| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 9 / 9
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Kvaziznanosti v forenzični psihologiji
Dominika Bricelj, 2020, master's thesis

Abstract: V magistrski nalogi so predstavljene kvaziznanosti, ki se jih uporablja za odkrivanje laži v forenzični psihologiji. Pod drobnogled smo vzeli pet metod: poligraf, forenzično hipnozo, znanstveno analizo vsebine (SCAN), strateško uporabo dokazov (SUE) in funkcijsko magnetnoresonančno slikanje (fMRI) za odkrivanje laži. Postavili smo pet hipotez, ki jih bomo poskušali zavrniti ali potrditi. Večina splošne javnosti meni, da so te kvaziznanosti zelo zanesljive, kar pa ne drži. Večina tudi meni, da so sami dobri pri prepoznavanju laganja, vendar tudi to ne drži. Raziskave kažejo, da je uspešnost prepoznavanja laganja po intuiciji med 49 in 59 % (Vrij, 2008). Omenjene metode pa nimajo dosti boljše uspešnosti. Poligrafsko testiranje naj bi bilo odgovorno za samo 57 % uspešno odkritih laži. Funkcijsko magnetnoresonančno slikanje je v medicini popolnoma znanstvena metoda. Sliši se znanstveno in vsak bi pričakoval, da bo to veljalo tudi za aplikacijo v forenzično psihologijo, a ni tako. Prav tako znanstveno zveni znanstvena analiza vsebine (SCAN), a tudi pri tej ni popolnoma nič znanstvenega. Pri vseh obravnavanih kvaziznanostih se pojavlja tudi vprašanje etičnosti, še posebej pri strateški uporabi dokazov (SUE), kjer preiskovalec ne predstavi dokazov zoper osumljenca do konca zaslišanja. Pojavlja se tudi etično vprašanje glede privolitve, saj tisti, ki laže, noče, da bi preiskovalci vedeli, da laže. Pri forenzični hipnozi se pojavlja težava z izkrivljanjem spomina in z vsajanjem lažnih spominov. Vse metode so nastale na osnovi želje po poenostavitvi delovnega procesa zaposlenih v organih pregona. Nekdo si je izmislil metodo, ki bi morda lahko delovala (na primer znanstvena analiza vsebine – SCAN) in začel o njej predavati ter jo učiti po vsem svetu, ostali pa so slepo sledili brez kančka dvoma. Poraja se vprašanje, ali bodo omenjene metode sploh kdaj postale znanstvene in s tem primerne za uporabo kot dokaz na sodišču. Trenutno še ne obstaja dober način za izvedbo raziskav, razen laboratorijskih, ki pa imajo svoje omejitve.
Keywords: magistrska dela, detektor laži, poligraf, funkcijsko magnetnoresonančno slikanje, znanstvena analiza vsebine, strateška uporaba dokazov, hipnoza
Published: 03.12.2020; Views: 174; Downloads: 43
.pdf Full text (609,15 KB)

2.
Strateško načrtovanje marketinga v potovalni organizaciji
Dejan Štruc, 2017, master's thesis

Abstract: Storitveni sektor je v drugi polovici dvajsetega stoletja v gospodarstvu pričel prevzemati pobudo in tako danes predstavlja steber razvitih ekonomij. Skladno z rastjo pomena storitev se je razvijal tudi turizem. Z leti se je sorazmerno z razvojem turizma na trg pričelo vključevati vse več organizacij, kar je zaostrilo konkurenco. Še vedno smo priča primerom, ko se organizacije ne zavedajo pomena marketinga, kaj šele pomena strateškega načrtovanja marketinga. V teoretičnem delu so podrobneje predstavljena izhodišča strateškega marketinškega načrtovanja. V drugem delu je predstavljen strateški marketinški načrt v konkretni potovalni organizaciji. V sklepnem poglavju so podane ugotovitve v vezi s strateškim marketinškim načrtom potovalne organizacije X. Izpostavljene so pozitivne lastnosti in na drugi strani pomanjkljivosti. Na podlagi pomanjkljivosti so podani predlogi za odpravo le-teh oziroma so opredeljene priložnosti.
Keywords: potovalna organizacija, strateška analiza in diagnoza, strateško načrtovanje marketinga, izvajanje strateškega marketinga, nadzor strateškega marketinga.
Published: 24.10.2017; Views: 527; Downloads: 95
.pdf Full text (1,11 MB)

3.
KOMUNICIRANJE V MARKETINGU V ŠOLI VOŽNJE MARKO LORBEK S.P.
Marko Lorbek, 2016, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu sem izdelal načrt komuniciranja v marketingu za dejavnost šole vožnje za leti 2016 in 2017. Podlaga za načrt so bile poleg teoretičnih izhodišč ugotovitve iz strateške analize trga, iz pilotne raziskave med ciljnimi skupinami in moje dosedanje izkušnje, saj se s to dejavnostjo ukvarjam skoraj 10 let. Kot samostojni podjetnik sem si v okviru študija zastavil izziv, uporabiti strokovne metode, ki sem jih spoznaval pri posameznih predmetih, na primeru lastnega podjetja, in na ta način sistematično razmišljati o svoji poslovni prihodnosti. Ugotovil sem, da mora biti komuniciranje v marketingu dobro načrtovano. Le tako je lahko učinkovito in služi svojemu namenu. Brez učinka je marketing zgolj strošek, če pa daje rezultate, je investicija v ključne deležnike: odjemalce. Prepričan sem, da sta sistematično razmišljanje in celosten pristop k dejavnosti nujna za uspešno poslovanje, še posebej, če si na trgu sam, odvisen zgolj od lastnega dela, lastne podjetnosti in iznajdljivosti.
Keywords: marketing, komuniciranje, planiranje, načrt komuniciranja, strateška analiza
Published: 22.06.2016; Views: 525; Downloads: 47
.pdf Full text (1,53 MB)

4.
PRIPRAVA KOMUNIKACIJSKE STRATEGIJE ZA SPLETNO TRGOVINO OBUTVE
Monika Ferk, 2014, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo se osredotočili na analizo okolja za izbrano realno spletno trgovino, ki smo jo zaradi tajnosti podatkov imenovali Obutev.si. Za spletno trgovino smo izdelali SWOT analizo ter analizo konkurence in potrošnikov. Za slednje smo uporabili anketo. Na podlagi pridobljenih podatkov, smo spletni trgovini Obutev.si podali ideje, kako izboljšati komunikacijo podjetja, predvsem s potrošniki. Predtem smo v teoretičnem delu preučili strateško komunikacijo ter analize okolij podjetja in njihovo izvedbo, kar je bilo pomembna za ustvarjanje empiričnega dela diplomske naloge.
Keywords: strateška komunikacija, marketing, analiza, potrošniki
Published: 19.02.2015; Views: 1322; Downloads: 85
.pdf Full text (2,17 MB)

5.
STRATEŠKA ANALIZA PODJETJA, OKOLJA IN PANOGE PODJETJA
Dejan Mijošek, 2010, master's thesis/paper

Abstract: V magistrski raziskavi, ki smo jo razdelili na teoretični in empirični del, smo izhajali iz teorije managementa, in sicer iz strateškega managementa. Ugotavljali smo primernost različnih metod proučevanja podjetja in okolja podjetja na ravni politike podjetja in ravni strateškega managementa, pri čemer smo izhajali iz MER-ovega modela integralnega managementa. Magistrsko delo temelji na nekaterih pomembnejših spoznanjih domačih in tujih avtorjev na temo proučevanja podjetja in okolja podjetja v sklopu strateškega managementa. Osnovni namen magistrske naloge v okviru teoretičnega dela je bil podrobneje proučiti proces strateškega analiziranja podjetja in okolja, skozi različne metode proučevanj, ki smo jih nato po lastnem izboru uporabili na primeru proučevanega podjetja.
Keywords: strateški management, politika podjetja, strategije podjetja, strateška analiza podjetja in okolja podjetja, analiza panoge, proučevanje vrednot ključnih udeležencev podjetja, koncept resursov (RBV), Porterjeva analiza petih silnic, SWOT analiza
Published: 26.11.2010; Views: 3368; Downloads: 966
.pdf Full text (1,57 MB)

6.
STRATEŠKA ANALIZA IN DIAGNOZA V PROCESU STRATEŠKEGA MARKETINGA NA PRIMERU PODJETJA INTEREUROPA D.D.
Matjaž Novak, 2009, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu so najprej predstavljeni teoretični vidiki procesa strateškega marketinga. Podrobneje je opisana strateška analiza h kateri spada analiza odjemalcev, dobaviteljev in konkurentov ter širše zunanje okolje podjetij. Opisana je tudi SWOT analiza ter opredeljene strateške prednosti, pomanjkljivosti, priložnosti in nevarnosti. V zadnjem poglavju teoretičnega dela pa je predstavljena metoda portfolio analize in metoda življenjskega ciklusa. Spoznanja teoretičnega dela so nato uporabljena na primeru podjetja Intereuropad.d., ki je ena od vodilnih logističnih podjetij v Sloveniji. Na kratko je predstavljena zgodovina podjetja in osnovne dejavnosti ter opisan potek dela zbirnega cestnega transporta. Opisani so odjemalci Intereurope, dobavitelji in njihovi konkurenti. V nadaljevanju je opravljena SWOT analiza za prevoze med Nemčijo in Slovenijo. S tem so ugotovljene prednosti podjetja Intereuropa, njihove pomanjkljivosti, kakšne priložnosti ima podjetje in katere nevarnosti ji pretijo. Opravljena je tudi BCG portfolio matrika in analiza življenjskega cikla SPE uvoza in izvoza med Slovenijo in Nemčijo v podjetju Intereuropa d.d. Vse te ugotovitve pa so nato uporabljene za nadaljnji proces strateškega marketinga.
Keywords: strateška analiza, strateška diagnoza, SWOT analiza, Intereuropa d.d., zbirnik
Published: 02.08.2010; Views: 3126; Downloads: 424
.pdf Full text (332,73 KB)

7.
RAZISKAVA KONKURENCE PODJETJA MIEL D.O.O.
Nina Jeram, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomskega dela je raziskava konkurence podjetja Miel d.o.o. Tema diplomskega dela sodi na področje strateškega marketinga. Diplomska naloga je razdeljena na pet poglavji. V uvodnem delu sem opredelila področje in problem, ki ga bom raziskala, namen, cilje in osnovne trditve raziskave. Navedla sem še predpostavke, omejitve raziskave in metode, ki sem jih pri raziskovanju uporabila. V drugem poglavju sem podala osnovna spoznanja na področju strateškega managementa in strateškega marketinškega managementa in podala ustrezne analitične postopke za izvedbo strateške analize konkurence. V tretjem poglavju sem se osredotočila na analizo konkurence. V četrtem poglavju sem predstavila podjetje Miel d.o.o., njegovo zgodovino, trenutno stanje in pričakovanja v prihodnosti, ter na kratko predstavila tudi podjetje Omron na Japonskem. Zadnje, peto poglavje je namenjeno raziskavi konkurence podjetja Miel d.o.o., ki sem jo izvedla z anketnim vprašalnikom. Z raziskavo sem želela ugotoviti prednosti in slabosti podjetja Miel d.o.o. v primerjavi z njegovim najmočnejšim konkurentom na slovenskem trgu. V tem poglavju sem tudi podala rezultate ankete, ki sem jo izvajala v podjetjih, ki so odjemalci podjetja Miel d.o.o. in hkrati odjemalci podjetja Siemens Slovenija.
Keywords: Strateški marketing, strateška analiza, analiza konkurence, konkurenti, raziskava konkurence, anketni vprašalnik, podjetje Miel d.o.o.
Published: 23.02.2010; Views: 3652; Downloads: 711
.pdf Full text (447,84 KB)

8.
9.
Search done in 0.28 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica