| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 1042
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Planiranje temeljne strategije neprofitne organizacije Dijaški dom Drava Maribor
Patricija Husnjak, 2021, magistrsko delo

Opis: Dandanes živimo v času, kjer potreba po spremembi ni le možnost, ampak že skoraj nuja vsake organizacije (profitne in neprofitne). Ker gre za delovanje v okolju, ki je hitro se spreminjajoče, mora vsaka organizacija s pomočjo planiranja razvoja na ravni politike podjetja in strateškega managementa znati zaznavati prednosti pred konkurenti in priložnosti v svojem okolju, hkrati pa odpravljati slabosti ter se zoperstaviti možnim nevarnostim. To daje ključnim udeležencem organizacije, (predvsem lastnikom in vodstvu) sposobnost pravočasnega zaznavanja pomembnih informacij in ukrepanja, če želijo, da je razvoj uspešen. Planiranje razvoja omogoča organizaciji konkurenčno prednost, lažjo pot do zastavljenih ciljev, večje možnosti za uspeh, ki se meri na dolgi rok, in izboljšavo ponujenih produktov ter storitev na trgu. Splošno načelo velja, da naj vsaka organizacija sledi planiranemu razvoju, hkrati pa zre k nenehni izboljšavi organizacije kot celote. Magistrsko delo obravnava organizacijo Dijaški dom Drava Maribor, za katero smo na podlagi teoretičnih izhodišč preučili planiranje razvoja na ravni strateškega managementa ter določili temeljno strategijo. Dijaški dom Drava Maribor se ukvarja z javno vzgojno-izobraževalno dejavnostjo, ki ponuja nastanitvene možnosti dijakom, ki v času šolanja zapustijo svoje domače okolje. Dodatno svoje kapacitete tržijo s pomočjo tržne dejavnosti. V teoretičnem delu magistrskega dela smo predstavili iskanje razvojnih možnosti in določitev izhodiščnih osnov za planiranje strateškega razvoja preučevane organizacije Dijaški dom Drava Maribor. Teoretična izhodišča in raziskovalna spoznanja različnih avtorjev so nam služila kot osnova za planiranje ter ovrednotenje temeljne strategije proučevane organizacije. Osredotočili smo se na planiranje razvoja organizacije na ravni strateškega managementa. Izhodiščne osnove za planiranje razvoja organizacije Dijaški dom Drava Maribor smo pridobili s pomočjo analize vrednot (ključnih udeležencev) preučevane organizacije, okolja – v katerem je in deluje, klasifikacije priložnosti in nevarnosti ter nefinančne in finančne analize za določitev prednosti in slabosti. Izhajali smo tudi iz vizije in politike organizacije. Nato smo na osnovi analiz ob upoštevanju zmožnosti preučevane organizacije določili razvojne možnosti na različnih trgih delovanja – torej smo iskali strateške možnosti razvoja, to ekonomsko ovrednotili in izbrali predlagano temeljno strategijo organizacije. V empiričnem delu magistrskega dela smo izhajali iz plana vrednostnih izidov preučevane organizacije Dijaški dom Drava Maribor za obdobje petih let. Ob tem smo sledili predlagani temeljni strategiji in potencialom, ki jih organizacija ima ter jih potrebuje za nadaljnjo uresničitev strategije njenega razvoja.
Ključne besede: vizija podjetja, politika podjetja, neprofitna organizacija, temeljna strategija, prednosti in slabosti, priložnosti in nevarnosti, planiranje razvoja, ekonomsko vrednotenje, finančna analiza, nefinančna analiza, vladna organizacija.
Objavljeno: 21.10.2021; Ogledov: 12; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (3,58 MB)

2.
Učinkovita strategija digitalnega marketinga na primeru gostinskega podjetja
Anita Grgić, 2021, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu Učinkovita strategija digitalnega marketinga na primeru gostinskega podjetja smo obravnavali teorijo digitalnega marketinga in digitalno marketinško strategijo na praktičnem primeru. Preučevali smo že opravljene raziskave s področja marketinga ter uporabo inovativnih metod in tehnik v praksi. Analizirali smo digitalni marketing podjetja LH-G, d. o. o., in pripravili strategijo digitalnega marketinga z namenom, da podjetje optimizira prepoznavnost svoje znamke ter izboljša prodajo. V prvem delu smo predstavili osnove digitalnega marketinga, njegove elemente in prednosti. V drugem delu smo analizirali marketing na družbenih omrežjih ter spletni strani, pripravili predlog marketinške strategije, ki zajema družbena omrežja, spletno stran in e-mail marketing, in analizirali rezultate lastne raziskave. Podali smo predloge za nadaljnje raziskovanje uporabnosti digitalnega marketinga za gostinsko podjetje.
Ključne besede: digitalni marketing, družbena omrežja, digitalna marketinška strategija
Objavljeno: 18.10.2021; Ogledov: 6; Prenosov: 4
.pdf Celotno besedilo (1,80 MB)

3.
Trikoordinatna meritev strukturnega pločevinskega dela avtomobila na cnc tipalnem merilnem stroju
David Zagoršek, 2021, diplomsko delo

Opis: Orodjarstvo je delovno intenzivna panoga, še posebej, če podjetje razvija orodja za avtomobilsko industrijo, kjer vlada močna konkurenca. Zagotavljanje kakovosti svojih izdelkov je pomemben dejavnik, da podjetje pridobi in obdrži kupca. V podjetju EMO Orodjarna, d. o. o., uporabljajo trikoordinatne meritve odpreskov, s katerimi lahko posredno ovrednotijo kakovost preoblikovalnega orodja.V diplomski nalogi sem izbral merilno strategijo in izdelal off-line merilni program za izdelek, ki se bo vgradil v avtomobil znamke Mercedes-Benz. V nalogi so najprej predstavljene osnove kontaktne in brezkontaktne koordinatne merilne tehnike. Glavni del je namenjen predstavitvi izdelka ter izbiri merilne strategije. Merilni program smo preizkusili na CNC tipalnem merilnem stroju in na koncu analizirali merilne rezultate.
Ključne besede: off-line programiranje, nadzor kakovosti, preoblikovalno orodje, merilna strategija, meritve, CNC tipalni merilni stroj.
Objavljeno: 05.10.2021; Ogledov: 40; Prenosov: 7
.pdf Celotno besedilo (7,85 MB)

4.
Funkcionalne poteze rastlin mikrohabitatov z vrsto čmrljeliko mačje uho (Ophrys holosericea (Burm. f.) Greuter) v sestojih polnaravnih suhih travišč v Halozah
Valentina Žganec, 2021, magistrsko delo

Opis: V okviru magistrske naloge smo ugotavljali, kakšne so morfološko funkcionalne poteze (MFP) rastlinskih vrst, ki sobivajo v mikrohabitatih z vrstama čmrljeliko mačje uho (Ophrys holosericea) in čopasto grebenušo (Polygala comosa) v sestojih ekstenzivnih suhih travišč v Halozah. Na izbranem travniku smo določili 30 popisnih ploskvic velikosti 1 m², kjer so v središču uspevali osebki vrste čmrljeliko mačje uho (Ophrys holosericea) in naslednjih 30 popisnih ploskvic velikosti 1 m², kjer so v središču uspevali osebki vrste čopasta grebenuša (Polygala comosa), hkrati pa na njih ni bilo vrste Ophrys holosericea. Na vsaki ploskvici smo popisali rastlinske vrste na dveh razdaljah od središča osebkov vrst Ophrys holosericea in Polygala comosa (do 20 cm in med 20 do 40 cm). Za vse rastlinske vrste ugotovljene na ploskvicah in na celotnem travniku (N = 87), smo analizirali in primerjali izbrane MFP (rastna oblika, višina rastline, CSR strategija, specifična listna površina (SLA), vsebnost suhe snovi lista (LDMC), začetek, konec in dolžina cvetenja) in Ellenbergove indekse (svetloba, vlažnost, preskrbljenost tal z dušikom). Za ugotovitev podobnosti in raznolikosti v floristični sestavi med ploskvicami z vrsto Ophrys holosericea in z vrsto Polygala comosa smo uporabili multivariatne analize. Ugotovili smo izrazito višjo raznolikost vrst mikrohabitatov z vrsto Ophrys holosericea. Na osnovi multivariatne analize (DCA analize) smo dokazali, da obstajajo značilne razlike v floristični sestavi obeh mikrohabitatov. Na osnovi analize MFP lahko sklepamo, da so razmere v mikrohabitatih z vrsto čmrljeliko mačje uho bolj heterogene, kar pripisujemo pogostejšim vrzelim (gola tla) v vegetaciji na teh površinah, ki nastanejo kot posledica občasnih izrazitejših motenj. Na teh ploskvah so pogosteje prisotne enoletnice in plevelne vrste oz. ruderalke, ki imajo višje vrednosti SLA ter nižje vrednosti LDMC. Na podlagi CSR primarnih strategij smo ugotovili, da v mikrohabitatih s proučevanima vrstama sobivajo vrste, ki imajo v primerjavi z vrstami celotne travniške rastlinske združbe v povprečju manj izraženo kompeticijo ter bolj poudarjeno stres toleratorsko in ruderalno komponento. Vrsta Polygala comosa, ki sodi v S/SC tip, ima v svoji okolici v povprečju vrste z nekoliko bolj izraženo stres toleratorsko strategijo kot Ophrys holosericea, ki predstavlja R/CR tip, pa ima v svoji okolici vrste, z nekoliko bolj izraženo ruderalno strategijo. S primerjavo Ellenbergovih indeksov smo ugotovili, da so rastlinske vrste, ki se nahajajo v bližnji okolici vrst Ophrys holosericea in Polygala comosa, v povprečju polsončne do sončne vrste, ki uspevajo na območju med suhimi in svežimi tlemi. Med vrstami, ki sobivajo s čmrljelikim mačjim ušesom, so tudi takšne, ki imajo bistveno večjo potrebo po hranilih v primerjavi z vrstami, ki rastejo v bližini čopaste grebenuše. Tako tudi Ellenbergovi indeksi potrjujejo ugotovitev, da so mikrohabitati z vrsto Ophyrs holosericea podvrženi pogostejšim motnjam, ki omogočijo pojav vrst motenih rastišč z ruderalno strategijo.
Ključne besede: rastlinske vrste, Ophrys holosericea, Polygala comosa, multivariatna analiza, morfološko funkcionalne poteze, CSR strategija, Ellenbergovi indeksi
Objavljeno: 09.08.2021; Ogledov: 130; Prenosov: 12
.pdf Celotno besedilo (1,80 MB)

5.
Model uporabe mobilnega telefona pri pouku v osnovni šoli
Tjaša Novak, 2021, magistrsko delo

Opis: Za vnos sprememb v pouk, način in dinamiko dela ima učitelj na voljo različne didaktične strategije, ki so se razvijale skozi zgodovino razvoja pedagogike. Uporaba le-teh znotraj pouka učencem nudi razvoj sposobnosti in spretnosti, ki jih učenci dosegajo preko lastne miselne aktivnosti in dela. Z vključitvijo mobilnega telefona k didaktičnim strategijam se motivacija, splošno zanimanje in načini za odkrivanje novega znanja še dodatno povečajo. Namen magistrske naloge je bil izdelati model uporabe mobilnega telefona pri pouku, ki smo ga naredili na podlagi teoretičnih izhodišč in rezultatov anketnega vprašalnika. V teoretičnem delu naloge smo se osredotočili na didaktične strategije, ki jih učitelji lahko uporabljajo pri pouku, pri čemer smo vključili tudi uporabo mobilnega telefona in navedli njegove prednosti pri delu v šoli. V raziskavi, ki smo jo naredili z anketnim vprašalnikom, je sodelovalo 21 predmetnih učiteljev iz različnih osnovnih šol. V raziskavi nas je zanimalo, ali učitelji v pouk vključujejo mobilni telefon in katere didaktične strategije znotraj pouka uporabljajo. Rezultati so pokazali, da uporaba mobilnega telefona pri učiteljih še ni tako razširjena, pri tistih, ki ga pa uporabljajo, pa je uporaba omejena na posamezne teme, ki jih učitelji izberejo. Pri pouku učitelji najpogosteje uporabljajo timski, projektni in problemski pouk, v okviru katerih mobilni telefon vključujejo občasno, in sicer le ob določenih temah.
Ključne besede: mobilni telefon, didaktična strategija, mobilno izobraževanje, mobilna aplikacija, pouk
Objavljeno: 22.07.2021; Ogledov: 157; Prenosov: 17
.pdf Celotno besedilo (1,14 MB)

6.
Digitalna marketinška strategija družinskega podjetja Boltez d.o.o.
Petra Boltez, 2021, diplomsko delo

Opis: V sodobnem svetu je vloga digitalne marketinške strategije vse bolj pomembna, saj je na trgu vse več podjetij. Tako v večjih organizacijah kot tudi v družinskih podjetjih digitalizacija marketinških procesov prinaša mnogo koristi. Naš namen je bil prikazati ustrezno digitalno marketinško strategijo za družinsko podjetje Boltez d.o.o. V teoretičnem delu smo s pomočjo strokovne literature domačih in tujih avtorjev prikazali osnove digitalnega marketinga in strategij ter marketinga v družinskih podjetjih. V raziskovalnem delu smo podrobno predstavili družinsko podjetje Boltez d.o.o in naredili posnetek obstoječega stanja digitalnega marketinga. Za potrebe raziskave smo zbrali podatke s pomočjo kvantitativne analize in jih uporabili pri nadaljnjem intervjuju z direktorjem in odgovornim za marketing v podjetju. Dobljene rezultate smo med seboj primerjali in analizirali. Želeli smo pridobiti čim več podatkov za podajanje ustrezne digitalne marketinške strategije. Družinskemu podjetju Boltez d.o.o. smo svetovali, da začne z aktivno promocijo na spletu in na socialnih omrežjih, hkrati smo zapisali tudi nekaj predlogov. Ugotovili smo, da bi jim digitalni marketing pomagal pri sami prepoznavnosti blagovne znamke, pozicioniranju na trgu in pri iskanju novih potencialnih strank.
Ključne besede: digitalna marketinška strategija, digitalni marketing, družinsko podjetje, Boltez d.o.o.
Objavljeno: 21.07.2021; Ogledov: 191; Prenosov: 68
.pdf Celotno besedilo (1,62 MB)

7.
Vpliv uporabe orodij digitalnega marketinga na uspešnost spletnih trgovin
Nina Lipovšek, 2021, magistrsko delo

Opis: Digitalizacija danes predstavlja velik del življenja. Populacija se čedaljebolj modernizira in usmerja svojopozornostv napredne tehnologije in udobje tako doma kot v poslovnem svetu. Z razvojem tehnologij postaja konkurenca na trgu vedno večja, kar pomeni, da nezadostuje zgolj prisotnost na spletu. Za prepoznavnost, opaznost in uspešnost je treba vključiti tudi digitalni marketing, čas in denar. Če povzamemo, je digitalni marketing promocija izdelkov, storitev in blagovne znamke s pomočjo uporabe elektronskih naprav ali interneta. Digitalni marketing uporablja več kanalov in tehnologij, ki organizaciji omogočajo analizo kampanj, vsebine in strategij, iz katerih je mogočerazbrati, ali določena strategija deluje, je uspešna oziroma kje so njenepomanjkljivosti. V teoretičnem delu magistrskega dela smo najprej opredelili pojem spletna trgovina, določili razlike med klasično in spletno trgovino, opisalivrste spletnih trgovin in kaj definira uspešne spletne trgovine. Izpostavilismo tudi varnost spletne trgovine. Prav tako smo opredelili digitalni marketing in njegov razvoj. Preverilismo, kakšne digitalne strategije in kanale poznamo ter kakšne so prednosti in slabosti digitalnega marketinga v primerjavi s klasičnim. V praktičnem delu magistrskega dela smo pozornost namenili orodjem digitalnega marketinga.Ker je to široko in hitro rastoče področje, smo se osredotočili na poznana in bolj priljubljena orodjaspodročja optimizacije, e-poštnega marketinga, analitike, družbenih omrežij in orodij, namenjenih grafičnemu oblikovanju. Optimizacija spletnih strani je pomembna, saj je brez nje podjetje slabše vidno v brskalnikih, kar posledično prinaša slabši promet. Obstajajo orodja, kot so SEMrush, Google SearchConsole in Moz, ki pripomorejo k izboljšanju optimizacije. Na področju e-poštnega marketinga izstopajo orodja MailChimp, MailerLite, Hubspot in SendInBlue, primerjava med njimi pa prikazuje, katero je primernejše za kateri tip podjetja.Na področju analitike smo primerjali Matomo in Google Analytics.Predstavili smo tudi družbena omrežja in ugotovili, da obstaja veliko orodij za njihovo lažjo uporabo.Osredotočili smo se na orodja HootSuite, Buffer, Sporut Social in Creator studio ter jih primerjali med seboj. Upoštevali smo tudi grafično podobo fotografij, podjetja in blagovne znamke, kjer nam lahko pomagajo orodja, kot so Canva, Crello in Piktochart.
Ključne besede: digitalni marketing, orodja digitalnega marketinga, marketinška strategija, Google, SEO, optimizacija, e-poštni marketing, spletna trgovina.
Objavljeno: 29.06.2021; Ogledov: 181; Prenosov: 74
.pdf Celotno besedilo (3,49 MB)

8.
NEVARNI DEMONSTRACIJSKI EKSPERIMENTI PRI POUKU KEMIJE V OSNOVNI ŠOLI
Mateja Rus, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomski seminarski nalogi je v problemu opredeljen pomen izvajanja nevarnih demonstracijskih eksperimentov pri pouku kemije v osnovni šoli in predvsem to, da morajo učitelji — demonstratorji biti kompetentni za izvajanje tovrstnih eksperimentov. Poleg teoretičnega razglabljanja o pomenu eksperimentalnega dela in varnega ravnanja z nevarnimi snovmi, so opredeljene tudi kompetence, ki jih mora imeti učitelj — demonstrator za izvajanje nevarnih eksperimentov in kompetence, ki jih ob eksperimentalnih opažanjih pridobi učenec. Prav tako sem na podlagi aktualne literature izbrala trinajst nevarnih eksperimentov, ki bi jih učitelji lahko vključili v pouk naravoslovja in kemije v osnovni šoli. Izbrana eksperimentalna gesla sem analizirala na podlagi spoznavnega, motivacijskega, zmožnostnega in nevarnostnega vidika. Po izvedbeni analizi izbranih eksperimentalnih gesel sem oblikovala tudi demonstracijske liste za učitelje - demonstratorje in opazovalne liste za učence — opazovalce.
Ključne besede: nevarni demonstracijski eksperiment, metodologija načrtovanja, strategija izvajanja, kompetence, didaktično gradivo
Objavljeno: 03.02.2021; Ogledov: 161; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (1,12 MB)

9.
Prevajanje lastnih imen v izbranih delih klasične in sodobne otroške književnosti
Barbika Jamnikar Cerar, 2020, magistrsko delo

Opis: Lastnih imen načeloma naj ne bi prevajali, imajo pa imena književnih junakov otroške književnosti pogosto opisni pomen in izražajo osebnostne lastnosti ali živalsko vrsto. Zato je pri tej vrsti prevajanja treba prilagoditi lastno ime, če želimo doseči enak učinek, kot ga je imel izvirnik. V magistrskem delu smo se osredinili na primerjalno analizo pri prevajanju enodelnih in večdelnih lastnih imen klasične in sodobne otroške književnosti. V teoretičnem delu smo opisali karakteristike otroške književnosti in kako jo prevajati, nato pa smo definirali lastna imena in podrobneje raziskali strategije za prevajanje lastnih imen. Pri analizi smo uporabili strategije za prevajanje lastnih imen L. Fernandesa. V empiričnem delu smo analizirali 1000 lastnih imen, ki smo jih iskali v književnih delih avtorjev, kot so F. Baum, L. Carrol, F. Salten, P. Travers, M. Auer, C. Funke, J. Lacey, D. Reiche, S. Voake, idr. Zanimalo nas je, katere prevajalske strategije so bile uporabljene pri prevajanju lastnih imen, še posebej smo se osredotočili na razlike med enodelnimi in večdelnimi imeni ter razlike med klasičnimi in sodobnimi deli. Ugotovili smo, da je najpogostejša strategija prevajanja lastnih imen tako klasične kot sodobne otroške literature substitucija, ki ji sledi strategija kopiranja.
Ključne besede: lastno ime, otroška književnost, strategija prevajanja, književno prevajanje
Objavljeno: 28.01.2021; Ogledov: 172; Prenosov: 32
.pdf Celotno besedilo (3,40 MB)

10.
Primerjalna analiza strategij storitvenih znamk
Katja Košti, 2020, diplomsko delo

Opis: Tema ter problem diplomske naloge je bilo analizirati in razčleniti strategije ponudnikov mobilnih storitev najprej po raziskovalnih metodah in nato še glavna razčlenitev po razširjenem marketinškem spletu. Cilji naloge so bili ugotoviti ali je opaziti velike razlike med ponudniki ali so njihove strategije med seboj različne ali zelo podobne in s katerimi strategijami želijo pritegniti kupce.
Ključne besede: Primerjalna strategija, storitve, blagovna znamka, razširjen marketinški splet, strateški management, marketinške strategije in mobilne storitve.
Objavljeno: 30.11.2020; Ogledov: 198; Prenosov: 20
.pdf Celotno besedilo (600,92 KB)

Iskanje izvedeno v 0.24 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici