1. Digitalizacija v storitveni in trgovinski dejavnostiNastja Vozlič, 2024, magistrsko delo Opis: Magistrska naloga se osredotoča na digitalno transformacijo v storitvenem in predvsem v trgovinskem sektorju. Digitalizacija je ključni proces, ki omogoča organizacijam v teh sektorjih, da sledijo hitrim spremembam in zahtevam trga, kar povečuje njihovo konkurenčnost, učinkovitost in inovativnost. Storitvena dejavnost je sektor gospodarstva, ki ponuja različne storitve, kot so svetovanje, popravila, izobraževanje in oskrba. Trgovinska dejavnost pa je dejavnost nakupa in prodaje blaga ali storitev, ki vključuje različne procese, kot so obdelava, predelava ali dodelava. V nalogi smo raziskali, kako digitalne tehnologije spreminjajo načine delovanja, poslovanja in interakcije s strankami ter kako se organizacije prilagajajo tem spremembam. Osredotočili smo se na konkretne izzive, ki jih prinaša digitalna transformacija, kot so prilagajanje poslovnih modelov, obvladovanje čakalnih vrst in izboljšanje zadovoljstva strank. V raziskavi smo dobili vpogled na vpliv digitalne transformacije na delovanje organizacij v storitvenem sektorju, s poudarkom na trgovinski dejavnosti ter boljše razumeli, kako se organizacije lahko prilagodijo in izkoristijo te spremembe za izboljšanje delovanja in zadovoljevanje potrošniških potreb. Digitalizacija je ključna za ohranjanje konkurenčnosti trgovinskih podjetij, saj izboljšuje učinkovitost internih procesov, prilagodljivost tržnim trendom, in uporabniško izkušnjo strank, čeprav zahteva stalno prilagajanje tehnologijam in usposabljanje zaposlenih. Kljub izzivom, kot so varnostna vprašanja in potreba po nenehnih inovacijah, so koristi digitalizacije, kot sta zmanjšanje čakalnih vrst in širši geografski doseg, bistvene za dolgoročni uspeh podjetij v hitro spreminjajočem se poslovnem okolju. Ključne besede: Digitalizacija, storitvena dejavnost, trgovinska dejavnost, digitalna transformacija. Objavljeno v DKUM: 16.07.2024; Ogledov: 175; Prenosov: 56 Celotno besedilo (1,25 MB) |
2. Katalog znanja pri opravljanju administrativnega dela v storitveni dejavnosti prevozi potnikovMarjetka Cunk, 2016, diplomsko delo/naloga Opis: Na delovna opravila nekega podjetja močno vplivajo različne tehnološke spremembe. Novosti na vseh področjih zahtevajo usvajanja novih spretnosti in nenehno izobraževanje zaposlenih.Težave, ki se pri administrativnem delu pojavljajo v praksi, pa ne nastopajo zaradi neznanja, temveč zaradi nepovezanega informacijskega sistema državnih organov in zaradi dejstva, da na trgu ni programa, s katerim bi lahko avtomatsko ažurirali podatke in jih obdelali. Vse podatke je potrebno vnašati posamezno v več programov, kar pomeni odvečne, ponavljajoče se in dolgotrajne delovne postopke. Ta problematika je bila osnovno vodilo pri našem raziskovanju, saj je bil cilj naloge ugotoviti katera orodja uporablja administrator za pridobivanje informacij in podatkov, kako mu lahko pri tem pomaga računalniška in informacijska tehnologija, s kakšnim programom bi lahko delal hitreje in učinkoviteje ter kako bi drugačen, izboljšan program vplival na sam potek dela v storitveni dejavnosti prevozi potnikov. Ključne besede: Katalog znanja, administrator, storitvena dejavnost, računalniška tehnologija, informacijska tehnologija Objavljeno v DKUM: 14.11.2016; Ogledov: 1381; Prenosov: 110 Celotno besedilo (5,67 MB) |
3. REŠITEV ZA PODPORO POSLOVANJA PODJETJA NIGZBorislav Keleman, 2013, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu je predstavljena prototipna rešitev za poslovanje podjetja, ki se ukvarja z gradbenimi storitvami. Predstavljena aplikacija je enostavna za uporabo in ne predstavlja večjih stroškov za podjetje, zato je primerna za malo podjetja. Z uporabo aplikacije skrajšamo čas izvedbe posameznih procesov v podjetju, zmanjšamo število napak in izgubo podatkov.
Diplomsko delo je razdeljeno na tri dele. V uvodnem delu je predstavljeno obravnavano podjetje, problematika podjetja in teoretična izhodišča. V osrednjem delu je predstavljen proces razvoja programske rešitve. Zaključek vključuje SWOT analizo podane programske rešitve in predloge za nadgradnjo programske rešitve. Izhodišče razvoja programske rešitve je bil intervju z naročnikom, ki je opisal, kako poteka delo v podjetju in kakšno informacijsko tehnologijo uporabljajo. Na podlagi zahtev je bilo za razvoj prototipne rešitve izbrano orodje Microsoft Access 2007. Razvita programska rešitev omogoča uporabniku pregled nad podatki in zagotavlja ažurnost podatkov. Uporaba programske rešitve omogoča tudi krajši čas izvedbe posameznih poslovnih procesov, kot je izdaja ponudb, naročil ipd. Dostop do posameznih informacij je hitrejši in bolj zanesljiv.
Programska rešitev posredno omogoča boljše poslovanje podjetja, podatki so shranjeni na enem mestu, dostop do podatkov je enostavnejši. Ključne besede: Podatkovna zbirka, Microsoft Access, Programska rešitev, Storitvena dejavnost Objavljeno v DKUM: 24.09.2013; Ogledov: 2393; Prenosov: 116 Celotno besedilo (2,64 MB) |
4. |
5. REVIDIRANJE SISTEMA NOTRANJIH KONTROL V KNJIGOVODENJU STORITVENEGA PODJETJAMaja Kolenc, 2009, diplomsko delo Opis: Diplomska naloga je sestavljena iz dveh delov: teoretičnega in praktičnega. V teoretičnem delu smo proučili sistem notranjih kontrol, kontrolni pristop revidiranja računovodskih izkazov ter opredelili okvir notranjih kontrol v knjigovodenju. Teoretična spoznanja smo uporabili na praktičnem primeru.
Na primeru podjetja smo izvedli praktični del diplomskega dela. Pridobili smo spoznanja o poslovanju podjetja, ki se navezujejo na finančno poročanje. Z uporabo kontrolnega pristopa revidiranja računovodskih izkazov smo pridobili razumevanje o računovodskih aktivnostih za izbrane procese. Pri tem smo opredelili pomembna tveganja in kontrole, ki obvladujejo več kot eno od navedenih tveganj. Za izbrane kontrole smo izvedli preizkušanje zasnove ter stalno in učinkovito delovanje.
Ugotovili smo, da ima obravnavano podjetje vzpostavljene tako aktivne kot pasivne notranje kontrole ter da vodstvene kontrole nadzorujejo delovanje temeljnih kontrol. Za notranje kontrole, ki smo jih preizkusili, smo ugotovili, da so ustrezno zasnovane ter delujejo na način, ki zagotavlja preprečevanje ter odkrivanje in odpravljanje napak in prevar. Ključne besede: Sistem notranjih kontrol, notranje kontrole, revidiranje notranjih kontrol, knjigovodenje, storitvena dejavnost, naris poteka. Objavljeno v DKUM: 19.11.2009; Ogledov: 3713; Prenosov: 657 Celotno besedilo (622,15 KB) |
6. |