1. Razvoj inovativnega produkta in storitve mlade samostojne podjetnice: študija primeraStefani Nikolovska, 2024, diplomsko delo Opis: Diplomska naloga obravnava razvoj inovativnega produkta in storitve v okviru mladega samostojnega podjetništva, s poudarkom na kozmetični industriji. Študija primera temelji na podjetju 'Kozmetična dejavnost in druge storitve Stefani Nikolovska S.P.', kjer je analiziran proces ustvarjanja novih storitev, prilagajanja tržnim trendom in vzdrževanja konkurenčne prednosti. Naloga raziskuje pomen inovativnosti, personalizacije ter nenehnega izobraževanja in vlaganja v kakovost kot ključnih dejavnikov za uspeh v dinamičnem poslovnem okolju. Preučena je tudi vloga podjetnice pri strateških odločitvah, prilagajanju tehnologij in razvoju storitev, ki presežejo tradicionalne standarde industrije. Naloga prikazuje, kako inovativni pristopi prispevajo k dolgoročni rasti in diferenciaciji podjetja na trgu. V nadaljnjih letih bo mogoče z gotovostjo trditi katere panoge in dejavnosti bodo v celoti izkoristile to kar jim je bilo dano. Ključne besede: mlada samostojna podjetnica, kozmetična industrija, inovativne
produkte, zadovoljne stranke Objavljeno v DKUM: 13.12.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 16
Celotno besedilo (1,72 MB) |
2. Vpliv strank na zadovoljstvo zaposlenih v gostinstvuAnja Milkić, 2024, diplomsko delo Opis: Zadovoljstvo zaposlenih je eden ključnih dejavnikov v gostinstvu. Na zadovoljstvo zaposlenih vpliva veliko dejavnikov, eden izmed njih so stranke. Stranke so nepogrešljiv del vsakega gostinskega posla in prav njim in njihovemu zadovoljstvu se posveča največ pozornosti.
Zaradi tega so zaposleni bolj zapostavljeni, njihovemu zadovoljstvu pri delu se ne posveča toliko pozornosti. Premalo se govori o vplivu strank na zaposlene in njihovo delo. Zato je cilj raziskati vpliv strank na zaposlene v gostinstvu, na njihovo delo in zadovoljstvo pri delu.
To smo raziskali s pregledom že obstoječe literature in teorije. Nato smo skozi intervjuje z zaposlenimi v konkretnem gostinskem podjetju dobili odgovore na vprašanja, ki so nam pomagali bolje razumeti odnos med zaposlenimi in strankami.
Izvedeli smo, da imajo stranke velik vpliv na zaposlene in da je zadovoljstvo zaposlenih odvisno od tega, ali stranka pristopa k zaposlenemu pozitivno ali negativno. Ključne besede: zaposleni, stranke, zadovoljstvo, gostinstvo Objavljeno v DKUM: 01.07.2024; Ogledov: 148; Prenosov: 38
Celotno besedilo (590,92 KB) |
3. Simulacija strežnega sistema v poslovalnici bankeAndrej Bogataj, 2023, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu je obravnavan razvoj simulacijskega modela strežnega sistema v banki. Razvitih je bilo več simulacijskih modelov in izvedena primerjava učinkovitosti različnih organizacijskih struktur. Simulacijski modeli so bili razviti s pomočjo orodja Anylogic po principu dogodkovne simulacije. Opisan je način vzorčenja časov med prihodi in časi strežbe. Izvedena je primerjava rezultatov simulacijskih tekov in izveden je izbor najbolj učinkovite rešitve. Ključne besede: optimizacija, simulacija, čakalne vrste, zaposleni, stranke Objavljeno v DKUM: 24.10.2023; Ogledov: 344; Prenosov: 25
Celotno besedilo (1,19 MB) |
4. Razumevanje pogajanj pri sklepanju zavarovalnega poslaAlen Petek, 2022, magistrsko delo Opis: Namen magistrskega dela je bil opozoriti na pomen pogajanj pri sklepanju zavarovalnih poslov. Opozoriti želimo na dojemanje pogajanj obeh strani, torej zavarovalnice oz. njihovega zastopnika in zavarovanca (fizične osebe). Tako smo želeli prispevati k boljšemu razumevanju vsebine pri sklepanju zavarovalnih poslov za obe vpleteni strani. Z raziskavo smo ugotavljati razlike kako enake elemente in dejavnike komunikacije in pogajanj pri sklepanju zavarovalnega posla dojemajo zavarovalnice oz. njihovi zastopniki in zavarovanci. Izvedeti smo želeli kako anketirani ocenjujejo komunikacijske veščine stranke oz. zavarovalnega zastopnika; kako anketirani ocenjujejo učinkovitost komunikacije s stranko oz. zavarovalnim zastopnikom pri sklepanju zavarovalnega posla; kako pogosto se pri sklepanju zavarovalnega posla pojavljajo katere od posameznih motenj pri vašem sogovorniku; kako pogosto se pri pogajanju (komuniciranju) pojavljajo posamezni slogi pogajanj; kako pogosto se pri sklepanju zavarovalnega posla uporabljajo posamezne pogajalske taktike; koliko se anketirani strinjajo s posameznimi trditvami glede poslovanja zavarovalnic.
Raziskava je pokazala, določene razlike glede tega kako pogajanja pri sklepanju zavarovalnih poslov ocenjujejo stranke in kako zavarovalni zastopniki. Rezultati kažejo na kaj naj bodo pozorne stranke pri sklepanju zavarovalnih poslov in na to kaj naj izboljšajo zavarovalnice oz. njihovi zaposleni zavarovalni zastopniki, da bodo stranke takšnim poslom bolj naklonjene, da bodo manj dvomile v poštenost takšnih poslov in da bo sklepanje poslov lažje, enostavnejše, uspešnejše za vse udeležence. Ključne besede: pogajanja, zavarovalni posli, stranke, zavarovalni zastopniki Objavljeno v DKUM: 27.10.2022; Ogledov: 503; Prenosov: 62
Celotno besedilo (2,11 MB) |
5. Poročanje javnih družb o poslih s povezanimi strankamiStela Šalamon, 2022, magistrsko delo Opis: Predmet raziskovanja magistrskega dela je poročanje javnih družb o poslih s povezanimi strankami (ang. related party transactions). Delo je sestavljeno iz dveh delov, teoretičnega in empiričnega.
V teoretičnem delu smo s pomočjo zakonodaje in ustreznega Mednarodnega računovodskega standarda predstavili pojma javne družbe in povezane stranke, proučili pa smo še Mednarodni standard revidiranja MSR 550 in na podlagi slednjega predstavili še revizorjevo vlogo v podjetju. Proučili smo tudi forenzični vidik zunanjega gospodarskega revidiranja in okvirno predstavili revizorjevo vlogo z gospodarskim kriminalom.
Drugi, empirični del magistrskega dela, temelji na analiziranju letnih poročil javnih družb, ki poročajo o transakcijah med povezanimi strankami, pri čemer smo zajeli deset javnih družb, ki so uvrščene v Prvo kotizacijo Ljubljanske borze. Dve od postavljenih hipotez lahko potrdimo, in sicer prvo, da je vloga revizorja v zvezi s poročanjem o transakcijah s povezanimi strankami preprečevanje in odkrivanje prevar, in drugo, da med kategorijami povezanih strank, glede na obseg transakcij, prevladuje kategorija »podjetja v skupini«. Tretjo hipotezo, ki pravi, da vrednost transakcij med posameznimi povezanimi strankami v povprečju ne presega več kot 5 % vseh transakcij podjetja, pa smo zavrnili, saj smo ugotovili močno odvisnost obvladujoče družbe od svojih povezanih strank, kar smo prikazali tudi s tortnim grafom. Ključne besede: povezane stranke, javne družbe, revizor, letna poročila, transakcije Objavljeno v DKUM: 25.10.2022; Ogledov: 559; Prenosov: 73
Celotno besedilo (2,79 MB) |
6. Uvajanje e-poštnega marketinga preko platforme net-resultsNino Kaučič, 2021, diplomsko delo Opis: Vse več se dan danes v poslovanje uvaja nove in bolj napredne tehnologije. E-pošta je eden najbolj razširjenih medijev, ki na enostaven način doseže zelo široko množico. Vse več podjetij uporablja za komunikacijo s svojimi strankami prav e-pošto. Preko e-pošte komunicirajo, ter gradijo odnose in razmerja s potencialnimi strankami. Cilj je le te preobrniti v dejanske stranke. Pri tem si pomagajo s strategijami e-poštnega marketinga, ter tako svoje cilje o rasti dosegajo s pomočjo e-pošte.
V nalogi smo predstavili pojma e-pošta in e-poštni marketing. Oba pojma smo opredelili, ter predstavili prednost in tudi slabosti uporabe le teh, v poslovanju. S teorijo in primeri smo prikazali, zakaj sta e-pošta, ter e-poštni marketing tako zelo pomembna v poslovanju podjetij in posameznikov. Poudarili smo pomembnost segmentacije, uvajanja e-poštne strategije v poslovanje, pridobivanje potencialnih strank, ter predstavili avtomatizacijo e-pošte in e-poštnega marketinga. Na koncu predstavljena praktična simulacija e-poštne kampanje, ter uprizorjen še potek izdelave visoko zmogljive e-pošte, katero smo poslali tridesetim posameznikom, ter na podlagi tega izvedli kratko analizo, kako se le ti odzivajo na e-pošto, ter strategijo e-poštnega marketinga. Analiza je pokazala, da dobro oblikovana e-pošta prej vzpodbudi prejemnika k nakupu. Prav tako kvalitetna e-pošta pozitivno vpliva na njihovo uporabniško izkušnjo. Prav tako prekomerno pošiljanje e-pošte lahko odvrne posameznike, zato v izogib temu se ustvarjajo v poslovanju kampanje v katere posamezniki s potrditvijo privolijo prejemanje e-pošte. Ključne besede: e-pošta, e-poštni marketing, segmentacija, personalizacija, avtomatizacija, dizajn, potencialne stranke, e-poštna kampanja, Net Results Objavljeno v DKUM: 08.11.2021; Ogledov: 953; Prenosov: 99
Celotno besedilo (741,89 KB) |
7. Razpad Jugoslavije, sprememba političnega sistema in izseljevanje državljanov NJR Makedonije : magistrsko deloDarko Poposki, 2021, magistrsko delo Opis: Magistrska naloga skuša orisati stanje na območju NJR Makedonije (danes Severna Makedonija) po razpadu nekdanje skupne države. Podrobno se osredotoča na posledice tranzicije in privatizacije, na spremembe političnega sistema, razvoj ekonomske in socialne politike ter njihov vpliv na izseljevanje državljanov Severne Makedonije.
V prvem delu so opredeljeni ključni pojmi iz področja oblik vladavine prava, oblik državne oblasti, delitve političnih sistemov in oblik državne ureditve ter njihove značilnosti. Ob tem sta s primerjavo podrobno predstavljeni ustavna ureditev nekdanjega političnega sistema Jugoslavije in ustavna ureditev Severne Makedonije. Povzeti so ključni elementi obeh ustav kot najvišjega akta v državi, predvsem na področju ekonomskega, socialnega, političnega in pravnega sistema.
V drugem delu magistrsko delo namenja pozornost korupciji in koruptivnim dejanjem, ki lahko vplivajo na uspešnost razvoja države in njenih institucij. Pri tem so podrobno opredeljeni pojem korupcije, oblike korupcije in značilnosti korupcije ter prikazan njen obstoj v državi in državnih institucijah. Nadalje so opisane posledice koruptivnih dejanj na primerih iz Severne Makedonije in njihov vpliv na izseljevanje državljanov, opisan je potek procesa tranzicije v tej državi.
V empiričnem delu naloge so predstavljene okoliščine, ki so vplivale na izseljevanje nekaterih državljanov Severne Makedonije. Opravljeni so bili intervjuji z Makedonci, ki so svoje življenje nadaljevali v Sloveniji. Ključne besede: magistrska dela, politična kriza, migracije, vladajoče stranke, koruptivna dejanja Objavljeno v DKUM: 05.07.2021; Ogledov: 1109; Prenosov: 83
Celotno besedilo (873,68 KB) |
8. Uvedba nove CRM rešitve na primeru podjetja XAnže Gavez, 2020, diplomsko delo Opis: Podjetja so že v preteklosti spoznala, da so za njihov uspeh na trgu ključnega pomena zadovoljne stranke. Začela so iskati načine, kako pridobiti nove stranke, kako ustreči njihovim željam in kako jih obdržati. Z razvojem rešitev za upravljanje odnosov s strankami (angl. Customer Relationship Management – CRM), so se jim podjetja približala kot še nikoli poprej. Če pred leti uporaba CRM rešitev v podjetjih za njihov obstoj še ni bila potrebna, pa so hitre spremembe v poslovanju, vedno večje zahteve strank in konkurenčni pritiski podjetja prisilili v uporabo različnih informacijskih rešitev, med katere spadajo tudi CRM rešitve.
Postopek izbire in uvedbe CRM rešitev je vse prej kot enostaven proces. Na trgu je iz leta v leto večja izbira ponudnikov, ki ponujajo CRM rešitve, ki so primerne za različna podjetja. Za podjetje je pomembno, da izbere tako CRM rešitev, ki bo zadovoljila potrebe strank in njihove zahteve ter rešila morebitne težave v poslovanju. Pri uvajanju se mora podjetje kot celota posvetiti uvedbi CRM rešitve, kajti v nasprotnem primeru projekt ne bo izveden v predvidenem času, s predvidenimi stroški, ali v predvidenem obsegu ali pa sploh ne bo izveden.
V diplomskem delu bomo v uvodu predstavili osnovno problematiko, cilje, namen in hipoteze diplomskega dela. V drugem poglavju bomo teoretično predstavili osnovna izhodišča upravljanja odnosa s strankami. To teorijo bomo nato aplicirali na CRM rešitve in predstavili pomen CRM rešitev za podjetja. Nato bomo predstavili arhitekturo CRM rešitev ter opisali proces izbire in uvedbe CRM rešitev.
V tretjem poglavju bomo opisali izbrano podjetje in analizirali trenutno stanje CRM rešitve v tem podjetju. Nato bomo med seboj primerjali štiri ponudnike CRM rešitev. Glede na zbrane informacije in glede na pomembnost določenih dejavnikov za izbrano podjetje bomo nato ocenili smotrnost uvedbe določene CRM rešitve za izbrano podjetje. Ključne besede: Upravljanje odnosov s strankami, CRM rešitve, stranke, izbira CRM rešitev, uvedba CRM rešitev, arhitektura CRM rešitev Objavljeno v DKUM: 23.11.2020; Ogledov: 988; Prenosov: 178
Celotno besedilo (1,27 MB) |
9. Vpliv socialnih omrežij na delovanje organizacijThomas Petrič, 2020, diplomsko delo Opis: V nalogi raziskujemo vpliv, ki ga imajo socialna omrežja na delovanje organizacij. Skozi definicijo razmejujemo med družabnimi in družbenimi omrežji ter se osredotočamo na spletna socialna omrežja, tipe njihove pojavnosti ter pomen, ki ga imajo za družbo.
Fenomen spletnih socialnih omrežij prikazujemo z opisom njihovega razvoja v svetu in v Sloveniji. Posebno pozornost pa posvečamo pomenu uporabe spletnih socialnih omrežij v organizacijah. Zanimajo nas predvsem obseg in področja uporabe ter razlogi, ki so globalno uporabo spletnih socialnih omrežij vnesli v delovanje organizacij.
V nalogi prikazujemo pozitivne vplive, ki jih imajo spletna socialna omrežja na delovanje neke organizacije, kot so interaktivnost, neodvisnost od lokacije in časa ter globalni doseg informacij, številne možnosti interakcije z uporabniki, ciljno oglaševanje, nizki stroški ter upravljanje z oglaševalsko akcijo v realnem času. Opredelimo pa tudi negativne vplive spletnih socialnih omrežij na delovanje oganizacije. Poseben poudarek namenjamo verigam socialnega vpliva in virusnem komuniciranju ter odzivnosti in kadrovski uposobljenosti organizacije. Predstavimo tudi rešitve, ki tveganja negativnih vplivov lahko omejijo ali jih celo izničijo. Ključne besede: socialna omrežja, organizacija, stranke, poslovanje organizacije, vplivi spletnih socialnih omrežij Objavljeno v DKUM: 16.11.2020; Ogledov: 1167; Prenosov: 282
Celotno besedilo (1,54 MB) |
10. Primerjava CRM rešitev Microsoft Dynamics CRM in SalesforceMaša Sušec, 2019, diplomsko delo Opis: Poslovno življenje je iz dneva v dan bolj dinamično in zahteva vedno večjo tehnološko podporo. V preteklosti tehnološke podpore skoraj ni bilo. Poslovneži so v veliki meri uporabljali princip papirnega poslovanja. Danes bi to povzročilo mnogo težav, saj enostavno ni več možno voditi podjetja brez tehnološke podpore. Zasluga k temu gre h današnjemu svetu podatkov. Namreč, ljudje za sabo puščamo vedno večjo sled podatkov, ki pa lahko podjetju v veliki meri pripomore k izboljšanju svojega poslovanja. Ni več možno, da bi vse te podatke spravili na papir in zato so se začela pojavljati podjetja, ki ponujajo vrhunske programe, ki omogočajo zajem in jasen pregled nad podatki strank nekega podjetja. V primeru upravljanja odnosov s strankami so to programi za upravljanje odnosov s strankami ali tako imenovane CRM rešitve (angl. Customer Relationship Management).
Stranke so največje bogastvo vseh podjetij. Zato je pomembno, da jim ustrežemo na vse možne načine, saj navsezadnje v podjetje prinašajo denar. Ceneje je, da podjetja vzdržujejo stike z lojalnimi strankami kot pa, da se samo fokusirajo na pridobivanje novih strank. In tukaj govorimo o konceptu upravljanja odnosov s strankami. Če želimo stranki ponuditi najboljšo opcijo, ki je prilagojena za njo, je potrebno beležiti vse interakcije s to stranko in podatke o njej. Če bo stranka videla, da se za njo trudimo in ji dajemo boljše opcije kot pa konkurenca, bo zagotovo ostala lojalna pri nakupu izdelka ali storitve, ki ga/jo podjetje ponuja.
Na svetu je namreč ogromno programov za upravljanje odnosov s strankami (torej CRM rešitev), ki so pri tem v pomoč. Izmed vseh, smo v diplomskem delu izpostavili dva največja tekmovalca in sicer Microsoft Dynamics CRM in Salesforce. Oba sta dodelana in podpirata mnogo funkcionalnosti, ki jih vsako podjetje potrebuje za upravljanje svojih strank. Vendar je pri odločanju za enega ali drugega še vedno nekaj ključnih razlik. Ključne besede: upravljanje odnosov s strankami, CRM, poslovna programska oprema, stranke, e-poslovanje Objavljeno v DKUM: 12.12.2019; Ogledov: 1141; Prenosov: 174
Celotno besedilo (2,39 MB) |