| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 1080
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Snovanje politike podjetja in določitev strategij podjetja X
Alen Husnjak, 2024, magistrsko delo

Opis: V sodobnem času je za uspešno poslovanje podjetja že skoraj nuja, da se mu določi planiranje na ravni politike podjetja in strateškega managementa. V ta namen mora vodstvo podjetja (predvsem lastniki in drugi ključni udeleženci določenega podjetja) svoje prednosti in priložnosti izrabljati in jih maksimalno izkoriščati pred ostalimi konkurenčnimi podjetji. Sočasno pa morajo tudi slabosti in nevarnosti enako zahtevno upravljati in se z njimi tudi soočati kajti le z kombinacijo obojega lahko pričakujejo rast in razvoj podjetja, ki je uspešno. Strategija je beseda, ki jo uporabljamo na različnih področjih in v različnih segmentih oziroma v najbolj splošnem pomenu kakor tudi v zakompliciranih področjih. V ta namen smo izhajali iz temeljne strategije, kajti velikokrat jo zasledimo prav v poslovnem svetu. Ker je opredelitev politike podjetja in temeljne strategije v podjetju dandanes že skoraj osnova smo za magistrsko delo in določitev izbrali podjetje, ki je še nima določene pa vendar stremijo k temu, da bi bili kot celota uspešni in na trgu delovanja učinkoviti. Prav tako nam določitev politike podjetja in temeljne strategije daje razlago na mnogo različnih dvomov s katerimi se soočamo v podjetju. Med najbolj splošne dvome, ki jih dobimo s pomočjo politike podjetja in temeljne strategije razložene prištevamo predvsem na katerih trgih naj delujemo, kako lahko konkuriramo drugim podjetjem in kako biti uspešni. Magistrsko delo zajema podjetje X, ki obstaja na trgu dela pa vendar še nima jasno zapisane politike podjetja in temeljne strategije. Tako je delo smiselno razdeljeno v dva sklopa. V uvodnem teoretične sklopu smo se osredotočili na pomen in predstavitev različnih osnovnih teoretičnih izhodišč politike podjetja na ravni politike podjetja, strateškega managementa in temeljne strategije. Definicije raznoraznih slovenskih in tujih avtorjev so nam služile za razumevanje teorije in nadaljnjo lažjo definicijo politike podjetja in temeljne strategije podjetja X. Podjetje X je bilo analizirano zgolj na plan razvoja strateškega managementa. Nadaljevali smo z empiričnim delom magistrskega dela, kjer je na samem začetku predstavljeno podjetje X. Ker gre za relativno »mlado podjetje« na trgu dela, ki še nima jasno določene politike podjetja in temeljne strategije smo s pomočjo niza realnih podatkov opredelili njihovo vizijo, poslanstvo, smotre in temeljne cilje podjetja X za lažjo določitev temeljne strategije. Magistrsko delo smo smiselno zaključili z predlogom oziroma temeljno strategijo, ki naj bi se je podjetje držalo, za še bolj uspešno rast in razvoj.
Ključne besede: politika podjetja, vizija podjetja, strategija, temeljna strategija, določitev strategije, izbira strategije, splošna strategija, poslovna strategija, strategija rasti in razvoja.
Objavljeno v DKUM: 09.04.2024; Ogledov: 130; Prenosov: 19
.pdf Celotno besedilo (2,60 MB)

2.
Učne strategije
Tim Tekavc, 2024, diplomsko delo

Opis: Učne strategije so načrtovani pristopi in tehnike, ki jih posamezniki uporabljajo za optimizacijo učnega procesa. Vključujejo raznolike metode, kot so aktivno učenje, ponavljanje, vizualizacija in povezovanje znanja, s ciljem izboljšanja razumevanja, zadrževanja informacij ter spodbujanja kritičnega razmišljanja. Pravilna uporaba učnih strategij ne povečuje le učinkovitosti učenja, temveč tudi spodbuja prilagodljivost posameznika in krepi spretnosti, ki so dragocene v številnih življenjskih situacijah. V tem delu smo uporabili metode, kot so pregled člankov, opisovanje, povzemanje in združevanje pregledanega ter primerjavo med različnimi članki in različnimi avtorji. Za zbiranje podatkov smo uporabili anketo. Ugotovili smo razlike med izbiro učne strategije glede na spol in dejavnike ter povezavo med izbiro učne strategije in učnim uspehom. Študentom priporočamo, da se za doseganje višjih rezultatov poglobijo v izbiro in optimizacijo svojih učnih strategij.
Ključne besede: Učenje, strategija, izobraževanje
Objavljeno v DKUM: 09.04.2024; Ogledov: 136; Prenosov: 26
.pdf Celotno besedilo (825,83 KB)

3.
Strategija omejevanja vlomov (v objekte) v Sloveniji
Danijela Frangež, 2007, objavljeni strokovni prispevek na konferenci

Ključne besede: premoženjska kriminaliteta, vlomi, preiskovanje, preprečevanje, kriminalistična strategija
Objavljeno v DKUM: 29.03.2024; Ogledov: 85; Prenosov: 1
.pdf Celotno besedilo (884,61 KB)

4.
Strategija omejevanja kriminalitete v Sloveniji - nekateri policijski vidiki
Anton Dvoršek, 2007, objavljeni strokovni prispevek na konferenci

Ključne besede: kriminaliteta, preiskovanje, preprečevanje, kriminalistična strategija
Objavljeno v DKUM: 29.03.2024; Ogledov: 59; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (691,73 KB)

5.
Pomen kriminalistične strategije za učinkovito delo slovenske policije
Anton Dvoršek, 2006, objavljeni strokovni prispevek na konferenci

Ključne besede: kriminalistična strategija, policijska strategija, policijsko delo, kriminaliteta, omejevanje, preprečevanje
Objavljeno v DKUM: 29.03.2024; Ogledov: 87; Prenosov: 2
.pdf Celotno besedilo (336,99 KB)

6.
Strategija omejevanja premoženjske kriminalitete
Janko Goršek, Anton Dvoršek, 2005, objavljeni strokovni prispevek na konferenci

Ključne besede: premoženjska kriminaliteta, preprečevanje, kriminalistična strategija, vlomi, ropi, tatvine
Objavljeno v DKUM: 21.03.2024; Ogledov: 77; Prenosov: 2
.pdf Celotno besedilo (227,94 KB)

7.
Načrtovanje preiskovanja
Danijela Frangež, Anton Dvoršek, 2003, objavljeni strokovni prispevek na konferenci

Ključne besede: kriminalistika, preiskovanje, strategija
Objavljeno v DKUM: 19.03.2024; Ogledov: 81; Prenosov: 2
.pdf Celotno besedilo (274,58 KB)

8.
Izpusti toplogrednih plinov in cenovna upravičenost električnih osebnih avtomobilov v primerjavi z osebnimi avtomobili na fosilna gradiva : diplomsko delo
Matevž Kokovnik, 2023, diplomsko delo

Opis: Ideja za diplomsko se je porodila iz strateške vizije Evropske komisije za doseganje podnebno nevtralnega gospodarstva do leta 2050, katere del je tudi prepoved prodaje vozil z izpusti CO2 od leta 2035 dalje. V prvem delu naloge sta predstavljeni proizvodnja in razgradnja električnih avtomobilov ter njihovi sestavni deli. Podrobneje sta predstavljena tudi elektromotor in baterija oz. pogonski akumulator, ki predstavljata glavno razliko med električnimi avtomobili in avtomobili z notranjim izgorevanjem. V osrednjem delu naloge sta predstavljeni ekološka in ekonomska upravičenost električnih vozil v primerjavi z vozili na notranje izgorevanje. Proizvodnja električnega vozila v ozračje izpusti večje količine emisij CO2 kot proizvodnja avtomobila na notranje izgorevanje, vendar pa električni avtomobili v času vožnje v ozračje ne izpuščajo emisij CO2 oz. so te emisije posredne in nastanejo pri proizvodnji električne energije. Prav tako so električna vozila dražja od vozil na notranje izgorevanje, vendar pa je vožnja z njimi cenejša. V zadnjem delu diplomske naloge so predstavljene možne rešitve za zagotavljanje dodatnih potreb po električni energiji, ki jo bodo potrebovala električna vozila. Pomembno je, da so viri za zagotavljanje dodatnih potreb po električni energiji brez oz. nizko ogljični.
Ključne besede: električni avtomobili, ekološka upravičenost, ekonomska upravičenost, primerjava različnih vrst vozil, dolgoročna strategija za leto 2050
Objavljeno v DKUM: 18.03.2024; Ogledov: 192; Prenosov: 22
.pdf Celotno besedilo (1,58 MB)

9.
Prevajanje naslovov družbenoaktualnih člankov iz angleških in nemških poljudnoznanstvenih revij : magistrsko delo
Lucija Jurić, 2023, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo prevajanje naslovov družbenoaktualnih angleških in nemških člankov iz poljudnoznanstvenih revij raziskali s primerjalno analizo, v kateri smo primerjali izhodiščne naslove z njihovimi slovenskimi ustreznicami na področjih pandemije koronavirusa, postkorona družbe, vojnega stanja v Ukrajini, podnebnih sprememb, tehnoloških napredkov, prihodnosti človeštva, razlik med spoli, medijev, politike, ekonomije, religije in prehranske industrije. Analizirali smo revije iz obdobja marec 2020–december 2022: slovenski reviji Global in Mladina, nemški Der Spiegel in Die Zeit, britanske The Guardian, New Scientist in Mosaic Science ter ameriške The New York Times Magazine, New York Magazine, Newsweek, Foreign Policy, MIT Technology Review, Harper's Magazine, Atlantic Monthly, Los Angeles Times, Bloomberg Businessweek, Inc. Magazine in Fast Company. Z analizo smo želeli ugotoviti, katere prevajalske strategije se običajno pojavljajo pri prevajanju poljudnoznanstvenih besedil in kakšen pomen ima kontekst članka pri ustreznosti izbire strategij. V teoretičnem delu smo se osredinili na značilnosti poljudnoznanstvenega jezika in sloga, katerih osnovni namen je podati informacije širšemu krogu ljudi, ki niso strokovnjaki na določenem področju. Znotraj funkcionalističnega pristopa smo pojasnili namen, ki ga nosi besedilo, ter prikazali pomen vpliva kulture in konteksta na proces prevajanja. Na podlagi poznavanja stroke, konteksta in kulture lahko prevajalec zagotovi kakovosten in ustrezen prevod. Ugotovili smo, da ima kontekst izreden vpliv na ustreznost izbire prevajalskih strategij – analiza 38 naslovov je pokazala, da so prevodi v večini primerov, pri katerih se konteksta ne upošteva, neustrezni predvsem zaradi količine izpuščenih informacij, s čimer naslov ciljnemu bralcu ne razkrije dovolj informacij za razumevanje vsebine članka.
Ključne besede: poljudnoznanstveno besedilo, funkcionalistični pristop, prevajalska strategija, kultura, kontekst
Objavljeno v DKUM: 14.03.2024; Ogledov: 144; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (1,27 MB)

10.
Iskanje izvedeno v 7.86 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici