| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 1094
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Digitalna preobrazba v srednje velikem podjetju
Nina Bučinel, 2024, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo "Digitalna preobrazba v srednje velikem podjetju" preučuje vpliv digitalne preobrazbe na podjetje, ki se ukvarja s trgovino in večkanalnim poslovanjem s kupci v Srednji in Vzhodni Evropi. Osredotoča se na analizo organiziranosti informacijskega oddelka ter njegove vloge pri doseganju strateških ciljev podjetja skozi digitalno preobrazbo. Naloga izpostavlja vpliv sodobnih sprememb in izzivov na poslovni svet, še posebej po izbruhu pandemije Covid-19. Predstavi prilagoditev poslovne in IT strategije podjetja, vključno z uvedbo hibridnega dela in novih tehnologij. Teoretični del se posveča definiciji digitalne preobrazbe, njenemu pomenu, koristim in ključnim izzivom. Predstavi metodologijo in orodja za oceno stopnje zrelosti digitalne preobrazbe. Empirični del analizira organiziranost informacijskega oddelka, pregleda digitalno strategijo podjetja in implementacijo digitalne preobrazbe. Za oceno napredka se uporabi orodje za merjenje zrelosti. Zaključek ugotavlja napredek podjetja v digitalni preobrazbi, vendar izpostavi nekatere nezadovoljivosti in potrebo po prilagoditvah strategije. Predstavi predloge za izboljšave in kritično oceno uporabljenega orodja. Naloga prispeva k razumevanju vpliva digitalne preobrazbe v srednje velikih podjetjih ter k smernicam za uspešno implementacijo in spremljanje digitalnih strategij v prihodnosti.
Keywords: Digitalna preobrazba, digitalna strategija, digitalna zrelost podjetja, avtomatizacija procesov, večkriterijski model.
Published in DKUM: 28.01.2025; Views: 0; Downloads: 12
.pdf Full text (991,07 KB)

2.
Dinamika rasti v sodobnem gospodarstvu: primerjava podjetij iz sektorja stavbnega pohištva in aluminijastih izdelkov
Eva Cesarec, 2024, undergraduate thesis

Abstract: V sodobnem dinamičnem gospodarstvu se podjetja srečujejo z izzivi, priložnostmi in nevarnostmi, ki zahtevajo nenehno prilagajanje in inovativnost. Ključen dejavnik za doseganje uspešnega poslovanja je sposobnost podjetja, da učinkovito upravlja podjetniško rast, pri čemer dinamično podjetništvo predstavlja gonilo inovacij ter ustvarjanja vrednosti. Sodobna podjetja morajo uporabljati različne strategije rasti za oblikovanje konkurenčnega podjetja, ki lahko vključujejo notranje in zunanje pristope ter se prepletajo med seboj. Rastoče podjetje, kot sta Roletarstvo Medle d.o.o. in Aluminium Kety Emmi d.o.o., mora ustvarjati pozitivne denarne tokove ali dobiček, ki raste hitreje kot celotno gospodarstvo. To omogoča reinvestiranje dobička v razširitev poslovanja, razvoj produktov in storitev ter raziskave trga in odjemalcev. Obe podjetji sta v fazi rasti svojega življenjskega cikla, kjer se osredotočata na povečanje učinkovitosti, inovacije in pridobivanje novih trgov. Roletarstvo Medle d.o.o. se osredotoča na kakovost proizvodov, zadovoljstvo kupcev in vlaganja v raziskave ter razvoj novih tehnologij. Ključne strategije vključujejo optimizacijo proizvodnih procesov in motivacijo zaposlenih. Aluminium Kety Emmi d.o.o. pa je usmerjeno v avtomobilsko industrijo in uvajanje naprednih tehnologij ter digitalizacijo proizvodnje. Obe podjetji bosta morali ohraniti prilagodljivost, inovativnost ter uspešno upravljati s tveganji v spremenljivem poslovnem okolju, da bi lahko nadaljevali svojo rast in razvoj.
Keywords: strategija rasti, rast podjetja, razvoj, rast, konkurenčna analiza, tržna analiza
Published in DKUM: 14.01.2025; Views: 0; Downloads: 9
.pdf Full text (1,22 MB)

3.
Upravljanje in regulacija podatkov v pravu EU: analiza Akta o podatkih : magistrsko delo
Gal Pastirk, 2024, master's thesis

Abstract: Razvoj digitalnih tehnologij ima odločilen vpliv na razvoj družbe in prava. Pomen podatkov se je z uvedbo interneta stvari, velikih podatkov, umetne inteligence in drugih naprednih tehnologij, še znatno povečal. Vse boljši sistemi za upravljanje in analizo so podatkom dodali ogromno ekonomsko in družbeno vrednost. Internet stvari pri tem igra pomembno vlogo, saj omogoča povezljivost digitalnih naprav preko senzorjev, kar ustvarja spet nove količine podatkov. Mnoge svetovne velesile so prepoznale potencial digitalnih tehnologij in podatkov ter ga s pridom izkoriščajo. Tega potenciala se zaveda tudi EU, ki pospešuje digitalizacijo, saj jo prepoznava kot odločilno pri ustvarjanju novih priložnosti za inovacije, gospodarsko rast in ohranjanje konkurenčnosti na svetovnem trgu. Akt o podatkih je del širše regulativne ureditve, ki ga je EU zasnovala za doseganje ciljev, kot so krepitev podatkovnega gospodarstva, digitalizacije in sistemov umetne inteligence, z namenom vzpostavitve digitalne suverenosti. Akt o podatkih je bil sprejet z namenom krepitve notranjega trga s podatki, saj želi spodbuditi več podatkov za inovacije in konkurenco. Vzpostavlja bolj pošten način delitve podatkov, ki nastajajo z uporabo naprav interneta stvari in določa nove pravice do dostopa in deljenja podatkov za uporabnike teh naprav. Hkrati vzpostavlja pravni okvir za sklepanje novih pogodb med imetniki podatkov in uporabniki, kar slednjim omogoča pravičen dostop do podatkov. Obseg Akta o podatkih ureja tako osebne kot neosebne podatke. V magistrskem delu ugotavljam, da je bilo upravljanje podatkov zaradi pomanjkljive zakonodaje na določenih področjih oteženo. Zaradi številnih izzivov se evropsko pravo o podatkih nenehno širi in razvija. Akt o podatkih in drugi regulatorni predpisi predstavljajo pomemben prispevek k boljšemu upravljanju s podatki. Vzpostavljen je bil nov sistem, ki prispeva k bolj pošteni delitvi podatkov med deležniki. Kljub temu obstajajo pomisleki o tem, kako učinkovito bodo novi mehanizmi lahko pripomogli k uresničitvi vseh začrtanih ciljev. Magistrsko delo obravnava vlogo podatkov in interneta stvari v sodobni družbi, razvoj upravljanja podatkov v EU ter se osredotoča na nekatere ključne vidike Akta o podatkih.
Keywords: upravljanje podatkov, internet stvari, povezani izdelki in storitve, neosebni podatki, Evropska strategija za podatke, deljenje podatkov, imetnik podatkov, uporabnik.
Published in DKUM: 20.12.2024; Views: 0; Downloads: 20
.pdf Full text (1,13 MB)

4.
POROČANJE O DAVČNIH TVEGANJIH V LETNIH IN TRAJNOSTNIH POROČILIH SLOVENSKIH PODJETIJ
Klara Muhič, 2024, master's thesis

Abstract: Davčna tveganja pomenijo negotovost plačil davkov družbe, ki bodo plačani v prihodnosti. Davčnim tveganjem lahko prisujemo negotovost obdavčitve družb, nepričakovane finančne izgube, napake pri poročanju ali pa agresivno davčno izogibanje. Pri obvladovanju davčnih tveganj je zelo pomembna vloga zaposlenih. Vsak davek je treba proučiti in presoditi, kakšno tveganje predstavlja za družbo in kolikšno tveganje je ta pripravljena prevzeti. Davčna strategija je načrt za zmanjšanje davkov, ki pripomore k maksimiranju donosov po obdavčitvi in minimiziranju davkov. Povezana mora biti z vizijo, poslanstvom in strategijo družbe. V magistrskem delu najprej definiramo davčna tveganja in zapišemo nekaj več o njihovi delitvi, okvirjih in modelih. Tudi zaposleni imajo vpliv na obvladovanje davčnih tveganj, zato zapišemo tudi njihovo vlogo v tem postopku. Da lahko obvladujemo davčna tveganja, jih je treba naprej zaznati in nato najti način, kako jih obvladovati. Pri vsem tem je pomembna tudi davčna strategija, ki pripomore k zmanjšanju davkov. Eden izmed standardov poročanja o davčnih tveganjih je mednarodni standard GRI 207, po katerem lahko družbe in skupine poročajo prostovoljno. V analizi smo tako raziskovali poročanje družb in skupin po standardu GRI 207. Družbe in skupine, zajete v raziskavo, imajo sedeže v različnih državah v Evropi in Sloveniji. Ukvarjajo pa se z različnimi dejavnostmi.
Keywords: davčna tveganja, davčna strategija, obvladovanje davčnih tveganj, standard GRI 207.
Published in DKUM: 05.12.2024; Views: 0; Downloads: 16
.pdf Full text (2,85 MB)

5.
Degrowth strategija za trajnostne poslovne procese in oskrbovalne verige : diplomsko delo
Anja Kitek, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo obravnava strategijo odrasti in analizo trajnostnih letnih poročil podjetij ter ugotavlja njihovo aktivnost na področju odrasti. Glavni cilj je analiziranje primerov dobre prakse in ugotoviti možnosti uvedbe v logistiko. Med podjetji, ki analizirajo to problematiko, smo izbrali z umetno inteligenco ChatGPT, pri oceni podjetja smo upoštevali kriterije za oceno, ali podjetje sledi odrasti,pregledali in analizirali smo tudi trajnostna letna poročila podjetij za leto 2022. Podjetja smo ocenili glede na izpolnjevanje kriterijev in rezultate zapisali v razpredelnico. Nato smo podjetja med seboj še primerjali glede na prihodek, razliko v letnem prihodku med letoma 2018 in 2022, zadovoljstvo zaposlenih in emisije toplogrednih plinov, porabo energije, vode in količino odpadkov med letoma 2018 in 2022, na koncu pa zapisali še primere dobre prakse in svoja priporočila za odrast. Ugotovili smo, da je na področju odrasti dvanajst izmed dvajsetih analiziranih podjetij visokoaktivnih , osem delno, nobeno pa ni nizko aktivno. Potrdili smo, da strategija odrasti izboljšuje ekonomsko uspešnost, zadovoljstvo zaposlenih in zmanjšuje vplive na okolje. Pri analizi letnih poročil smo naleteli na pomanjkanje javno dostopnih podatkov, kar je otežilo razvrščanje podjetij po njihovi aktivnosti glede odrasti in po primerjavi njihovega okoljskega vpliva.
Keywords: strategija odrasti, trajnostni poslovni procesi, trajnostne oskrbovalne verige
Published in DKUM: 27.11.2024; Views: 0; Downloads: 4
.pdf Full text (1,45 MB)

6.
Strategija modrega oceana kot sodobni podjetniški pristop k inovacijam na primeru hospitality programa nogometnega kluba Maribor
Jure Šimundža, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Strategija modrega oceana se osredotoča na ustvarjanje novih tržnih priložnost in diferenciacijo, s katero podjetja presegajo obstoječo konkurenco. Ta strategija temelji na vrednostni inovaciji, pri kateri podjetja ustvarjajo dodatno vrednost za stranke, hkrati pa zmanjšuje stroške. Teorija modrega oceana spodbuja podjetja, da premikajo meje industrije in ustvarjajo nove tržne prostore, v katerih konkurenca postane nepomembna. Dober primer za implementacijo te strategije je hospitality industrija, ki se osredotoča na zagotavljanje vrhunske izkušnje za stranke, s čimer se krepi zvestoba, dolgoročni odnosi s strankami ter zadovoljstvo. Hospitality industrija je tesno povezana z ustvarjanjem edinstvenih doživetij, ki presežejo osnovno ponudbo in prispevajo k večji vrednosti storitve ali proizvoda. V diplomskem delu bomo na primeru hospitality programa Nogometnega kluba Maribor analizirali ključne elemente programa, kot so finančni učinki, obiskovalci ter zadovoljstvo strank, in preučili, kako ta program vpliva na konkurenčno prednost kluba. Prav tako bomo raziskali, kako je strategija modrega oceana prispevala k razvoju programa, ter naredili SWOT-analizo. Na podlagi podatkov in analize bomo podali priporočila za nadaljnji razvoj hospitality programa, s ciljem povečati njegovo uspešnost in trajnost.
Keywords: strategija modrega oceana, vrednostna inovacija, hospitality industrija, diferenciacija, konkurenčna prednost
Published in DKUM: 21.11.2024; Views: 0; Downloads: 19
.pdf Full text (1,63 MB)

7.
Trajnost v modni industriji: trendi, izzivi, strategije in poslovni model na primerih
Katja Žurej, 2024, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi smo se osredotočili na analizo trajnostnega razvoja v modni industriji, s poudarkom na trajnostnih trendih, izzivih, strategijah in poslovnih modelih. Modna industrija se sooča z več pomembnimi problemi, vključno z obsežnim onesnaževanjem okolja, prekomerno porabo virov in slabimi delovnimi pogoji. Poleg tega pa hitro spreminjajoči se modni trendi spodbujajo hitro modo, kar povzroča velike količine odpadkov zaradi kratke življenjske dobe izdelkov. Kljub tem težavam vedno več podjetij v modni industriji prepoznava potrebo po trajnostnem razvoju in sprejema trajnostne prakse. Ta prehod vključuje uporabo trajnostnih, inovativnih materialov, izboljšanje delovnih pogojev ter spodbujanje krožnega gospodarstva, kar prispeva k zmanjšanju negativnih vplivov na okolje in družbo ter k bolj odgovornemu poslovanju. V študiji primera smo obravnavali dve podjetji, Patagonia in Veja, ki predstavljata vodilna primera uspešnih trajnostnih modnih podjetij. Patagonia je znana po svoji dolgotrajni zavezanosti k okoljski odgovornosti, vključno z uporabo recikliranih materialov in podporo okoljskim pobudam. Veja se osredotoča na uporabo ekoloških materialov in pravične trgovine ter zmanjšanje svojega okoljskega odtisa z inovacijami v proizvodnji in distribuciji. Obe podjetji vlagata v preglednost svojih dobavnih verig in spodbujata odgovorno nakupovanje. Njun uspeh dokazuje, da je možno združiti poslovno uspešnost z etičnimi in okoljskimi načeli.
Keywords: trajnostni razvoj, modna industrija, poslovna strategija, poslovni model.
Published in DKUM: 20.11.2024; Views: 0; Downloads: 20
.pdf Full text (1,23 MB)

8.
Analiza podjetniških pristopov vodenja v slovenskih zagonskih podjetjih
Matej Zidarn, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Zagonska podjetja oz. startupi imajo danes zelo pomembno vlogo v gospodarstvu, inovacijah in ekonomskem sistemu. To se ne kaže samo v porastu števila zagonskih podjetij v zadnjem desetletju, ampak tudi v vplivu, ki ga imajo na svetovno gospodarstvo in neposredno na naša življenja z inovacijami, ki jih prinašajo na trg. Kultura zagonskih podjetij se razvija tudi v Sloveniji, kjer v medijih vedno bolj pogosto slišimo o uspešnih zgodbah podjetij, ki ne dosegajo izjemnih rezultatov le na državni, ampak tudi svetovni ravni. Vzporedno z razvojem zagonskih podjetij se je razvilo tudi veliko podjetniških pristopov vodenja, ki jih podjetja po vsem svetu na različne načine implementirajo v svoje sisteme z namenom doseganja uspeha. Slovenska zagonska podjetja niso izjema, zato smo se odločili v diplomskem delu raziskati poznavanje, uporabo in vpliv različnih podjetniških pristopov vodenja, ki se jih poslužujejo. V sklopu diplomskega dela smo preučili teorijo treh pristopov: vitko podjetništvo, strategijo modrega oceana in oblikovalsko razmišljanje. Nato smo kot primer dobre prakse in razvoja metodologije predstavili podjetje Toyota, kjer najdemo pionirje vitkega podjetništva. Na koncu smo z vzorčno raziskavo s pomočjo anketnega vprašalnika analizirali, kako so preučevani podjetniški pristopi vodenja zastopani v slovenskih zagonskih podjetjih in kakšni so njihovi vplivi. Rezultati presečne raziskave so pokazali, da so slovenska zagonska podjetja sicer dobro seznanjena z nekaterimi sodobnimi podjetniškimi pristopi, kot je vitko podjetništvo (uporablja ga kar 70 % proučevanih podjetij), vendar pa se pri izbiri in uporabi teh pristopov soočajo z različnimi izzivi. Ugotovili smo tudi, da slovenska zagonska podjetja večinoma uporabljajo kombinacijo pristopov ali pa sploh nimajo izbranega konkretnega pristopa vodenja. Raziskava je pokazala, da kljub visokemu poznavanju in uporabi vitkega podjetništva ta ne zagotavlja nujno večje uspešnosti podjetij, kar kaže na kompleksnost in mnogoterost dejavnikov, ki vplivajo na uspeh zagonskih podjetij. Presenetljivo je, da zunanje okoliščine, kot je kriza COVID-19, v veliki večini niso vplivale na spremembo pristopa vodenja podjetja, kar kaže na to, da so slovenska zagonska podjetja v veliki meri že imela vzpostavljene pristope, ki so jim omogočili preživetje krize, ali pa so se osredotočili na druge oblike prilagajanja, namesto da bi spreminjali svoje vodstvene strategije.
Keywords: podjetništvo, zagonsko podjetje, vitko podjetništvo, strategija modrega oceana, oblikovalsko razmišljanje
Published in DKUM: 14.11.2024; Views: 0; Downloads: 20
.pdf Full text (2,38 MB)

9.
Pomembnost analize okolja pri pripravi inovacijske strategije podjetja na primeru podjetja red bull
Jan Čander, 2024, undergraduate thesis

Abstract: UDK klasifikacija: 005.51 V današnjem dinamičnem in konkurenčnem poslovnem okolju morajo podjetja krmariti s kompleksno paleto zunanjih dejavnikov, da dosežejo trajen uspeh. Okoljska analiza, ki zajema preučevanje političnih, ekonomskih, socialnih, tehnoloških, okoljskih in pravnih dejavnikov, je ključni korak v procesu strateškega načrtovanja. Ta celovita analiza omogoča podjetjem razumevanje zunanjih sil, ki lahko vplivajo na njihovo poslovanje ter oblikovanje strategij, ki so v skladu z nenehno spreminjajočim se okoljem. Inovacijska strategija je prav tako ključna za uspeh podjetij v sodobnem poslovnem okolju. Vključuje načrtovanje in izvajanje ukrepov, ki podjetju omogočajo razvoj novih izdelkov, storitev, procesov ali poslovnih modelov, s čimer izboljšujejo svojo konkurenčno prednost. Učinkovita inovacijska strategija temelji na jasni viziji, razumevanju tržnih trendov ter potreb strank in pripravljenosti za eksperimentiranje ter prevzemanje tveganj. Strateške inovacije presegajo postopne izboljšave in se osredotočajo na transformativne in moteče inovacijske pobude, ki lahko oblikujejo prihodnost organizacije in njene industrije. Red Bull, vodilni svetovni proizvajalec energijskih pijač, ponuja prepričljivo študijo primera o tem, kako lahko učinkovita okoljska analiza oblikuje in okrepi strateško usmeritev podjetja. Od svoje ustanovitve je Red Bull izkoristil globok vpogled v zunanje trende in sile za spodbujanje inovacij, razširitev svojega tržnega dosega in izgradnjo trdne identitete blagovne znamke. Z nenehnim spremljanjem in prilagajanjem zunanjim vplivom je Red Bull ohranil svojo konkurenčno prednost v visoko regulirani in konkurenčni industriji. Ta študija primera bo raziskala pomen okoljske analize pri strateškem načrtovanju z uporabo Red Bullovih strateških pobud kot praktični primer. Končni rezultati in ugotovitve bodo služili kot dragocen vpogled v razumevanje, kako podjetja, kot je Red Bull, oblikujejo in izvajajo svoje strategije za dosego poslovnega uspeha.
Keywords: Red Bull, strategija podjetja, analiza zunanjih dejavnikov, inovacije
Published in DKUM: 14.10.2024; Views: 0; Downloads: 10
.pdf Full text (1,03 MB)

10.
Optimizacija nabavne verige v podjetju
Špela Kos, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo se osredotoča na optimizacijo nabavne verige v proizvodnem podjetju Etrel d.o.o. Namen je raziskati in predstaviti postopke optimizacije nabavne verige v podjetju. Delo se osredotoča na področje upravljanja nabavne verige, pri čemer analizira obstoječe procese in identificira potenciale za izboljšave. Uporablja se kombinacija kvalitativnih in kvantitativnih metod, vključno z analizo podatkov ter primerjalno analizo s primeri najboljše prakse v industriji. Glavni rezultati raziskave vključujejo identifikacijo ključnih izzivov v obstoječi nabavni verigi, predstavitev priporočil za optimizacijo procesov ter oblikovanje smernic za učinkovito implementacijo predlaganih rešitev. Na podlagi analiz se zaključuje, da je implementacija konceptov optimizacije prinesla opazne izboljšave v učinkovitosti nabavne verige, zmanjšanje stroškov in povečanje konkurenčnosti podjetja na trgu. Sklepi in ugotovitve iz tega dela lahko služijo kot podlaga za nadaljnje strategije upravljanja nabavne verige v podjetju Etrel ter kot vir navdiha za podobna prizadevanja v industriji.
Keywords: Nabavna veriga, optimizacija, upravljanje zalog, nabavna strategija.
Published in DKUM: 11.10.2024; Views: 0; Downloads: 8
.pdf Full text (837,62 KB)

Search done in 0.21 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica