkrati znajo nadzirati svoja ravnanja, vztrajajo s potrpežljivostjo, iščejo kompromise in kreativne rešitve ter si prizadevajo premagovati razlike med udeleženci. V pogajalskem procesu imamo na voljo različne strategije in taktike, ki vplivajo na izid pogajanj. Izbor teh strategij je ključen, saj lahko odločilno vplivajo na končni rezultat. Pomembno je znati pravilno uporabiti različne pristope in prilagoditi svojo taktiko glede na posamezno situacijo in razpoloženje ter zahteve nasprotne strani. Poznavanje, kako in kdaj uporabiti določene metode, je ključno za doseganje optimalnih rezultatov in ciljev pogajanj. V magistrski nalogi smo predstavili namen in poglavitne značilnosti, cilje ter pristope k pogajanjem. Poudarili smo njihov pomen pri razreševanju konfliktnih situacij, ki nastanejo zaradi neskladnosti interesov pogajalcev. Dotaknili smo se komunikacijskih dimenzij pogajanj in opozorili na primerno izražanje stališč drugim sogovornikom ter izpostavili etična ravnanja na pogajanjih. V nadaljevanju smo se osredotočili na pogajalce kot udeležence pogajanj in izrazili pomembnost, da poznamo sebe kot pogajalca ter svoje prednosti in slabosti. Spoznali smo dejstvo, da se dobri pogajalci ne rodijo, temveč to postanejo s pomočjo vaj in izkušenj. Analizirali smo tudi izsledke raziskave, ki kažejo, da smo kot pogajalci preveč prepričani vase in pogosto nepotrpežljivi. Izkazali smo tudi pomembnost z zadovoljstvom in dobrim počutjem na delovnem mestu, kar motivira pogajalce k večji angažiranosti in učinkovitosti. V poglavju o pogajalskih strategijah in taktikah smo navedli vrste le-teh in njihove značilnosti ter uporabnost. Poudarili smo, kako ključno je izbirati pravilne strategije in taktike glede na okoliščine, v katerih potekajo pogajanja, z upoštevanjem naravnanosti drugih udeležencev. Poglobili smo se v analizo celotnega procesa pogajanj. Izpostavili smo ključnost priprav, izbiro ustreznih pogajalcev in zbiranje informacij o drugih udeležencih ter njihovih ciljih. Hkrati smo izrazili nujnost po določitvi lastnih ciljev in pripravo načrta za njihovo doseganje. V začetni fazi pogajanj se izrazi naša pripravljenost, ki jo je ključno podkrepiti s pravilnimi pristopi in ustvarjanjem primernega delovnega okolja ter ravnanj, ki omogočajo učinkovite razprave. Poudarili smo pomen zbliževanja stališč, ki je odločilen za doseganje končnega dogovora. Obravnavali smo tehnike zaključevanja pogajanj in izbire pravega momenta ter vrednotenje doseženega. Spoznali smo pogajanja v okviru socialnega dialoga med socialnimi partnerji na primeru kolektivnih pogajanj za sprejem Kolektivne pogodbe komunalnih dejavnosti ter izvedli in analizirali intervju s karierno pogajalko teh pogajanj.
Ključne besede: poslovna pogajanja, udeleženci v pogajanjih, pogajalski proces, pogajalske strategije, komuniciranje v pogajanjih, sporazum
Objavljeno v DKUM: 23.11.2023; Ogledov: 249; Prenosov: 13
.pdf Celotno besedilo (2,06 MB)

6.
Analiza strategije rasti z združitvijo na primeru telekomunikacijskega podjetja
Adriana Bytyqi, 2023, diplomsko delo

Opis: Na prvi pogled se zdi, da je koncept rasti podjetja precej jasen. Vendar pa podrobnejši razmislek razkrije, da rast podjetja ne zajema zgolj povečanja proizvodnje ali ponudbe storitev. Spremembe v obsegu (rast) in kakovosti podjetja (razvoj) niso naključne, ampak so rezultat trajnega in sistematičnega usmerjanja ter obvladovanja, tj. upravljanja in vodenja podjetja. Obstaja sedem ključnih strategij podjetniške rasti. Predvsem se izpostavljata generična in diverzificirana rast, medtem ko druge strategije podpirajo ti dve osnovni smeri. Prav strategija rasti je eden temeljnih dejavnikov za uspešno prihodnost podjetja. Da bi to bolje osvetlili, smo na primeru podjetja Telekom Slovenije d.d. proučili zgodovino podjetja in s pomočjo spletne podatkovne baze GVIN analizirali finančne podatke in izdelali tržno analizo v letu 2022. Izbrane finančne kazalnike podjetja smo primerjali z agregati Občine Ljubjana, Osrednjeslovenske regije in panoge ter podpanoge J 61 ter J 61.100. Izdelali smo tudi konkurenčno analizo za obdobje 2018–2022, kjer smo izbrane finančne kazalnike primerjali s konkurenti, kot so A1 Slovenija, T-2 in Telemach Slovenija, ter ocenili učinke strategije rasti s pripojitvijo. Naša analiza je zajemala ključne dejavnike, kot so sredstva, čisti prihodki od prodaje, povprečno število zaposlenih na podlagi delovnih ur, dodana vrednost na zaposlenega ter čisti poslovni izid obračunskega obdobja. Telekom Slovenije ima pomemben tržni delež v Ljubljani in Osrednjeslovenski regiji, ki potrjuje njegovo vodilno vlogo. V panogi telekomunikacijskih dejavnosti (J 61) zaseda velik tržni delež, zlasti v podpanogi telekomunikacijskih dejavnosti po vodih (J 61.100). Telekom Slovenije se sooča s konkurenco s strani podjetij A1 Slovenija, T-2 in Telemach Slovenija. Ugotavljamo, da je v obdobju od 2018 do 2022 doživel izzive pri rasti sredstev, prihodkov, dobičkonosnosti in dodane vrednosti na zaposlenega v primerjavi s konkurenčnimi podjetji. Kljub izzivom pa je Telekom Slovenije ohranil visoko dodano vrednost na zaposlenega, kar kaže na konkurenčno učinkovitost. Telekom Slovenije je do leta 2022 izvedel več združitev in pripojitev, kar mu je omogočilo konsolidacijo ponudbe ter rast tržnega deleža. Ključne združitve vključujejo SiOL d.o.o. (2007), združitev Mobitel in Telekom Slovenije (2011), pripojitev Debitel k Telekomu Slovenije (2016) ter prenos pogodb uporabnikov Izimobila na Telekom Slovenije (2017). Prilagoditve so omogočile širitev storitev, zmanjšanje stroškov ter neposredno upravljanje s strankami.
Ključne besede: Podjetniška rast, strategije rasti, rast z združitvijo, tržna analiza, konkurenčna analiza.
Objavljeno v DKUM: 07.11.2023; Ogledov: 378; Prenosov: 21
.pdf Celotno besedilo (1,54 MB)

7.
Vsebinske strategije in vsebinski marketing na družbenih medijih : diplomsko delo
Andraž Kovačec, 2023, diplomsko delo

Opis: Vsebinska strategija je ključni proces za ustvarjanje prilagojene vsebine, ki zadovoljuje potrebe uporabnikov in poslovne zahteve ter omogoča načrtovanje in upravljanje vsebine na spletnih mestih. To vključuje celoten življenjski cikel vsebine, vključno s tehnično vsebino, za usklajevanje s cilji organizacije. V strategijah, kot je vsebinski marketing, je poudarjen tudi pomen vključevanja strank in uporaba pripovedovanja zgodb na družbenih medijih za vplivanje na čustva, percepcijo in nakupno vedenje potrošnikov. V empiričnem delu smo na podlagi analize vsebin za marketing e-izobraževanj (za slovenski in svetovni trg) in analize spletne ankete ugotovili najpomembnejše dejavnike panoge za potencialni uspeh podjetij.
Ključne besede: vsebinske strategije, vsebinski marketing, družbeni mediji, blagovna znamka, pripovedovanje zgodb
Objavljeno v DKUM: 03.11.2023; Ogledov: 444; Prenosov: 30
.pdf Celotno besedilo (4,15 MB)

8.
Pogajanja med revizorjem in revidiranim podjetjem
Zoja Sandić, 2023, diplomsko delo

Opis: Interakcije med revizorjem in revidiranim podjetjem so nekaj popolnoma vsakdanjega, vendar subjektivni pogled in manevrski prostor v računovodskih standardih mnogokrat privede do nasprotujočih mnenj – tukaj nastopijo pogajanja med revizorjem in revidiranim podjetjem. V diplomskem delu obravnavamo potek pogajanj, možne izide in glavne vplive na pogajanja, svoj fokus pa smo usmerili v ugotavljanje potencialnih dejavnikov v teh pogajanjih. Raziskali smo značilnosti pogajanj med revizorjem in revidiranim podjetjem, predstavili Dinamičen teoretičen model pogajanj med revizorjem in revidiranim podjetjem (angl. Dynamic theory–based model of ACM negotiation) avtorjev Salterio in Gibbins (2012). Predstavimo proces pogajanja ter časovnico poteka, pa tudi model procesa pogajanj po Brownu in Wrightu (2008), ki razdelita proces pogajanj na tri ključne faze: predpogajanja, pogajanja in fazo izida pogajanj. Obravnavamo potencialne razloge za pogajanja z revizorjem (na primer padec vrednosti delnic revidiranega podjetja na borzi, nižja odobrena posojila bank, višje obrestne mere in tako dalje), torej zakaj je smiselno, da želi revidirano podjetje prejeti mnenje brez pridržkov v svojem revizorjevem poročilu. Na podlagi literature pa preučimo tudi odziv trga in bank na različna mnenja revizorja, ko gre za kotirajoča revidirana podjetja. Opišemo različne pogajalske strategije revizorjev: tekmovanje, prilagodljivost, izogibanje, sodelovanje, sklenitev kompromisa in strategijo vzajemnosti. Hkrati predstavimo Model dvojnih pomislekov (angl. Dual Concerns Model), ki je tipologija reševanja konfliktov, razvita s strani avtorjev Blake in Mouton (1964). Ta model identificira zgoraj naštete strategije reševanja konfliktov. Bolj podrobno opišemo strategijo vzajemnosti, ki sicer ni del modela dvojnih pomislekov, vendar je razširjena njena uporaba med revizorji. S to strategijo se revizorji odpovedo manj pomembni zadevi v pogajanjih v zameno za uresničitev bolj pomembne zadeve v pogajanjih. Za strategije pojasnimo, v katerih primerih je njihova uporaba najbolj koristna in potencialno za revizorja prinese najboljše možne rezultate. V podporo temu predstavimo tudi dejavnike, ki določajo pogajalske strategije. Pogajalske izkušnje revizorja imajo vpliv na potek samih pogajanj. Pogajalske izkušnje pa niso nujno povezane z leti delovanja revizorja. Pomembno je, da se revizorji na pogajanja z revidiranim podjetjem pripravijo in predvidijo mogoče scenarije pogajanj. Le na ta način si zagotovijo najboljše možnosti za uspešno izpeljana pogajanja. Revidirana podjetja imajo relativno veliko moč v pogajanjih. Revizorji lahko s pogajanji tvegajo izgubo revidiranega podjetja kot stranke, saj je moč nakupa storitve revizije na njihovi strani. Enako kot revizorji imajo tudi revidirana podjetja svoje strategije za pristop k pogajanjem. Revidirana podjetja se najbolj poslužujejo strategij (vzajemne, sodelovalne), ki so sodelovalne narave. V diplomskem delu predstavimo tudi na kratko ključne lastnosti kakovostnega računovodskega poročanja in proučimo, kako revizorjeva pogajalska strategija vzajemnosti vpliva na kakovost računovodskega poročanja. V diplomskem delu ne potrdimo nobene hipoteze. Hipotezo »v primeru, da revizor predlaga za revidirano podjetje odklonilno mnenje o računovodskih izkazih, je smiselna poteza revidiranega podjetja ta, da se pogaja z revizorjem o potrebnih popravkih računovodskih izkazov, saj s tem poskuša obraniti vrednost delnic podjetja na borzi« in »Tekmovalna strategija v pogajanjih med revizorjem in revidiranim podjetjem revizorju zagotavlja najboljši možni izid pogajanj« ovržemo, hipotezo »pogajanja glede računovodskega poročila med revizorjem in revidiranim podjetjem pozitivno vplivajo na kakovost računovodskega poročanja, saj se s pogajanji z revizorjem izboljša kakovost računovodskega poročanja revidiranega podjetja« pa nismo ne potrdili in ne ovrgli.
Ključne besede: Revizija računovodskih izkazov, revizor, revidirano podjetje, revizijska pogajanja, pogajalske strategije, lastnosti revidiranega podjetja
Objavljeno v DKUM: 27.10.2023; Ogledov: 260; Prenosov: 41
.pdf Celotno besedilo (1,13 MB)

9.
Kulturnospecifični elementi v hrvaškem prevodu slovenskega romana Dušana Čatra Ata je spet pijan : magistrsko delo
Hana Černe, 2022, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo obravnava problematiko prevoda kulturnospecifičnih elementov, ki jih vsebuje roman Dušana Čatra Ata je spet pijan (2002). Med 187 kulturnospecifičnimi elementi je 169 frazemov in pregovorov ter 18 drugih kulturnospecifičnih izrazov. Roman v izvirniku smo primerjali s hrvaškim prevodom, da bi ugotovili, kakšni so prevedki kulturnospecifičnih elementov in katere strategije prevajanja je uporabila prevajalka Jagna Pogačnik. Največ frazemov, pregovorov in drugih kulturnospecifičnih izrazov je prevedenih na neposredni način s strategijo dobesednega prevoda, njihov pomen je prenešen tudi na posredni način s strategijo ekvivalence s parafraziranjem ali pa frazeme nadomeščajo frazemi z drugačnimi sestavinami. Primerjava hrvaškega prevoda z izvirnikom je pokazala, da skoraj ni sprememb oziroma da so te manjše (izpuščena sta samo ena besedna igra in en frazem, nekateri kulturnospecifični izrazi so v prevodu izpostavljeni s poševnim tiskom in pojasnjeni v opombah). Vzrok za to vidimo v sorodnosti slovenskega in hrvaškega jezika ter v kulturni povezanosti govorcev/bralcev.
Ključne besede: Književno prevajanje, slovenski in hrvaški jezik, kulturnospecifični elementi, strategije prevajanja, frazemi.
Objavljeno v DKUM: 29.09.2023; Ogledov: 229; Prenosov: 19
.pdf Celotno besedilo (2,12 MB)

10.
Strategije za premagovanje stresa pri športnikih
Eva Mernik, 2023, diplomsko delo

Opis: Športniki, sploh vrhunski so vsakodnevno izpostavljeni stresu, ki dolgoročno ne prinaša pozitivnih posledic. Zato je bil namen naše diplomske naloge raziskati in pojasniti načine, ki bi lahko športniku pozitivno pripomogli pri borbi s stresom. Prav tako je namen tega dela, da bi športniki le tega prebrali in se v primeru stresa odločili za strategije in tehnike, ki so opisane v nalogi, ter bi si pobližje pogledali kako slabo je ne ukrepati, med tem ko že vse kaže na, da je čas, da nekaj ukrenejo.
Ključne besede: Strategije, tehnike, stres, športniki, premagovanje stresa
Objavljeno v DKUM: 25.09.2023; Ogledov: 395; Prenosov: 13
.pdf Celotno besedilo (2,91 MB)

Iskanje izvedeno v 0.69 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici